Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

MIG lovit de OZN-uri (30 octombrie 2007)

Creat de ryn, 08 Noiembrie 2007, 22:02:48

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Kymosabe

Citat din: Cautatorul din  08 Iunie 2008, 20:31:23
Microfonul folosit de piloti se cheama laringofon si e plasat pe gat, langa laringe.

In cartea "GLOSAR AVIATIC"
http://www.bjt.ro/bv/ScritoriBanateni/MICLAUS_Lucian/Miclaus.Glosar.pdf

la pagina 116:

"LARINGOFON, aparat de tipul microfonului, care se aplicã pe gât, în dreptul laringelui. Vibraþiile coardelor vocale se transmit direct ºi nu prin intermediul aerului, ca la microfon. Laringofonul, deºi nu permite captarea altor zgomote, are o fidelitate inferioarã microfonului."

Sau:
http://www.scribd.com/doc/3012372/miclaus
pagina 112.

Acum nu stiu daca si pilotii de pe acest tip de avion folosesc laringofon.
Mersi pentru informaþie .
Science is the great antidote to the poison of enthusiasm and superstition.
(Adam Smith)

Cautatorul

#91
E mai greu sa se determine viteza de rotatie (despre care nu se stie nici macar ordinul de marime) a unui obiect printr-o filmare.

Sa presupunem ca filmarea se face cu 24 cadre pe secunda.
De asemenea sa presupunem ca obiectul se roteste de 24 de ori pe secunda intr-un sens oarecare sincron cu frecventa de filmare.

Filmand acel obiect ni se va parea ca nu se roteste ci ca sta pe loc. La fiecare 1/24 secunde aparatul va surprinde obiectul in aceeasi pozitie.

Daca insa obiectul se roteste de 23 ori pe secunda, in film o sa vedem ca si cum obiectul s-ar roti in sens invers acelor de ceas 1 data pe secunda.
Daca obiectul se roteste de 25 ori pe secunda, filmarea o sa sugereze ca obiectul se roteste in sensul acelor de ceas 1 data pe secunda.

Revenind la problema, nu se poate sti daca nu cumva obiectul s-a rotit de 2-3-... ori intre doua cadre succesive, adica viteza de rotatie poate fi mai mare (chiar decate ori) decat viteza cadrelor de filmare.

Mai exista efectul de manjire a imaginii in cazul in care obiectul filmat se misca ori se roteste. Ar trebui ca la extremitati obiectul sa para mai manjit, in timp ce la mijloc sa apara mai clar (asta se intampla si in cazul fotografierii unui disc care se roteste).

Nox

MiG-ul, lovit de deseuri spatiale?

09 iunie 2008

Verdictul dat de comisa de ancheta in cazul ciudatului incident din octombrie anul trecut, cand un MiG 21 Lancer a fost lovit, la 6.500 de metri de pamant, de un obiect care i-a spulberat cupola, a generat o avalansa de semne de intrebare.

MiG-ul, lovit de deseuri spatiale?
 
Verdictul dat de comisa de ancheta in cazul ciudatului incident din octombrie anul trecut, cand un MiG 21 Lancer a fost lovit, la 6.500 de metri de pamant, de un obiect care i-a spulberat cupola, a generat o avalansa de semne de intrebare.

Dupa ce au epuizat toate variantele de bun simt, reprezentantii Ministerului Apararii Nationale si cei ai SRI s-au lasat pagubasi. Daca pasare n-a fost, meteorit n-a fost, daca nu s-a tras in MiG, atunci... nu stim ce a fost! - e concluzia specialistilor. Celebrul scriitor SF Ion Hobana are, la randul sau, nedumeriri legate de acest caz.

Nu se stie ce a lovit MiG-ul bazei Aeriene 71 Campia Turzii. In imaginile surprinse de aparatura video de la bordul avionului se intrezaresc patru obiecte care se apropie de MiG. Trei trec pe langa, iar al patrulea loveste cupola. Totul se intampla in 67 de milisecunde.

Avionul a ramas fara cupola

'Mi-a disparut cupola, in manierea cea mai proprie a cuvantului, a expresiei', anunta pilotul Marin Mitrica. El scapa doar cu rani usoare si reuseste o minune: aterizeaza cu bine. Rezultatele anchetei privind incidentul au fost comentate pentru Mediafax de Ion Hobana, vestitul autor de scrieri SF. Acestuia i se pare ciudat ca verificarile nu au luat in calcul varianta ca fragmente de deseuri spatiale foarte mici sa fi lovit carlinga avionului. Hobana spune ca exista o diferenta intre imaginile difuzate dupa incident si cele de acum. In primele ar fi aparut o avarie pe partea dreapta a avionului, iar acum, acea urma nu se mai vede pe film'. Imaginile cu pricina au fost analizate de specialisti din Serviciul Roman de Informatii.

"Erau minus 25 de grade"

Singura certitudine in aceasta poveste intamplata pe 30 octombrie 2007 a fost indemanarea si stapanirea de sine de care a dat dovada locotenent-comandorul Marin Mitrica. Acesta a reusit sa aduca la sol pasarea de fier 'naucita' de lovitura primita pe cer, la 6.500 m distanta de casa. 'Nu am mai avut cupola si a trebuit sa actionez. Erau minus 25 de grade', a spus pilotul. Imediat dupa incident, s-a spus ca aparatul ar fi fost lovit de o pasare, ipoteza infirmata, pentru ca la acea altitudine zburatoarele nu ajung. Ancheta a exclus pe rand ca obiectele vinovate de avarierea MiG-ului sa fi provenit de la un meteorit (pentru ca acesta ar fi lasat alt fel de urme) ori de la lansatoare de rachete sau alte arme (pentru ca in acea zi, nu s-au executat trageri).

Unde e avaria de pe fuselaj?

Lui Ion Hobana i se pare ciudat si ca din imaginile prezentate dupa finalizarea anchetei lipseste un cadru in care aparea o avarie pe partea dreapta a avionului. "S-a vorbit acum numai despre disparitia cupolei. Nu mai este mentionata nici o alta urma de impact cu "trupul" avionului, cu fuselajul. Iar eu imi amintesc ca, dupa incident, au aparut imagini in care o asemenea avarie putea fi observata", spune el.

LINK: http://www.libertatea.ro/index.php?section=articole&screen=stire&sid=206533
Nu tot ce zboară şi este necunoscut este extraterestru.
All warfare is based on deception. -- Sun Tzu, 600 BC

All types of knowledge, ultimately mean self knowledge. -- Bruce Lee

Kymosabe

#93
Aeroportul Otopeni survolat de un OZN luminos
Sorin Stoicescu, care, in acel an, 2004, era director al Direcþiei Generale de Aviaþie Civilã, din cadrul Ministrului Transporturilor, ne-a declarat cã imaginile sunt autentice ºi nu sunt trucaje. Ele au fost surprinse de camerele video ale Aeroportului Internaþional Otopeni ºi au fost analizate de specialiºti ai MapN si SRI.
[rezultatul anchetei - OZN]

MIG lovit de OZN-uri
Dupa ce au epuizat toate variantele de bun simt, reprezentantii MapN si cei ai SRI s-au lasat pagubasi. [Rezultatul anchetei - OZN]

Cum ar spune Mircea Badea, specialiºtii ,,lui peºte prãjit'' au comis-o din nou . :lol:
Science is the great antidote to the poison of enthusiasm and superstition.
(Adam Smith)

Cautatorul

Eu nu inteleg. Daca extraterestrii sunt atat de avansati chiar nu se pot deplasa fara sa se loveasca de nimic? Pai in spatiu daca se deplaseaza cu viteze foarte mari, se pot lovi de tot felul de asteroizi.

Ori pentru ei nu conteaza de ce se lovesc, pentru ca structura e foarte rezistenta (sau au camp de protectie) ori nu sunt chiar atat de avansati, ori OZN-urile erau deseuri.

S-au gasit fragmentele avionului pe sol?
Si citez: "Coliziunea a spart geamul din plastic care acopera carlinga. Aschiile mi-au perforat casca si mi-au provocat rani la fata."

Fragmentele geamului din plastic s-au mai gasit pe sol?

Serban M

Citat din: Cautatorul din  09 Iunie 2008, 23:26:49
Eu nu inteleg. Daca extraterestrii sunt atat de avansati chiar nu se pot deplasa fara sa se loveasca de nimic? Pai in spatiu daca se deplaseaza cu viteze foarte mari, se pot lovi de tot felul de asteroizi.

Ori pentru ei nu conteaza de ce se lovesc, pentru ca structura e foarte rezistenta (sau au camp de protectie) ori nu sunt chiar atat de avansati, ori OZN-urile erau deseuri.

S-au gasit fragmentele avionului pe sol?
Si citez: "Coliziunea a spart geamul din plastic care acopera carlinga. Aschiile mi-au perforat casca si mi-au provocat rani la fata."

Fragmentele geamului din plastic s-au mai gasit pe sol?


glumesti ? sa ne amintim la ce altitudine zbura avionul  :-D

referitor la extraterestrii,ce te face sa crezi ca ar fi atat de avansati ?

Cautatorul

Citat din: Sirius13 din  09 Iunie 2008, 23:31:24
glumesti ? sa ne amintim la ce altitudine zbura avionul  :-D

"Naveta Columbia s-a dezintegrat la intrarea in atmosfera"
Si s-au gasit fragmente o gramada. Poate din intamplare cineva a gasit fragmentele.



Citat din: Sirius13 din  09 Iunie 2008, 23:31:24
referitor la extraterestrii,ce te face sa crezi ca ar fi atat de avansati ?

Pai gandesc si eu asa ca tot omul: Daca au ajuns pana aici, or fi mai avansati ca noi, ca altfel ajungeam noi primii la ei.

prodcomb

Mie mi se pare cã obiectele de formã neclarã diverg din vârful tubului Pitot.
Pe cer senin, atmosfera poate conþine vapori de apã suprarãciþi.
Vârful tubului poate forþa condensarea ºi aglomerarea lor rapidã in gheaþã.
Deci cred cã sunt bucãþi de gheaþã de cer senin.
distanța dintre a observa și a descoperi este cuprinsă între zero și infinit

Nox

Pilotul care s-a "luptat" cu OZN-urile a fost premiat

12 iunie 2008

Pilotul avionului lovit de un OZN, locotenent-comandorul Marian Mitricã, a fost premiat cu 3500 de lei, a anunþat ºeful Statului Major al Forþelor Aeriene, generalul locotenent Constantin Croitoru. ªeful SMFA a fãcut aceastã precizare în cadrul unei întâlniri dedicate începerii pregãtirilor pentru ziua Forþelor Aeriene (20 iulie).

Generalul Croitoru a explicat cã premierea pilotului Mitricã a fost justificatã de comportarea sa pe timpul zborului din 30 octombrie 2007, ºi în mod special faptului cã a reuºit sã salveze avionul pe care îl pilota.

Dupã cum am mai relatat în paginile ziarului Adevãrul, avionul MiG 21 LanceR pilotat de Marian Mitricã s-a ciocnit, în toamna anului trecut, cu un obiect necunoscut. Nici mãcar ancheta SMFA, recent finalizatã, nu a reuºit sã determine natura sau provenienþa acelui obiect. În momentul ciocnirii, avionul care decolase de la Baza Aerianã 71 Câmpia Turzii se deplasa la 6000 de metri altitudine, cu viteza de 820 kilometri la orã.

Pe baza imaginilor filmate de camera video de la bordul avionului, comisia de anchetã a stabilit cã în calea aeronavei s-au aflat trei corpuri solide, dintre care douã au trecut prin faþa avionului, iar al treilea obiect a lovit aeronava.

Obiectul necunoscut a spart cupola avionului ºi casca pilotului. Deºi rãnit, pilotul Marian Mitricã, a dovedit o stãpânire de sine remarcabilã. El avea posibilitatea sã se catapulteze, dar a preferat sã rãmânã la bordul avionului ºi l-a readus pe aerodrom. Aeronava poate fi reparatã ºi va fi din nou operaþionalã.

LINK: http://www.adevarul.ro/articole/pilotul-care-s-a-luptat-cu-ozn-urile-a-fost-premiat/355216.html
Nu tot ce zboară şi este necunoscut este extraterestru.
All warfare is based on deception. -- Sun Tzu, 600 BC

All types of knowledge, ultimately mean self knowledge. -- Bruce Lee

Shadowman

#99
" Pentru M.A.P.N. fac cercetari copii si civilii care au depasit cu totul cadrele din armata " ,comenteaza un cititorul petre pe site-ul ziarului GARDIANUL 
  http://www.gardianul.ro/comentariu-115345.html#cm193205
   Trist ,dar adevarat... :cry:
" PREA DES NOI NE BUCURAM DE CONFORTUL UNEI OPINII FARA DISCONFORTUL CUGETARII."

                                                                                        JOHN F. KENNEDY

valentin vasilescu

Filmul prezentat nu a fost facut la misiunea in care a avut loc spargerea cupolei ci alta data. Inaltimea de zbor a avionului la aparitia obiectelor respective era de 1.000 m nu de 6.500 m cit era atunci cind s-a spart cupola. Viteza nu era de 820 km/h cit e la procedura de urcare ci doar 450 km/h foarte aproape de cea minima de evolutie la joasa inaltime, e vizibila pe scala din stinga a HUD. Sistemul de presurizare a cabinei pilotului face sa se inchida supapa cu exteriorul dupa peste 2.000 m. Asadar nu avea cum sa fie vorba de depresurizare a cabinei la acea inaltime. Sunt cuplate artificial doua chestiuni care n-au legatura intre ele. Una e spargerea cupolei si dezermetizarea cabinei la inaltime mare. Alta e aparitia unor pete pe ecran ( care pot fi si pasari in acest caz ) intr-un zbor acrobatic executat la joasa inaltime. Combinatie a fost premeditata de cei de la MApN pentru a nu se poate trage nici o concluzie credibila in legatura cu natura obiectelor de pe HUD.

valentin vasilescu

@ toma
Referitor la schema cu cupola. Sa presupunem ca pilotul MIG-ului a executat anterior un viraj fortat complet cu inclinare de peste 80 de grade. Consecinte : pentru a mentine inaltimea constanta de 1.000 ( la care densitatea mare a aerului permite efectuarea corecta a acestuia ) si a nu lasa viteza verticala sa varieze, viteza indicata de zbor a scazut de la 850 km/h spre 450 km/h, suprasarcina a fost constanta ~ 5-6 G, axul avionului mentinut peste 10 grade la giroorizont. Cind a scos avionul din viraj, aducindul in zbor orizontal, pilotul a redus tractiunea motorului si a presat si mansa ca sa nu urce, pregatindu-se pentru o alta figura acrobatica. Totusi inertia avionului face ca un observator aflat pe sol sa sesizeze ca pret de 4-5 secunde avionul dupa ce a iesit din viraj, continua sa derapeze in exteriorul virajului datorita fortei centrifuge neanulate complet. Asa se explica trecerea din dreapta spre stinga a obiectelor cu o viteza unghiulara aleatorie.   

Nox

#102
Avion de vânãtoare lovit de OZN în România
(Fighter plane struck by U.F.O in Romania)

11 iunie 2008

Citat

Defence chiefs in Romania are investigating claims that one of their MIG 21 fighter planes was struck by an Unidentified Flying Object.

The claims came from a leaked report revealed that the cockpit of the jet was shattered in the collision.

Romanian defence ministry officials have ruled out a collision with "normal" objects such as birds and meteorites.

In the report, Chief investigator Commander Nicolae Grigorie said: 'We can definitely say what this thing was not, but we cannot say what it was.'

The incident was recorded on an in-flight camera as the plane was flying above Transylvania.

Pilot Marin Mitrica was injured slightly but managed to land the plane after the blow.

The collision is still a mystery to defence chiefs, and the investigation has been passed on to the Security Committee of European Air Forces.


LINK: http://livenews.com.au/Articles/2008/06/11/Fighter_plane_struck_by_UFO_in_Romania
Nu tot ce zboară şi este necunoscut este extraterestru.
All warfare is based on deception. -- Sun Tzu, 600 BC

All types of knowledge, ultimately mean self knowledge. -- Bruce Lee

valo

Sunt de acord cu prodcomb. Inainte sa ne hazardam si sa spunem "extraterestri" cu ochii inchisi, ar trebui sa luam in calcul orice varianta care are sanse sa fie plauzibila. Parerea mea, gheata sau deseuri. Gheata mai degraba.

StarDust

Citat din: valentin vasilescu din  14 Iunie 2008, 11:00:33
Inaltimea de zbor a avionului la aparitia obiectelor respective era de 1.000 m nu de 6.500 m cit era atunci cind s-a spart cupola. Viteza nu era de 820 km/h cit e la procedura de urcare ci doar 450 km/h foarte aproape de cea minima de evolutie la joasa inaltime, e vizibila pe scala din stinga a HUD.
Puteti va rog sa postati o fotografie unde se vad clar datele de pe HUD? respectiv altitudinea si viteza? Eu nu am reusit sa vad din filmarea neclara aceste date. Daca avionul era intr-adevar la 1000 m, atunci sunt posibile intr-adevar mai multe explicatii.
În credinta au murit toti acestia, fara sa fi capatat lucrurile fagaduite, ci  doar le-au vazut si le-au urat de bine de departe, marturisind ca sunt straini si calatori pe pamînt.  Evrei 11:13-16