Autor Subiect: OZN Origini - Proiectele "SIGN"/"GRUDGE"/"BLUE BOOK"  (Citit de 3070 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Grifon

  • Adaequatio rei et intellectus
  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1,107
  • Gen: Bărbat
  • Adaequatio rei et intellectus
    • Vezi Profilul
  • Liked: 2753
  • Likes Given: 1811
Re: OZN Origini - Proiectele "SIGN"/"GRUDGE"/"BLUE BOOK"
« Răspuns #15 : 12 August 2018, 19:14:50 »
Dle. @Rayden, mereu m-am ferit ca, în discuții de acest tip (nu doar interesante, ci și instructive) să forțez dihotomia extremă între "I want to believe" și "I don't want to". Ambele ipostaze sunt păguboase, doar mediana "I want to know" fiind recomandabilă.
Am expus de ce respectivele mărturii sunt îndoielnice. Si chiar sunt, fie și pentru o minte neutră - nu doar una hotărâtă să tranșeze lucrurile.
Ziariștii sec.XIX nu erau cu nimic mai prejos ca cei de azi, ba poate erau peste. Mark Twayn rămâne și azi un reper de gazetărie, iar dacă vrei, Voltaire ar fi dat " ceață" tuturor editorialiștilor / palavragiilor din prezent.

Uite, un alt amănunt demn de atenție. Jules Verne a scos celebrul roman "Robur Cuceritorul" în vara lui 1886 - adică înainte cu un deceniu de 1897. Cartea a fost iute publicată si în SUA, căci eroii erau americani, ba chiar a avut răsunet - știi dumneata, "nava" lunguiață, chiar cu greement si parâme, dincolo de propulsia elicelor.

Măcar dacă mărturiile astea ar fi apărut înainte de Jules Verne...

Dar, din simpatie, voi face placul domniei tale. Dacă mărturiile sunt 100% reale, înseamnă că cei ca J.Verne nu inventau, ci doar "romantizau". Înseamnă că un Nemo putea avea submarin înainte de sec. XX, iar un Robur putea avea aeronavă înainte de frații Wright.
E de crezut ? Răspund cu maximă sinceritate - cam 20%. Și procentul ăsta de dubiu îl dedic lui Da Vinci - căci da, oricât de uimitor, geniul ăla a conceput / schițat elicoptere, tancuri și submarine (vezi atașament).
Nu se poate exclude, cu încăpățânare, c-ar mai fi putut apare și alții ca el. Ba poate acei "alții" au continuat / perfecționat ideile sale, reușind într-un final mai permisiv (sec. XIX) să fabrice niște prototipuri funcționale.

Doar așa pot lua în serios (chiar dacă e improbabil) mărturiile buclucașe. Altminteri aș fi trist de naiv (exact ce spuneam cam acum 2 săptămâni despre unii old-boys).
Igitur cogito

Offline Xanadron

  • MARE MAESTRU
  • *****
  • Mesaje postate: 4,771
  • Gen: Bărbat
  • Ozenaut precaut
    • Vezi Profilul
    • Povestoteca SF
  • Liked: 3788
  • Likes Given: 12520
https://en.wikipedia.org/wiki/1561_celestial_phenomenon_over_Nuremberg

Băgat linkul pe post de contra-argument, fie el doar parțial, la ipoteza grifoniană :wink: a contiguității mitomaniei unora cu peisajul high-tech spre SF al fiecărei epoci în care se raportează deseori aiureli senzaționaliste.
...Ipoteza dumitale, stimabile coleg, rămîne valabilă totuși în +80% din cazuri, trebuie s-o recunosc (v. cazul deja celebrului p-atunci personaj Robur, conex pseudo-observației din America deceniului următor.)

Pînă și Biblia e însă plină de descrieri ale unor vehicule *îngerești* cu o arhitectură atipică epocii, deși descrierile lor rămîn circumscrise limitărilor lingvistice, tot ale epocii - ca să nu mai zic de filtrul mai mereu deformant al traducerilor (il traduttore-tradittore :lol: Mauro Biglino să trăiască, dar nu mai are rost să ...re-bat apa-n piuă pe tema agerului lingvist italian.)

Revenind însă la vinculis-urile mai apropiate vremilor noastre, rămîn (c-o căpoșenie demnă poate d-o cauză mai bună) la părerea că toate cele trei proiecte aduse aici în discuție au la origine decizii ale unui eșalon secund al conducerii establishmentului american.

Mai precis, decizii (doar) ale șefilor *la vedere* ai guvernului, dar și armatei SUA d-atunci. Și mai exact, ale unora care habar n-aveau  de esența fenomenului - fiind ștampilați de și-mai-sus cu *No need to know* . Însă nici de evoluția problematicii UFO în istoria măcar recentă a SUA  n-aveau habar decidenții de fațadă (Roswell fiind doar vîrful aisbergului ...deloc întîmplător popularizat taman post-WW-II).
Și nici atît nu erau la curent cu tentativele de *retro-engineering* ale AAV-urilor ET în amerika, încă dinainte de anii 40-50 (posibil și-n cadrul unei colaborări cu savanți gen Wernher von Braun.)

...Fiindcă tartorii veritabili :evil: nu dădeau nici p-atunci doi cenți pe veridicitatea *rezbelului rece* (normal, doar ei pritociseră demult respectiva polarizare necesară planetei-închisoare întru *reeducare*) - temerea că respectivele ozeniciuri :ufo:  ar fi fost proprietatea *ciumaților roșii* sovietici :martiansad: fiind poate cel mai important motiv al declanșării studiilor respective.

P.S./ Disclaimer: A se lua rîndurile de mai sus drept simple speculații - logice totuși.
Nu de alta, dar văd (deși nimeni nu pare să fi observat p-aici) că Al-ex.Jones :-D și InfoUarz-ul său au fost banate de pe mai toate mega-platformele internautice și - mai știi? - unele forumașe ca ăsta al nostru ar putea avea aceeași soartă. 8-)
« Ultima Modificare: 13 August 2018, 13:45:47 de Xanadron »
Trăim pe-o planetă nebună - opriţi-o să mă cobor !!!
http://povestoteca.wordpress.com/

Offline Grifon

  • Adaequatio rei et intellectus
  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1,107
  • Gen: Bărbat
  • Adaequatio rei et intellectus
    • Vezi Profilul
  • Liked: 2753
  • Likes Given: 1811
Băgat linkul pe post de contra-argument, fie el doar parțial, la ipoteza grifoniană :wink: a contiguității mitomaniei unora cu peisajul high-tech spre SF al fiecărei epoci în care se raportează deseori aiureli senzaționaliste.
Inedit acel desen de epocă, herr@Xanadron. Nu-l cunoșteam, și nici nu mă pot grăbi cu o explicație. Aș merge pe varianta dată de reputatul C.G.Jung...dar și aceea e doar o ipoteză.
Nemaivând posibilitatea de a aduna detalii suplimentare...râmâne, orice s-ar spune, un straniu FAN.
Pînă și Biblia e însă plină de descrieri ale unor vehicule *îngerești* cu o arhitectură atipică epocii, deși descrierile lor rămîn circumscrise limitărilor lingvistice, tot ale epocii - ca să nu mai zic de filtrul mai mereu deformant al traducerilor (il traduttore-tradittore;
Aici, cu Biblia, e cu totul altă poveste. Voi detalia, poate pe alt topic, ce taine hermetice sunt acolo - și voi explica folosind cel mai notoriu exemplu: "slava" circulară a Profetului Iezechiel (care nu e nici pe departe un "vehicul", iar "roțile" descrise nu sunt "tren de aterizare"sau alte năstrușnicii.
Revenind însă la vinculis-urile mai apropiate vremilor noastre, rămîn (c-o căpoșenie demnă poate d-o cauză mai bună) la părerea că toate cele trei proiecte aduse aici în discuție au la origine decizii ale unui eșalon secund al conducerii establishmentului american.

Mai precis, decizii (doar) ale șefilor *la vedere* ai guvernului, dar și armatei SUA d-atunci. Și mai exact, ale unora care habar n-aveau  de esența fenomenului - fiind ștampilați de și-mai-sus cu *No need to know* . Însă nici de evoluția problematicii UFO în istoria măcar recentă a SUA  n-aveau habar decidenții de fațadă (Roswell fiind doar vîrful aisbergului ...deloc întîmplător popularizat taman post-WW-II).
Și nici atît nu erau la curent cu tentativele de *retro-engineering* ale AAV-urilor ET în amerika, încă dinainte de anii 40-50 (posibil și-n cadrul unei colaborări cu savanți gen Wernher von Braun.)
Ei, aici cam sunt "gând la gând" cu dumneata. Chiar că era un eșalon secund, ba poate chiar...terțiar. Cum am mai zis, un căpitan (Ruppelt) nu putea avea mare putere, iar bizar e că, după plecarea sa, următorii gestionari au fost tot grade mici (căpitanii Hardin și Gregory). Abia spre final, in era Blue Book, au apărut șefi cu grad de maiori (Friend și Quintanilla), dar tot...underclass (în armată, puterea reală începe de la colonel în sus).

Nu cred însă că ascundeau "alienși". Cum arătam și la subiectul Vril, e prea mare coincidența între discul OTC-X1 al lui Tesla si seria " farfuriilor" nemțești (asta ca să nu mai zic și de aerodina lui Coandă). Acum apar alte coincidențe - iar "discuri" peste SUA, și cam tot în perioada anilor '40....
Foarte curios ! Iar mai curios e că, deși tot li se raportau discuri zburătoare, niciunul din cei implicați nu a amintit - măcar ca teorie posibilă - discurile lui Tesla ! Doar se știa de ele, armata sunt convins că luase act de acele încercări.(ca să nu mai zic cum căuta de zor OSS-ul urmele tentativelor nazi).
Nicio vorbuliță, nik ! Ba mai degrabă luau în calcul ideea "alien", fie și ironic - totul, numai de discurile reale nu voiau să lege discuție.
Igitur cogito

Offline kenjiro

  • Cool
  • ***
  • Mesaje postate: 176
  • Gen: Bărbat
  • Îndoieşte-te de toate. Găseşte-ţi propria lumină.
    • Vezi Profilul
  • Liked: 387
  • Likes Given: 929
Re: OZN Origini - Proiectele "SIGN"/"GRUDGE"/"BLUE BOOK"
« Răspuns #18 : 14 August 2018, 22:21:32 »
Măcar dacă mărturiile astea ar fi apărut înainte de Jules Verne...

Off topic

Bob Tidwell says
July 18, 2010 at 4:49 pm

Just finished ‘Roswell and the Reich’. Probably the best book out yet on the Roswell Mystery. As stated in the book, Mr. Farrell was unable to find a solid connection concerning the Hieroglyphics on the I-beams. In the book ‘The Secrets of Dellschau’ by Dennis Crenshaw, are coded graphic symbols that appear somewhat similar to those as observed by Jesse Marcel Jr. Dellschau was a German immigrant who supposedly was connected with a mysterious group that were building and flying unusual airships in the mid to late 1800s. I know that I’m reaching here, but certainly worth looking into.

Sursa:
https://gizadeathstar.com/2009/12/roswell-and-the-reich-and-other-business/

Offline Grifon

  • Adaequatio rei et intellectus
  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1,107
  • Gen: Bărbat
  • Adaequatio rei et intellectus
    • Vezi Profilul
  • Liked: 2753
  • Likes Given: 1811
Re: OZN Origini - Proiectele "SIGN"/"GRUDGE"/"BLUE BOOK"
« Răspuns #19 : 14 August 2018, 22:41:24 »
Bine ai revenit printre noi, @kenjiro - San !
Interesantă și această referire, la insolitul Dellschau - nu mi-o explic.
Doar dacă aș acorda credit teoriilor f.obscure legate de așa-zisul "Colegiu Invizibil" despre care se presupune că salvgarda (și prezerva) cunoașteri interzise înca din Evul Mediu. Dar aș ajunge fără voie la Christian Rosenkreutz & Co, de m-aș trezi iar că dă în foc vreun coleg cârcotaș...

Revenind însă la discurile din Project SIGN, e de demarcat că nici Hynek nu face vreo referire la posibilele născociri antigravifice (nici măcar în cartea lui, sau in corespondențe cu alți ufologi cunoscuți).
Să nu fi știut nimic despre OTC-X1 ? Hai, poate istoriile despre suitele Vril / Haunebu or fi elucubrații (multe de pe Internet chiar sunt) dar despre lenticulara lui Coandă ? Care se știe sigur că a fost concepută, așa cum se știe și când (sau în ce context) a fost silit compatriotul nostru a lucra cu SS-ul...
Igitur cogito

Offline kenjiro

  • Cool
  • ***
  • Mesaje postate: 176
  • Gen: Bărbat
  • Îndoieşte-te de toate. Găseşte-ţi propria lumină.
    • Vezi Profilul
  • Liked: 387
  • Likes Given: 929
Re: OZN Origini - Proiectele "SIGN"/"GRUDGE"/"BLUE BOOK"
« Răspuns #20 : 14 August 2018, 23:40:43 »
Se pare ca Germanii au proiectat și construit aparate de zbor cu mult înaintea venirii la putere a partidului Nazist. Ei și-au continuat cercetările în SUA. Ce legături ar fi avut grupul misterios a lui Jr. Dellschau cu partidul Nazist German care a apărut mai târziu? Dar cu cazul Roswell ?

Offline Grifon

  • Adaequatio rei et intellectus
  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1,107
  • Gen: Bărbat
  • Adaequatio rei et intellectus
    • Vezi Profilul
  • Liked: 2753
  • Likes Given: 1811
Re: OZN Origini - Proiectele "SIGN"/"GRUDGE"/"BLUE BOOK"
« Răspuns #21 : 15 August 2018, 00:25:16 »
Răspuns onest - nu știu.
Dar nu sunt prea convins că acest misterios J.Dellschau chiar a existat - deși, din lumina altor considerente, aș fi dispus a accepta existența unei anume "confrerii".
Voi mai căuta unele referiri, poate se "leagă" de altceva.

Revenind însă la nevăzuții "bosses" ai acestor proiecte, există totuși unele referiri.
Se pare că SIGN a fost inițiat prin voința generalului Nathan Twinnng (comandant al bazei aeriene Wright-Patterson,  ce avea astfel să devină și "sediul" cercetărilor).
Se speculează că a existat un raport încă din 1948, numit "Estimate of the Situation", unde Ruppelt & Co. ar fi conchis, preliminar, că UFO sunt "real craft", și nu-s făcute nici de USA ori Rusia - ba cică s-ar fi avansat și ipoteza "provenienței extraterestre".
Acest așa-zis raport (menționat și în referirile Wikipedia) îmi pare iar o plăsmuire senzaționalistă - mai ales că Ruppelt, care și-a scris și memorii în cartea "The Report on UFO" nu a postulat nicăieri ceva de E.T. Iar timpul alocat (un an) era total nerealist să fondeze concluzii de asemenea anvergură/gravitate.

E cert însă că viața Proiectului SIGN a fost "tăiată" de un alt grangure, mai mare ca gen.Twining - șeful de stat major al întregii aviații, gen.Hoyt Vanderberg. Acest "titan" (despre care mai circulă si alte povești) se pare că ar fi înlocuit SIGN cu GRUDGE, odată cu recomandări de debunking agresiv.
Dar roata se învârte și la ei, așa că (se spune) alți generali ar fi moderat obtuzitatea lui Vanderberg, cerând ca cercetările să se facă "pe bune", nu "praf în ochi". Ăstia erau Charles Cabell și un anume gen. William Garland - acesta din urmă cică fiind cel mai înfocat partizan al cercetării, încât ar fi văzut el însuși un UFO.

(am îngroșat numele ultimului general ptr.a sublinia și ceva amuzant - are același nume cu ofițerul din Twin Peaks (Garland Briggs), ce se ocupă în mare taină cu latura (neîncetată) a Proiectului BLUE BOOK. Șolticar mare, David Lynch ăsta...hahahah ! Dar și ăia care au ales același actor să fie, în SG1, generalul ce supervizează proiectul Star Gate...!
« Ultima Modificare: 15 August 2018, 00:27:42 de Grifon »
Igitur cogito

Offline kenjiro

  • Cool
  • ***
  • Mesaje postate: 176
  • Gen: Bărbat
  • Îndoieşte-te de toate. Găseşte-ţi propria lumină.
    • Vezi Profilul
  • Liked: 387
  • Likes Given: 929
Re: OZN Origini - Proiectele "SIGN"/"GRUDGE"/"BLUE BOOK"
« Răspuns #22 : 15 August 2018, 00:47:49 »
Vandenberg Name Meaning, Family History, Family Crest & Coats of Arms, German - HouseofNames
https://www.google.com/amp/s/www.houseofnames.com/vandenberg-family-crest/German

Offline Grifon

  • Adaequatio rei et intellectus
  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1,107
  • Gen: Bărbat
  • Adaequatio rei et intellectus
    • Vezi Profilul
  • Liked: 2753
  • Likes Given: 1811
Re: OZN Origini - Proiectele "SIGN"/"GRUDGE"/"BLUE BOOK"
« Răspuns #23 : 15 August 2018, 01:33:31 »
Acest general Hoyt Vandenberg a fost cu adevărat o pacoste.
Când am zis că sunt și "alte povești" cu el, mă refeream că a fost, nici mai mult nici mai puțin, decât directorul CIA (al doilea, întrucât întemeietorul Souers a ocupat funcția doar câteva luni).
Când a fost Vandenberg căpetenia tuturor spionilor americani ? 10 iunie 1946 - 1 mai 1947, adicătelea taman când peste SUA se destrăbălau acele farfurii !
Nici la CIA n-a făcut totuși mulți purici, că din vara lui '47 a ajuns șeful US Air Force, la timp pentru a frâna entuziasmul prea mare a gen. Nathan Twining (implicit al lui Ruppelt). A tăiat SIGN, a băgat aiureala de GRUDGE, și ar fi tăiat de tot curiozitățile, de nu l-ar fi "tras pe dreapta" boala (cancer).
După retragerea medicală, urmată și de moarte, ia ghiciți cine l-a înlocuit la șefia US Air Force ?
Nimeni altul decât fostul subaltern "încălecat", gen. Nathan Twining (protectorul lui Ruppelt și al proiectelor UFO, ce au putut astfel fi re-impulsionate).

Iată cum ne putem lămuri, citind doar site-uri banale (Wiki), ce determina suișurile și coborâșurile investigațiilor. Și nu e mare lucru să presupunem că ostilul Vandenberg, ce în '47 fusese capul CIA, știa mult mai multe decât bietul (si onestul) căpitan Ruppelt.

(nu mă pot abține de la altă constatare hazoasă - toți generalii ăștia, care pe umeri erau " full de semnal", se zbăteau să primească numirile de la Harry S. Truman (șeriful din Twin Peaks, hahahah !)
Igitur cogito

Offline kenjiro

  • Cool
  • ***
  • Mesaje postate: 176
  • Gen: Bărbat
  • Îndoieşte-te de toate. Găseşte-ţi propria lumină.
    • Vezi Profilul
  • Liked: 387
  • Likes Given: 929

Offline Grifon

  • Adaequatio rei et intellectus
  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1,107
  • Gen: Bărbat
  • Adaequatio rei et intellectus
    • Vezi Profilul
  • Liked: 2753
  • Likes Given: 1811
Re: OZN Origini - Proiectele "SIGN"/"GRUDGE"/"BLUE BOOK"
« Răspuns #25 : 15 August 2018, 19:10:00 »
Din ce putem remarca, încă din acele demersuri timpurii se profila un antagonism (mascat) între CIA și US Air Force. Militarii erau direct interesați a se dumiri "ce naiba zboară pe cerul lor", în timp ce "the spooks" păreau a avea niște interese mai obscure - și nu știu dacă...cerești.
Căci nu a fost numai " placajul" lui Vandenberg. După ce gen.Twining a reluat seriozitatea cercetărilor, prin 1952, și CIA a "șarjat" iar împotriva proiectelor.
În 1952 (la cca.un an după ce Vandenberg a ieșit din peisaj), șpionii au lovit prin crearea așa-numitului Robertson Panel - o comisie de specialiști care să opineze, așa, dacă e bine sau rău...hahahaha.
Nu le-a cerut nimeni asta, s-au băgat...din oficiu. A fost cică o "recomandare" (și au dosit-o iute sub classified, să nu-i afle restu' lumii). Până la urmă s-a aflat, dar era cam târziu - suita de proiecte USAF intrând iar în declin (tăieri de fonduri / permisiuni, critici, etc.).
Pe de altă parte, generalul W.Garland (cel cu avataruri cinema), fiind un suporter al cercetării UFO, din proprii experiențe, a ajuns peste ani (1969) șef al primei divizii strategice aerospațiale ("1st Strategic Aerospace Division). Care avea sediul într-o bază numită (în cinstea fostului tartor)...Vandenberg !
Creata exact după aselenizare. Si exact când s-a încheiat de tot si BLUE BOOK.
Oarecum hazos, nu ?
Igitur cogito

Offline Grifon

  • Adaequatio rei et intellectus
  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1,107
  • Gen: Bărbat
  • Adaequatio rei et intellectus
    • Vezi Profilul
  • Liked: 2753
  • Likes Given: 1811
Re: OZN Origini - Proiectele "SIGN"/"GRUDGE"/"BLUE BOOK"
« Răspuns #26 : 16 August 2018, 13:06:08 »
Pentru a se vedea, cât mai exact, care erau posibilitățile de cercetare ale celor de la "BLUE BOOK", merită comentat un incident hilar, menționat chiar de căpitanul Ruppelt în memorii:

În vara lui 1952, când s-a "vânturat" celebrul val de UFO asupra Wahingtonului, Ruppelt se afla întãmplător în capitală, cu niște plictiseli de ordin birocratic. A aflat din ziare, a doua zi, despre ciudățenii, și a sunat iute la centrul din Washington, recomandându-se ca responsabil BLUE BOOK și cerând un automobil, să investigheze.
I s-a răspuns că "numai generalii și coloneii pot avea mașini " la scară", și i s-a zis în doi peri - "take a cab !".

Hahahahaaa ! Și noi ne plângem că numai în România ne lovim de asemenea atitudini !

În sfârșit, omu', enervat la culme, a plecat acasă - doar nu era să-și chelească leafa " fără număr". Ulterior i-au parvenit unele rapoarte, după cine știe câte telefoane, rugăminți și/sau înjurături...dar era clar că cele petrecute nu au putut fi cercetate de el "la cald".

Apoi, coincident sau nu, la nici 6 luni, i-au trimis pe cap "panelul" Robertson, de i-au luat și oameni din echipă (din 10 inși se pare că au rămas doar 4, cu tot cu el).
Nu e de mirare că lui Ruppelt i-au ajuns șicanele astea "până-n gât", în scurt timp lăsându-se și el păgubaș.
Igitur cogito