Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Despre taoism

Creat de Hentai, 19 Noiembrie 2006, 22:17:08

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Hentai

Pfff e un subiect tare complex nici nu stiu cum sa incep...
Cel care a pus bazele credintei este Lao Tzu cel ce a scris Tao Te Ching ( tradus Cartea Caii si a Virtutii). Alte nume mari in taoism Chung Tzu, LiehTzu. Bine acestia daca ar stii ca exista o religie Tao s-ar tavali pe jos de ras... Una din ideile de baza  in taosim este aceea de detasare de lucrurile lumesti. Un om perfect este acela care nu are dorinte care nu cunoaste adevarul nici minciuna care nu deosebeste binele de rau ptr ca sunt acelasi lucru. In simbolul Yin Yang se observa ca nici o parte nu va triumfa... cu cat se pare ca una castiga teren defapt ii face mai mult loc celeilalte.
Sunt multe de spus dar mi-e lene ca e seara :P Invit pe cei interesati sa citeasca cei trei filozofi
Am gasit Tao Te Ching pe net:
http://www.geocities.com/Athens/Olympus/3588/taoroma.htm - lb romana
http://www.wam.umd.edu/~stwright/rel/tao/TaoTeChing.html - lb engleza
Poate maine am sa scriu mai multe ^^
Multa bafta pana atunci!

pri3st3ss

cum adica nu deosebeste raul de bine?..totusi traim dupa anumite reguli sociale, fara ele ar fi anarhie, fiecare ar face ce ar dori...desigur ,asta se intampla si cu  acele reguli  :-D
daca exista  aceasta "regula" de a nu deosebi binele de rau, inseamna ca totusi exista ceva mai profund care sa oblige persoana sa nu ucida la intamplare,doar pt ca binele si raul sunt unul si acelasi lucru



Cuvantul Tao inseamna calea, drumul si se refera la calea naturala de evolutie, calea Universului sau calea realitatii naturale. Este un cuvant care are ceva magic, minunat si include o multime de lucruri la care nu ne-am gandi niciodata.In esenta Tao este ceva ce nu poate fi definit, el cuprinde toate cuvintele, toate gandurile, toate actiunile, tot ce stim si tot ce nu stim despre Univers. Arunci cand incercam sa-l explicam in cuvinte noi definim numai ceea ce cunoastem. Scapand din vedere ceea ce nu cunoastem despre Univers, noi nu definim complet Tao. Chinezii spun foarte expresiv "Tao pus in cuvinte nu este Tao".
Tao este ceva ce traiesti pe masura ce inveti sa existi in armonie cu el. Tao cuprinde forta Pamantului si forta Cerului. Prin practica suntem invatati sa ne armonizam cu Tao (calea), de aceea noi invatam sa ne armonizam trupul, respiratia si mintea, trebuie sa unim toate laturile fiintei noastre intr-o fiinta completa.
Tao inseamna intelegere, cuprinde binele si raul si este mai presus de amandoua. Atunci cand practici Tao te simti conectat, te simti legat de Pamant, pentru ca inveti sa lucrezi cu propria ta energie (qi-ul) dar si cu energia (qi-ul) Pamantului.
Ideograma chineza pentru Tao consta in doua simboluri: "a merge' si "cap", "intelepciune". Cu alte cuvinte Tao este o cale pe care se merge folosind propriul cap mai degraba decat picioarele. Termenul chinezesc pentru "a cunoaste" este format din doua ideograme "tao" si "cunoastere". Acest lucru sugereaza ca singura cunoastere adevarata este cunoasterea lui Tao si ca Tao este singura sursa de cunoastere adevarata.

"Tao a dat nastere unei singure surse
Cea care a dat nastere la doua lucruri.
Apoi la trei lucruri,
Apoi la zece mii..."

( "Tao Te King" - Cartea Caii si Virtutii)

potrivit învataturii taoiste, cele zece însusiri sunt: vidul (xuwu), imanenta (ziran), netulburarea (qingjing), non-actiunea (wuwei), neîntinarea (chuncui), deplinatatea (supu), simplitatea (pingyi), pacea (tiandan), blândetea si moliciunea (rouruo) si nelupta (bu zheng).
Vidul este starea structurala permanenta a lui Tao, totul se naste din vid si se va întoarce în vid.
Tao lucreaza prin sine, totul porneste din sine si se întoarce în sine, nimic nu se afla în afara lui;de aceea imanenta este însusirea lui Tao.
Netulburarea este natura primordiala a lui Tao; puritatea corespunde Cerului iar nemiscarea corespunde Pamântului; cel care se desavârseste în Tao trebuie sa urmeze pilda Cerului si a Pamântului, caci atunci când sufletul este netulburat iar trupul nemiscat, omul devine una cu Tao.
Non-actiunea este lucrarea fireasca, în armonie cu rostul launtric al lucrurilor;non-actiune nu înseamna lipsa actiunii, pasivitate sau nihilism, ci actiune desavârsita, sortita succesului.
Tao este mereu pur, de aceea neîntinarea si deplinatatea sunt însusirile lui Tao. Tao este simplu si firesc asemenea unui drum neted si lat.
Trecerea de la nefiinta(wu) la fiinta(you) si zamislirea fiintelor si lucrurilor are loc în chip firesc si simplu; astfel simplitatea este însusirea lui Tao. Pacea înseamna lipsa dorintelor, netulburare si chibzuinta.
Blândetea si moliciunea reprezinta folosul lui Tao; sub cer ceea ce este moale si slab învinge ceea ce este dur si puternic.
Tao nu lupta, ci îsi desavârseste lucrarea fara a se împotrivi firii lucrurilor; de aceea nelupta este însusirea lui Tao.

Când toate aceste însusiri sunt întrupate în om ele poarta numele de virtuti ale lui Tao.

Oamenii trebuie sa urmeze pilda Omului Sfânt, cautând fara încetare sa-si regaseasca natura primordiala, reîntorcându-se la Tao. Oamenii vor înceta sa raraceasca numai atunci când se vor întoarce la Tao. Omul Sfânt(shengren) este întruchiparea lui Tao, este omul desavârsit, blând si smerit, care lucreaza potrivit firii lucrurilor. Tao se dobândeste numai prin blândete si smerenie, prin cumpatare si chibzuinta; cel potrivnic acestor virtuti va pieri. Acesta este miezul învataturii pe care Lao Tzu o face cunoscuta semenilor prin mijlocirea cartii Tao Te King (Dao De Jing).

MAESTRI

Lao Tzu

Impreuna cu Confucius, Lao Tzu este probabil cel mai eminent personaj din antichitatea chineza si unul dintre numele cele mai cunoscute in Occident.
In realitate , despre Lao Tzu (batranul maestru) nu se cunoaste practic nimic, nici macar daca a trait vreodata. El mai este cunoscut si sub numele de Lao Tan sau Li Erh. Intr-o lucrare ce dateaza din secolul II sau I i.e.n. ("Memorii istorice") se poate citi ca era originar din satul Huhsien (Huxian) din regatu Ch' u, astazi provincia Honan.
Aceeasi sursa indica functia de arhivist la curtea regelui Chou. In aceasta perioada se presupune ca a avut loc intalnirea cu Confucius, intalnire ce nu poate fi precizata istoric desi este frecvent descrisa in texte.

Ca urmare a decadentei de la curtea regelui Chou, Lao Tzu ar fi renuntat la postul sau si ar fi plecat spre Occident. In trecatoarea din Hsien-ku , el l-a intalnit pe gardianul Yin Hsi, la cererea caruia a redactat cele cinci mii de caractere ale carti sale "Tao Te King". Conform legendei, gardianul s-ar fi adresat astfel: 'Pentru ca mergeti sa traiti in sihastrie, va rog sa scrieti o carte pentru iluminarea mea". Dupa ce si-a terminat lucrarea in doua parti, una despre Tao (cale) si una despre Te (virtute), Lao Tzu a plecat iar urmele sale dupa aceea se pierd.

In "Memoriile istorice", istoricul Sima Qian, il caracterizeaza pe Lao Tzu in termenii urmatori: "Lao Tzu cultiva Tao (calea) si Te (virtutea); dupa doctrina sa oamenii trebuie sa se dedice trairii intr-o maniera modesta, obscura si anonima".
In aceeasi carte ("Memoriile istorice") este relatata si intalnirea dintre Confucius si Lao Tzu. Dupa intalnire se spune ca inteleptul Confucius s-a retras si a spus discipolilor sai: "despre pasare stiu ca poate sa zboare; despre peste stiu ca poate sa inoate; despre patrupede stiu ca pot sa alerge. Animalele ce alearga pot fi prinse cu funia; cele care inoata pot fi prinse cu plasa; cele care zboara pot fi atinse de sageata; dar dragonul nu pot sa-l cunosc; el se ridica la cer pe nori si vant. L-am vazut astazi pe Lao Tzu, el este ca si dragonul".

Pentru contemporanii sai ca si pentru noi astazi, Lao Tzu, omul, a ramas ascuns intr-o impenetrabila obscuritate asa cum doctrina sa o cere, sau cum Ultima Relitate exista si nu exista simultan.


Legenda maestrului Lu Tung Pin

Lu Tung Pin - oaspetele pesterii

Numele original al lui Tung Pin a fost Lu Yen. Se spune ca atunci cand s-a nascut Lu Yen s-au auzit sunete de flaut si nai si un cocor alb a venit si s-a asezat langa patul mamei sale. Camera s-a umplut de mirosuri placute si nori multicolori au fost vazuti in fata ferestrelor.

Bunicul lui Lu Yen a fost supraveghetor de rituri si ritualuri, iar tatal lui a fost secretar la departamentul de politie. La fel ca multi copii de functionari guvernamentali, el aspira sa mearga pe urmele tatalui si bunicului. A studiat clasicii confucianisti, a scris poezii si a studiat artele martiale. Totusi, era interesat de taoism si ii admira pe inteleptii Chang Liang si Fan Li care, dupa ce si-au servit tara, s-au retras sa cultive Tao.

Cand Lu Yen a implinit 20 de ani, a intalnit un maestru taoist care i-a spus: "Ai caracteristicile unui nemuritor si esti destinat sa traiesti mai degraba intr-o coliba decat intr-un conac. Cand vei intalni un om pe nume Chungli Ch'uan, trebuie sa fructifici aceasta oportunitate."

Anii au trecut, Lu Yen a incercat de doua ori sa obtina o functie civila, dar a ratat de fiecare data examenele. In drumul sau spre capitala pentru o ultima incercare, s-a oprit la un han pentru a innopta. Dar acum entuziasmul lui pentru o cariera guvernamentala se diminuase substantial.

S-a asezat la o masa, a comandat vin si a inceput sa bea. Dupa cateva guri de vin, a auzit o voce in spatele lui spunand: "Nu trebuie sa stai sa bei singur, spune-mi la ce te gandesti."

Lu Yen s-a intors si a vazut un om zambindu-i. Strainul era imbracat intr-o tunica scurta descheiata pana la brau, avea pantalonii suflecati si sandale de paie. Parul sau era legat in doua codite de ambele parti ale capului, iar in mana tinea un evantai mare.

Lu Yen a fost fascinat de acest om. S-a ridicat, s-a dus la masa acestuia si i-a povestit ca este dezamagit ca nu-si poate servi tara. La sfarsitul povestii a adaugat ca este gata sa paraseasca lumea obisnuita si sa si-o dedice cultivarii lui Tao. Ciudatul strain i-a spus: "Ma numesc Chungli Ch'uan. Mi se mai spune si Ermitul Camerei Norilor. Vrei sa ma urmezi in munti si sa inveti despre Tao?"

Lu Yen nu stia ce sa faca. Pe de-o parte, dorea sa abandoneze totul si sa-l urmeze pe Ch'uan in munti, pe de alta parte, era inca atasat de conventiile si responsabilitatile sociale. Ch'uan i-a sesizat conflictul interior si i-a spus:"Vino sa mancam. Poti sa te decizi mai tarziu."

Dupa cina, Lu Yen ezita inca sa-l urmeze pe acest ciudat strain in munti. Ch'uan a sesizat acest lucru si i-a spus: "Nu te voi forta." La despartire, i-a daruit lui Yen o perna.

In acea noapte, Lu Yen a dormit cu capul pe acea perna si a visat ca a reusit la examenele pentru postul guvernamental si a devenit un functionar de rang inalt. A fost numit prim ministru la curtea imparatului. S-a insurat si a avut mult copii si nepoti si era respectat de toti. De aici, visul lui a luat o intorsatura urata. Lu Yen s-a vazut prin in intrigile de la curte. Ministrii gelosi pe relatia lui Yen cu imparatul au complotat pentru a fi acuzat de tradare si intreaga lui familie a fost arestata. In primul rand, toti copiii si nepotii lui au fost executati. Apoi i-au distrus altarul familial. In final, a fost exilat la frontiera unde a murit, departe de rudele supravietuitoare.

Lu Yen s-a trezit din acest cosmar tremurand asudat. A iesit alergand din camera sa cautandu-l pe Ch'uan care statea la o masa si isi bea ceaiul de dimineata. Cand l-a vazut pe Yen, acesta a spus: "Intr-o singura noapte tu ai trait cu adevarat 20 de ani din viata ta."

"Stii ce am visat?" l-a intrebat Lu Yen. Taoistul i-a raspuns: "Ti-ai atins scopurile in vis, dar, de asemenea, ai pierdut totul. Castigurile si pierderile sunt iluzii ale lumii muritorilor. Numai atunci cand poti sa vezi dincolo de iluzii, esti capabil sa le transcenzi."

"Ia-ma cu tine in munti" i-a spus Lu Yen. "Acum, pentru mine, faima, bogatia si prestigiul nu mai inseamna nimic."

Chungli Ch'uan l-a felicitat: "Iluziile ti-au fost spulberate si acesta este primul pas in cultivarea lui Tao.Totusi, inainte de a te invata arta longevitatii si nemuririi, trebuie sa-ti cladesti o fundatie puternica. Acum corpul tau este slab si mintea este haotica. Cand vei avea construita propria fundatie, am sa ma intorc si am sa te invat."

Lu Yen i-a multumit lui Ch'uan si apoi s-au despartit. Yen a iesit din han si si-a spus: "De acum inainte, nu mai sunt invatatul Lu Yen. Am sa-mi iau numele de Lu Tung Pin (oaspetele pesterii). Acum am inteles ca sunt doar un vizitator in aceasta lume care invata cum sa se intoarca la origini."

Lu Tung Pin si-a construit o coliba in muntii Chung-nan. Si-a golit mintea, si-a intarit corpul si a dus o viata simpla de ascet.

Intr-o zi, Chungli Ch'uan a aparut in fata usii colibei in care traia Lu Tung Pin si a spus: "Vad ca ai muncit din greu pentru a-ti cultiva mintea si corpul. Acum esti pregatit sa inveti artele taoiste. In primul rand, am sa te invat cum sa transformi pietrele in aur."

Lu Tung Pin si-a intrebat profesorul: "Dupa ce piatra este transformata in aur, ea va ramane asa pentru totdeauna?" Ch'uan a raspuns: "Nu. Bucatile de aur vor redeveni pietre dupa 3000 de ani."

Lu Tung Pin a spus: "Nu vreau sa invat o tehnica ce i-ar putea insela si chiar rani pe oameni."

Ch'uan a oftat si a recunoscut: "Modul in care intelegi tu Tao este mai presus de al meu."

Dupa ce Lu Tung Pin si-a incheiat pregatirea cu Chungli Ch'uan, nemuritorul i-a spus: "Trebuie sa ma intorc in lumea celesta. Daca vrei, poti sa ma insotesti."

Tung Pin s-a inclinat in fata profesorului sau si i-a raspuns: "Drumurile noastre se despart aici. Tu vei calatori liber prin lumile celeste, in timp ce eu nu voi intra in lumile superioare inainte de a ajuta toate fiintele constiente sa se reintoarca la Tao."

Ch'uan s-a inclinat adanc in fata fostului sau student si i-a spus: "Faptele pe care le vei face tu in numele lui Tao sunt mult mai marete decat ale mele." Cu aceasta, a intrat intr-un nor de ceata si a disparut.

Lu Tung Pin a coborat din muntii unde se retrasese si a inceput sa calatoreasca prin tara, instruindu-i pe toti cei care doreau sa invete despre Tao.

Lu Tung Pin a fost profesorul lui Wan Ch'ung-yang, fondatorul Scolii Nordice a Realitatii Complete, a lui Liu Hai-ch'an, fondatorul Scolii Sudice a Realitatii Complete si al lui Chen Hsi-yi, fondatorul Scolii Caii Fara Limite a Cerului Timpuriu.

Ii invat si ei se indeparteaza,
Ascult si ei se se apropie....
Puterea mea, este tacerea mea.

pri3st3ss

taoismul are 4 mari principii:

Maestrii taoisti cred ca lumea provine dintr-un mare vid care este sursa tuturor lucrurilor. Ei numesc acest vid "Wuji". Wuji este considerat izvorul creatiei si sursa cunoasterii pure. Wuji este reprezentat printr-un cerc.Aceasta entitate primordiala se divide, dând nastere celor doua forte fundamentale ale universului - yin si yang.Acest concept "yin si yang" este primul principiu al practicilor taoiste. La început, yin si yang reprezentau partea întunecata (yin) si partea luminata (yang) a unui deal. Yin a fost clasificat drept principiul feminin al naturii si a fost deci privit ca fiind pasiv si slab. Yang a fost clasificat drept principiul masculin al naturii si a fost privit ca fiind activ si puternic.

Simbolul Taiji
Reprezinta interactiunea eterna dintre yin si yang. Ca doua parti ale aceleiasi monezi, yin-ul nu poate fi separat niciodata de yang. Împreuna yin si yang reprezinta legea naturii: schimbarea perpetua.

Yin
Este reprezentat prin materia stabila care este pamântul. Yin se contracta si se condenseaza. Reprezinta principiul pasiv din natura exprimat prin întuneric, raceala si umezeala. La nivel uman simbolizeaza feminitatea si inertia.
Alte trasaturi Yin:
-pamânt   -iarna   -luna   
-feminin   -frig   -umbra   
-negru   -nord   -liniste   
-moarte   -noapte   -interiorizare   
-apa   -somn   -egoism   
-imaginatie   -taiji   -oboseala   
-intuitie   -yoga   -slabiciune   
-creativitate   -meditatia   -depresie   
-moale   -a privi la televizor   -albastru   
-spate   -a citi   -verde   
-inactivitate   -a asculta muzica   -unghiuri   
-liniste   -tristete   -filozofie   
-odihna   -lacomie   -religie   

Yang
Yang este exprimarea fortei ceresti. Yang are calitatea de a se expansiona. El reprezinta principiul activ în natura exprimat prin lumina, caldura si uscaciune. La nivel uman, yang reprezinta masculinitatea si partea pozitiva a emotiilor.

alte trasaturi yang:
-cer
-masculinitate
-alb
-vara
-caldura
-zi
-sud
-lumina soarelui
-miscare
-exteriorizare
-fata
-vârf
-activ
-ferm
-preocupat de detalii
-logica
-viteza
-arte martiale
-aerobic
-fotbal
-a învata
-a juca jocuri
-analitic
-îndragostit
-exuberanta
-agresiune
-rosu
-galben
-rotund
-stiinta
-matematica
-finante

Conform acestui principiu, Qi-ul (energia) capata caracteristici Yin si Yang în momentul curgerii sale prin meridiane, in felul acesta vom avea meridiane Yin si meridiane Yang.Meridianele Yin sunt pozitionate pe partea anterioara a corpului si pe partile laterale interioare ale bratelor si picioarelor si sunt urmatoarele Plamân, Splina-Pancreas, Inima (Cord), Rinichi si Ficat.Meridianele Yang sunt pozitionate pe partea posterioara a corpului si pe partile laterale exterioare ale bratelor si picioarelor. Exista o singura exceptie si anume meridianul Stomac aflat ca si meridianele Yin pe partea anterioara a corpului. Meridianele Yang sunt Intestin Gros, Stomac, intestin Subtire, Vezica Urinara, Vase-Sex, Trei Focare, Vezica Biliara.Desi aparent exista un dezechilibru (5 meridiane Yin - 7 meridiane Yang), Universul a tinut cont de calitatile fiecaruia. Yang-ul se extinde (are 7 meridiane) dar în acelasi timp se si disipeaza, Yin-ul se contracta (are 5 meridiane), dar se si conserva . O alta caracteristica energetica este ca organul si meridianul sunt de polaritate diferita, de exemplu Inima este organ Yang dar meridianul este Yin.Maestrii taoisti au grupat organele si meridianele dupa anumite caracteristici cuprinse în principiul celor 5 elemente.

2.principiul celor cinci elemente

Principiul celor 5 elemente reprezinta un al doilea mare principiu de lucru cu Qi-ul (energia) pe care l-au înteles maestrii taoisti. Acest principiu ne dezvaluie modul de transformare a Qi-ului (energiei) trecând prin fazele Yin si Yang.
In studiul lor, taoistii au observat ca Qi-ul (energia) trece prin 5 forme de manifestare si anume; contractarea(condensarea), conservarea, generarea, radierea si stabilizarea dupa care ciclul se reia. Ei au observat acest lucru urmarind ciclul anotimpurilor.
Toamna, natura incepe sa se contracte, animalele se pregatesc de iarna, copacii si plantele la fel, iar Qi-ul urmeza acelasi principiu Yin de contractie, este o faza în care Yin-ul se afla în crestere.
Iarna, natura intra în faza de conservare, atât animalele cât si plantele cauta sa consume cât mai putina energie, este o faza în care Yin-ul atinge maximul: noaptea este mai lunga.
Primavara, natura se trezeste la viata, plantele si animalele încep sa genereze la rândul lor alte plante si animale, este o faza în care Yang-ul se afla în crestere.
Vara, natura radiaza, ziua este mai lunga si se atinge o faza de Yang maxim.
Sfârsitul verii si începutul toamnei se caracterizeaza printr-o perioada de stagnare, de echilibru si stabilitate, este faza în care Yin-ul si Yang-ul sunt in armonie dupa care ciclul se reia.
Observând toate acestea , taoistii au dat fiecarei faze denumirea unui element din natura care se apropia cel mai bine de modul de manifestare al Qi-ului din faza respectiva. Ei au gasit astfel urmatoarele corepondente:

-Toamna- Metalul, datorita caracteristicii sale de a se contracta(condensa).
-Iarna- Apa, conservare
-Primavara-Lemn, datorita caracteristicii de a creste, genera
-Vara- Foc, radiere
-Vara Târzie-Pamânt, stabilitate
Mergând mai departe ei au denumit acest ciclu, Ciclul de Creatie al celor 5 Elemente deoarece fiecare element da nastere urmatorului. Apa hraneste si da nastere lemnului, lemnul sustine si hraneste focul, Focul creaza cenusa care se transforma in pamânt, Pamântul prin miscarea sa creaza muntii , de unde se extrage metalul, iar Metalul, reprezentat de munte, da nastere apei ( toate apele curg de la munte catre mare) dupa care se reia ciclul.
Acest ciclu ei l-au oservat si la organele interne ale corpului si au gasit astfel urmatoarele corespondente: Foc-Inima, Pamânt-Splina-Pancreas, Metal-Plamâni, Apa- Rinichi, Lemn-Ficat.
Ei au observat ca în momentul în care unul din elemente devine mai puternic sau mai slab, armonia acestui ciclu este rupta si astfel apar bolile, dar au mai observat si ca daca se actioneaza asupra unui element cu ajutorul altui element lucrurile se pot îndrepta si se poate recâstiga armonia ciclului de creatie. Sistemul acesta prin care elementele se controleaza unele pe altele l-au numit Ciclu de control al celor 5 Elemente. Acest ciclu are urmatorul curs: Focul topeste Metalul, Metalul taie Lemnul, Lemnul strapunge Pamântul, Pamântul absoarbe Apa, Apa stinge Focul.
Aceste doua cicluri stau la baza medicinii traditionale chineze. Atunci când trateaza un pacient, un medic chinez foloseste când un ciclu, când pe celalalt sau pe amândoua odata. (fig 1 )

3. Cele trei comori ale omului - al 3lea principiu

Intelegerea principiilor de lucru cu energia - curgerea Qi-ului prin meridiane, influentele elementelor asupra organelor etc - taoistii au mai observat ca omul poseda trei mari zone de colectare a Qi-ului si anume: zona abdomenului inferior, zona inimii si zona din centrul creierului, pe care le-au numit Tantien (oceanul de energie), fiecare zona având specificul ei.Tantienul inferior (abdomenul inferior) este zona în care energia sexuala (Jing-qi), energia care sta la baza transformarilor energetice, este adunata , condensata si transformata.Tantienul mijlociu (zona inimii) este zona in care se aduna energia provenita din transformarea si rafinarea energiei sexuale (a Jing-ului) care se numeste Qi (Chi- energie vitala).Tantienul superior (zona centrala a creierului) este zona în care se aduna energia provenita din transformarea si rafinarea energiei vitale (Qi) si care se numeste Shen-qi (Spirit).Aceste trei tipuri de energie, Jing, Qi, Shen, sunt cele trei comori ale omului, fiecare are caracteristici proprii si ele hranesc si sustin toate laturile fiintei umane; Jing-ul sustine fizicul, Qi-ul sustine emotionalul, iar Shen-ul sustine spiritul. Depinde de fiecare om în parte cum îsi gestioneaza aceste comori.

4.al patrulea principui
Principiul celor 8 forte

Cele 8 forte reprezinta o extindere a principiilor Yin-Yang si a celor 5 elemente.Iau nastere opt "trigrame". Invatatii taoisti acorda fiecarei trigrame multe atribute, pentru a putea reflecta fenomene cosmice, directionale, etc. In aceasta sectiune ne vom ocupa doar de fenomenele cosmice si de cele directionale.Fenomenele cosmice asociate si combinate cu cele opt trigrame apar mai sus. Secventa corecta in care trebuie citite este: cer, apa, munte, tunet, vant, foc, pamant si lac. ( fig 2  si 3)

desigur, exista si tehnici tao si diferite practici ( pt corpul emotional, energetic,fizic si spiritual)

Natura omului in Taoism 

La baza antropologiei taoiste sta conceptul de yin yang. Yin  este  principiul feminin,  ale  carui  atribute  sunt  intunericul si inactivitatea. Yang este principiul masculin al tariei, al duritatii si activitatii. Yin este asociat cu pamintul, iar yang cu cerul. Cele doua principii reprezinta fortele creatoare ale intregului univers.Natura umana era considerata ca avand un caracter dualist; omul fiind o fiinta compusa din puterile cerului si ale pamantului. La prima vedere am fi inclinati sa consideram acest dihotomism al naturii umane ca fiind asemanator cu cel orfeo-platonic, gnostic care concep fiinta umana ca fiind formata din spirit si materie. Acest lucru este, insa, strain taoismului. Lao Tze concepe universul ca o unitate din care omul este parte integranta. Suprema fericire pentru taoisti este realizarea unei vieti indelungate sau a nemuririi in aceasta lume. Pentru atingerea unui astfel de scop, trupul trebuie transformat prin diferite practici mintale si fizice complicate. Exista si o alchimie a nemuririi, in baza acestei alchimii, se crede ca mancand aur si cinabru (sulfat de mercur), poti da corpului durabilitatea aurului, iar adaptabilitatea chimica a cinabrului inlatura batranetea si moartea.O alta metoda de realizare a nemuririi este "respiratia embrionica", despre care se crede ca inverseaza procesul ce duce la moarte, de degenerare a trupului, prin producerea unui embrion care in clipa mortii este eliberat de trup ca de o teaca. Acest embrion este numit Floarea de Aur (Chin-Hua). Procesul respiratiei embrionice poate fi obstructionat de catre demoni sau alte spirite rele.In taoismul clasic, starea de nemurire era acceptata, insa, numai in contextul familiei si legata de cultul stramosilor. La moarte, nobilii deveneau pentru o perioada scurta shen, adica isi mentineau individualitatea, pentru ca apoi sa fie si ei inclusi in masa amorfa a kuei-lor,Sub influenta budismului mahayana, taoismul a imprumutat ideea unei retributii dupa moarte, aceasta avand loc intr-o serie aproape nesfarsita de raiuri si iaduri. Aceasta tendinta pastreaza, insa, in esenta idei specific chineze. Dupa moarte, viata omului este considerata ca fiind in permanenta primejdie din partea spiritelor rele care pot fi controlate prin acte sau ritualuri magice. Insa nici universul si nici om nu primeste o semmnificatie precisa in contextul gindirii taoiste.

te las pe tine sa continui....
si chiar te rog sa imi explici ce te-am intrebat la inceput


http://www.occultmedia.org/taoism
Ii invat si ei se indeparteaza,
Ascult si ei se se apropie....
Puterea mea, este tacerea mea.

Hentai

Jesus Christ si mai zici ca nu ai timp sa fugi dupa OZN-uri dar ai timp sa scrii km intregi....
Am observat de mai multe pe forumul asta ca multi postati in stil copy paste ce ati gasit pe google chiar daca nu intelegeti exact ce si cum... acum nu ma intelege gresit dar asta e impresia mea...( si sa nu crezi ca eu am inteles exact ce si cum... doar anumite chestii)
Acum ca sa-ti raspund la intrebare, cum adica nu deosebesc binele de rau... noua care nu avem firea libera ni se pare foarte ciudat, dar omul ideal, omul liber al lui Chung TZu este perfect detasat de lumea materiala, nu este nimic pe lumea asta de care sa te poti sprijini...cu alte cuvinte totul este relativ. Ia teroristul de exemplu.. tu crezi ca el face rau, el crede ca face bine...aceeasi actiune este si buna si rea in acelasi timp. Cum spunea Einstein "dati-mi un punct fix si rastorn universul" toate lucrurile care sunt in viata noastra sunt si nu sunt in functie de unde privesti. Totul exista pentru ca este raportat la altceva care la randul lui este raportat la altceva ca exemplul ala cu viteza trenului pentru pasageri e zero pentru oaia de pe camp dracu stie dar e diferita de zero... Cam ce a zis Einstein in teoria relativitatii se poate aplica si la nivelul sentimentelor si trairilor omului....
Dupa cum am zis daca ar sti Lao Tzu, Chung TZu sau Lieh Tzu ca exista religia Tao ar muri de ras...^^
apropo ai citit Tao Te Ching?

pri3st3ss

nu toti oamenii sunt asa...nu spun ca nu exista, acei oameni au criteriile lor si principiile lor, dar dupa cum vezi, nu suntem toti detasati si cam aveam probleme in deosebirea intre bine si rau...deocamdata ne incurcam in lanturi si in "libertate"...
nu ma lua  cu lucruri ideatice, te rog...

da,am citit mai multe si pe mine ma atrage cultura asiatica ...pana acum insa nu am gasit pe nimeni sa imi explice acele lucruri...pana la urma tot eu mi-am raspuns...


nu am mereu timp sa alerg dupa ozn-uri,fantome si altele...mai stau si pe pamant, din cand in cand
Ii invat si ei se indeparteaza,
Ascult si ei se se apropie....
Puterea mea, este tacerea mea.

sxn_b

#5
CitatAm observat de mai multe pe forumul asta ca multi postati in stil copy paste ce ati gasit pe google
Hentai... ce conteaza daca este copiat? se incadreaza in topic, este interesant, atunci e bine! Daca vrei ca toata lumea sa spuna totul din cultura lor generala, atunci ar fi mult mai putine informatii. Fara suparare.  :-)
PS. Domnilor moderatori, puteti sa stergeti sau sa mutati acest mesaj in Recycle Bin. Dar mai lasati-l un pic pentru a fi citit de cine trebuie.  :wink:

Hentai

Citatnu ma lua  cu lucruri ideatice
:?
nu tu ai vrut sa postez despre taoism?

LupinThe3rd

Hentai,
ti-ai spalat farfuria dupa ce ai mancat?
Scuze ca deranjez cu nestiinta mea: cand a zis Eistein "dati-mi un punct fix si rastorn universul"?  Eu imi aduc aminte ca era Arhimede si ca vroia un punct de sprijin ca sa rastoarne pamantul... acu mare diferenta nu e... relativ vorbind...
Citat din: Hentai din  20 Noiembrie 2006, 22:02:50
Acum ca sa-ti raspund la intrebare, cum adica nu deosebesc binele de rau... noua care nu avem firea libera ni se pare foarte ciudat, dar omul ideal, omul liber al lui Chung TZu este perfect detasat de lumea materiala, nu este nimic pe lumea asta de care sa te poti sprijini...cu alte cuvinte totul este relativ. Ia teroristul de exemplu.. tu crezi ca el face rau, el crede ca face bine...aceeasi actiune este si buna si rea in acelasi timp.
Nimic nu e... de fapt oricum sti asa ca nu mai imi racesc gura degeaba.
Da` daca vine unul de 2 metri la tine si iti pocnete doua peste urechi cu toate puterea de iti sar ochi din cap... pentru ca asa crede el ca e bine tie o sa iti fie bine... hai sa spunem relativ :D  :evil:

Hentai

Lupin puiule de doua ori ai postat despre mine si de doua ori m-ai facut de rahat...in locul tau as chema ProTV-ul si mi-as da foc in direct!
Te rog de acum sa eviti posturile mele. Daca sunt subiecte care depasesc gandirea ta de retard nu le lua in ras!

Elvin

#9
despre taoism:
     acum cativa ani, fiind eu la politie sa-mi scot o carte de identitate si trebuind sa completez o declaratie, si la urma trebuind sa declar apartenenta 'religioasa" > spre vesnica mea rusine din mandrie am scris 'taoist' pentru ca nu vroiam sa fiu in rand cu ceilalti pe care-i vedeam ca inferiori. Cand eu sunt crestin ortodox. Dar acum rusinea e dubla, pentru ca langa lepadarea de Hristos s-a adaugat acum faptul ca taoismul nici macar nu e religie [zice hentai, si-l cred]

     binele si rau :
  Sunt sigur ca acesti maestri, in momente de profunda sinceritate, recunosteau ca de fapt exista si bine si rau. Lucrul lor atata era, ca nu se atasau nici de bine, nici de rau, iar la ultimul nivel nu se mai atasau nici macar de simpla idee de a 'nu se mai atasa de bine si rau'. Mintea lor devenea pura prin aceea ca nu mai percepeau realitatea in mod dualist; la practicantii de zen chinezesc se recomanda chiar sa nu discrimineze nici macar intre 'eu' si 'celalalt'. Noi avem o minte 'discreta', a lor era 'continua' sau mai degraba nu era deloc ['moartea' mintii inseamna nirvana, cand moare intelectul > vezi in yoga]si de aici venea iluminarea

LupinThe3rd

Citat din: Hentai din  21 Noiembrie 2006, 08:37:11
Lupin puiule de doua ori ai postat despre mine si de doua ori m-ai facut de rahat...in locul tau as chema ProTV-ul si mi-as da foc in direct!
Te rog de acum sa eviti posturile mele. Daca sunt subiecte care depasesc gandirea ta de retard nu le lua in ras!
Draga hentai. multumesc de sfaturi,
Scuze daca te-am facut de rahat, se mai intampla... Totusi nu mi-o lua in nume de rau...
Referitor la Eistein ma gandeam ca mustaciosul l-a parafrazat pe Arhimede candva si nu stiam cand... De asta intrebam cand a spus-o... Din pacate nu am primit nici un raspuns...
Restul mesajului meu are alt sens dar asta e alta poveste...
Scuze inca odata daca te-am facut de rahat... :evil:

udar

Din punctul meu de vedere nu exista lucruri bune si rele in lume, ci doar lucruri care ne fac sa evoluam si lucruri care nu ne fac sa evoluam.

Conceptele de bine si rau au fost, ca si majoritatea celorlalte concepte, create pentru a incerca sa explice mai bine realitatea in care ne desfasuram activitatea.

Va dau un exemplu asupra relativitatii binelui si raului: Un sot isi bate nevasta. Copilul intervine intre cei doi, il loveste pe tata, iar acesta in cadere moare. E bine sau rau ceea ce s-a intamplat?

Ma veti intreba atunci: "Bun, si daca nu exista bine si rau, cum poti determina pe cineva sa faca in viata "bine"? ". Am spus de la inceput ca sunt lucruri ce te fac sa evoluezi, si lucruri ce te fac sa involuezi. In lumea aceasta fiecare actiune are o reactiune. Daca faci lucruri care te fac sa involuezi, la un moment dat, la sfarsitul vietii sau intr-un alt moment, va trebui sa raspunzi tuturor reactiilor create in univers la actiunile tale. Si nu va fi usor...

P.S.: Va rog sa nu-l mai faceti de rahat pe Hentai...
Magic is any sufficiently advanced technology. (Arthur C. Clarke)
  

darkness

aaah,hentai,si eu voiam sa stiu despre taoism, dar priestess a explicat mai bine decat "nu am timp,o las pe mainea ailalta"...chiar daca e copy -paste sau nu , priestess voia sa afle ceva ( la fel si eu ) si nu ai raspuns nimic, ba dimpotriva, ai venit cu aere de mare cercetator de ce ai zis tu ca esti si ai inceput cu chestii copilaresti de genul " eu nu vorbesc cu tine"/ " de acum am sa iti ocolesc posturiel" etc..complet pueril! si spui ca studiezi tao?pai ce inveti tu de acolo? in niciun caz, tao nu te invata sa te porti copilareste si sa fi misogin si nepoliticos, si ma bucur de ceea ce a facut lupin!! ( nah, ca sa iau si eu apararea priestess-ei, chiar daca nu m-a pus in lista ei de "bv dlor" ) :-D


pana acum ,din ce ai postat, nu ai dovediot nimic din acea parte a taoismului....macar AdiM se cunoaste de la o posta...tu esti cam agresiv...las-o ba;lta,amice. si mai citeste si tu, coopereaza si posteaza ceva folositor comunitatii, ca nu te doare mana!
decat sa postezi "bla bla"-uri - chiar daca vei plati - mai bine stai pe tusa si urmareste discutia...in afara faptului ca ai mai deschis inca o data un topic care isi gasea locul si in "invataturile orientului ", stai si te infoi in pene aiurea si aduci galagie...
FA CEVA FOLOSITOR!

hmm..e cam off-topic! scuze priestess, eu sunt curios de tehnicile tao, imi dai si mie un mp, pls?scuze ca ti-am murdarit topicul...

Hentai

#13
hehehe
1. Raspund cu agresiune numai la agresiune.
2. ce i-am facut mai priestess-ei?
3. despre mine si despre tao
As vrea ca sa fie clar, ca vad ca apar indivizi care ma fac in tot felul fara sa citeasca putinele mele posturi... nu vreau sa-i mai numesc in vreun fel ca sa nu fiu agresiv, eu NU sunt taoist si nu sunt crestin, nu recunosc nici o religie si nu am fost impresionat de nici o dogma religioasa pana acum. Am spus clar si raspicat ca nu meditez si nu particip la practici religioase. Si am spus ca tot ce pot sa spun despre tao este impresia lasata in urma lecturii unor carti pe care pun pariu ca cei care ma numesc cum ma numesc nu au auzit in viata lor. Religia Tao exista din cate stiu dar eu am spus ca daca filozofii pe care i-am citit ar auzi ca exista ar muri de ras pentru ca a accepta o religie nu inseamna decat sa te tii cu pumnii de niste credinte ori tocmai asta, din cate am inteles eu, e una din cele mai mari greseli. In cartile alea se prezentau niste pilde niste povesti din care reiesea ca odata ce ai mintea libera de ganduri atunci poti vedea realitatea. Si ca sa fiu mai bine inteles sa dau un exemplu. Toti vedem aceeasi strada si totusi fiecare vede alta strada... unu vede locul in care i-a murit prietenu' in accident, altu vede locul unde s-a sarutat prima data, altu vede ca e plina de gropi. Asa cum Elvin a inteles iluminarea vine atunci cand nu mai ai dorinte cand nu mai ai gand cand minte iti este libera si vezi adevarata forma a lucrurilor fara aspectul lor emotional sau estetic. Multe lucruri scrise de priestess eu nu le cunosc si nu i-am reprosat ei nimic decat lucrul pe care si ea l-a spus ca nu a inteles cum e cu binele si raul... de fapt nici nu era un repros ci o remarca. Chestiile alea tin cred de practici si credinte acumulate mult dupa moartea celor despre care am scris si tin de religia Tao.
Acum despre faptul ca nu sriu km intregi de text... asta se datoreaza faptului ca eu sunt adeptul exprimarii cu propriile cuvinte. Am preferat sa cautati voi ba chiar am dat si linkuri, sa cititi si apoi sa discutam despre cum ati inteles voi lucrurile.
Si raman la parerea mea ca decat sa postezi ceva de genul hai mai hentai mai lasa-ne cu vrajeala cine te crezi mai bine respiri adanc te duci faci un dush si postezi acolo unde crezi ca nimeni nu incearca sa te vrajeasca...
Acum daca vreti sa discutam in continuare pe tema asta f bine, avand in vedere ca am fost rugat sa postez despre taoism...
Iar tu draga darkness spui ca am aere de mare cercetator .... nu te teme ca nu vreau sa-ti iau locul.
P.S. Shoutcast to Udar... deja simt ca intre noi se formeaza o relatie speciala. Esti un scump. :lol:


adrianh

Ce este taoismul


Existã multe definiþii ale taoismului dar cea mai bunã provine, fãrã îndoialã, din pana regretatului Alan Watts. Redãm ºi noi cîteva fraze:

Diverºi filozofi chinezi, scriind probabil în secolele 5-4 î. d .C, au expus o sumã de idei ºi un mod de viaþã care au ajuns sã fie cunoscute sub numele de taoism, calea cooperãrii dintre om ºi tendinþa sau cursul lumii naturale [subl. n. J. C.]; principiile acestei tendinþe por fi descoperite în ritmurile regulate ale apei, gazelor ºi focului, ritmuri care sînt ulterior întipãrite sau reproduse în cele din piatrã ºi lemn ºi, mai tîrziu, în multe dintre formele artei.(1)

Dupã cum vedem, taoismul este un mod de viaþã inspirat din ritmurile fenomenelor naturale. Dar, oare, cum se poate inspira un mod de viaþã din naturã? Exemplul cel mai bun ni-l oferã artele marþiale, care au împrumutat la origine elemente esenþiale - atac, apãrare, eschivã etc. - prin imitarea miºcãrilor corespunzãtoare ale animalelor sãlbatice. Avem astfel ºcoli de arte marþiale care poartã nume pitoreºti ca "ºcoala tigrului", "ºcoala maimuþei" etc.

La fel ºi în viaþa domesticã, existã posibilitatea de a te inspira din evenimentele lumii naturale. Dacã acorzi studiului acestor fenomene un interes constant, descoperi indicaþii preþioase privind conduita cea mai potrivitã pentru diferite situaþii de viaþã.

De pildã, taoiºtii au luat imaginea apei ca simbol al acþiunii consecvente care strãpunge toate obstacolele, nu în mod direct, prin forþã, ci indirect, prin maleabilitate ºi fluiditate.

În I-ching , simbolismul apei este folosit în mod pregnant în hexagrama 29, Kan / Abisul, apa - unde ea este simbolul atitudinii umane care se adapteazã condiþiilor sau împrejurãrilor de viaþã, într-o manierã fluidã ºi fãrã a-ºi denatura substanþa, autenticitatea interioarã.(2)

Sursele taoismului
Izvoarele principale ale acestui mod de viaþã numit "taoism" sînt lucrãrile clasice ale maeºtrilor taoiºti ca de pildã: Tao-te Ching, Chuang-tzu, Lieh-tzu (Clasica vidului perfect). Nu trebuie uitatã Cartea schimbãrilor - I-ching -, despre care am amintit deja, una din cãrþile fundamentale ale culturii clasice chineze.

Temele care abundã în aceste cãrþi se pot grupa în jurul cîtorva idei de bazã: tao, vidul (wu), nonacþiunea (wu-wei), adaptarea la condiþiile exterioare. Aceste idei/concepte revin neîncetat ºi au condus treptat la formularea sau sistematizarea Cãii (Tao) taoiste, deºi nimic asemãnãtor nu gãsim în ele.

Una din ideile forþã ale taoismului este adaptarea la condiþii.

Adaptarea la condiþii
În Clasica vidului perfect, autorul, Lieh-tzu, sugereazã relativitatea punctelor noastre de vedere, a regulilor de viaþã, a prejudecãþilor care se doresc absolute, într-o micã povestioarã care rezumã o întîmplare de viaþã. Un tînãr talentat se adreseazã suveranului pentru a primi o slujbã. El este acceptat imediat. Un alt tînãr, dintr-o familie apropiatã, la fel de talentat, se adreseazã ºi el pentru un post. De astã datã este respins, ba chiar pedepsit, deoarece vremurile s-au schimbat ºi meºteºugul lui nu mai este util.

Morala întîmplãrii este concentratã în cîteva cuvinte: nu existã în aceastã lume un principiu de acþiune care sã fie valabil în toate împrejurãrile. Activitatea umanã trebuie sã þinã cont de "jocul" circumstanþelor. De aici accentul pus pe fler, mai degrabã decît pe voinþã ºi forþã.(3)

Este evident cã adaptarea la condiþii exclude normele de conduitã impuse dinainte, prestabilite, valabile în orice împrejurare. Într-adevãr, taoismul pune accentul pe supleþe, la fel ca în parabola pinului ºi a salciei acoperiþi de zãpadã. Ramura de pin, pentru cã este rigidã, se rupe sub greutatea zãpezii, în timp ce ramura de salcie se îndoaie ºi zãpada cade de pe ea fãrã a-i pricinui nici un neajuns. Aceastã supleþe intrã, însã, în conflict cu morala rigidã a confucianiºtilor.

Poziþia amoralã a taoismului
La nivel moral, adaptarea la condiþii ºi supleþea conduitei sugereazã o poziþie amoralã. Taoistul nu este implicat moral în activitãþile sale deoarece el se lasã condus de Tao. De aici sentimentul de neutralitate, de rezervã, de prudenþã, uneori excesivã, care rezultã din povestirile taoiste cu personaje anonime sau chiar maeºtri.

"Absenþa" taoistului nu este, însã, expresia unui vid emoþional - cum ar crede unii, sub influenþa ideologiei monastice creºtine -, a cultivãrii detaºãrii ºi indiferenþei în chip deliberat. Ea este în legãturã cu înclinaþia sa de a-ºi forma o vedere de ansamblu, lipsitã de prejudecãþi, asupra situaþiei cu care se confruntã, ºi o consecinþã logicã a raportãrii juste la o situaþie concretã de viaþã, care nu solicitã intervenþia sa implicitã.

Note:
1. Alan Watts este, fãrã îndoialã, autorul occidental cel mai aproape de spiritul taoismului. Numele lui va fi gãsit adeseori pe acest site. Totuºi, experienþa lui în taoism are ºi lacune, aºa cum am semnalat acolo unde a fost nevoie. (vezi Publicaiþile lui A. Watts în româneºte). Citatul a fost extras din lucrarea sa "Tao: The Watercourse Way") calea ca o curgere de apã", apãrutã la Humanitas, 1996.
2. Am citat versiunea Richard Wilhelm, care diferã de alte versiuni prin faptul cã are comentarii personale la trãsãturi ºi hexagrame.
3. Lieh-tzu: "Scriptura vidului perfect" în "Discurs asupra convenþiilor ºi destinului", cap. VII - "Jocul circumstanþelor". Versiunea francezã în traducerea lui Benedykt Grynpas, Gallimard, 1961.

---------------

Viata e o piesa de teatru,ce trebuie jucata la maxim!Asa ca nu ezitati sa profitati de ea!