Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Mesaje Recente

#1
Cafenea / Re: BIBLIOTECA
Ultimul mesaj de Nox - Azi la 01:37:08
Ramon Carbó-Dorca Prof. Emeritus UdG, Rere el Pentàgon / Detrás del Pentágono / Behind the Pentagon, July 2021

https://www.researchgate.net/publication/352888660_Rere_el_Pentagon_Detras_del_Pentagono_Behind_the_Pentagon
#2
Evenimente OZN în lume / Re: Mic Registru revizuit al c...
Ultimul mesaj de abyss - 27 Ianuarie 2023, 00:05:58
- "Dintr-o dată am reușit să disting forma completă a unei farfurii sau a unui obiect rotund... Am putut vedea cupola, de asemenea, foarte clar, inclusiv toate ferestrele, am observat că era dintr-un metal foarte strălucitor - era mai degrabă un metal de tip nichel sau crom foarte lustruit sau oțel inoxidabil decât aluminiu, pentru că avea mai mult o strălucire mai moale decât dacă ar fi fost de tipul de finisaj pe un aluminiu cu finisaj înalt."

Pilotul Floyd P. Hallstrom, membru al echipajului de aviație de luptă al Marinei Militare (în retragere) - Santa Monica, California, 1 ianuarie 1978.

Link>http://www.nicap.org/reports/780101santamonica_report.htm







- "OZN-urile păreau, de la sol, a fi de formă rotundă și de culoare metalică. Obiectele s-au apropiat de avion dinspre nord-est cu o viteză de aproximativ trei sau patru ori mai mare decât cea a avionului... Unii dintre membrii echipajului de zbor au raportat că au văzut o bandă palidă de culoare roșie la jumătatea distanței dintre partea superioară și marginea inferioara a obiectului."

Maiorul Rudy Pestalozzi, ofițer de informații al bazei USAF - obiectul a fost văzut și de echipajul unui bombardier B-36. Baza Davis Montham Air Force, 1 mai 1952.

Incidentul implică, de asemenea, un raport "dispărut" și o altă explicație OZN aparent inventată de USAF, care se potrivește cu forța. A se vedea cartea lui Richard Dolan "UFOs and the National Security State"








 "M-am trezit uimit, dar curios, fiindcă la o distanță de 12 mile aceste obiecte deveneau incomod de mari și am fost bucuros să cobor și să aterizez cu avionul. Mulți dintre pasagerii mei au văzut obiectele, la fel ca și piloții unui alt avion, aflat la 25 de mile mai la sud."

Căpitanul Ray Bowyer descrie două obiecte staționare, în formă de trabuc, care emiteau o lumină galbenă strălucitoare (văzute și de pasageri) - zborul din Anglia către Insulele Anglo-Normande, 23 aprilie 2007.







"Am ridicat privirea la timp pentru a vedea un obiect întunecat care a trecut prin partea dreaptă a avionului la viteză mare, avea formă de pană cu ceea ce ar fi putut fi o dungă neagră pe lateral."

Căpitanul Roger Wills și copilotul Mark Stuart în timpul coborârii spre aeroportul Manchester (pilotul s-a aplecat în scaun) 6 ianuarie 1995.

https://www.ufocasebook.com/manchester1995.html

Desenul pilotului








"Dintr-o dată, a trecut pe lângă aripa noastră stângă, la nu mai mult de 6 sau 9 metri de vârful aripii mele. Am avut o vedere liberă asupra lui. Avea formă de minge de fotbal, dar nu era ascuțită în vârfuri. Avea o lungime de aproximativ un metru și o grosime de 50 - 60 cm."

Pilotul instructor de zbor Lloyd List, obiect văzut și de Dr. John Ferguson Clark - Red Bluff, California, septembrie 1980 (Arhivele Bob Pratt).

Link>https://ro.scribd.com/document/287537295/The-Bob-Pratt-Files#






 "În timpul apropierilor de obiect, instrumentele Cessna au luat-o razna... ADF-ul se mișca fără discernământ, fără niciun fel de sens al direcției. Când lumina s-a îndepărtat puțin, totul a revenit la normal. S-a repetat acest joc de mai multe ori. Părea să fie sub un control inteligent".

Pilotul César Escobar, Paraguay, 8 iunie 1991.

Pagina 8 >https://ro.scribd.com/document/21421464/m-u-t-u-a-l-u-f-o-n






"Era o masă rotundă care strălucea de un roșu stins ca oțelul încins. A prins o viteză de 300-400 mile pe oră și a dispărut din vedere chiar deasupra South Bend. Obișnuiam să râd de toate acele rapoarte despre farfurii zburătoare, dar acum nu mai e de râs."

Căpitanul Robert Adickes,
obiectul a fost văzut și de copilot și de pasageri.

Link>https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:J_9FVZTttpMJ:noufors.com/Additional_Pilot_UFO_Sightings.html&cd=2&hl=ro&ct=clnk&gl=ro





"Ne-am uitat cu toții în stânga în acel moment și a fost un obiect luminos foarte strălucitor, foarte strălucitor, în stânga aeronavei... a perturbat toate cele trei busole ale aeronavei și aceasta a fost îngrijorarea."

Pilotul DC10, căpitanul Neil Daniels.







"Din momentul în care am decolat de la sol la Albany, până când - sunt aproximativ 15 mile pe calea aerului până la Schenectady și era în vârful aripii noastre, și l-am văzut cum a parcurs un arc de 90 de grade, mergând drept spre vest."

Căpitanul Raymond Ryan, de la American Airlines, obiect la care a asistat și prim ofițerul William Neff - 8 aprilie 1956.

Link>http://www.nicap.org/ufoe/section_5.htm





"În diferite momente, obiectul a fost foarte aproape de mine și am putut verifica că era rotund, cu două jumătăți în formă de două calote strânse. M-am uitat cu atenție la cea de jos, care părea să fie undeva între roșu și maro, cu o gaură sau o pată întunecată în centru. Banda centrală părea să aibă un fel de grilă și, posibil, câteva lumini, dar era greu de spus, deoarece soarele era atât de strălucitor și se reflecta."

Căpitanul Júlio Miguel Guerra, instructor de zbor pentru Forțele Aeriene Portugheze în 1982.
Júlio Guerra, raport de caz CNIFO.

link>https://nationalufocenter.com/artman/publish/article_356.php





"Am văzut mai multe lumini strălucitoare. Eram la viteza maximă, dar chiar și așa nu am avut viteză de apropiere... Mai târziu, am urmărit o singură lumină strălucitoare, pe care am estimat-o la o distanță de aproximativ 16 km. Am pierdut contactul vizual cu ea la aproximativ 3 km."

Pilotul F-94, locotenentul William Patterson, deasupra Washington DC, 23 iulie 1952.

Link> http://www.nicap.org/ufoe/ufoe19_20_21_22.htm








"Pe radar am ajuns să fac patru interceptări și contact radar cu toate, dar nu am putut vedea nimic în niciun moment, doar pe radar. Și ceea ce m-a impresionat a fost in legatura cu  accelerația țintei de la un anumit moment. A accelerat rapid până când a decuplat radarul și cred că în jurul lui MACH 15, mai mult sau mai puțin, pentru că a fost o accelerație foarte rapidă. acum aveam de 1,2, 1,3 ori viteza sunetului și obiectul a atins o viteză mult mai mare decât mine."

Căpitanul Armindo de Sousa Viriato, Brazilia, 20 mai 1986.

Link>https://ufo.com.br/artigos/a-noite-oficial-dos-ufos-no-brasil.html








- "OZN-ul nu s-a mai oprit. Pur și simplu a continuat să urce. Avioanele arată întotdeauna mișcarea în raport cu stelele, dar pe măsură ce această lumină se deplasa mai sus, părea să se stabilizeze cu stelele. Cu alte cuvinte, părea să se deplaseze chiar în spațiu."

Căpitanul Darryl Clark, Căpitanul 329th Fighter Interceptor Squadron (FIS), Baza aeriană Edwards, California, 7 octombrie 1965.

Link> http://www.nicap.org/edwards65dir.htm

PDF> http://www.nicap.org/docs/clark_letter.pdf





"Era ceva clar pe cer... Dacă s-ar fi dovedit a fi ostil, l-am fi distrus."

Maior Gerald Smith, USAF. Unul dintre piloții de F-106 care a fost chemat la ordinul NORAD pentru a investiga un OZN deasupra West Palm Beach, Florida, la 14 septembrie 1972. OZN-ul a fost văzut prin binoclu de către supervizorul FAA George Morales, a fost observat de un căpitan al companiei Eastern Airlines, de poliție și de mai mulți civili, fiind totodată urmărit pe radar de către Aeroportul Internațional Miami și Homestead AFB.

Link> http://www.nicap.org/720914palmbeach_dir.htm






"Sunt convins că în spatele manevrelor acestui obiect a fost o minte inteligenta."

Locotenentul George Gorman, pilot de F51, după ce a participat la un "dogfight" de 30 de minute cu un OZN în 1948.

Link>https://www.abovetopsecret.com/forum/thread465964/pg1




#3
Cafenea / Re: BIBLIOTECA
Ultimul mesaj de Nox - 25 Ianuarie 2023, 07:31:09
A talk by Michael Crichton - WHY SPECULATE?

http://geer.tinho.net/crichton.why.speculate.txt (sau în format PDF arhivat aici).


#4
Evenimente OZN în România / Re: S-a intamplat in Apuseni
Ultimul mesaj de StarDust - 24 Ianuarie 2023, 09:50:31
Stiu, dat fiind faptul ca intamplarea e fara localizare exacta(spatiu/timp) si prezentata doar asa cum a fost relatata, m-am tot uitat unde sa o postez. Totusi aici mi s-a parut a fi cel mai potrivit. Am considerat ca ceea ce cuprinde relatarea e foarte interesant. Nu stiu daca omul e dispus sa dea declaratie nominal sau sub pseudonim, pot intreba...
#5
Astronomie / Re: Astronomie-Stiri(back-up l...
Ultimul mesaj de Nox - 24 Ianuarie 2023, 00:51:06
"Many comets glow green. Laboratory research has linked this aura to a reactive molecule called dicarbon, which emits green light as sunlight decays it.

Dicarbon is common in comets, but it's not usually found in their tails.

That's why the coma — the haze surrounding the ball of frozen gas, dust, and rock at the center of a comet — is glowing green, while the tail remains white."

We could be the last humans to see the green comet passing Earth for the first time since the Ice Age. Here's how, where, and when to watch it.
(21 ianuarie 2023)
https://www.businessinsider.com/green-comet-ztf-viewing-where-when-how-see-2023-1

Why do some comets glow green? (20 decembrie 2021)
https://www.science.org/content/article/why-do-some-comets-glow-green
#6
Astronomie / Posibil meteor/meteorit observ...
Ultimul mesaj de Nox - 23 Ianuarie 2023, 22:44:35
Cred că astfel de evenimente sunt destul de rare (în România) și pot avea valoare educativă, deci merită indexat aici.

Pentru cei interesați găsiți mai multe detalii în linkurile de mai jos.

Fenomen inexplicabil în Galați. Mai mulți oameni spun că au văzut un obiect luminos pe cer care s-a rupt în bucăți. Autoritățile susțin că nu au găsit nimic, 19 ianuarie 2023.
https://observatornews.ro/inedit/fenomen-inexplicabil-in-galati-mai-multi-oameni-spun-ca-au-vazut-un-obiect-luminos-pe-cer-care-sa-rupt-in-bucati-autoritatile-sustin-ca-nu-au-gasit-nimic-507653.html
https://archive.ph/BXNQz (link arhivat 20.01.2023)

Obiect strălucitor și neidentificat, semnalat pe cerul Galațiului, joi, 19 ianuarie 2023.
https://www.viata-libera.ro/prima-pagina/196140-obiect-stralucitor-si-neidentificat-semnalat-pe-cerul-galatiului
https://archive.ph/zEdK9 (link arhivat 23.01.2023)

A fost elucidat fenomenul inexplicabil observat pe cer la Tuluceşti, sâmbătă, 21 Ianuarie 2023.
https://www.monitoruldegalati.ro/stirea-zilei/a-fost-elucidat-fenomenul-inexplicabil-observat-pe-cer-la-tulucesti.html
https://archive.ph/16N8e (link arhivat 23.01.2023)

https://www.facebook.com/sarm.ro/posts/pfbid0GZGmfQNUYQdBoeT2gfin7KuqSyybm7Ghmf4Qd6qBt8y6bCik8uegw9BoictfRZcpl

O postare de pe grupul de Facebook Meteor_Romania. În comentarii există și o imagine surprinsă de stația de monitorizare Moroi de la Galați.
https://www.facebook.com/groups/1000019113848795/posts/1596416950875672/

Am înțeles că ar exista și o înregistrare secvențială, dar nu a fost încă postată sau nu am identificat-o eu.

P.S. Nu îmi dau seama care secțiune e cea mai potrivită aici pe forum pentru astfel de subiecte așa că am postat aici în Astronomie. Altfel se poate muta de către moderatori.
#7
Evenimente OZN în România / Re: S-a intamplat in Apuseni
Ultimul mesaj de Nox - 23 Ianuarie 2023, 22:09:59
Apreciez postarea, dar în lipsa unor date concrete (cine, când, unde exact în Apuseni, etc. - nu zic că astea ar fi trebuit puse pe forum) nu prea are mare valoare documentară.
#8
Stiri / Re: Legaturi catre stiri inter...
Ultimul mesaj de Nox - 22 Ianuarie 2023, 02:10:23
#9
Evenimente OZN în lume / Re: Mic Registru revizuit al c...
Ultimul mesaj de abyss - 18 Ianuarie 2023, 20:33:12
- "Obiectul era de formă ovală și foarte luminos, galben în centru, iar pe margine cu o indistinctă culoare portocalie ca o flacără... Busola magnetică se învârtea atât de repede încât nu am putut citi numărul."

Pilot de Piper Arrow PA-28, Saxonia Inferioară, Germania, 13 august 1976.

Video: 1:08:00




"Obiectul semăna cu două farfurii inversate, presate una împotriva celeilalte, cu un contur precis, de culoare gri-metal pe partea de sus și albastru închis dedesubt, fără lumini sau orificii."

Căpitanul de aviație Jean-Pierre Fartek, martor al unui OZN la joasă înălțime pe câmp - Dijon, Franța, 9 decembrie 1979.

Link1>https://www.ufocasebook.com/2010/fartek1979.html

Link2>https://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/sociopol_cometareport01a.htm





- "La aproximativ un minut de la coborâre, orice ar fi fost s-a deplasat extrem de repede, adică într-o secundă și jumătate, de la o distanță de trei mile de la aripa de tribord până la nasul nostru. M-am întors și m-am îndepărtat de el, iar chestia aia blestemată ne-a urmărit, tot paralel cu noi, așa că trebuie să fi accelerat, pentru că se afla la exteriorul virajului."

Pilotul Peter Maher descrie un incident OZN radar/vizual petrecut în anii 1970, în timp ce pilota un avion NAC Fokker 27 de la Tauranga la Auckland.

Video





- "Pe baza experienței mele în tacticile de luptă, sunt de părere că obiectul a fost controlat de ceva care avea contact vizual cu noi. Puterea și accelerația au depășit capacitatea oricărui avion american cunoscut."

Locotenentul Burt Deane, pilot de F-94, Raport de informații aeriene - Hempstead, Long Island, 29 octombrie 1953.

Link>https://www.nicap.org/books/fsos/chI.htm







- "Secțiunea superioară, parțial ascunsă de nori, era neagră, iar pe secțiunea inferioară părea să existe patru sau cinci panouri."

Sergentul José Fransisco Rodrigues, din Forțele Aeriene Portugheze, descrie obiectul întâlnit zburând deasupra barajului Castelo de Bode, Portugalia, 17 iunie 1977 (pană de curent a aeronavei și a barajului).

Link>https://www.nicap.org/770617portugal_dir.htm

Video
https://www.dailymotion.com/video/xytpsc







- "Pe măsură ce mă apropiam, am putut vedea că obiectul nu avea aripi, nici coadă și nici alte suprafețe de control exterioare care să iasă din ceea ce părea a fi fuselajul. Părea să plutească cu o mică mișcare de legănare. Pe măsură ce se legăna în sus, departe de mine, am putut vedea că era un obiect în formă de disc. Aș estima diametrul la aproximativ 5 - 17 metri, iar grosimea în mijloc la aproximativ 2.4 - 3 metri. Avea aspectul de aluminiu sablat. Nu am putut vedea nici ferestre, nici uși sau alte deschideri, nici uși ale trenului de aterizare, care să iasă în afară, nici nu se vedeau... S-a ridicat brusc la aproximativ 1.000 de picioare deasupra mea în timp ce mă apropiam, oferindu-mi o vedere excelentă a părții inferioare, care era exact ca partea superioară, din câte am putut observa."

Pilotul Waldo J. Harris - Aeroportul din Salt Lake City, Utah, 2 octombrie 1961.

Link>https://www.nicap.org/reports/611002saltlakecity_report.htm

Video





- "Această pată a crescut brusc extrem de repede până când am văzut o umbră uriașă trecând peste noi, dar cel mai uimitor lucru a fost că nu a fost niciun zgomot și absolut nicio mișcare sau turbulență. Ne-am uitat unul la celălalt, spunând: "Ce naiba a fost asta?". Mai mulți piloți au văzut OZN-uri în Anglia, așa că nu m-a surprins, dar am fost surprins că am reușit să facem o fotografie cu el".

Pilotul David Hastings, obiect văzut și de copilotul David Paterson - Deșertul Mojave, 9 septembrie 1985.

Video




În cartea sa The Report on the Unidentified Flying Objects (Link), 1955, căpitanul Ed Ruppelt, care era șeful Proiectului Blue Book când acesta era la început, a scris:

""Apoi [în 1948] a apărut radarul. Timp de luni de zile, facțiunile anti OZN au arătat cu degetul spre lipsa rapoartelor radar, spunând: "Dacă ele există, de ce nu apar pe radar-scope?". Când au apărut pe radare, OZN-urile au câștigat câțiva convertiți.
La 15 octombrie [1948], un F-61, un avion de vânătoare de noapte "Black Widow" din al Doilea Război Mondial, aflat în patrulare deasupra Japoniei, a detectat pe radar o țintă neidentificată. Ținta zbura între 5.000 și 6.000 de picioare și se deplasa cu aproximativ 200 de mile pe oră. Atunci când F-61 a încercat să intercepteze, a ajuns la 12.000 de picioare de OZN, doar pentru ca acesta să accelereze până la o viteză estimată la 1.200 de mile pe oră, lăsând F-61-ul mult în urmă înainte de a încetini din nou. Echipajul F-61 a făcut șase încercări de a se apropia de OZN. La o singură trecere, echipajul a declarat că s-a apropiat suficient de mult pentru a-i vedea silueta. Avea o lungime de 6 până la 10 metri și arăta "ca un glonț de pușcă".

Pilotul unui F-61 descrie un obiect confirmat de radar deasupra Japoniei - Fukuoka, Japan. 15 octombrie 1948.







- "Era în formă de glonț, rotunjit în față, care se lărgea și se îngusta până la un vârf la capăt. În jurul corpului principal, în centru, era un inel care se învârtea."

Instructorul de zbor Shannon Davis descrie un OZN deasupra Californiei, pe 5 noiembrie 1980.

Video: 7:48







- "A fost la fel de clar ca și cum ai vedea un Cadillac trecând la 100 de metri... Configurația generală era discoidală; baza era de un roșu aprins, iar cupola era de un alb strălucitor."

Pilotul William C. Powell, obiectul a fost văzut și de pasagera Muriel McClave - Willow Grove, Pennsylvania, 21 mai 1966.

Link>https://www.nicap.org/660521willowgrove_dir.htm

PDF>https://cufos.org/UFOI_and_Selected_Documents/UFOI/036%20MAR-APR%201967.pdf










- "Pe 24 august, zburam cu un F-84 la 35.000 de picioare, în drum spre baza Turner Air Force Base, în Georgia. La ora 10:15, Mountain Standard Time, am văzut două obiecte rotunde argintii care zburau alăturate deasupra Hermanas, New Mexico. Unul dintre ele a virat la dreapta, în fața F-84-ului meu. Ambele obiecte au dispărut la viteză foarte mare, apoi au reapărut deasupra El Paso, Texas. L-am văzut pe unul dintre ele urcând drept în sus, la două sau trei mii de picioare. Apoi, al doilea a trecut prin fața mea și s-a alăturat celuilalt în formație strânsă. În câteva minute au dispărut amândouă. Din manevrele lor și din viteza lor teribilă, sunt sigur că performanțele lor de zbor erau mai mari decât ale oricărui avion cunoscut astăzi."

Colonelul USAF Carl Sanderson.

Link>https://www.nicap.org/books/fsos/chVII.htm






- "Am decis să urc cu forța maximă pentru a ajunge deasupra obiectului, dar acesta a început să urce aproape paralel cu avionul meu, iar când am ajuns la 63.000 de metri, s-a oprit. În acest moment, am ajuns la o distanță de aproximativ 300 de picioare de OZN. Acesta avea un diametru de aproximativ 30 de picioare. Era o cupolă emailată, de culoare crem, cu o bază metalică lată, circulară, lată. Nu avea motoare, nici țevi de eșapament, nici ferestre, nici aripi sau antene. Îi lipseau toate componentele tipice ale aeronavelor și nu avea niciun sistem de propulsie vizibil. În acel moment mi-am dat seama că nu era un dispozitiv de spionaj, ci că era un OZN, ceva total necunoscut."

Comandantul Oscar Santa Maria Huertas, pilot de avion cu reacție Sukhoi S-22 al Forțelor Aeriene peruane, descrie întâlnirea cu un OZN deasupra bazei militare La Joya, Arequipa, Peru, 11 aprilie 1980.

Video





- "Între timp, avionul cu reactie Meteor a întors spre Dishforth, iar obiectul, în timp ce își continua coborârea, a părut să îi urmeze exemplul. După alte câteva secunde, obiectul și-a oprit mișcarea pendulară și coborârea și a început să se rotească pe propria axă. Dintr-o dată, a accelerat cu o viteză incredibilă spre vest și s-a îndreptat spre sud-est înainte de a dispărea. Toate acestea s-au petrecut într-o perioadă de 15-20 de secunde. Accelerația a fost mai mare decât cea a unei stele căzătoare. Nu am mai văzut niciodată un astfel de fenomen. Mișcările obiectului nu puteau fi identificate cu nimic din ceea ce am văzut în aer, iar viteza de accelerare a fost incredibilă."

Locotenent de zbor RAF John Kilburn din Escadrila 269, 19 septembrie 1952.

Link>https://www.howandwhys.com/mysterious-ufo-sightings-during-1952-nato-exercises/

Document









#10
Arheologie - Astronautica Antica / Re: Extraterestrii au pierdut ...
Ultimul mesaj de prodcomb - 16 Ianuarie 2023, 09:06:36
Sunt foarte multe surse unde se găsesc asemenea mașinării; în postările anterioare am indicat cuvintele pentru căutare, în mai multe limbi.
Am preferat să identific și să indic urmele lăsate pe piesă care atestă funcționarea ei într-o astfel de mașinărie.