Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Analiza fotografie/caz prabusire avion 1962

Creat de Guest, 04 Martie 2018, 12:43:03

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Guest

Am dat de acest caz pe internet si de cand l-am vazut am avut senzatia ca este un fals. Voi pune si cateva linkuri peste care am dat incercand sa caut date despre incident.
Fotografia a aparut in publicatia The Daily Mirror si a fost cumparata pentru suma de 1000 de lire.

Revista Life, 26 Oct 1962:
https://books.google.ro/books?id=gVUEAAAAMBAJ&lpg=PA4&dq=jim%20meads%201962&pg=PA5&redir_esc=y#v=onepage&q=jim%20meads%201962&f=false

https://fearoflanding.com/photography/the-story-behind-an-unbelievable-photograph/
http://www.rafjever.org/118sqnper002.htm
https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=56567

Din aceste date pare ca avionul venea spre aterizare si de aceea ar fi avut trenul de aterizare scos.
https://en.wikipedia.org/wiki/Final_approach_(aeronautics)

Aerodromul: https://en.wikipedia.org/wiki/Hatfield_Aerodrome
"The de Havilland Aircraft Company was acquired by Hawker Siddeley in 1960 and the de Havilland name ceased to be used in 1963."

Hawker Siddeley - https://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Siddeley -  de asemenea achizitionase in trecut o companie canadiana care a dezvoltat prototipul Avrocar: https://en.wikipedia.org/wiki/Avro_Canada_VZ-9_Avrocar

Lista accidentelor aviatice cu acest tip de avion:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_accidents_and_incidents_involving_the_English_Electric_Lightning#1960s
https://books.google.ro/books?id=LyBQBwAAQBAJ&pg=PA181&lpg=PA181&dq=XG332%20operated%20by%20de%20Havilland%20was%20abandoned&source=bl&ots=5TZwZ2GZLD&sig=Nkwz0ybOuSoMU7-5SDbYTat7K2E&hl=en&sa=X&ved=0ahUKEwjYtOygrdHZAhUEbVAKHYHMD0YQ6AEIQDAE#v=onepage&q=XG332%20operated%20by%20de%20Havilland%20was%20abandoned&f=false
Desi in urmatorul link nu apare nimic mentionat:
https://en.wikipedia.org/wiki/1962_in_aviation

Filme cu avionul:
https://www.youtube.com/watch?v=_CDLbokf9sg
https://www.youtube.com/watch?v=tgDM3O1GtA8

Ce parere aveti?

Xanadron

Evident că , spre deosebire de păbușirea care a fost reală, poza-i falsă - și nu vb aici DOAR de părerea mea, fiindcă orice homo sapiens cu IQ submediu ar trebui să-și dea seama de asta după un singur detaliu - ăla din raportul oficial al accidentului, în care scrie clar:
*Fortunately the nose pitched up, giving test pilot George Aird time to eject*

...și nu vb. doar de fotografia - sanchi - *norocoasă* a haricioplanului cu nasu-n jos, ci mai ales de pozele from bird s eye ale pistei spre care se îndrepta je-fighterul britanic, care s-a*angajat* (nu, nu era șomer, :lol: doar a pierdut viteză sub limita portanței minime în faza de *flaring* dinaintea aterizării, și-a băunit de pămînt... dar NU cu nasu-n JOS).
   Implicit, ejectarea pilotului s-a făcut spre spate/înapoi - de unde și spargerea de către pilot (+ scaun) a geamurilor serei ăleia amplasate în spatele urmelor crash-ului.

   Nu mai zic de urmele clare de *încastrare* a unei imagini statice a avionului în poza (negativul?) cu tractoristul - la asta nu mă bag nefiind expert foto, dar mi se par flagrante. La fel cum cred că mica avere încasată pe poză a fost împărțită de fotograf și cu tractoristul britanic (o fi fost poate savant britanic totuși?  :-D)
...Iar despre scopul manglelii ce să mai zic? Reclamă - moca - pt Martin Baker & Co în timpul farsei sinistre numite Rezbelu Rece (nu mai intru-n detalii, le găsiți p-acolo-n linkurile atașate de colegul Guest.)

Concluzie: Deși tema propusă e un pic înafara zonei de interes RUFOn, rămîne interesantă fie și doar prin starea de disonanță cognitivă acută simțită la simpla punere a întrebării (retorice, clar):
Cum de-a fost / este și va mai fi posibilă o așa lejeră prosteală...globală??!! Sau măcar - acceptînd că-n 1962 *lumea* era mult mai naivă / /credulă / prostovană ca acum - cum mai e posibil să persiste convingerea c-ar fi vorba de-o poză reală??
...Uite că se poate. :|
Trăim pe-o planetă nebună - opriţi-o să mă cobor !!!
http://povestoteca.wordpress.com/

bk

100% fake... Va dati seama ce viteza avea avionul ala si a fost surprins asa de clar de un fotograf, care sa zicem ca ar fi vrut sa fotografieze tractorul. Sa nu uitam ca pe vremea aia ca sa faci o poza buna erau necesare reglaje manuale care iti luau zeci bune de secunde.