Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Nu te deranjeaza ?

Creat de Urban, 11 Iunie 2009, 18:43:52

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Urban

18 milioane de reclame au atacat Romania zi de zi, in ultimii sapte ani
Unele programe de televiziune sunt saturate de spoturi publicitare, incat produc un sentiment de respingere din partea telespectatorului 1 /2Imaginea anterioara In ultimii sapte ani, televiziunile, posturile de radio si presa scrisa au difuzat 18.038.139 de reclame, conform monitorizarilor companiei Alfa Cont...Zilnic, romanii au fost bombardati cu 7.060 de insertii publicitare.

Posturile tv au aruncat asupra telespectatorilor nu mai putin de 10.171.141 de spoturi, in timp ce radiourile au lovit timpanele ascultatorilor cu 3.207.405 de clipuri. Ziarele si revistele "au impachetat" 4.659.593 de machete publicitare. Toate aceste cifre arata ca romanii au fost supusi la o veritabila furtuna publicitara.
Bugetele care au intrat in ultimii sapte ani in televiziune, presa si radio depasesc doua miliarde de euro. Cei mai mari investitori in publicitatea tv au fost companiile multinationale din categoria bunurilor de larg consum. Procter & Gamble si Unilever au comandat pe televiziuni 517.076 de reclame, respectiv 398.590.
Televiziunile, radiourile si presa scrisa au difuzat zilnic o medie de 7.060 de reclame, declansand un bombardament publicitar fara precedent

Romanii traiesc sub cea mai puternica "furtuna" a publicitatii de dupa 1989.
Posturile de televiziune au difuzat 10,1 milioane de spoturi in perioada 2000 - 2007.
Suntem prizonierii publicitatii, chiar daca ne place sau o detestam.
Efectele acestei furtuni, care nu se opreste niciodata, sunt "devastatoare". Intram in supermarket si alegem din raft, ca hipnotizati, iaurtul a carui reclama pe televizor o "sarim" cu telecomanda. Fugim de reclame, dar cadem in "plasa" lor cand ajungem sa decidem ce brand trebuie sa cumparam.

Furtuna publicitatii s-a intetit, in primul rand, datorita cresterii economice si a nivelului de trai. Apoi, dezvoltarea exploziva a mass-media din Romania a prins in vartej si bugetele de publicitate. Monitorizarile companiei Alfa Cont arata clar cum numarul de spoturi difuzate de televiziuni s-a majorat de la an la an, ajungand la 2,57 milioane in 2007. O crestere cu 562% fata de anul 2000. Asta inseamna ca, anul trecut, romanii au fost bombardati zilnic, in medie, de 7.044 de reclame tv.
Daca ar fi fost doar atat... Dar in 2007, piata radio a lansat in eter 490.852 de clipuri. Daca in 2000, au "lovit timpanele" romanilor 660 de spoturi pe zi, anul trecut bombardamentul audio a fost in medie de 1.344 de spoturi. Fara scapare! Totusi, presiunea publicitatii radio a fost ceva mai slaba in 2007. Anul de varf s-a inregistrat in 2006, cand media zilnica de difuzare a fost de 1.540.

Ziarele si revistele au "impachetat" 4,65 milioane de machete publicitare in cei sapte ani. In 2007, numarul de reclame a fost de 766.454, cu 3% mai mic decat in 2005, cel mai bogat an pentru presa scrisa. Totusi, anul trecut, media zilnica de reclame de presa a fost de 2.099. Coplesitor!

P&G, cel mai mare investitor pe tv
Cine sunt "balaurii" care cresc in fiecare an furtuna publicitatii? Pe televiziune, Procter & Gamble si Unilever sunt multinationalele care au consumat cele mai mari volume de publicitate. In sapte ani, Procter & Gamble a inregistrat, conform Alfa Cont, 517.076 reclame pentru marcile de produse din portofoliul sau. Cu alte cuvinte, in fiecare zi, pe micile ecrane au aparut in medie 202 reclame pentru brandurile acestei companii. Unilever ne-a bombardat zilnic cu 155 de spoturi, in timp ce Coca-Cola, cu 130.

In topul celor mai mari investitori in reclama pe televiziune se afla numai multinationale din categoria produse de larg consum (Fast Moving Consumer Goods - FMCG), cu o singura exceptie: European Drinks & Foods. Compania fratilor Micula a difuzat, in ultimii sapte ani, nu mai putin de 226.509 reclame tv, mai ales pe televiziunile apartinand acelorasi oameni de afaceri (National TV, N24 si Favorit TV).
In publicitatea radio se remarca operatorii de telefonie mobila, Orange si Vodafone (Connex). Dar sunt depasiti de reteaua de hipermarketuri Carrefour, care a comandat in ultimii sapte ani 72.227 de clipuri (o medie zilnica de 28 de spoturi). In topul celor mai activi clienti se mai afla Coca-Cola (16 spoturi pe zi), Romaqua Group (13) si McDonald's (12). Dar topul clientilor publicitari pentru piata de radio este dominat de grupurile de presa care si-au promovat produsele (mai cu seama, ziare si reviste): Ringier, Media Pro, Intact, Prima TV si Sanoma-Hearst.

Bancile vizeaza ziarele si revistele
Pentru presa scrisa, cei mai de nadejde clienti comerciali au fost operatorii de telefonie mobila Orange si Vodafone si bancile: BCR, BRD si Banca Transilvania.
Bugetele de publicitate care au intrat in ultimii sapte ani in televiziune, presa si radio depasesc doua miliarde de euro. Dar aceasta suma nu are o semnificatie deosebita pentru bietii romani consumatori. Ceea ce conteaza pentru ei este ca "au inghitit" peste 18 milioane de reclame pe tv, presa si radio. ªi furtuna nu se va opri aici.

3.980 - reprezinta numarul mediu de reclame tv difuzate zilnic, in ultimii sapte ani, in Romania

Reclamele s-au inmultit ca mustele in ultimii patru ani
In ultimii sapte ani, piata tv monitorizata de Alfa Cont a difuzat 10.171.141 de reclame.
In anul 2000, cand erau monitorizate sase statii tv, numarul de reclame a fost de 388.303.
In anul 2007, cele 15 televiziuni monitorizate de Alfa Cont "au bombardat" telespectatorii cu 2.571.064 de reclame. Cresterea fata de anul 2000 este de 562%. Cele mai mari cresteri s-au inregistrat in ultimii patru ani...Televiziunile care au difuzat cele mai multe reclame in ultimii sapte ani au fost: Prima TV (1,12 milioane de spoturi), Antena 1 (1,08 milioane) si Pro TV (1,06 milioane).

Clasamentul televiziunilor care au difuzat cele mai multe reclame este influentat de regimul vanzarilor de publicitate, de istoria statiei (anul infiintarii si tranzactiile prin care a trecut) si de restrictiile legislative privind difuzarea spoturilor. Incepand cu anul 2000, a castigat teren sistemul de vanzare a publicitatii tv pe punctul de audienta (Cost per Point). Avand audiente mai mici decat Pro TV si Antena 1, Prima TV a fost nevoita sa difuzeze de mai multe ori spoturi pentru o campanie, de exemplu, pentru a livra numarul de puncte de audienta convenit cu clientii publicitari.

MTV este plin de spoturi
Astfel se explica si pozitia MTV Romania, in fruntea clasamentului. Fiind o statie de nisa, cu audiente mici, a difuzat spoturi cu o frecventa mai mare decat statiile cu audiente superioare. MTV Romania a fost cuprinsa in monitorizari in anul 2001. TVR 1 si TVR, canalele publice, au prin legea audiovizualului opt minute de publicitate pe ora fata de televiziunile comerciale.
Principalul canal public a difuzat, in ultimii sapte ani, 640.351 de spoturi, in timp ce TVR 2, 493.047. Va mai amintiti de Tele 7abc? A fost "stramosul" televiziunilor moderne din prezent. "Decesul" acestui post a fost consemnat in anul 2003. Pana atunci, Tele 7abc a difuzat 179.373 reclame.

Cel mai mare generator de reclame, in ultimii sapte ani, a fost compania multinationala Procter & Gamble, cu 517.076 de reclame tv comandate pentru marcile sale. Procter este urmat in acest clasament de rivalul Unilever (398.590 reclame), Coca-Cola (333.399) si L'Oreal Romania (315.492).
In top 10 al companiilor cu cele mai mari volume de publicitate tv se afla o singura firma romaneasca, European Drinks&Foods, cu 226.509 spoturi, restul locurilor fiind ocupate de multinationale.

2006, cel mai bogat an in reclame radio
In perioada 2000 - 2007, posturile de radio monitorizate de Alfa Cont au difuzat 3.207.405 de clipuri publicitare.
In anul 2000 erau monitorizate 6 statii de radio. Anul trecut, numarul acestora a ajuns la 10.
Piata radio nu a fost atat de dinamica in investitii ca cea de televiziune. Marile retele au cautat sa-si extinda acoperirea in teritoriu, prin achizitiile de licente locale.
In 2000, piata radio a livrat 241.119 de spoturi. Dupa sapte ani, volumul de publicitate radio a ajuns la 490.852 de clipuri. Cresterea este de 100%. Volumul de publicitate radio din 2007 este cu 14% mai mic decat in 2006. In acest an s-a inregistrat cel mai mare numar de reclame difuzate, 564.095, din toata perioada analizata. In decursul celor sapte ani, cresterile au fost uniforme, piata nu a inregistrat salturi spectaculoase.

Radiourile care au difuzat cele mai multe clipuri au fost: Kiss FM (fostul Radio Contact) - 711.174, Radio 21 (609.844) si Pro FM (471.013).
Piata radio se imparte in statii "batrane si tinere". Din prima categorie fac parte Pro FM, Radio Total, Kiss FM (construit pe temelia lasata de Radio Contact), Radio 21, Europa FM si Magic FM (fostul Radio Star si Uniplus).

Statiile tinere, care aspira la volumele de publicitate si cotele de piata ale celor consacrati sunt Guerrilla, Info Pro si National FM.

Kiss FM-Radio 21, eternul duel
Desi a intrat in monitorizarile Alfa Cont abia in 2005, Guerrilla a reusit sa difuzeze de atunci 123.283 de clipuri, plasandu-se in top 10 statiile cu cele mai mari volume.

Duelul Kiss FM - Radio 21 continua si in aceste monitorizari, nu numai in sondajele de audienta.
BBC Romania, statie monitorizata de Alfa Cont intre anii 2001 - 2003, a difuzat 8.594 de clipuri.
Radio Romantic este o statie care nu este "tulburata" de publicitate. Nu ar fi deloc "romantic" sa auzi pe aceasta frecventa spoturi pentru automobile sau supermarketuri. Alfa Cont arata ca au fost difuzate doar 522 de clipuri.

Cei mai mari investitori in reclama radio au fost trusturile de media Ringier, Media Pro si televiziunea Prima TV. Reclamele acestora au fost in regim de barter, de aceea volumele lor pot fi trecute cu vederea, pentru ca nu au fost bani intrati in piata radio. Clientii comerciali cei mai mari au fost hipermarketul Carrefour, Vodafone (Connex), Orange si Coca-Cola.

Trusturile de media se promoveaza pe hartie
Presa romaneasca a atras in ultimii sapte ani un numar de 4.659.593 de machete publicitare. In 2000, Alfa Cont monitoriza 57 de publicatii centrale si din provincie. Anul trecut, numarul acestora a ajuns la 207. In urma cu sapte ani, in paginile publicatiilor (ziare si reviste) au aparut 259.167 de machete publicitare. Anul trecut, volumul a fost de 766.454 de machete. Cresterea a fost de 195%. Cel mai mare numar de reclame aparute in presa s-a inregistrat in anul 2005: 792.201.

Petrom, un client generos
Conform monitorizarilor, presa a inregistrat in ultimii doi ani un recul in ceea ce priveste numarul de reclame atrase. Astfel, fata de anul de varf 2005, numarul de machete a scazut cu 25.747 in 2007. In fruntea clasamentului ziarelor care au atras cel mai mare numar de machete, in ultimii sapte ani, se afla "Romania libera" (91.431), "Jurnalul National" (52.979) si "Libertatea" (45.290).

De remarcat pozitia de lider detasat al ziarului "Romania libera" care a mostenit peste ani traditia de ziar cu o puternica "sectiune publicitara". Cei mai mari consumatori de spatii publicitare in presa scrisa (ziare si reviste) au fost Atlassib Holding (25.116 de machete), Banca Comerciala Romana (21.237), Orange (20.567), Vodafone (fostul Connex, cu 19.208 machete), Petrom (16.347) si Banca Transilvania (15.498).

Au acoperit cu publicitate paginile presei si trusturile de media, promovandu-si diferite produse. Astfel, Media Pro, Prima TV, Televiziunea Romana, Ringier si Intact sunt cei mai activi clienti media care au aparut in machetele publicitare.

Autor Petre Barbu

Evident ca solutia ar fi sa inchizi televizorul, dar ce te faci cand iesi pe strada sa te plimbi si iti tipa in timpane megafoanele reclamelor ambulante...?

Yagg

"I am as mad as hell and a I am not going to take it anymore"

Nu doar reclamele, ci întreaga mass media e un lighean cu fecale în care se scaldã suinele, nimenii celebri ºi împreunã cu mama manipulare de stat ºi religioasã fac o horã pentru nemurirea prostiei.

La fel ca în "The Network" se fac emisiuni cu astrologie, superstiþii, mondenitãþi ºi emisiuni, sitcomuri, glume stupide, penibile ºi fãrã logicã etc. Împreunã cu reclamele îþi asigurã o moarte a raþiunii, sigurã ºi lentã.

Pentru cei care nu au vizionat filmul, ar fi bine sã îl vadã ºi sã îl înþeleagã.

Mass media e circ!

"Detergentul X e mai bun decât cel obiºnuit... Detergentul obiºnuit, acest produs celebru proletar"

romulus

Da, normal ca deranjeaza!
Ai si o propunere de evitare ? S-o auzim /vedem!

CitatEvident ca solutia ar fi sa inchizi televizorul,

Durerea mare este ca nu-i suficient, nu prea ai cum sa scapi de asaltul lor, pe toate planurile. Sunt aici implicati enorm de multi bani: bani in cercetare, bani in studii stiintifice in psihologie,sociologie,medicina, para/psiho,  bla, bla, bla....
Ar putea fi o solutie , una radicala: te muti in varful muntelui , cu catel cu purcel - ori la Cuca Macaii (unde duc aia frigiderele !!!) si nu te interesezi decat de coada vacii si cantatul cocosului !
Dar parca e mai multa distractie asa,  cu reclame , nu crezi ?
Am zis !
"Zisa cel nebun intru inima sa :Nu este Dumnezeu"
Psalmul 52 al lui David

Nox

#3
Citat din: Yagg din  11 Iunie 2009, 20:47:44
"I am as mad as hell and a I am not going to take it anymore"



Citat din: Yagg din  11 Iunie 2009, 20:47:44
La fel ca în "The Network" se fac emisiuni cu astrologie, superstiþii, mondenitãþi ºi emisiuni, sitcomuri, glume stupide, penibile ºi fãrã logicã etc. Împreunã cu reclamele îþi asigurã o moarte a raþiunii, sigurã ºi lentã.




Nu tot ce zboară şi este necunoscut este extraterestru.
All warfare is based on deception. -- Sun Tzu, 600 BC

All types of knowledge, ultimately mean self knowledge. -- Bruce Lee

Shadowman

Citat din: Yagg din  11 Iunie 2009, 20:47:44
Mass media e circ!

Nu-i circ,nu-i rating ! Nu-i rating,nu-i profit baban !  :-D

O prezentatoare care are darul de-a calma spectatorii :





" PREA DES NOI NE BUCURAM DE CONFORTUL UNEI OPINII FARA DISCONFORTUL CUGETARII."

                                                                                        JOHN F. KENNEDY

Kbal

#5
Citat din: Shadowman din  11 Iunie 2009, 21:48:44
O prezentatoare care are darul de-a calma spectatorii :
Holly shit ...

Si cand ma gandesc ca nu e singurul exemplu ... si ca nu-s putini cei care urmaresc ba chiar si participa la asemenea tampanii (apeland la numerele de pe ecran).
Acum analizand logic, pe cine trebuie sa invinuim? pe cei care intr-un fel sau altul si-au realizat o sursa de venit, sau pe dobitocii care pica in plasa ? Cum mai era si o expresie in popor : " nu-i prost ala care cere, ii prost ala care da" ! mai pe scurt, suntem prostiti/influentati/manipulati etc. cu voia si banii nostri .
Only the best is good enough ...

Shadowman

Citat din: Yagg din  11 Iunie 2009, 20:47:44

La fel ca în "The Network" se fac emisiuni cu astrologie, superstiþii, mondenitãþi ºi emisiuni, sitcomuri, glume stupide, penibile ºi fãrã logicã etc. Împreunã cu reclamele îþi asigurã o moarte a raþiunii, sigurã ºi lentã.



Citat din: romulus din  11 Iunie 2009, 21:09:02
Da, normal ca deranjeaza!
Ai si o propunere de evitare ? S-o auzim /vedem!

Ar putea fi o solutie , una radicala: te muti in varful muntelui , cu catel cu purcel - ori la Cuca Macaii (unde duc aia frigiderele !!!) si nu te interesezi decat de coada vacii si cantatul cocosului !


 Alta solutie ar fi aceasta :
" PREA DES NOI NE BUCURAM DE CONFORTUL UNEI OPINII FARA DISCONFORTUL CUGETARII."

                                                                                        JOHN F. KENNEDY

lylyt_ice

 dar, voi credeti ca in celelalte tari EU, este altfel? Campania dezinformarii si a bataii de joc  este in toate tarile....cele cu tenta comunista sau cu structura religioasa au tot lafel de multe influente de manipulare.....scopul este cretinizarea si manipularea a tot ce se cheama creeatura umana. pana cind vom fii toti manevrati spre aceeasi oala, unde vom fierbe cu totii "in suc propriu" si cu condimentele adaugate de...MANIPULANTI, iese o supica mondiala...NWO...!!!Toti vom crede si vom gindii lafel si asa, nu mai dam bataie de cap celor ce ne asupresc. BINEINTELES. cei care vom rezista, virusilor, vaccinelor, ploilor cu tot felul de otravuri si aluminiurumi  :lol:nitrati (HAARP PROIEKT)...sau altor cataclisme... :-D atacurilr psihotronice, sunt clar vizibile...mai ales in ROMANIA! Mai sunr doar cativa, care privesc semenii lor cum au luat-o razna de finitiv. Cred ca unii dintre noi sunt ramasi "masca" si deja si-au dat seama ca cei din jur, sau chiar propria familie sunt total loviti de prosteala subita. Macar cei care si-au dat seama de aceasta situatie sa se mentina pe parapete.... :-o
Cei care; ziua dorm si noaptea se odihnesc, cand oare mai au curiozitatea sa vada cum este sa fii trezit la "realitate" ?

Yagg

Citat din: lylyt_ice din  12 Iunie 2009, 03:50:40
dar, voi credeti ca in celelalte tari EU, este altfel? Campania dezinformarii si a bataii de joc  este in toate tarile....cele cu tenta comunista sau cu structura religioasa au tot lafel de multe influente de manipulare.....scopul este cretinizarea si manipularea a tot ce se cheama creeatura umana. pana cind vom fii toti manevrati spre aceeasi oala, unde vom fierbe cu totii "in suc propriu" si cu condimentele adaugate de...MANIPULANTI, iese o supica mondiala...NWO...!!!Toti vom crede si vom gindii lafel si asa, nu mai dam bataie de cap celor ce ne asupresc. BINEINTELES. cei care vom rezista, virusilor, vaccinelor, ploilor cu tot felul de otravuri si aluminiurumi  :lol:nitrati (HAARP PROIEKT)...sau altor cataclisme... :-D atacurilr psihotronice, sunt clar vizibile...mai ales in ROMANIA! Mai sunr doar cativa, care privesc semenii lor cum au luat-o razna de finitiv.

Prostia chiar existã, iar oamenii se lasã dezinformaþi, la fel cum îºi fac ºi credite la bãnci (de bunã voie ºi nesiliþi de nimeni), dar sã nu cãdem în extreme. Aici oamenii fãrã scrupule se joacã cu oamenii fãrã minte. E atât de simplu. De aceea, pentru a privi hora din afarã trebuie sã încerci sã scapi prin alte metode, iar una din acele metode o prezintã Paraziþii în clipul publicat de Shadowman. Nu pot sã estimez dacã tu, lylyt, ai idee care dintre aceste scheme de "jocuri de noroc" îþi convin mai mult. Sã crezi cã ºtii prea multe despre anumite conspiraþii, despre care de fapt nu prea ºtii nimic, ci ai auzit de la alþii aceste lucruri, iar pentru cã treaba nu e albã, înseamnã cã toþi cei care afirmã acel lucru au dreptate, sã ºtii cã observi ceea ce se întâmplã în jurul tãu ºi sã te uiþi miratã cum oamenii chiar cred ce prostii li se oferã, iar în multe cazuri chiar le place acest lucru (vezi campanii electorale, reclame cu spirit naþionalist ºi tradiþional, utilizarea religiei ºi a bisericii, utilizarea unor zile speciale numite sãrbãtori (bine, nu spun ca sãrbãtorile sunt ceva rãu ºi nu trebuie sã existe, ba e foarte bine, dar unde se simte omul bine, trebuie sã se simtã de tot bine, apoi sã se simtã prost sau rãu) etc.).

Dacã stai puþin mai deoparte aºa, sã înveþi despre chestiile pe care le-ai înºirat tu mai sus, iar apoi dacã vei cunoaºte cel puþin idei de bazã despre lucruri care au sens vei realiza cã nu e chiar aºa cum îþi imaginezi tu. Nu resping ideile tale, ci doar le filtrez. De exemplu, vaccinurile. Vaccinurile sunt þinta unor extremiºti fundamentaliºti care afirmã cã se fac tot felul de experimente pe oameni, mor oameni etc. E clar un semn de întrebare. Nici eu nu aº avea încredere în ceva ce mi-ar putea afecta viaþa sau sãnãtatea, dar întâi mã pot documenta, clar? Citeºti din mai multe surse despre vaccinuri, despre tipul de vaccin, despre virus, despre contraindicaþii, despre componentele vaccinului, despre orice te intereseazã. Nu te duci numai pe siturile de conspiraþii ºi fundamentaliºti ºi tragi concluzia cã ãia au dreptate. De fapt despre asta e vorba ºi cred cã ºi esenþa unei manipulãri reuºite: omului, în cele mai multe cazuri, îi place sã fie de partea unui grup, unei gãºti, sã i se ofere totul gata gândit ºi uºor de folosit, pe sistemul noi avem dreptate, vezi ºi tu evidentul, iar dacã nu eºti de partea noastrã, însemnã cã eºti împotriva noastrã. Asta e radicalul din 4 = 2 sau în forma clasicã 1+1=2 al funcþionãrii acestui mecanism, numit: apartenenþa la un trib, manipulare, armata noastrã sau oricum vrea mintea noastrã sã numeascã acest mecanism. Uneori chiar ºi cei care cred cã sunt cu mintea deschisã au tendinþa ºi pot cãdea foarte uºor în capcana ideii de libertate. Poþi sã-i spui cum vrei tu NWO, atac psihic în masã, rãzboi biologic, rãzboi chimic, rãzboi invizibil, politicã balcanicã, politicã esticã sau vesticã, manipulare, religie, consum în masã, îmbolnãvire în masã etc. Atâta timp cât nu vei ºti nimic din baza lucrurilor despre care vorbeºti ºi la care faci apel, e egal cu zero. 

Citat din: lylyt_ice din  12 Iunie 2009, 03:50:40
Cred ca unii dintre noi sunt ramasi "masca" si deja si-au dat seama ca cei din jur, sau chiar propria familie sunt total loviti de prosteala subita. Macar cei care si-au dat seama de aceasta situatie sa se mentina pe parapete.... :-o

Aici sunt aproximativ de acord cu tine. Majoritatea despre cei care vorbeºti nu sunt loviþi acum de prostealã, aºa subit, ci au fost expuºi mult timp ºi nu cred cã abia acum s-a trezit omul cã e adormit de om. Aceastã trezire a fost întotdeauna, la fel ca ºi adormirea. Chiar dacã oamenii care realizeazã acest lucru au fost (ºi încã sunt) puþini ºi s-au înmulþit, în sensul cã a fost observat fenomenul de generaþiile noi într-un numãr mai mare, ceilalþi s-au înmulþit prin împerechere perpetuând ºi conservând specia care joacã în horã.

ªtii ce cred, ce gândesc, cei care fac publicitate tv sau online, PR, campanii sociale, campanii electorale despre "clienþi" ºi despre "utilizatori"? Cred... de fapt nu cred, ºtiu cã sunt proºti, cã sunt maleabili, cã sunt uºor de folosit. Se fac studii ºi crede-mã cã nici mãcar nu trebuiesc studii pentru a observa cã unii chiar sunt proºti. De fapt cei pe care îi aratã cu degetul sunt tot oameni, doar cã aceºtia profitã de situaþie ºi fac profit pe urma celorlalþi. La urma urmei nu e treaba lor cã tu eºti puturos ºi nu ai chef sã înveþi, sã citeºti, sã te descotoroseºti de lanþurile în care eºti prins. La fel cum "meseria" de preot e sã te facã sã te simþi ascultat, ajutat în timpul vieþii sã-þi iei casã ºi maºinã ºi apoi asigurat dupã moarte cu loc veºnic într-un loc mirific, nemaivãzut la propriu, aºa e ºi meseria de om mass-media, sã te facã sã te simþi informat, actualizat, amuzat, bine dispus, nervos, iritat, trist, dar niciodatã calm sau învãþat. Asta e afacerea, ãsta e business-ul. De aici ies banii. Nu e prostealã în masã, nu e iarbã de mestecat, nu e turmã de supus... de aceea treaba trebuie perpetuatã.

E foarte mult de discutat pe aceastã temã ºi cred cã a mai fost discutat subiectul, dar nu stricã sã ne împrospãtãm memoria ºi sã ne trezim puþin pentru a face câteva observaþii, apoi sã ne întoarcem la manipulãrile de zi cu zi.

Ce mã amuzã pe mine e cã unii chiar vor sã se simtã bine, calitativ, când ºi-o iau în creier pe zona eficace. O carte clasicã sau electronicã, e greu de citit, are litere, virgule, tot felul de semne, e mare... e plictisitoare. E mai fain un televizor de ultimã generaþie, cu HD ºi toate tehnologiile, ieftine acum, în dotare, la care sã te uiþi ºi sã te amuzi, în toatã splendoarea claritãþii.

Ah, ºi nu uitaþi:"We love to entertain you"

Fr0styan

un sfat..aruncati-va televizoarele! eu nu m-am mai uitat de foarte multa vreme..nici nu mai tin minte cand a fost ultima oara (si nici nu am televizor :)) )

lylyt_ice

 Eu in casa l-a mine nu am mai deschis televizorul de la revelion...si numai gandul de al pornii imi da o stare sufleteasca agitata...Cam aceeasi pe care o ai cand vezi pe strada un dusman si faci tot posibilul sa nu dai nas in nas cu el.
Cei care; ziua dorm si noaptea se odihnesc, cand oare mai au curiozitatea sa vada cum este sa fii trezit la "realitate" ?

Nox

#11
Citat din: Fr0styan din  12 Iunie 2009, 12:16:48
un sfat..aruncati-va televizoarele! eu nu m-am mai uitat de foarte multa vreme..nici nu mai tin minte cand a fost ultima oara (si nici nu am televizor :)) )

Citat din: lylyt_ice
Eu in casa l-a mine nu am mai deschis televizorul de la revelion...si numai gandul de al pornii imi da o stare sufleteasca agitata...Cam aceeasi pe care o ai cand vezi pe strada un dusman si faci tot posibilul sa nu dai nas in nas cu el.


ªi dacã le (televizoarele) aruncã, ce? ªi dacã nu te mai uiți (la televizor), ce? Or sã rãmânã la fel de proști (prostiți) ºi manipulați ca pânã acum. Dar prin cãrþi nu se manipuleazã? Prin internet nu se manipuleazã? Nu tehnologia e de vinã. Tehnologia nu e rea sau bunã, ci ce anume faci cu ea. În ritmul ãsta lumea o sã devinã tehnofobicã, vezi campania anti-microchip. Evul mediu reloaded.

Dacã te legi la ochi ca sã nu mai vezi lanțurile cu care ești legat nu înseamnã cã ești liber.
Nu tot ce zboară şi este necunoscut este extraterestru.
All warfare is based on deception. -- Sun Tzu, 600 BC

All types of knowledge, ultimately mean self knowledge. -- Bruce Lee

StarDust

Citat din: Nox din  12 Iunie 2009, 13:37:20
În ritmul ãsta lumea o sã devinã tehnofobicã, vezi campania anti-microchip. Evul mediu reloaded.

Exact! Tehnologia nu e decat un instrument care poate fi folosit atat pentru a face bine cat si rau. Ceea ce e de blamat e directia in care se pare ca umanitatea se indreapta. Valorile culturale de orice natura se estompeaza treptat. Se pare ca intreaga societate umana e dirijata incet spre cu totul alte cai decat spre umanizare. Vocile care se opun acestui curent sunt prea slabe si nu prea au nici un efect din pacate. Din pacate, mi-e teama si mie ca ne indreptam inevitabil spre un "Ev mediu" tehnologizat.
Iar referitor la televizor... Cred ca "aruncatul" lui nu e o solutie, ideea e sa iei de acolo doar ceea ce e bun. Eu ma uit destul de putin la tv dar atunci cand am timp sa-l urmaresc, urmaresc in mod sigur Nat. Geographic, sau unul din programele Discovery, o adevarata relaxare. In ceea ce priveste emisiunile tv de pe posturile romanesti, cele cu adevarat bune sunt raritati, in rest... in legatura cu exemplul prezentat de Shadowman, pe mine m-a lasat mut... isterie si prostie in direct, iar de la min 1:45 parea sa urmeze o secventa de "call me, i am hot"... :D  Incredibil...
Dar, ce sa mai zic, e democratie... fiecare isi alege ceea ce vrea sa urmareasca, si ceea ce vrea sa fie. Mergem inainte, vom vedea ce va mai fi...
În credinta au murit toti acestia, fara sa fi capatat lucrurile fagaduite, ci  doar le-au vazut si le-au urat de bine de departe, marturisind ca sunt straini si calatori pe pamînt.  Evrei 11:13-16

Outlaw

Da.... spinos aspect al realitatii ati abordat fratilor. Comentariile lui Yagg erau, pe undeva, un ecou al propriilor mele reflectii de aceea nu am prea multe de adaugat la acest capitol. Sincer, ma bucur ca "sistemul" nu ne-a indobitocit  si macar mai avem putina libertate de a ne exprima opinia.
Un lucru pare a fi clar- cei ce reusesc sa se ridice deasupra haosului existent sunt cei ce au in spate ani de lectura diversificata, gandita atent si foarte lucid. Fara o asemenea baza, fara anumite repere care sa ne conduca la a privi(asa cum spunea Iorga) din exterior cumva, lucrurile, e destul de simplu sa aluneci pe panta "masei de manevra" - asa cum "elitelor" le place sa numeasca majoritatea.
Inca o data felicitari pentru luciditate!:)

Leonard

Ba ma deranjeaza foarte tare.Hotia in tara asta se afla si in televiziuni.Cand e ceva mai interesant la tv baga reclama.Ei spun ca se numeste marketing publicitar.Eu spun ca se numeste prostie crunta.Cand baga reclama schimb canalu.Indiferent de circumstante.Cel mai disperant si ma scandalos era la protv cand bagau cate 20 de minute reclama.Un alt lucru tampit dea dreptu era cand faceau reclama la diverse produse si acelea nu se gaseau in magazine.La discovery e putin mai amortit ca baga reclama mai putin dar baga de multe ori reclama.Multe canale tv isi castiga pita mai mult din reclame.Daca vreti sa urmariti ceva cu adevarat bun urmariti tot ce inseamna discovery si national geographic.Urban ai gresit enorm cand ai zis ca reclamele ne induc in cap ce sa cumparam.Mie nu.
Cei care stiu tac.