Dezvoltarea omenirii este conditionata de utilizarea surselor energetice. Energia electrica are o importanta deosebita, fiind usor de procesat, transmis si valorificat. In prezent energia cinetica si potentiala a caderilor de apa, impreuna cu energia termica rezultata prin arderea carbunelui, petrolului si gazelor naturale au o pondere insemnata in obtinerea energiei electrice. In principiu, intr-o centrala electrica(hidrocentrala, termocentrala) energia mecanica a turbinelor hidraulice, turbinelor cu abur sau turbinelor cu gaze este transformata in energie electrica de catre generatoare electrice(alternatoare) si apoi distribuita la consumatori prin intermediul unor transformatoare si retele electrice. Sistemul energetic asigura puteri mari, dar randament scazut, cu consecinte negative asupra pretului de cost pe kWh in conditiile epuizarii rezervelor de combustibili. Nici centralele nuclearo-electrice nu reprezinta o solutie viabila pe termen mediu si lung, avand in vedere riscurile de contaminare radioactiva. Sursele energetice neconventionale bazate pe conversia energiei radiatiei solare, a vantului, a valurilor, a mareelor sau cele geotermice sunt putin raspandite datorita densitatilor mici de energie, distributiei neuniforme si fluctuatiilor mari in timp, desi sunt nepoluante, regenerabile si practic inepuizabile. De aceea, se impun noi directii de cercetare aplicativa in domeniul energetic. Un nou mod de abordare a conversiei energiei este generatorul geoelectric, solutie tehnica alternativa pentru valorificarea campului electric terestru. Se stie ca printr-un conductor care face legatura intre doua incinte cu gaze ionizate aflate la potentiale electrice diferite, curetul electric trece pana cand se anuleaza diferenta de potential, stabilindu-se echilibrul electric. Mentinerea curentului prin conductor este posibila atunci cand se asigura ionizarea diferentiata a gazelor din incinte, prin fluxuri de radiatii electromagnetice sau corpusculare. Se ajunge astfel la modelul de circuit electric deschis care poate fi utilizat pentru captarea energiei campului electric din atmosfera terestra, unde exista straturi de mari dimensiuni cu gaze ionizate sub actiunea radiatiei cosmice primare, dar si a radiatiilor secundare rezultate in urma interactiunilor la energii mari.
Campul electric terestru joaca un rol important in dinamica atmosferei si regimul precipitatiilor, cu influente extinse in biosfera si chiar la procese geologice. In ansamblu, Pamantul este incarcat cu sarcina electrica negativa care este distribuita neuniform la suprafata si in interiorul sau. Masuratorile geofizice au pus in evidenta, la nivelul scoartei terestre, existenta unor curenti electrici naturali cauzati de procese electrochimice, termoelectrice, de inductie, polarizarea unor roci, vibratii etc. Intensitatea curentilor electrici depinde de conductivitatea materialului terestru, avand valori destul de mari in anumite regiuni, ca de exemplu, zona litorala si vecinatatea tarmului oceanic. La suprafata Pamantului, intensitatea campului electric are valoarea medie de circa -130 V/m si scade progresiv cu altitudinea in troposfera. Modificari importante ale campului electric pot fi cauzate de formatiunile noroase, care au frecvent o distributie de sarcini pozitive la partea superioara si negative la cea inferioara. Pe laga norii polar-pozitivi pot exista si nori polar-negativi sau chiar tripolari. Diferenta de potential dintre un nor si sol poate atinge, in timp de furtuna, valori de ordinul milioanelor de volti. Electricitatea din troposfera este produsa de fortele de frecare dintre curetii de aer, de radiatiile ionizante solare sau prin emisia de particule electrice de catre sursele radioactive terestre, dar rezulta si in procesul evaporarii si condesarii apei sub forma de picaturi incarcate cu sarcina electrica pozitiva. Moleculele de apa sunt polarizate, deoarece centrul sarcinilor eelectrice pozitive nu coincide cu centrul sarcinilor electrice negative. Aceasta configuratie se explica pe seama hibridizarii orbitalilor atomului de oxigen, care poseda doua perechi de electroni neparticipanti, la formarea legaturilor covalente. In stare condensata, moleculele de apa se asociaza prin legaturi de hidrogen, datorate atractiei dintre un atom de hidrogen (electropozitiv) si unul de oxigen (electronegativ) de la o molecula vecina. Spre deosebire de ploaie, precipitatiile solide (grindina, ninsoare) transporta sarcina electrica negativa. Trecerea curentului electric printr-un conductor care face legatura intre doua puncte cu potentiale diferite din troposfera este posibila atunci cand la capetele sale sunt amplasate surse artificiale de ionizare(termice, radioactive) a atomilor si moleculelor neutre pentru a exista suficiente sarcini electrice libere. Situatia este cu totul diferita in cazul paturilor ionizate. Termosfera, cunoscuta si sub numele de ionosfera, este sediul unor procese intense de ionizare provocate de radiatiile electromagnetice si corpusculare care provin din spatiul cosmic.Este bine de mentionat ca un corp aflat in termosfera nu poate atinge temperatura mediului inconjurator care este foarte rarefiat. In acest caz, temperatura nu se masoara cu termometrul, ci se calculeaza din formula energiei cinetice medii a particulelor constituente. Ionosfera este divizata in mai multe straturi(D, E, F, G) care au un rol deosebit in absorbtia componentelor radiatiei solare nocive pentru organismele vii, dar este utila si in telecomunicatii, prin reflexia undelor radio. In ionosfera se formeaza aurorele polare, fenomene produse de particulele elecrice care se infasoara in jurul liniilor de camp magnetic. Particulele electrice care evadeaza centurile de radiatii van Allen si ionosfera patrund in atmosfera sub altitudinea de 40 km si ionizeaza moleculele din compozitia aerului, dand nastere asa-numitei centuri ionice inferioare. Centura prezinta un maxim de ionizare intre altitudinile de 5 si 25 km, zona deosebit de dinamica, in care se manifesta ,,curentii jet" cu viteze de 25 – 100 m/s.
Se pot concepe mai multe variante costructive pentru sistemele de captare a energiei campului electric terestru, dupa cum punctele cu potentiale electrice diferite apartin scoartei terestre(I), scoartei terestre si unei paturi ionizate a atmosferei(II) sau unor paturi diferite cu gaz ionizat(III).
In prima varianta constructiva, sistemul pentru captarea energiei campului electric terestru se compune din conductorul (3) conectat la statia (5) de procesare a energiei electrice si electrozii(1;2) amplasati in zone cu potentiale electrice diferite ale scortei terestre. Conductorul (3) – confectionat din Cu sau Al - este suspendat pe stalpii(4), dar poate fi ingropat in sol, cu conditia realizarii unei bune izolatii electrice. Statia de procesare (5) este prevazuta cu convertoare, transformatoare si stabilizatoare pentru asigurarea paremetrilor standard specifici retelei nationale de curent alternativ, la care se adauga dispozitive de siguranta si aparate de masura si control pentru exploatarea sistemului energetic in conditii optime. Energia electrica obtinuta este transferata in reteaua nationala de curent alternativ, dar poate fi stocata in acumulatori de mare capacitate, eventual, se opteaza pentru obtinerea hidrogenului prin electroliza, care este utilizat, la randul sau, in pilele de combustie.
In cea de-a doua varianta constructiva, sistemul pentru captarea energiei campului geoelectric este prevazut cu conductorul izolat (6), tamburul de rulare (7), elicopterul (8) pentru sustinere, electrodul (9), amplasat in scoarta terestra, precum si statia (10) pentru procesarea energiei electrice. Elicopterul de la capatul superior al conductorului (6), care are si rol de electrod, este situat la ,,punct fix" in centura ionica inferioara din atmosfera. Deoarece conductorul izolat (6) este supus unor forte de intindere mari, este recomandat sa aiba sectiune variabila si sa fie fixat pe un cablu din otel prevazut, de asemenea, cu izolatie electrica. Pentru diferente mari de altitudine, sunt necesare mai multe elicoptere pentru sustinerea conductoarelor electrice, care sunt dispuse pe verticala la distante aproximativ egale.
In cea de-a treia varianta constructiva, sistemul pentru captarea energiei campului electric al Terrei, este format din unul sau mai multi conductorii izolati (11), bobinele (12) pentru rulare, aparatele de zbor (13; 14) si tehnica aferenta (15) pentru procesarea energiei electrice. Aparatele de zbor, de tip elicoptere sau avioane cu reactie, au rol de sustinere si de electrozi pentru sistemul geolectric. Ele sunt dispuse pe verticala in paturi ionizate ale atmosferei(centura ionica inferioara, ionosfera), in regim de zbor la ,,punct fix" sau in miscare simultana controlata. In acest caz, energia electrica captata poate fi utilizata pentru iluminatul nocturn de la mare inaltime, producerea de hidrogen prin electroliza, alimentarea unor motoare electrice pentru actionarea elicelor aparatelor de zbor etc. Cercetarea aplicativa trebuie extinsa la posibilitatile de utilizare a sistemelor geoelectrice la atenuarea perturbatiilor de mare amploare ale campului electric terestru, cu efecte benefice in dinamica atmosferei, regimul precipitatiilor si geodinamica, pentru protectia impotriva unor calamitati naturale provocate de tornade, cicloane, grindina, eruptii vulcanice sau seisme.
Cred ca topicul referitor la vortexurile electromagnetice ale Terrei e in legatura directa cu acest subiect.
In opinia mea aici e o cheie de intelegere a Energiei Libere si a tehnologiei utilizate pentru zbor de ozeneurile terestre si nonterestre.
@protelisav, in textul cu solutiile propuse de tine pt captarea electicitati din atmosfera Pamantului sunt mai multe greseli tehnice. Aceste greseli fac ca acele solutii sa nu poata fi aplicate in practica. Nu stiu cat te pricepi la tehnica, dar cineva care se pricepe va sesiza imediat cat de irealizabile sunt aceste proiecte.
1-prima greseala este legata de ionosfera. Uite cateva date legate de ionosfera:
Ionosfera este un înveliș de electroni, atomi și molecule încărcate electric care înconjoară Pământul, se întinde de la o înălțime de aproximativ 50 de km pînă la mai mult de 1000 km. Ea își datorează existența sa în primul rând radiațiilor ultraviolete ale soarelui.
http://ro.wikipedia.org/wiki/Ionosfer%C4%83 (http://ro.wikipedia.org/wiki/Ionosfer%C4%83)
Deci ionosfera incepe de la aproximativ 50 de km. Spui mai departe:
CitatParticulele electrice care evadeaza centurile de radiatii van Allen si ionosfera patrund in atmosfera sub altitudinea de 40 km si ionizeaza moleculele din compozitia aerului, dand nastere asa-numitei centuri ionice inferioare. Centura prezinta un maxim de ionizare intre altitudinile de 5 si 25 km
Pai ce elicopter vezi tu zburand la 5000 m?.....Cand cel mai bun elicopter american Apache AH-64 atinge un plafon de zbor de
3206 m. http://ro.wikipedia.org/wiki/Boeing_AH-64_Apache (http://ro.wikipedia.org/wiki/Boeing_AH-64_Apache)
Da la 25 mii metri? Sau 50 mii metri? cam de unde incepe cu adevarat ionosfera. Deci folosirea elicopterului este gresita. Poate un balon ceva dar nu pote sata la punct fix si ridica o greutate mica si din aceasta cauza nu poate fi folosit.
2-Unul sau doua elicoptere care sa stea la punct fix......Ma intreb ce pilot ar putea tine un elicopter cel putin o ora la punct fix fara sa oboseasca, cat combustibil ar consuma acel elicopter pt. asta, daca costurile nu depasesc profitul, etc. Doua elicoptere la punct fix, un asemenea sincronism....Este prea de tot.
3-avioane cu reactie cum spui tu in text nu pot fi folosite nu stau la punct fix si este foarte greu de sincronizat. Spre exemplu un F18 american are plafonul de zbor la 15 mii metri. Este mult sub 25 mii metri cum spui tu.
http://ro.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_F/A-18_Hornet (http://ro.wikipedia.org/wiki/McDonnell_Douglas_F/A-18_Hornet)
4- pe avioanele respective zici tu ca vor fi niste bobine de cablu de cupru care desfasurat va avea o lungime de cel putin 5 Km.
Ai facut un calcul in functie de densitatea materialului si volumul cablului cam ce greutate ar avea?.....Crezi ca mai poate sa decoleze acele avioane? si daca mai pui si cablul de otel pt sustinere cum spui tu, greutatea va fi si mai mare. Greutatea izolatorului cablurilor?...
Ar mai fi multe de adaugat, dar am sa ma opresc aici dim lipsa de timp.
Mai oameni buni, mai ganditi si voi putin cand puneti asemenea bombe pe forum, duceti in eroare pe cei care nu se pricep la asa ceva. Acesta este un exemplu concret de virus al mintii.
O seara buna.
Protelisav-Salut Cu regret trebuie să-ţi spun şi eu că în mesajul tău sânt greşeli tehnice majore,ai mai scris acelaşi mesaj şi aici; http://www.astronomy.ro/forum/viewtopic.php?t=7950&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=5f30285c2e225cc0f5c3af11ac40e4dd (http://www.astronomy.ro/forum/viewtopic.php?t=7950&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=5f30285c2e225cc0f5c3af11ac40e4dd)
După care văzând cum colegii de pe forum-ul Astronomy ro te-au cam luat în ,,balon''ai făcut exact un copy-paste şi pe la noi..crezând că noi poate,poate înghiţim ..găluşca.Ideia ta este naivă şi cu regtret trebuie să-ţi spun că dacă o vede Alx,o va trimite în...ionosferă. :lol: Mai studiază problema după care mai putem sta de vorbă S-au ascultă-l pe colegul tău Erwin care are mai mare încredere în energia ..solară.Nu de alta dar dacă te apuci să şi faci experienţa poate mai deraiezi biata noastră Terra de pe orbită...-Sorry.
:rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket: :rocket:
Citat din: Tayka din 19 Decembrie 2011, 23:06:25
Ideia ta este naivă şi cu regtret trebuie să-ţi spun că dacă o vede Alx,o va trimite în...ionosferă. :lol: Mai studiază problema după care mai putem sta de vorbă
1. Ma ingrijoreaza tot mai tare faptul ca am ajuns bau-bau aici pe forum...nu mai poate omu sa zica ceva,ca ma si bagati pe mine la inaintare...daca continuati in ritmul asta,ma vad silit sa-mi dau demisia...
2. Eu am aprobat mesajul lui Protelisav spre publicare.De ce am facut-o? Simplu,in primul rand pt ca oricine are dreptul sa-si expuna ideile,oricat de "naive" ar fi ele...intre noi fie vorba,am vazut in decursul timpului idei mult mai nocive(decat tentativa asta de perpeetum mobile electric),expuse pe forumul asta...Apoi,stiam ca exista pe aici oameni care judeca si care il vor contrazice pe cel care a gandit teoria,si eram curios de argumentele folosite...si nu in ultimul rand,ca sa-i refuz publicarea articolului,trebuia sa-i expun motivele,adica sa bag toata poliloghia din mesajele de mai sus...si chiar nu aveam timp pentru asta...A.si mai era un motiv,mai putin important:voiam sa vad cine musca momeala "din prima"... :evil:
PS puteti uita de faza cu demisia de la punctul 1...ati vrea voi,ciocoflenderilor... :-D
Pescuitul in ape tulburi e un sport profitabil cateodata.
Postarea colegului nostru (Vasile, consultant de specialitate. probabil) nu este chiar fara sens. Sunt cateva marturii ale secolului trecut prin care 1, 2, 3 savanti au obtinut captarea energiei terestre. Din cate stiu la 2 dintre ei s-a terminat cu coliva iar al treilea a disparut fara urma inainte sa vina magnatii energiei sa-i "multumeasca" pt realizare. Proiectele s-au distrus, au ramas doar ceva descrieri jurnalistice.
Trecand peste asta - nu-i nevoie sa urci elicopterul in stratosfera ... fiecare metru care ne desparte de pamant are o diferenta de potential de 110 v (parca). Problema e cum captezi diferenta si cum o transformi in lucru mecanic. Tesla a reusit... Cum ? Nu se stie si nu se va afla curand. Poate-l cloneaza si afla si cei interesati (acum, dupa ce i-au distrus laboratorul, ca titeiul e pe sfarsite si le dispare "obiectul muncii").
Alta sansa ar fi sa arunce pe net aceste fragmente de informatie insotite de niste soluti naive si sa astepte ca cineva sa-i contrazica si sa le dea idei ( am zis doar, am presupus... n-am dat cu parul).
Cert este ca exista relatari si dovezi ca anumite sisteme de captare a energiei (ce numim noi azi free energy ) au existat si functionat. Cu dovezile respective (atatea cate au scapat de distrugere, si cate au aparut pe net dupa desecretizarea arhivelor de prin '40 ) poti face filme SF, poti scrie carti ... dar nu poti repeta experimentul.
Asa ca eu cred ca ne batem capul degeaba. Se stie de aceste experimente, se stie de aceste realizari, de cateva zeci de ani sunt destui care le-au studiat si au cautat sa le reproduca (finantati baban de diferite trusturi de curiosi)... rezultat zero.
E cineva care vrea sa dea gratuit consultatie pe net ??
Vorba poetului: "Toate-s vechi si noua toate" se poate aplica si tehnicii de "colectare" a energiei electrice din spatiu.
Lasindu-l pe Tesla si enigmele lui deoparte, poate va amintiti de "incidentul tether" din 1996, cind naveta Columbia a plasat in spatiu un "Tethered Satellite System (TSS-1R)" taman in scopul unui experiment de genul asta al producerii semi-pasive de curent din magnetismul periterestru.
Atractia pentru UFOlogi a fost aparitia unor (discutabile) mici OZN-uri dupa arderea/ruperea cablului din otzel impletit al satelitului, din cauza supraincarcarii - si, evident, a idioteniei "specialistilor" NAZA care au uitat sa instaleze un circuit de taiere la supraincarcare.
NASA UFOs: STS-75 The Tether Incident (http://www.youtube.com/watch?v=JuFBUS0kiSA#)
...eram si eu pe punctul de a scrie despre solutiile mult mai ieftine gasite de Nicola(e) Tesla
insa iar mi-au luat-o altii inainte :p
Citat din: Ganditorul din 20 Decembrie 2011, 02:37:02
Sunt cateva marturii ale secolului trecut prin care 1, 2, 3 savanti au obtinut captarea energiei terestre. Din cate stiu la 2 dintre ei s-a terminat cu coliva iar al treilea a disparut fara urma inainte sa vina magnatii energiei sa-i "multumeasca" pt realizare.
Stimate coleg-Nu am eu pile la OSIM(Oficiul de stat ptr. invenţii şi mărci) sau la OEB(Organizaţia europeană de brevete) dar dacă şti cumva vreun urmaş al lui Tesla care a descoperit ceva în domeniul energetic,şi care se sloboade pe el de frica petroliştilor că o să-i ia gâtul,trimite-l la mine că o să-l ajut fără pretenţii.Şi fi sigur că nici un magnat petrolist nu se va supăra măcar,ci probabil că chiar îi va finanţa descoperirea.Pentru că dacă ei sânt hapsâni nu sânt şi proşti,ei sânt cei care recunosc primii că era petrolului va apune în curând,şi sânt pregătiţi pentru schimbare.Finanţează în draci ori ce cercetare în domeniul descoperirii unei alte energii de ori ce natură.Adresa OSIM:
Str. Ion Ghica nr.5, Sector 3, cod postal 030044, Bucureşti. Biroul de Relaţii cu Publicul, parter, camera 2, program: 8,30 - 16,00 de luni până joi şi vineri 8,30 - 13,30. :-D
Dar atenţie dacă merge acolo cu idei ca acestea citez:,,fiecare metru care ne desparte de pamant are o diferenta de potential de 110 v (parca). ''situaţie în care după părerea mea nu ar mai fi nevoie de faruri căci am umbla cu ochii cât cepele scoţând foc şi fulgere pe nări întocmai ca un dragon... :evil: :martiansad:
Şi chiar că atunci nici nu vom mai avea nevoie de ..electricitate căci o vom avea berechet prin toate buzunarele :lol: :roll: Am glumit ..probabil că sa greşit pe acolo la mărimi şi dacă în loc de 110volţi ar fi 110 miqrovolţi,aş mai înţelege..Numai că atunci deabea pe la 1000 de km înălţime vom câştiga un ..biet volt :x.
Probabil că cei trei savanţi au făcut descoperirea la începutul folosirii petrolului când încă nu se vedea fundul canistrei,acum însă repet ori ce invenţie care ar substituii energia acumulată în zăcămintele fosile,sânt convins că ar fi bine venită.Numai că din păcate se pare că nu prea mai e nimic de inventat.. :ufo:
CitatDar atenţie dacă merge acolo cu idei ca acestea citez:,,fiecare metru care ne desparte de pamant are o diferenta de potential de 110 v (parca). ''situaţie în care după părerea mea nu ar mai fi nevoie de faruri căci am umbla cu ochii cât cepele scoţând foc şi fulgere pe nări întocmai ca un dragon...
Nu stiai asta ?? Pacat. Nu pot sa-ti indic acum cartile in care se demonstreaza acest lucru. Faza cu "flacari pe nas" e jenanta. Diferenta de potential se masoara la 1 m ... dar noi nu suntem foita de tigara sa stam la 1 metru de pamant si sa fim afectati doar de acea diferenta de potential. Fiecare atom din structura vie sau nevie a pamantului este afectata de aceasta diferenta, numai ca nu se masoara distantele "in metrii" ci de la celula 1 la celula 2 si se produce "regulalizarea" de potential. ma rog, nu intru in amanunte... Oricum nu sunt dintre cei care-si inchipuie ca "noi oamenii, am inventat curentul electric si diferenta de potential" Adica daca "nu poate fi masurata la borne" acesta diferenta nu exista ! :evil:
OSIM ?? :-D ai fost pe acolo vre-o data ? Stii care sunt conditiile reale de promovare a unei inventii ? termenii de timp si termenii tehnici care atesta ca ...tu esti autorul ? Daca DA si ai reusit sa treci de barierele birocratice cu o inventie de valoare (nu din aia cu ... robinet de scurs vinul din butoiul cubic), sunt un total admirator al tau si vin la consultatii sa aflu si eu cum se face ...
Citat din: spooky din 28 Februarie 2006, 16:57:42
nu cred ca e nevoie sa incepem sa atasam patentele lui tesla pe forum.
La aceasta adresa gasiti toate patenetele lui Tesla:
http://www.keelynet.com/tesla/index.html (http://www.keelynet.com/tesla/index.html)
Rectificare: la adresa mai sus mentionata se pare ca sunt doar patentele nesecretizate :-D
Si apoi , sa nu uitam de Herr Schauberger
o mica lectie :evil: subtitrata in romana daca apasati al lui cc buton :-) urmarind direct de pe youtube
http://www.youtube.com/watch?v=qaZQzIXv2RQ&feature=player_embedded# (http://www.youtube.com/watch?v=qaZQzIXv2RQ&feature=player_embedded#)!
Salut!
Stimati colegi,sper ca nu mi se ia in nume de rau,daca va spun ca discutiile astea mi se par usor naive.Ce naiba, voi credeti ca marii magnati au vre-un interes sa arunce pe piata o noua tehnologie care sa schimbe tot ce sa realizat pana acum pe baza energiei obtinute din prelucrarea petrolului?Pai stiti ce ar insemna asta?Pur si simplu ar schimba lumea din temelii.Ar inseamna ca tot ce se bazeaza pe extractia si prelucrarea petrolului,precum si toate sectoarele conexe, sa devina inutile.Triliarde de dolari investiti in tehnologia asta ar fi aruncati la gunoi si alte triliarde investiti intr-o alta tehnologie.La fel si in industria de masini,avioane,vapoare.In industria militara,agricultura,transporturi etc.Cam in toate domeniile.Cam tot ce se fabrica sau se misca pe lumea asta are intr-un fel sau altul o conexiune cu industria extragerii si prelucrarii petrolului.Asta pe de o parte.Pe de alta parte,ar trebuii alte triliarde de dolari investite in pregatirea de specialisti si forta de munca care sa lucreze cu noua tehnologie.Ca sa nu mai spunem de milioanele de locuri de munca devenite inutile.Automat...greve, demonstratii, revolte,compensari,etcCredeti ca este cineva dispus la asta,mai ales acum?Credeti ca stapanii lumii care au castiguri fabuloase si conduc economia asta bazata pe actuala tehnologie a petrolului vor trece totul la pierderi,pentru binele umanitatii?Sunt sigur ca exista multe patente de inventii bazate pe alte forme de energii,mai ieftine,nepoluante...poate inepuizabile.Sunt tinute la ,,sertare"si pana cand ultimul strop de petrol nu va fi extras si prelucrat,nu le vom vedea.Vor fi ca si pana acum,cumparate,furate,distruse.
Binenteles Tayka... ca, daca descoperi o noua forma de energie,sau brevetezi o inventie bazata pe asa ceva :?..cu brevetatul cam greu la Romanica :-D (la OSIM de la,, portar la general",orice cretin de slujbas se crede cel putin Henry Coanda :lol:),am auzit eu o poveste tare ciudata pe tema asta..se va gasi ,,cineva" dispus sa o cumpere.Numai ca iti va cumpara si drepturile asupra ei si va sfarsii undeva intr-un seif pentru ..N?..ani.Iar daca te incapatanezi sa nu o vinzi si vei tine mortis sa o pui in practica..posibil sa ai soarta lui Tesla. :-D
Observ ca, initiatorul acestui topic ,,protelisav" sata ascuns pe undeva si nu vine cu ceva lamuriri pentru colegii care s-au obosit sa-i raspunda. Chiar daca nu sunt de acord cu cele scrise de dansul.
Citat din: Ganditorul din 20 Decembrie 2011, 02:37:02
... fiecare metru care ne desparte de pamant are o diferenta de potential de 110 v (parca).
Poti sa ne spui si noua de unde ai aceasta informatie? Pentru ca, eu nu cred ca este vorba de 110V.....Diferenta de potential se masoara intre doua puncte. In acest caz ar fi Pamantul si.......O molecula de aer ceva? O placa metalica suspendata de un fir izolat la inaltimea de 1m ? Chiar daca ar fi o diferenta de potential si aici vorbim de electricitate statica, aceasta se va descarca intr-un timp extrem de scurt incat nu vom avea timpul necesar sa aflam valoarea ei.
Dar cred ca pot sa fac un experiment cu o placa metalica suspendata la 1m de Pamant. Am tot ce trebuie pt. asta, numai sa-mi fac ceva timp. Tinand cont de cele spuse mai sus cred ca rezultatul va fi zero. Imaltimea medie a omului este de 1.70 m, asta inseamna ca, daca mergem descult si mai este si ud pe jos intre capul nostru si talpile picioarelor avem o diferenta de potential de pana in 200V. Ne vom electrocuta de fiecare data cand atingem o molecula de aer. Si cum suntem inconjurati de aer, vom fi mereu sub tensiune :lol:
Probabil de aici e luata informatia :
Câmpul electric al atmosferei (care nu trebuie confundat cu ionizarea) a fost ignorat de meteorologi până foarte recent; cât despre biologi, aceştia nici măcar nu au fost interesaţi de aceste fenomene. Câmpul electric se referă la diferenţa de potenţial electric pe metru de altitudine, noţiune care este cunoscută şi sub denumirea de "gradient de potenţial".
Pământul este o sferă electrizată, a cărei tensiune variază în proporţii enorme odată cu altitudinea, mergând - pentru un singur metru de denivelare - până la 100 de volţi şi chiar mai mult! În anumite cazuri, gradientul potenţial pentru un metru diferenţă de nivel ajunge chiar la mai multe mii de volţi! Întrucât fiinţa umană are o înălţime de aproximativ 1,5-2 metri, capul său poate fi supus unei tensiuni electrice considerabil mai ridicată decât regiunile inferioare ale corpului său, fapt care nu ar trebui să fie absolut deloc neglijat. În funcţie de aceste diferenţe de potenţial, clima poate fi clasificată în patru tipuri principale, din care numai trei sunt menţionate şi studiate de către biofizică:
http://www.yogaesoteric.net/content.aspx?item=3177&lang=RO (http://www.yogaesoteric.net/content.aspx?item=3177&lang=RO)
Sau de aici :
Desfasurarea spectaculoasa a fenomenelor electrice din atmosfera a fost privita cu spaima si inconjurata de mister, pana la inceputul veacului al XVIII-lea, chiar pentru filozofi si invatati.
Din lipsa de alte cunostinte, a fost data o explicatie mistica si astfel fiecare religie sau mitologie avea cate un zeu, ce stapanea fulgerul si-l folosea ca arma de lupta, sau ca mijloc de intim 21321b19v idare, impotriva dusmanilor.
S-a constatat, in secolul nostru, ca fiecare centrimetu de aer contine 500-600 de ioni. Ionii atmosferici sunt in continua prefacere. O parte din ei se recombina si se neutralizeaza reciproc, iar altii sunt captati de pamant sau de corpurile electrizate.
Gradientul de potential atmosferic nu pastreaza necontenit valoarea mentionata, ci sufera variatii periodice, de la noapte la zi, de la vara la iarna, intre limite destul de restranse. Dar peste aceste variatii mici se suprapun altele accidentale, mai ales pe timp de furtuna, cu efecte spectaculoase,numarul ionilor, in unitatea de volum, devenind atunci incomparabil mai mare, iar gradientul de potential poate sa atinga si sa depaseasca chiar 10.000 V/m.
http://www.scritube.com/stiinta/fizica/FENOMENE-ELECTRICE23211914.php (http://www.scritube.com/stiinta/fizica/FENOMENE-ELECTRICE23211914.php)
E cam greu să înoţi în ape... necunoscute,mai ales pentru cel care nu prea ştie dece s-a apucat să înoate pe acolo,uitând şi că de fapt nici nu prea cunoaşte ..înotul :-D :| :x
Asa este, ai dreptate.
Intre doua placi incarcate electrostatic (A si B) exista totdeauna o diferenta de potential. Identitatea/egalitatea valorilor electrostatice este valabila doar prezumtiv-matematic. In realitate insa aceasta diferenta exista.
Oriunde in interiorul spatiului dintre cele 2 placi incarcate electrostatic se inregistreaza diferente de potential fata de cele doua uncte de referinta (A si B).
Considerand ca A fiind Pamantul si B fiind straturile de nori, vom avea o diferenta de potential de cateva milioane de volti (d'aia voia colegul Vasile sa duca elicopterul in stratosfera).
De aici teoriile difera - unii sustinand ca norii sunt incarcati electrostatic prin deplasare/frecare iar altii sustinand ca norii sunt doar forma vizibila a unui strat atmosferic care este mereu incarcat cu vapori si care se incarca electrostatic nu prin frecare ci de la astrul solar. De aici rezulta faptul ca Pamantul este un imens condensator iar noi suntem permanent scufundati intr-un "ocean de energie" aflat la orice nivel al aerului (dielectricul dintre cele 2 straturi aflate la diferenta de potential imensa).
Neluand in calcul aceasta ipoteza si mergand incapatanati pe varianta in care "diferenta de potential se intalneste doar la bornele unei surse create de om" negam existenta fulgerului (descarcare electrostatica intre nori) si a traznetului (descarcari electrice intre nori si pamant), ambele manifestari fiind o rezultanta a "diferentei de potential".
Ponderand aceasta diferenta de cateva milioane de volti raportata la distanta nor-pamant a rezultat o diferenta de potential medie de 110v/m, desi sunt diferente mai mici/mai mari in f-tie de conditii atmosferice, conditii de mediu, densitatea "dielectricului" etc. (lucru care a fostt model la standardizarea 110 / 220 v ...la priza). Sau altfel spus diferenta de potential la 1m fata de pamant va fi de 110v (fata de pamant) si milioane de v minus 110 fata de nor/strat atmosferic.
Folosim lejer aceasta diferenta de potential in aplicatiile noastre - dar nu putem extrage energia aflata in aceasta zona. Noi doar "ne jucam" cu perturbarile induse in sistemele artificiale create de noi de aceasta diferenta de potential din natura. Una din aplicatii este banalul "senzor de prezenta capacitiv". Nu intru in amanunte ...stiti cum functioneaza.
Ma duc sa invat insa "sa inot"- ca asa e elegant sa faci cand te indeamna un coleg/prieten ... mai ales pe tema "A fost diferenta de potential definita in natura si inainte de a inventa, noi oamenii, curentul la priza ?" daca NU a fost definita inainte de aparitia/nasterea lui Volta... mea culpa. Daca DA, a existat si inainte, inca de la "facerea lumii", faptul ca nu scoatem "flacari pe nas" se numeste ... adaptare la mediu. (ca sa nu mai spun ca exista teorii care spun ca nasterea vietii din "supa primordiala" a avut ca unul din factorii determinanti chiar descarcarile electrice atmosfera-pamant ). Iar captarea acestei "free energy" tine mult de descifrarea acestei adaptari la mediu a viului de pe Pamant :-D
:? :? :?Sa zicem ca unii mai dam din maini cat sa stam la suprafata. :-D :-D
Topicul asta este acelasi lucru cu cel despre ,,Free energy".Ce se dezbate aici sunt de fapt tot ideile si inventiile lui Nicola Tesla.
Si apropo,pe el nu la salvat nimeni,nici macar ,,OSIM-ul" cand i sa pus pata lui Morgan&Co. :lol: :wink:
Catre participantii la Forumul RUFOn,
Multumesc pentru unele aprecieri, dar si pentru critici, chiar daca sunt nefondate, pentru ca dovedesc interesul pentru subiectul propus. Pentru reflectie, va sugerez urmatoarele informatii:
- campul electric terestru are o energie regenerabila colosala, suficienta pentru necesitatile omenirii, in perspectiva epuizarii rezervelor de carbune si petrol, daca va fi exploatata eficient;
-intensitatea campului electric din atmosfera neionizata(ex. troposfera) poate avea valori mai mari de 100 V/m, fara sa existe riscul electrocutarii intr-un mediu de tip izolator electric fara sarcini libere;
-conditiile esentiale pentru captarea enegiei campului geoelectric sunt diferenta de potential electric si existenta sarcinilor electrice libere;
-mijloacele tehnice actuale pentru sustinerea conductoarelor electrice in atmosfera pot fi diverse, de la elicoptere si avioane la navete spatiale, rachete si sateliti artificiali.
In perspectiva vor fi create aparate de zbor mult mai performante. Solutiile tehnice sunt diverse. Iata un exemplu:
Elice cu propulsie reactiva
Elicea cu propulsie reactiva este o solutie tehnica novatoare, care se poate utiliza la o gama diversificata a mijloaceloe aeronautice de transport, de la avioane si elicoptere, cunoscute in prezent, pana la noi variante constructive pentru aparatelor de zbor , de tip lenticular sau chiar individuale.Se stie ca statoreactoarele au o cea mai simpla schema constructiva dintre motoarele reactive si nu au piese in rotatie, insa nu pot functiona la punct fix, iar plafonul de zbor depinde de viteza de deplasare, pentru a patrunde in difuzor un debit constant de aer, in conditiile scaderii cu inaltimea a densitatii atmosferei.
O posibilitate de a elimina aceste dezavantaje consta in realizarea unei structuri mixte, de tip elice cu propulsie reactiva, prin dispunerea unor statoreactoare pe palele elicei, la distante egale fata de axul de rotatie. Altfel spus, elicea este actionata de fortele reactive produse de statoreactoare, ansamblu care asigura cuplul motor, forta de tractiune si portanta aparatelor de zbor.
Prin aplicarea solutiei tehnice propuse se obtin urmatoarele avantaje :
-viteze mari de deplasare a aparatelor de zbor ;
-functionarea statoreactoarelor chiar si la punct fix ;
-reducerea considerabila a cuplului de reactiune existent la elicopterele prevazute cu motoare termice, care determina o rotatie inversa a aparatului–efect compensat prin utilizarea a doua elice portante care se rotesc in sensuri contrare sau prin montarea unei elice anticuplu la partea terminala a fuselajului ;
-stabilitate mare pe traiectorie a aparatelor de zbor, datorita efectului giroscopic considerabil al elicelor cu propulsie reactiva .
Se da in continuare un exemplu de realizare a solutiei tehnice, in legatura cu figurile 1 si 2, care reprezinta:
-fig.1, sectiune cu vedere a unei elice cu propulsie reactiva ;
-fig.2, profilul palelor elicei.
Elicea cu propulsie reactiva se compune, in principal, din palele 3 si 4, montate pe axul cu butuc 7, precum si din statoreactoarele 1 si 2, dispuse la distante egale fata de axa de rotatie. Statoreactoarele 1 si 2 sunt prevazute la capete cu difuzoare si ajutajeLaval – D1,A1,respectiv D2,A2 - si comunica, prin canalul longitudinal 6, precum si unul similar practicat in pala 4 a elicei, cu canalul median 5 al axului cu butuc, pus in legatura cu rezervorul de combustibil. Pentru a permite miscarea de rotatie, axul cu butuc al elicei cu propulsie reactiva este asamblat pe conducta rezervorului de combustibil prin intermediul unui cuplaj mecanic .Circularea fortata a combustibilului lichid se realizeaza cu ajutorul unei pompe, iar pentru reglarea debitului se utilizeaza robinete cu ventil sau cu clapeta, actionate manual sau prin intermediul unor sisteme electrice, hidraulice sau pneumatice,cunoscute in tehnica actuala, fara sa mai fie necesare precizari suplimentare. Parametrii de functionare ai aparatului de zbor sunt stabiliti de catre pilot de la tabloul de bord cu ajutorul unor mecanisme si dispozitive de comanda si control.
Modul de functionare a elicei cu propulsie reactiva este realativ simplu. Prin injectia combustibilului in camerele de ardere ale statoreactoarelor si aprinderea acestuia cu ajutorul unor bujii electrice, se degaja prin ardere o mare cantitate de gaze, a caror presiune poate depasi 100 at la temperaturi de circa 1500-20000C.Alimentarea cu aer a camerelor de ardere se face prin difuzoarele D1 si D2, iar jeturile de gaze, evacuate cu viteze supersonice prin ajutajele Laval A1 si A2, asigura fortele reactive care produc cuplul motor pentru punerea in miscare de rotatie a elicei. Fortele reactive de propulsie sunt orientate in sens contrar cu vitezele de evacuare a gazelor de ardere, fiind explicate teoretic pe baza principiului actiunilor reciproce si a teoremei de conservare a impulsului mecanic . Statoreactoarele 1 si 2 pot utiliza diversi combustibili lichizi, ca de exemplu kerosenul .
Elicea cu propulsie reactiva este prevazuta cu doua sau chiar cu mai multe pale dispuse regulat in jurul axei de rotatie. Palele elicei au un profil special, prezentat in figura 2, caracterizat printr-o rezistenta la inaintare mica, insa forta aerodinamica este suficient de mare pentru a asigura deplasarea aparatului de zbor. Componentele ale fortei aerodinamice depind de mai multi parametrii-forma si dimensiunile elicei,unghiul de atac , viteza unghiulara , densitatea a aerului. In general, palele elicei au bordul de atac rotunjit, spre deosebire de bordul de fuga care este ascutit, iar suprafetele active au curburi diferite pentru a asigura diferente de viteza, si implicit de presiune, ale straturilor de aer din apropiere . Rezultanta fortelor de presiune exercitate pe palele elicei aflate in miscare de rotatie asigura, la turatii mari, forta de tractiune pentru deplasarea aeronavelor si chiar forta de sustentatie la elicoptere,insa portanta la avioane este datorata aripilor. Spre deosebire de avioane,elicea elicopterelor are palele montate pe axul cu butuc prin articulatii,fiind prevazuta cu un platou de variatie ciclica a pasului, cu disc pendular, care permite efectuarea miscarilor de bataie si bascularea inainte, elemente care nu au mai fost redate in figura 1, pentru simplificarea desenului, fiind cunoscute la nivelul tehnicii actuale . In timpul miscarii de rotatie, palele elicei sunt supuse in special unor solicitari centrifugale, cele de incovoiere sau torsiune au valori mult mai reduse.
Elicea cu propulsie reactiva poate fi adaptata si pentru functionarea in apa sau in mediu extrem de rarefiat, prin alimentarea motoarelor reactive 1 si 2, cu combustibil si oxidant in stare lichida, stocate in rezervoare distincte, caz in care difuzoarele D1 si D2 nu mai sunt necesare . Exista diverse variante constructive pentru elicea cu propulsie reactiva care se deosebesc prin forma, dimensiunile, modul de dispunere si natura materialelor din care sunt realizate partile componente.
Elicea cu propulsie reactiva este deosebit de eficienta chiar si la dimensiuni relativ mici, deoarece poate atinge turatii foarte mari, iar la portanta datorata palelor elicei se adauga componenta verticala a fortei reactive, forta rezultanta fiind suficienta pentru a compensa greutati destul de mari ale aparatelor de zbor.Pe de alta parte, mecanismul de reglare a turatiei este simplu – prin modificarea debitului de combustibil care ajunge in camerele de ardere ale statoreactoarelor. Aceste calitati deosebite permit utilizarea elicei cu propulsie reactiva la aparate ultraperformante de zbor, cu un inalt grad de manevrabilitate, dar si o buna stabilitate pe traiectorie, daorita efectului giroscopic. Pentru exemplificare, se prezinta in figura 3, schema constructiva pentru un aparat lenticular de zbor. Corpul lenticular 8 al aparatului de zbor este prevazut la partea centrala cu o deschidere circulara 9, unde este amplasata elicea 10 cu propulsie reactiva, montata pe suportul de sustinere, prin intermediul unor articulatii cilindrice sau sferice, pentru a permite modificarea, dupa dorinta, a directiei de orientare a axei de rotatie. Se pot imagina diverse alte forme constructive pentru aparatele de zbor, chiar si structuri deschise, de uz individual, formate, in principal, din elicea cu propulsie reactiva si rezervorul de combusibil, care poate avea si rol de support pentru pilot. Pentru fabricarea aparatelor de zbor se pot folosi metale dar si materiale compozite care absorb undele electromagnetice. Aparatele de zbor cu dimensiuni mici, pot fi utilizate eficient in domeniul civil, dar mai ales in domeniul militar, deoarece, pe langa gradul inalt de manevrabilitate la inaltimi joase, sunt greu de detectat de catre radar si dificil de lovit cu proiectile sau rachete. Mai mult, spre deosebire de avioanele si elicopterele actuale, reprezinta o tehnica militara perfect adaptata pentru apararea mediului urban in situatii critice, cu puternic impact psihologic pentru derutarea inamicului, la care se adauga pierderi minime de vieti omenesti si distrugerei materiale nesemnificative.Prin dotarea unitatilor militare cu miniaparate ultraperformante de zbor, se pot concepe noi scenarii in tactica si strategia militara, in care elementul surpriza are un rol important. Ramane o provocare pentru specialistii miltari sa promoveze ideile novatoare, pentru ca profesia aleasa sa reprezinte, nu numai o stiinta, ci si o veritabila arta pusa in slujba apararii pacii pe planeta albastra, aceasta magnifica nava care poarta omenirea in istorie. Contradictiile care afecteaza civilizatia si destinul fiintei umane la cumpana de milenii, trebuie sa fie rezolvate sub semnul intelepciunii si creativitatii.
De fapt nu a aparut decat jumatate din postarea mea,nu stiu de ce :?...In fine..iata si cealalta jumatate:
si inca:
@protelisav: N-ar strica atasarea unor desene macar schematice apropo de "elicea reactiva" (chiar daca tema-i cam offtopic aici si mai potrivita-n "Cum sa construim o farfurie zburatoare"). :ufo:
@Tayka: Cam pesimista opinia "se pare că nu prea mai e nimic de inventat"!!! :roll:
De acord insa cu parerea ca UNII (repet, doar unii) din jucatorii de pe piatza petrolului ar dori sa investeasca in tehnologii energetice "aproape moca" - mai ales araboii, care au rezerve enorme de bani, dar stiu prea bine ca n-or sa poate minca... bancnote :lol: din clipa epuizarii petrolului, urmata de un haos global previzibil.
In fine, si asta-i o tema discutabila in definitiv, fiindca-s din ce in ce mai multi savanti ce sustin ca petrolul e practic inepuizabil, formarea lui fiind continua, conform teoriei abiotice (sustinuta indeosebi de rusi, spre deosebire de americani). :evil:.
http://www.ziare.com/economie/petrol/o-amenintare-globala-se-epuizeaza-titeiul-1065896 (http://www.ziare.com/economie/petrol/o-amenintare-globala-se-epuizeaza-titeiul-1065896)
http://fara-secrete-forum.sufx.net/index.php?topic=5.0 (http://fara-secrete-forum.sufx.net/index.php?topic=5.0)
Strict ontopic acum: multe din inventile lui Tesla sint totusi "tinute sub obroc", iar unele instalatii bazate pe teoriile lui sint si-acum vizibile unde nu te astepti (in Siberia de ex. - v. generator de 7 mil. volti):
SIBNIIE the 7 Megavolt Marx Generator (http://www.youtube.com/watch?v=vPPMaDH7L7I#)
Citat din: protelisav din 24 Decembrie 2011, 18:21:07
Catre participantii la Forumul RUFOn,... Contradictiile care afecteaza civilizatia si destinul fiintei umane la cumpana de milenii, trebuie sa fie rezolvate sub semnul intelepciunii si creativitatii.
Înălţătoare vorbe stimate coleg.Numai că la o analiză cât de cât tehnică,cu tot respectul trebuie să remarc că ele rămân doar nişte vise naive ale unor oameni foarte bine orientaţi spre binele întregii omeniri dar care în numele acestei idei eroice se apleacă mai puţin asupra părţii tehnice.Aş devenii însă de neânţeles dacă nu mi-aş şi explica motivaţia negării posibilităţii înfăptuirii acestui măreţ ideal.Iar dacă cineva consideră explicaţia mea ca fiind neveridică,demonstrându-mi şi tehnic că nu am dreptate,eu îmi voi cere scuze public şi jur că nu mai voi mai comenta vreodată această ideie.
Iată aşa dar argumentaţia mea tehnică:
Citat din: Ganditorul din 22 Decembrie 2011, 12:22:29
Asa este, ai dreptate.
Intre doua placi incarcate electrostatic (A si B) exista totdeauna o diferenta de potential.
Perfect de acord.Şi dacă numim placa A masa Terrei,iar placa B,ionosfera,atunci desigur că între cele două plăci există probabil o diferenţă uriaşă de potenţial.Apare însă aici prima mare problemă;Dacă la massa Terrei ne putem conecta cumva construind o enormă priză de pământ,în schimb în ionosferă va trebuii să ridicăm la fel o placă cu o suprafaţă cât mai mare,aceasta pentru a obţine la cele două borne o încărcare cât mai mare(din cele câteva milioane de volţi care zici că ar exista pe acolo...).
Întrebări;
1-Presupunând (prin absurd)că am realizat elicea-rotativă,că am reuşit să fabricăm un cablu aşa lung şi cu o inzolaţie atât de specială încât să reziste la tensiuni aşa de înalte,şi că reuşim să-l şi ridicăm;
Cum vom procesa sau stoca curentul cules de prin nori? Că doar nu ne vom chinuii atâta doar pentru a produce un imens scurtcircuit!? :-o
2-Cum va fi construită aparatura electrică;de exemplu un întrerupător capabil să rupă curenţi aşa de mari dar care vor fi absolut necesari pentru conectarea acestei surse la un sistem electric.
3-Ce conductori de bobinaj vor fi necesari pentru construirea unui invertor,sau transformator (mă refer la secţiuni şi inzolaţii)
4-Cablul de legătură dintre ,,cer''şi pământ din ce material va fi confecţionat pentru a putea îndeplinii şi condiţia de bun conducător,dar să aibă şi o rezistenţă mecanică enormă,şi la fel şi o izolaţie ultra specială.!?Pentru că o rezistenţă mecanică sporită presupune un aliaj care însă ar avea şi o rezistenţă electrică sporită ceiace ar produce presupun încalzirea şi respectiv lungirea,subţierea,şi..ruperea sa.. :x
5-Cum va fi ridicată şi susţinută placa ,,B''care deduc că va trebuii să fie cam..enormă pentru a ,,culege 1milion de volţi(pentru că dacă culegi mai puţin ai pierdere mare pe,,reţea'')..iar instalaţia din ,,cer''va trebuii nu să fie staţionară ci dinpotrivă..geostaţionară pentru că altfel s-ar încolăcii cablul în jurul..Terrei :-D
Aştept cu interes răspunsuri cu explicaţii tehnice pertinente. :planet:
PS-Nu este oare mai simplă,mai puţin utopică,şi mai la îndemână captarea energiei solare,telurice sau eoliene!?-Întreb şi eu.. :-D
Ruperea cablului satelitului "Tether" NAZA din 1996 (lung de 22 km :-o si supraincins "la rosu" din cauza colectarii din spatiu a unei cantitati de curent mult superioare previziunilor) confirma realismul problemelor tehnice ridicate de tine, Tayka.
http://science.nasa.gov/missions/tss/ (http://science.nasa.gov/missions/tss/)
Dar nu si imposibilitatea aplicarii practice a ideii, fiindca baietii de la NASA nu s-au lasat pe tinjala :-D si au pus in joc un premiu de 2 milioane USD (in cadrul NASA Centennial Challenges Program) pentru creatorul unui cablu ultrarezistent si foarte usor, probabil din nanotuburi de carbon, care sa respecte cerintele pentru un "Space Elevator" actualizat - care cuprinde si targetul "Power Beaming". (transmiterea wireless a energiei) 8-)
O tema complexa "Space Elevatorul" asta, care merita discutata mai detaliat - dupa Sarbatori poate (amanunte de principiu - pe websitul urmator).
http://www.spaceelevatorblog.com/ (http://www.spaceelevatorblog.com/)
http://ngm.nationalgeographic.com/2011/07/visions-now-next#/next (http://ngm.nationalgeographic.com/2011/07/visions-now-next#/next)
http://ngm.nationalgeographic.com/2011/07/visions-now-next/img/space-elevator-interactive-960.jpg (http://ngm.nationalgeographic.com/2011/07/visions-now-next/img/space-elevator-interactive-960.jpg)
Citat din: Xanadron din 25 Decembrie 2011, 02:11:17
Space Elevator"[/i] actualizat - care cuprinde si targetul "Power Beaming". (transmiterea wireless a energiei) 8-)
O tema complexa "Space Elevatorul" asta, care merita discutata mai detaliat - dupa Sarbatori poate (amanunte de principiu - pe websitul urmator).
http://www.spaceelevatorblog.com/ (http://www.spaceelevatorblog.com/)
http://ngm.nationalgeographic.com/2011/07/visions-now-next#/next (http://ngm.nationalgeographic.com/2011/07/visions-now-next#/next)
http://ngm.nationalgeographic.com/2011/07/visions-now-next/img/space-elevator-interactive-960.jpg (http://ngm.nationalgeographic.com/2011/07/visions-now-next/img/space-elevator-interactive-960.jpg)
Desigur o invenţie care să poată transmite şi energie wireless nu numai semnal electromagnetic modulat,ar scăpa omenirea din dependenţa energetică şi ar propulsa-o tehnologic rapid cu câteva milenii.. :planet:
În viitor,e posibil ca descoperirea unei derivaţii a sistemelor laser s-au a miqroundelor să poată rezolva treptat problema sau mai precis a celor două probleme căci va fi cu siguranţă nevoie de minim două ,,tuneluri''cu poli diferiţi pentru a obţine un transfer capabil să susţină curenţi de forţă pe distanţe mari şi nu doar semnal modulat...
Tesla a fost un băiat isteţ la vremea lui,un bun meseriaş,cu mult mai bun decât trăitorii acelor vremuri,a avut descoperiri şi succese în special în domeniul curenţilor statici,cu a căror descărcare spectaculoasă a uimit (şi fulgerat) întreaga asistenţă.. :? şi de unde probabil şi-a format şi aoreola de a fi descoperit energia free,care denumire este frumoasă la auz,însă din punct de vedere tehnic frizează..absurdul şi legile fizicii.