Autor Subiect: Analiza fotografie/caz prabusire avion 1962  (Citit de 1057 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline xperyens

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 902
  • Gen: Bărbat
    • Vezi Profilul
  • Liked: 626
  • Likes Given: 1707
Analiza fotografie/caz prabusire avion 1962
« : 04 Martie 2018, 12:43:03 »
Am dat de acest caz pe internet si de cand l-am vazut am avut senzatia ca este un fals. Voi pune si cateva linkuri peste care am dat incercand sa caut date despre incident.
Fotografia a aparut in publicatia The Daily Mirror si a fost cumparata pentru suma de 1000 de lire.

Revista Life, 26 Oct 1962:
https://books.google.ro/books?id=gVUEAAAAMBAJ&lpg=PA4&dq=jim%20meads%201962&pg=PA5&redir_esc=y#v=onepage&q=jim%20meads%201962&f=false

https://fearoflanding.com/photography/the-story-behind-an-unbelievable-photograph/
http://www.rafjever.org/118sqnper002.htm
https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=56567

Din aceste date pare ca avionul venea spre aterizare si de aceea ar fi avut trenul de aterizare scos.
https://en.wikipedia.org/wiki/Final_approach_(aeronautics)

Aerodromul: https://en.wikipedia.org/wiki/Hatfield_Aerodrome
"The de Havilland Aircraft Company was acquired by Hawker Siddeley in 1960 and the de Havilland name ceased to be used in 1963."

Hawker Siddeley - https://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Siddeley -  de asemenea achizitionase in trecut o companie canadiana care a dezvoltat prototipul Avrocar: https://en.wikipedia.org/wiki/Avro_Canada_VZ-9_Avrocar

Lista accidentelor aviatice cu acest tip de avion:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_accidents_and_incidents_involving_the_English_Electric_Lightning#1960s
https://books.google.ro/books?id=LyBQBwAAQBAJ&pg=PA181&lpg=PA181&dq=XG332%20operated%20by%20de%20Havilland%20was%20abandoned&source=bl&ots=5TZwZ2GZLD&sig=Nkwz0ybOuSoMU7-5SDbYTat7K2E&hl=en&sa=X&ved=0ahUKEwjYtOygrdHZAhUEbVAKHYHMD0YQ6AEIQDAE#v=onepage&q=XG332%20operated%20by%20de%20Havilland%20was%20abandoned&f=false
Desi in urmatorul link nu apare nimic mentionat:
https://en.wikipedia.org/wiki/1962_in_aviation

Filme cu avionul:
https://www.youtube.com/watch?v=_CDLbokf9sg
https://www.youtube.com/watch?v=tgDM3O1GtA8

Ce parere aveti?
« Ultima Modificare: 04 Martie 2018, 12:58:14 de xperyens »

Offline Xanadron

  • MARE MAESTRU
  • *****
  • Mesaje postate: 4,771
  • Gen: Bărbat
  • Ozenaut precaut
    • Vezi Profilul
    • Povestoteca SF
  • Liked: 3782
  • Likes Given: 12520
Evident că , spre deosebire de păbușirea care a fost reală, poza-i falsă - și nu vb aici DOAR de părerea mea, fiindcă orice homo sapiens cu IQ submediu ar trebui să-și dea seama de asta după un singur detaliu - ăla din raportul oficial al accidentului, în care scrie clar:
*Fortunately the nose pitched up, giving test pilot George Aird time to eject*

...și nu vb. doar de fotografia - sanchi - *norocoasă* a haricioplanului cu nasu-n jos, ci mai ales de pozele from bird s eye ale pistei spre care se îndrepta je-fighterul britanic, care s-a*angajat* (nu, nu era șomer, :lol: doar a pierdut viteză sub limita portanței minime în faza de *flaring* dinaintea aterizării, și-a băunit de pămînt... dar NU cu nasu-n JOS).
   Implicit, ejectarea pilotului s-a făcut spre spate/înapoi - de unde și spargerea de către pilot (+ scaun) a geamurilor serei ăleia amplasate în spatele urmelor crash-ului.

   Nu mai zic de urmele clare de *încastrare* a unei imagini statice a avionului în poza (negativul?) cu tractoristul - la asta nu mă bag nefiind expert foto, dar mi se par flagrante. La fel cum cred că mica avere încasată pe poză a fost împărțită de fotograf și cu tractoristul britanic (o fi fost poate savant britanic totuși?  :-D)
...Iar despre scopul manglelii ce să mai zic? Reclamă - moca - pt Martin Baker & Co în timpul farsei sinistre numite Rezbelu Rece (nu mai intru-n detalii, le găsiți p-acolo-n linkurile atașate de colegul xperyens.)

Concluzie: Deși tema propusă e un pic înafara zonei de interes RUFOn, rămîne interesantă fie și doar prin starea de disonanță cognitivă acută simțită la simpla punere a întrebării (retorice, clar):
Cum de-a fost / este și va mai fi posibilă o așa lejeră prosteală...globală??!! Sau măcar - acceptînd că-n 1962 *lumea* era mult mai naivă / /credulă / prostovană ca acum - cum mai e posibil să persiste convingerea c-ar fi vorba de-o poză reală??
...Uite că se poate. :|
« Ultima Modificare: 04 Martie 2018, 15:22:47 de Xanadron »
Trăim pe-o planetă nebună - opriţi-o să mă cobor !!!
http://povestoteca.wordpress.com/

Offline xperyens

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 902
  • Gen: Bărbat
    • Vezi Profilul
  • Liked: 626
  • Likes Given: 1707
Re: Analiza fotografie/caz prabusire avion 1962
« Răspuns #2 : 04 Martie 2018, 15:50:33 »
Sunt de acord cu parerea lui Xanadron, are dreptate. Cazul a fost real, insa in presa a aparut aceasta fotografie cu scop de manipulare. Nu stiu daca scopul a fost de a sabota "de Havilland Aircraft Company" macar in ochii opiniei publice daca nu si la bursa (am cautat date despre listarea companiei la bursa dar nu am gasit inca nimic) dar bine nu i-a facut  :lol:. Si mai interesant mi se pare faptul ca nu exista un raspuns oficial gasibil pe internet care sa confirme faptul ca imaginea a fost FALSA (cu subiect si predicat), de ce... ?
Sa spunem ca avem 100% dreptate si ca fotografia a fost falsificata, si mai interesant este de aflat modalitatea falsificarii: dubla expunere pe film sau dubla expunere pe hartia fotografica a doua sau trei cadre diferite?  Este interesant pentru cultura noastra generala de a afla care erau modalitatile de falsificare disponibile acelei perioade deoarece asta ne va folosi in viitor la analizarea avalansei de cazuri ozn la nivel mondial in acei ani dar si dupa.

Mai ramane si intrebarea daca publicatiile Daily Mirror, Life etc. au primit negativul pentru a tipari acele imagini sau exista si alta modalitate de a trimite fotografiile tipografiilor in acele timpuri?


Offline bk

  • Cool
  • ***
  • Mesaje postate: 161
    • Vezi Profilul
  • Liked: 6
  • Likes Given: 8
Re: Analiza fotografie/caz prabusire avion 1962
« Răspuns #3 : 11 Martie 2018, 17:16:08 »
100% fake... Va dati seama ce viteza avea avionul ala si a fost surprins asa de clar de un fotograf, care sa zicem ca ar fi vrut sa fotografieze tractorul. Sa nu uitam ca pe vremea aia ca sa faci o poza buna erau necesare reglaje manuale care iti luau zeci bune de secunde.

Offline xperyens

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 902
  • Gen: Bărbat
    • Vezi Profilul
  • Liked: 626
  • Likes Given: 1707
Re: Analiza fotografie/caz prabusire avion 1962
« Răspuns #4 : 12 Martie 2018, 15:09:26 »
Sunt multe ciudatenii cu acest caz. De exemplu ce parere aveti despre faptul ca ordinea de la dreapta la stanga este urmatoarea: avion, pilot si parasuta? Viteza avionului daca era de 300 de km/h atunci intr-o secunda avionul dar si pilotul parcurgeau cam 50 de metri. Am gasit 3 ipoteze referitoare la altitudinea la care s-a produs catapultarea: 200 de picioare, 150 de picioare si 100 de picioare ceea ce inseamna o altitudine de la 66 de metri pana la 33 de metri. Daca avionul nu accelera atunci pilotul putea sa aiba aceeasi viteza pe verticala cu cea a avionului.
Daca avionul si-a pierdut portanta datorita unei manevre periculoase (desi nu este specificat asa ceva) atunci avionul putea sa aiba viteza mult mai mica dar avaria produsa dirija mai degraba virarea avionului stanga dreapta, nu si orientarea pe verticala. Sunt multe aspecte ciudate. Avionul era unul din cele 20 de prototipuri de tip Pb1 XGX332 (al 19-lea prototip) si era testat in camp  :evil:.

Dupa cum observati aici: http://martin-baker.com/products/ avionul din acest caz nu apare in lista avionelor dotate cu scaune produse de Martin Baker.

Sunt multe ciudatenii...
« Ultima Modificare: 12 Martie 2018, 15:12:57 de xperyens »