5. Semnificatia fenomenelor OZN
Care este deci semnificatia fenomenelor extraterestre contemporane? De ce au apãrut ele, din punctul de vedere al timpului istoric, tocmai acum? Care este mesajul lor? Ce viitor anuntã ele omenirii?
*
În primul rând, fenomenele extraterestre nu constituie decât unul din multitudinea de evenimente "paranormale" care uluiesc omenirea la ora de fatã. Cu doar câtiva ani în urmã, cei mai multi le-ar fi considerat "minuni" de domeniul fanteziei. Dr. Vallee, în cartea sa Colegiul invizibil se exprimã astfel: "Observãm în mediul nostru înconjurãtor evenimente neobisnuite si neasteptate ce se numãrã cu miile". Ele produc "o mutatie generalã în structurile de credintã religioasã ale oamenilor, în întreaga lor mentalitate privitoare la conceptul de invizibil". "Se întâmplã ceva ciudat cu constiinta oamenilor zilelor noastre"; "aceeasi putere sau fortã care a marcat rasa umanã în trecut se manifestã din nou asupra ei în prezent".
În limbaj crestin, aceasta înseamnã cã avem de-a face cu o nouã dezlãntuire demonicã asupra omenirii. În viziunea apocalipticã crestinã (a se vedea sfârsitul cãrtii), se stie de existenta unui timp (pe care tocmai îl trãim) în care puterea ce tine în frâu cele mai de pe urmã si cele mai sãlbatice manifestãri demonice pe pãmânt nu se va mai manifesta la un moment dat (II Tes. 2,7).
Disparitia modurilor de guvernare si a ordinii publice bazate pe conceptia crestin-ortodoxã , asupra lumii, întruchipatã de persoana regelui, domnului crestin-ortodox sau împãratului, este deja de multã vreme un fapt istoric.
Viziunea crestin-ortodoxã asupra lumii nu mai existã ca un tot organic nealterat, cãci Satan a fost "dezlegat din închisoarea lui" în care a fost tinut închis prin harul Bisericii lui Hristos. El a iesit acum, "sã amãgeascã neamurile" (Apoc. 20, 7-8), spre a le pregãti pentru închinarea la Antihrist spre sfârsitul vremurilor.
Poate cã niciodatã de la începuturile Crestinismului încoace puterile demonice nu s-au manifestat într-un numãr atât de mare si atât de pe fatã ca în zilele noastre. Teoria "vizitatorilor din spatiul extraterestru" nu este decât unul din multele pretexte pe care le folosesc aceste puteri pentru a disemina si a acredita ideea existentei unor "fiinte superioare" care îsi vor asuma responsabilitatea destinului omenirii.
În al doilea rând, OZN-urile nu sunt altceva decât tehnici mediumistice de ultimã orã, prin care diavolul îsi câstigã aderenti pentru sfera lui ocultã. Ele sunt un semn teribil al marii susceptibilitãti a omului contemporan la influentele demonice, asa cum nu s-a mai întâmplat niciodatã în era crestinã. În secolul trecut de exemplu, era de obicei necesarã participarea la sedinte de spiritism pentru a intra în contact cu demonii, pe când astãzi privirea cerului este suficientã în acest scop (este adevãrat, de preferintã noaptea).
Omenirea a pierdut în prezent si ultima rãmãsitã a unei viziuni crestine asupra existentei, plasându-se acum în mod pasiv la dispozitia multiplelor "puteri" coborâtoare din vãzduh. Recentul film Întâlnire de gradul III este o dezvãluire socantã despre cât de superstitios a putut deveni omul contemporan, omul asa-zis "eliberat" de sub imperiul credintei crestine "obscurantiste"; acest om este gata într-o clipã sã creadã, fãrã sã punã nimic la îndoialã, orice "experientã" neobisnuitã, indiferent unde l-ar duce ea, fãrã sã-ti treacã prin cap mãcar cã are de-a face cu grosolane contrafaceri diavolesti *.
* Doua alte recent descoperite fenomene "paranormale" demonstreazã cu câtã îndrãzneala demonii se folosesc de mijloace fizice (in particular, aparate tehnice moderne) pentru a intra în contact cu oamenii. (1) Un cercetãtor leton (acum urmat de altii) a descoperit fenomenul vocilor misterioase care apar inexplicabil pe benzilor aparatelor de înregistrare, chiar si atunci când înregistrãrile se realizeazã în conditii de laborator într-o atmosferã epuratã de orice zgomot, efectul lor fiind foarte apropiat cu cel al sedintelor de spiritism. Prezenta unui mediu sau a unui "psihic" în camerã favorizeazã acest fenomen (Konstantin Raudive, Breakthrough: An Amazing Experiment in Electronic Comunication with the Dead - Bresã cãtre lumea nevãzutã: O experientã uluitoare de comunicare electronicã cu mortii, Taplinger Publishing Co., New York, 1971). (2) Se presupune ca deseori, liniile telefonice au fost folosite de
"extraterestri" cu voci metalice pentru a intra in contact cu "indivizii de legãturã", cât si cu cercetãtori ai fenomenelor extraterestre. In ultimii ani însã s-au raportat si cazuri în care la telefon au fost auzite si voci ale persoanelor decedate. Nu se poate nega, dupã cum declarã însusi reporterul acestui fenomen, cã "diavolii cei de demult se aflã acum din nou printre noi", într-o mãsurã nemaiîntâlnitã în trecut (Keel, OZN-urile: Operatiunea Calul Troian, p. 308
În al treilea rând, "mesajul" adus de OZN-uri este de naturã sã pregãteascã lumea pentru aparitia lui Antihrist; "mântuitorul" omenirii apostaziate soseste pentru a stãpâni lumea. Poate cã vor sosi chiar din vãzduh, pentru a imita mai bine venirea Mântuitorului (Matei 24,30; Fapte 1,11). Sau poate cã "vizitatorii extraterestri" vor ateriza în locuri publice pentru a declansa o închinare "cosmicã" în fata stãpânului lor. Sau poate cã "focul pogorât din cer" (Apoc. 13,13) nu va fi decât o parte a marelui spectacol demonic rezervat vremilor din urmã. Oricum, mesajul adresat omenirii zilelor noastre acesta este: "mântuirea asteptati-o nu de la Adevãrul crestin aflat prin descoperire dumnezeiascã si nu de la credinta în Dumnezeu Cel nevãzut, ci de la vehiculele din spatiu".
Este unul din marile semne al vremilor de pe urmã acesta: ... si spaime si semne mari din cer vor fi (Luca 21,11). Nu mai departe decât acum o sutã de ani, Episcopul Ignatie Briancianinov nota în cartea sa Despre semne si minuni: ** "...cu câtã aviditate cautã crestinii nostri sã vadã minuni, sau chiar sã facã ei însisi minuni! Aceastã cãutare nu dã altceva la ivealã decât înselãciunea de sine, care se naste din buna pãrere de sine si din slava desartã, si care se sãlãsluieste în suflet punând stãpânire pe el".
** On miracles and Signes, Yaroslavl, 1870, retipãritã de Holy Trinity Monastery, Jordanville, N.Y. 1960
"Adevãratii fãcãtori de minuni aproape cã au dispãrut, dar oamenii sunt mai setosi de minuni ca niciodatã. Ne apropiem de timpurile când calea va fi larg deschisã pentru o multime de false minuni mari si grozave, care sã ducã la pierzare nenorocita întelepciune cea dupã trup, care se va lãsa atrasã si înselatã de ele".
Iatã în aceastã carte si câteva rânduri pentru cercetãtorii fenomenului extraterestru: "Antihrist va face mai cu seamã minuni în vãzduh, adicã acolo unde îsi are satan împãrãtia. Minunile vor izbi cel mai tare simtul vãzului, pe care îl vor fermeca si însela. Sfântul Ioan Teologul, vãzând în duh semnele ce au sã fie înaintea sfârsitului lumii, afirma cã Antihrist va face semne mari încât si foc sã pogoare din cer, pe pãmânt, înaintea oamenilor (Apoc. 13,13). Sfânta Scripturã indicã aceastã minune ca fiind cea mai mare dintre minunile lui Antihrist, iar locul aparitiei ei este vãzduhul. Va fi un spectacol splendid si înfricosãtor".
Sfântul Simeon Noul Teolog spune si el: "cel care se nevoieste cu rugãciunea, sã nu priveascã des în vãzduh, cãci într-acolo se aflã sãlasul duhurilor rele, care lucreazã mari si felurite înselãciuni" (Philokalia, "The Three Forms of Heedfulness" - "Cele trei feluri de pazã").
"Oamenii nu vor întelege cã minunile lui Antihrist nu au în ele nici un fel de notiune de bine sau scop rational, nici un înteles clar, cã sunt strãine de adevãr si pline de minciunã, de toatã sãlbãticia si rãutatea, cã sunt scamatorie goalã menitã sã uluiascã si sã lase cu gura cãscatã, mai ales pentru a-i da pradã uitãrii ca sã-i poatã însela, seduce si fascina cu efecte spectaculoase, gãunoase si prostesti".
"Toate înselãciunile diavolesti au în comun aceea cã, dacã li se dã cea mai micã atentie, ele devin periculoase; aceastã micã atentie, chiar dacã este lipsitã de simpatie pentru ceea ce se vede, poate sã ducã pe omul respectiv în ispitã si poate sã lase asupra lui o influentã rea".
Mii de indivizi care au intrat "în legãturã" cu OZN-uri sau care au fost pur si simplu martori oculari, au simtit pe pielea lor efectul acestui înfricosãtor adevãr; iar dintre acei care s-au lãsat coplesiti de acest fenomen, putini au scãpat. Chiar cercetãtorii care nu-si afirmã nici o apartenentã religioasã avertizeazã în termenii cei mai categorici opinia publicã împotriva acestui pericol.
John Keel, de exemplu, spune: "Sã nu tratãm cu usurintã fenomenul extraterestru; a te juca cu el este ca si cum te-ai juca cu magia neagrã. Acest fenomen îi seduce mai ales pe cei neurotici, pe creduli si pe imaturi. El poate duce la schizofrenie paranoicã, la demonomanie si chiar la sinucidere - dupã cum s-a si întâmplat într-un numãr de cazuri. Cea mai usoarã curiozitate la adresa fenomenelor extraterestre se poate transforma într-o obsesie distructivã. Din aceastã cauzã recomand energic pãrintilor sã le interzicã aceste preocupãri copiilor lor. Educatorii si alte categorii de adulti sã nu încurajeze astfel de interese la adolescenti" (OZN - Operatiunea Calul Troian).
Într-un alt loc, Episcopul Ignatie Briancianinov însemna groaznica viziune a unui modest fierar rus dintr-un sat de lângã Petersburg, care a avut loc în zorii epocii noastre marcate de necredintã si de revolutii (1817): "el vãzu odatã, în plinã amiazã, multime de diavoli în chip omenesc sezând pe crengile copacilor din pãdure, îmbrãcati în haine ciudate, cu tichii ascutite, care cântau acompaniati de instrumente parcã vrãjitoresti, un cântec plin de groazã: "Vremea noastrã a sosit, facã-se voia noastrã!"*
* Sfântul Nil, Svytynya pod Spudom, Sergiev Posad, 1911
Noi trãim la capãtul acestei perioade înspãimântãtoare de triumf demonic în care "umanoizi" sinistri (noile întruchipãri diavolesti) se aratã la mii de oameni si pun stãpânire, prin aparitiile lor absurde, pe sufletele acelora de care harul lui Dumnezeu s-a îndepãrtat. Fenomenele extraterestre sunt pentru crestinii ortodocsi un semn cã trebuie sã calce cu mult mai multã hotãrâre, trezvie si bãgare de seamã pe calea mântuirii, cunoscând cã putem fi ispititi si înselati nu doar de religiile mincinoase, ci si de fenomene fizice care uluiesc privirea.
În secolele de demult, crestinii erau mai circumspecti cu privire la fenomenele noi si strãine, cunoscând dinainte înselãciunile diavolilor; dar în epoca noastrã, a "luminilor", curiozitatea celor mai multi este atâtatã de ele, oamenii urmãrindu-le chiar cu pasiune, pentru cã ei cred cã diavolul este un personaj imaginar, de basm.
Cunoasterea exactã a naturii fenomenului extraterestru poate sã-i impulsioneze pe crestinii ortodocsi sã trãiascã o viatã duhovniceascã mai constientã si mai constientizatã, care sã le permitã o viziune ortodoxã mai generalizatã asupra lumii, astfel încât ei sã nu cadã pradã cu atâta usurintã ideilor si modelor la ordinea zilei.
Crestinul ortodox constient trãieste fãrã putintã de tãgadã într-o lume cãzutã. Toatã natura înconjurãtoare este strãinã si înstrãinatã de paradisul pe care el îl cautã si pe care se luptã sã-l obtinã. El este parte a unei umanitãti în suferintã, urmasã a întâiului om, Adam, care, întreagã, are nevoie sã fie mântuitã prin rãscumpãrarea dãruitã liber tuturor de Fiul lui Dumnezeu, prin Jertfa Sa mântuitoare de pe Cruce.
Crestinul Ortodox stie cã pentru persoana umanã nu existã nici un fel de "evolutie" spre forme "superioare", si el nici nu are motive sã creadã cã existã "fiinte evoluate" pe alte planete; el în schimb stie cã existã într-adevãr în univers si alte "inteligente avansate" în afarã de el. Acestea sunt de douã feluri: îngeri si diavoli. Efortul sãu este acela de a fi în comuniune cu "îngerii", care îi slujesc lui Dumnezeu si de a refuza orice contact cu "duhurile rele" care L-au respins pe Dumnezeu (adicã diavolii), iar acum se luptã, din invidie si rãutate, sã-l ducã si pe om la pierzare.
El stie cã omul, din cauza iubirii de sine si a slãbiciunii sale, înclinã cu usurintã spre gresealã, crezând în "basme", care promit contacte cu "stãri de existentã superioare" si cu "fiinte evoluate", fãrã efortul unei vietuiri crestine - de fapt care promit tocmai aceastã scutire sau eliberare de orice efort ascetic. Mai departe, el nu se va baza doar pe capacitatea sa de a dejuca înselãciunile demonilor, ci se va tine strâns si cu hotãrâre de rânduielile Sfintei Scripturi si ale Sfintilor Pãrinti, pe care i le pune la îndemânã Biserica lui Hristos spre a-si salva viata.
Un astfel de crestin ortodox are, asadar, posibilitatea sã reziste înselãciunilor religiei viitorului, care nu este altceva decât religia lui Antihrist, în orice formã i s-ar prezenta ea. Restul omenirii, cu exceptia unei minuni dumnezeiesti, nu poate decât sã fie pierdutã.