Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Vasile Rudan si misterul din Carpati

Creat de memphis, 20 Martie 2010, 16:53:33

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

tractorbeam

Citat din: Xanadron din  21 Februarie 2013, 12:37:03
...(mai e o varianta - tipu' avea 90 cm inaltime si combinezon argintiu)....

Tipu' avea dupa umila mea parere cam 1.85 si cam 90kg deci peste mine ca si gramaj. Bine infipt pe picioare oricum. Nu parea deloc intimidat sau jenat de prezenta mea acolo ba dimpotriva am avut impresia ca nu dorea decat sa puna "gheara" pe mine.

tractorbeam

"...Se face tarziu, multumim pentru informatiile primite si refacem drumul in sens invers pana ajungem aproape de malul raului, Bifa zice sa oprim si mai facem cateva fotografii cu masinile pline de noroi si stropi, sa le punem pe site, sa vada lumea ca ,,ne-am dat" cum se zice intre off-roaderi, iar chestia asta ne duce aproape de o alta gospodarie lipita de malul apei.
Femeia care se iteste de dupa gard poarta basma legata la ceafa si are pielea arsa bine de soarele verii care va sa se termine curand. Intram in vorba asa intr-o doara, zic stiti cumva de vreo baza aici aproape de pe vremea lui Ceausescu? Aaaa zice femeia poa' doa' nepotu-mieu care e maior la armata sa stie, brusc lovit de inspiratie zic: domnul grizonat cu masina argintie de acolo de langa pod? Iar raspunsul vine net: Daaa Florin a venit deja, ca-l asteptam numa' deseara! Acum se lamuresc lucrurile si detaliile se aseaza la locul lor, privirea neta tonul de comanda, se pare ca nu m-am inselat. Zic, da a venit, e la pod spala masina. Hai ca ma duc la el zice femeia bucuroasa ca-si revede ruda de la oras si dispare dupa leaturile gardului. 
Traversam raul prin vad si HDJ-ul geme urcand panta abrupta. Iesim la asfalt Pana la pensiune mai sunt 10 km si deja se insereaza...."

fiulploii

Citat din: tractorbeam din  18 Februarie 2013, 16:42:33
10% =>

[i: o alee de arbori, adica pur si simplu doua randuri de arbori plantati perpendicular pe directia pe care venisem si care datorita inclinatiei initiale ii trecusem cu vederea. Absolut neverosimil avand in vedere locul salbatic si pustiu in care ma aflam. Ma opresc prada unei inspiratii de moment si intru pe respectiva alee care, se opreste la fel de brusc in peretele de stanca. Sunt perplex. ....
. Apoi dispare la fel de repede cum a aparut...[/i].."
Iertare maestre pentru intrebari insa curiozitatea nu-mi da pace  :-D
Cam ce varsta estimezi ca aveau arborii?
Intre ei cum era vizualizata aleea? Adica era o carare sau cararuie batucita de mers si pe margini cu iarba sau frunze ?
Ce fel de arbori erau?
Cat de aproape de peretele de stanca erau ultimii copaci?
Cat de desi erau arborii ?
Arborii erau pe ambele parti ale aleii?
Cam cat de inalti erau arborii?
Cam cata lumina era ?
Cum a disparut individul? Te uitai fix la el si brusc nu l-ai mai vazut?

Multumesc anticipat si daca raspunzi si daca nu raspunzi  8-)

Rayden

Citat din: tractorbeam din  21 Februarie 2013, 13:54:08
Tipu' avea dupa umila mea parere cam 1.85 si cam 90kg deci peste mine ca si gramaj. Bine infipt pe picioare oricum. Nu parea deloc intimidat sau jenat de prezenta mea acolo ba dimpotriva am avut impresia ca nu dorea decat sa puna "gheara" pe mine.

deci, sa inteleg ca a fugit dupa tine meseriasul ala?
eu am inteles din mesaje..ca nu..dar..poate nu am inteles eu bine..

tractorbeam

Citat din: Rayden din  21 Februarie 2013, 15:16:45
deci, sa inteleg ca a fugit dupa tine meseriasul ala?
eu am inteles din mesaje..ca nu..dar..poate nu am inteles eu bine..
Fugea dupa mine si inca repede. 15 secunde si ma ajungea.

tractorbeam

Citat din: fiulploii din  21 Februarie 2013, 14:12:36
Cam ce varsta estimezi ca aveau arborii?
Intre ei cum era vizualizata aleea? Adica era o carare sau cararuie batucita de mers si pe margini cu iarba sau frunze ?
Ce fel de arbori erau?
Cat de aproape de peretele de stanca erau ultimii copaci?
Cat de desi erau arborii ?
Arborii erau pe ambele parti ale aleii?
Cam cat de inalti erau arborii?
Cam cata lumina era ?
Cum a disparut individul? Te uitai fix la el si brusc nu l-ai mai vazut?

1. nu stiu, nu sunt biolog
2. fara carare, doar iarba
3. nu stiu, cred ca foioase
4. pe ambele parti
5. 2-3 metri inaltime
6. aleea era umbrita bine datorita coronamentelor din ambele parti
7. masina a pornit pe sosea si el s-a miscat si a intrat dupa bradet

tractorbeam

De aici facem o pauza si intram un pic pe taram SF sau poate nu?

,,Tamam, bir bu eksikti! (Bravo asta ne lipsea!)"

,,...Drumul devine bun si parca pietruit. Masina ne hurducaie totusi destul cand brusc totul amuteste. Luminile se sting, muzica tace, pare ca bateria a murit. Razvan injura printre dinti, ce drac are masina!, el fiind cunoscut pentru meticulozitatea cu care o ingrijeste iar masina pentru rezistenta ei legendara. Tragem pe dreapta, ridicam capota, e frig, intru in habitaclu sa-mi iau polarul, cand ies ceata groasa ne invaluie brusc, masina, pasageri, brazi, totul e in ceata, surpriza - lanternele cu led au murit si ele, statiile nu emit decat un slab si neobisnuit zgomot de fond. Zic, comuta pe 16 sa auzim ce zic tiristii. Degeaba, nici un sunet. Mai preocupati de masina decat de statii sau de telefoanele care brusc au murit si ele ne bagam nasul in compartimentul motor. Colac peste pupaza o pata de ulei ne spune ca unul din diferentiale nu se simte tocmai in largul lui. Dam jos de pe roof-rack celebra scula numita  Hi-Lift Jack si dam sa inaltam masina intr-o parte sa vedem ce si unde curge.
Deodata un zgomot ciudat, un duruit de niciunde venit se aude din ce in ce mai tare. Din ceata apar patru barbati calari purtand haine caraghioase, au mustati enorme, sunt nebarbieriti si ciudat pentru vremea de afara poarta imense caciuli de blana, par sa nu ne vada si galopeaza nebuneste urland din toti bojocii: Tataaariii! Vin tataaariiii!
Ramanem perplecsi, Bifa zice astia's cu capu? Dar nu apuca sa mai zica nimic deoarece calaretii dispar in ceata in directia muntelui pe unde noi venisem cu cateva minute inainte. Apoi liniste, parca cineva ne puse pe urechi niste antifoane uriase. In mod ciudat galopul cailor nu lasa nici o urma in colbul drumului si nici nu a starnit vreun nor de praf.
Kimildama! (Nu misca!) Aparut de niciunde individul transpirat si prafuit poarta doar o vesta de blana, niste pantaloni caraghiosi, un brau rosu si niste opinci grosiere. Pe cap un turban ciudat. Ce ma ingrijoreaza este sulita ornata cu diferite bucati de blana legate aprope de varful ascutit  pe care o tine in mana dreapta. Surprins de intalnire se opreste brusc si se holbeaza la noi ca la felu' paispe. Se pare ca dintre noi patru el este care-si revine cel mai repede din uluiala si face un pas catre masina cu un aer amenintator. Tez ! (In genunchi!). Observ ca are o pronuntie ciudata. Tez ! si varful sulitei coboara catre piepturile noastre.
Ma dau inapoi instinctiv cuprins de panica. Asta ne mai lipsea, un nebun scapat de la psihiatrie care se crede mare razboinic in trecutul invaziilor tatarasti. Ma lovesc cu soldul de muchia destul de ascutita a bull-barului masinii chestie care ma aduce la realitate.
Incerc in putina limba turca de care imi aduc aminte sa-l intreb ce vrea: Kimsiniz? Ochii oblici stralucesc de rautate, nu pare impresionat, repeta din nou: Tez! si se apropie hotarat, moment in care le zic celorlalti - raspanditi-va ! Acum chiar ca  l-am enervat, tipul are un miros ingrozitor, o halena grea care ar face si un dihor sa lesine. Deschid usa HDJ-ului si o interpun intre noi.
Excitat la maxim tatarul urla : Tez! Tez! In timp ce isi agita sulita imblanita cu varful indreptat spre mine. Nu stiu cat il pot tine asa fara sa loveasca cu sulita, Kimsiniz ! repet si intind mana impaciuitor in timp ce ma gandesc cat de repede pot sa fug dar evit sa ma intorc cu spatele, nu de alta dar nu am chef de o sulita intre omoplati. Tipul avanseaza si loveste usa masinii care se inchide violent, intre mine si el  doar aer si varful de sulita, deja intru in survival mode si cantaresc sansele incercarii de a apuca sulita inainte ca lunatecul sa ma lovesca cu ea dar...nu mai e nevoie, Bifa il loveste din spate pe nepusa-masa cu ditai Hi-Lift Jack-ul ... in cap si razboinicul mongol da ochii peste cap si cade fulgerat cu nasul in praf. Sar in carca lui imediat si foarte lucid ii zic lui Razvan : Da-mi un soricel! Din  ala mare! In 5 secude tipul e pe burta si cu mainile legate la spate cu coarda de plastic.
Ne uitam perplecsi unii la altii. De unde a aparut mascariciul asta si cine l-a trimis aici? Stam efectiv cu gurile cascate si ne uitam la aratarea de pe jos. Trec minute bune. Brusc entitatea urat mirositoare da semne de viata. Incepe sa se foiasca. Deschide ochii. Geme. Se uita in gol si devine evident ca lovitura i-a resetat circuitele de sub scufita.
Su ! Su ! (apa!) se milogeste acesta, il asezam in capul oaselor langa masina. Are un cucui cat un ou de gaina la ceafa dar turbanul se pare ca a amortizat cumva socul loviturii. Descoperim ca are craniul ras, mustata cateva fire si un cioc lung si rar.
Acum sulita si-a schimbat proprietarul. Il impung usor in piept infrangadu-mi aversiunea cauzata de mirosul greu emanat  si il intreb fara mari sperante: Nerede oturuyorsun? (De unde vii?) Clipeste des si dupa cateva secunde bune zice: Hükümdarlık han buta ! Han Buta! Nu pot sa-mi retin uluiala cred ca tipul e nebun de legat, las sulita jos si zic intorcandu-ma catre companionii mei: Asta pretinde ca vine din imparatia Hanului Buta. Poate de la balamuc, zice Bifa singurul dintre noi care si-a pastrat calmul. Deh, fire sensibila de politist...."



Rayden

@tractorbeam

Deci....adicatelea in poveste ati dat de un fel de portal prin care varul turcaletelui, in speta sconcsul tatar, ajunsa pe meleaguri mioritice..am inteles bine?

tractorbeam

Citat din: Rayden din  21 Februarie 2013, 16:30:56
@tractorbeam

Deci....adicatelea in poveste ati dat de un fel de portal prin care varul turcaletelui, in speta sconcsul tatar, ajunsa pe meleaguri mioritice..am inteles bine?
Exact Raydene. Nu orice fel de protal ci... Portal de portal!

alx

Citat din: tractorbeam din  21 Februarie 2013, 16:22:43
Zic, comuta pe 16 sa auzim ce zic tiristii.
Intrebare:in ce tara erai,de ascultai tiristii pe 16?  :?
"O piatră nu cade din cer.Sau,daca se intamplă să cada,atunci nu mai e piatră,ci aerolit."

roxolan


fiulploii

#1076
Propun scoaterea numelui VR din titlul subiectului . Nu are legatura cu misterul din Carpati decat intr-o mica masura si nu este exclusivitatea Domniei sale. Este poate ante-mergatorul , detectorul sau pionierul - in sensul american  - care a deschis drumul insa atat. Nu va zice niciodata tot ceea ce a trait in zona, asa cum nu va zice nimeni altcineva. Insa din franturile tuturor poate se va intrezari o imagine de ansamblu.
  Doar parerea mea ca si faptul ca accederea la inima misterului   nu o va putea face un uman retrograd in mentalitate si credinta raportat la constructorii misterului 
 



Citat din: alx din  21 Februarie 2013, 18:27:21
Intrebare:in ce tara erai,de ascultai tiristii pe 16?  :?
Poate ca voia sa zica sa asculte banda de urgente CB ca ma gandesc ca doara nu treceau barje pe acolo  :-D
Sau poate totul e denaturat in virtutea obisnuintei de a disimula realitati  :-D pentru a proteja ceea ce e de protejat.

PROCEDURI RADIO

Telefonie VHF
   Frecventele din banda VHF, 156 - 174 MHz, sunt folosite pentru distante mici, fiind astfel mai putin expuse la interferente si distorsiuni, vor utiliza clasa de emisie G3E (modulatie de faza telefonie).
   Lista frecventelor internationale include pentru acest domeniu atât canale simplex cât si duplex, numerotate de la 01 la 28 si de la 60 la 88, distanta în frecventa între canale fiind de 25 kHz.
Ca urmare:
   -CORESPONDENTA PUBLICA se realizeaza între nava si reteaua internationala de telecomunicatii prin intermediul unei statii de coasta.
   -SERVICIUL PORTUAR SI DE PILOTAJ reprezinta legatura dintre nava si port sau serviciul de pilotaj. Primul apel se va efectua în canalul 12, stabilindu-se cu aceasta ocazie si canalul în care va avea loc traficul.
   -COMUNICATII NAVA-NAVA trafic între doua sau mai multe statii de nava, si se poate desfasura pe canalele 06,08,10 si altele.
   -SAFETY SERVICE comunicatii privind primejdiile, urgenta si securitate.
Exemplu:
   Pentru ca o nava sa intre în contact cu o statie de coasta va urma procedura:
a. Va acorda statia pe canalul 16
b. Va initia un apel ce consta în:
1. numele statiei chemate (1-3 ori);
2. aici este
3. numele statiei proprii(1-3 ori);
4. canalul pentru trafic.
e.g.
   BODOE RADIO BODOE RADIO
   THIS IS
   TURID KNUTSEN TURID KNUDSEN  LAQH4
   CHANNEL 24
   TRAFFIC

   Un astfel de apel se poate transmite nu mai mult de trei ori la intervale de doua minute între fiecare apel. Daca statia apelata nu raspunde dupa aceasta serie de trei apeluri se va opri transmiterea acestui apel timp de cel putin trei minute.
   Pentru comunicatiile de rutina se impun doua reguli:
a. comunicatii nava-nava - prioritate o are nava care este apelata;
b. comunicatii nava-statie de coasta - prioritate o are statia de coasta.

Canale VHF dedicate în Serviciul Mobil Maritim (SMM)
   Canalul 70 DSC   apel si raspuns la apel de primejdie, urgenta, securitate si rutina;
   Canalul 16   pentru trafic de primejdie si urgenta, iar în anumite situatii pentru apel si raspuns la apel;   
               Canalul 13   comunicatii cu privire la securitatea navigatiei;
   Canalul 06   dedicat comunicatiilor la fata locului (on scen).


Sau   http://fr.wikipedia.org/wiki/Canal_16

alx

Citat din: fiulploii din  22 Februarie 2013, 00:41:01
Poate ca voia sa zica sa asculte banda de urgente CB ca ma gandesc ca doara nu treceau barje pe acolo  ;D
Sau poate totul e denaturat in virtutea obisnuintei de a disimula realitati  ;D pentru a proteja ceea ce e de protejat.

PROCEDURI RADIO

Telefonie VHF
   Frecventele din banda VHF, 156 - 174 MHz, sunt folosite pentru distante mici, fiind astfel mai putin expuse la interferente si distorsiuni, vor utiliza clasa de emisie G3E (modulatie de faza telefonie).
 
   Canalul 16   pentru trafic de primejdie si urgenta, iar în anumite situatii pentru apel si raspuns la apel;   
             


Ceea ce ai prezentat tu aici este canalul 16 in banda 156-174Mhz,banda unde ai nevoie de licenta pentru a transmite,adica NU este banda libera.Am si eu 2 PMR-uri in band asta,asa ca stiu foarte bine.
Iar tiristii pot fi ascultati doar in CB(citizen band),banda de 27Mhz,in canalul 22,cu frecventa 27,225Mhz,iar canalul 16 are frecventa 27,155Mhz.
   Deci Ana si cu Caiafa nu au nimic de-a face...intrebarea mea ramane:unde si pe cine asculta in canalul 16?
"O piatră nu cade din cer.Sau,daca se intamplă să cada,atunci nu mai e piatră,ci aerolit."

tractorbeam

Citat din: alx din  22 Februarie 2013, 08:35:34
.....intrebarea mea ramane:unde si pe cine asculta in canalul 16?
corecta intrebarea, corecte si detaliile date de alx, in cazul nostru este vorba despre statii CB utilizate de majoritatea           off-roaderilor, (cand mergeam la concurs aveam pe masina un Alan Midland 42 si un booster pentru o transmisie mai puternica), am mixat din greseala informatia, corect este canalul 22, si am incurcat cu frecventele maritime de urgenta. Alheizmer-ul se pare ca incepe sa muste din legendele off-road-ului, sorry, licenta autorului.  :lol:

tractorbeam

,,Cat timp noi ne scarpinam in cap pare ca ceva s-a schimbat langa noi aerul parca e mai rece si brusc ne dam seama ca radioul masinii a prins viata, Razvan baga cheia in contact si masina porneste la sfert, vrooommm !!! in timp ce aratarea zbiara panicata, e cam bizar sa-ti uruie la ureche un motorul diesel de 4.2 in timp ce tu, toata viata ta nu ai auzit decat galopul calului.
Il linistim cu varful sulitei si ii dam si apa dintr-o sticla de plastic, asta sigur nu a vazut un PET in viata lui dar bea lacomos pana la ultima picatura apoi zice : Sonsuz (multumesc)
...Bine zic, ce facem cu asta, nu il putem lasa aici si nici sa-l dezlegam, mai raneste pe cineva, oricum zici ca e boschet la cum miroase, acum mongolul sta turceste cu mainile legate la spate sprjinit de roata din fata a Toyotei si se leagana cu ochii inchisi bolborosind ceva ce numai el intelege, deslusim numai ,,Djinii"  si ,,Alla".
Razvan ia taurul de coarne si zice: eu la mine in masina nu-l parchez pe asta poate numai daca il urcam pe roof-rack si il legam cu sufe, Buna idee ! zic, poate se mai aeriseste! Zis si facut! In doi timpi si trei miscari il urcam pe individ pe roof cu fata lipita de tavanul masinii si il legam zdravan cu chingile de sufa care pot sa traga cateva tone deci nici un pericol sa se rupa sub greutatea individului, si o luam la vale, cand sa iasim la intersectie in primul sat hopa! Ne incrucisam iar cu Loganul de politie si oprim sa vorbim cu gaborele local si sa ne scapam de musafirul nepoftit.
Gaborele mustacios si colegul lui se holbeaza la aratarea cocotata pe roof si ne roaga sa-l dam jos, ceea ce noi si facem cu mare placere. Dupa grimasa pe care o face, agentul-sef nu e placut impresionat olfactiv de musafirul nostru. Il ia de gulerul vestei si il scutura nitel: Tu cine esti bre? Mongolul clipeste des, evident nu intelege neam si se intoarce rugator catre mine: yardim! Ii zic politaiului : nu intelege dom'ne e turc! Turc? Evident nu am timp sa-i explic diferenta subtila intre tatari si turci, nu e nici locul nici momentul.
Interlocutorul nostru isi lasa cascheta alba pe ceafa vizibil contrariat, ce dreaqu cauta turcaletele aici la noi? Bre sultan, ia da pasaportu'! Evident ne pufneste rasul pe toti trei in timp ce sticletii raman foarte seriosi.
Bifa isi drege glasul, si zice, este mai complicat sa-ti explic, numai ca sticletele nu are timp sa asculte si zice scurt:  Discutam la sectie! Si ii face vant mogaldetei pe bancheta din spate a Loganului. Hai si voi veniti in spate dupa noi! Evident e la comanda si se simte bine, pozeaza fanic precum Napoleon dupa batalia de la Austerlitz. Pornim cu totii cu catel si purcel spre sectia de politie din comuna B...."
In fata postului de politie – o cladire cu un singur nivel cenusie cu o bancheta de lemn - cei doi politai stau si se uita unul la altul, usile din spate sunt deschise amandoua iar ei au niste mutre total aiurite
Ne apropiem, nici noua si nici lor nu le vine a crede ochilor, pe bancheta Loganului nu este nimeni, mongolul s-a evaporat, iar pe masina noastra legaturile atarna flasc, a disparut si sulita cu blana.
Enervat dar pastrand masura (la urma urmei Bifa e din zona si ii este superior ca grad) ne da afara din sectie si ne dojeneste: Lasati-ne cu astea dom'le ce sunteti mentalisti din aia de-a lui Gog, vreti sa ne faceti creierii varza? Hai ca avem trebi mai importante decat sa-l cautam pe maimutoiul asta. I-a ziceti sunteti toti intelesi? Cu greu il lamurim si ii explicam de la inceput totul.
Excedat individul zice: Vreti sa faceti plangere? Zicem ca nu. Atunci...se intoarce catre colegul mai tanar, ce mai tura-vura, nici nu o sa notez chestia asta, ce vrei sa ma ia ala de la oras de idiot?
Cadem toti de acord ca nu vrem ca agentul sef sa pozeze in idiotul clasei si parasim tiptil postul local de politie rurala.Hai ca mi-a ajuns pentru azi zice Razvan care se plange de o durere puternica de cap. Hai la pensiune.