Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Avioane pe cer

Creat de DepthOfField, 23 Aprilie 2007, 18:25:08

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Xanadron

Citat din: StarDust din  29 Octombrie 2013, 17:41:19
Cele doua avioane desi au traiectorii paralele pot zbura (si de obicei asa e) la o diferenta de altitudine de (cel putin) 200-300m altitudine, ce nu mai devine observabila la acea distanta fata de observator si e suficienta in a genera deosebirile intre contrails-uri. O diferenta de doar 100m altitudine in plus e suficienta pentru a genera alt fel de dare de condens.
Subscriu la "debunkareala" :wink: lui StarDust de data asta - fiindca-i bazata pe realitati.

Treaba-i simpla-n principiu, si fara sa stiti tabelele despre VERTICAL SEPARATION OF VFR AND IFR FLIGHTS - diferentza obligatorie de inaltime dintre FL-uri (Flight Levels) ale avioanelor comerciale zburind pe rute apropiate fiind de minimum 1000 ft. (adica 305 m).
Trăim pe-o planetă nebună - opriţi-o să mă cobor !!!
http://povestoteca.wordpress.com/

maura

  Buna seara,
 
Nu deschid un subiect nou pt ca aici este mai potrivit sa postez ...

  '' Mamă, cât de sus zboară avionul ăsta ?'' ''Dar celălalt..... că se vede si mai sus ...?''.
Intrebări lansate  zilele astea de când suntem la bunici, care locuiesc ''sub'' multe rute aeriene, interne si internationale . ''Nu ştiu deocamdată, mă documentez în curând....'' ....şi caut, caut dar degeaba că nu găsesc . Aşa că iată, ''sun un prieten'' :wink: pentru că oricum  l-am ''auzit '' discutând de multe ori si despre avioane....şi lansez întrebarea:
  Se poate aprecia cât de cât inaltimea la care zboară un avion de pasageri in functie de dimensiunea aparentă pe cer (combinată poate cu timpul dintre vizualizarea la zenit, să zicem , a aparatului şi momentul când auzim sunetul motoarelor) ?
A, şi pe cerul de aici fac aproape săptămânal antrenamente de zi  pilotii din Câmpia Turzii iar copiii se intrec intre ei care reuşeşte să vadă primul avionul (pt ca avioanele au viteza mare si zboară destul de jos incât sa le vedem culoarea de un albastru frumos) aşa ca poate aflu de la voi la ce inaltime minima au voie sa zboare si acestea in caz ca mai primesc intrebari.... M-am gândit că poate ar fi o modalitate de felul celei in care apreciem cât de cât la ce distantă de noi este o furtună si dacă se apropie , incepând să numărăm ( aflând kilometri parcă ) din momentul flashului unui fulger până la auzirea tunetului .... 
Deh..,  intrebări de mamă care stă cu ochii pe cer ca şi copiii...ei.

Cer instelat va doresc .... :rainbow:
"Cine caută adevărul îşi asumă riscul de a-l găsi."

StarDust

Avion, contrail, si umbra pe un strat f. subtire de nori... soarele la orizont.
În credinta au murit toti acestia, fara sa fi capatat lucrurile fagaduite, ci  doar le-au vazut si le-au urat de bine de departe, marturisind ca sunt straini si calatori pe pamînt.  Evrei 11:13-16.
http://themillenniumreport.com/2016/03/the-flat-earthers-

Xanadron

Acu' vazui intrebarile colegei maura care, spre deosebire de alti compatrioti care sustin ca se pricep la toate (aviation included), recunoaste ca-i "aeriana" :lol: la capitolul asta.

In principiu deci, zborurile-n regim supersonic (exclusiv militare, de cind Concorde ori... Concordski-ul rusesc Tupolev TU-144 si-au trait traiu') nu-s permise la FL = Flight Levels sub 120 (=cca. 3.750 m altitudine), cu mici variatii in functie de tzara.

Asta nu inseamna totusi ca legile-s si respectate (ex. Canada, unde zborurile supersonice-s teoretic interzise la modul absolut, dar destui nativi indieni au ramas fara timpane prin vastele pustietati utilizate ca "testing grounds" de big-brotherul lor 'merigan). :evil:
http://laws-lois.justice.gc.ca/eng/regulations/sor-96-433/page-178.html
"602.33 No person shall operate an aircraft at a true Mach number of 1 or greater."

Avioanele comerciale subsonice/transsonice zboara-n general la 9-11 km altitudine, dar aprecierea exacta a FL-ului fiecaruia cere ceva experientza (un Airbus 320 fiind de ex. aproape de 2 ori mai mic decit un 380.)
Cele turbopropulsoare (cu elice adica - in general bimotoare) se "taraie" cu 500-700 km/h la numai 5-7 km inaltime.
Trăim pe-o planetă nebună - opriţi-o să mă cobor !!!
http://povestoteca.wordpress.com/

prodcomb

Citat din: StarDust din  17 Ianuarie 2015, 23:50:11
Avion, contrail, si umbra pe un strat f. subtire de nori... soarele la orizont.

Că veni vorba de întrebări; staţie de 110 kV (un singur sistem de bare colectoere), paratrăsnete, dar platforma care se vede lângă paratrăsnetul din dreapta, ce este cu ea?
distanța dintre a observa și a descoperi este cuprinsă între zero și infinit

jean

Citat din: maura din  01 August 2014, 21:38:03
   Se poate aprecia cât de cât inaltimea la care zboară un avion de pasageri in functie de dimensiunea aparentă pe cer (combinată poate cu timpul dintre vizualizarea la zenit, să zicem , a aparatului şi momentul când auzim sunetul motoarelor) ?
Am vazut la un coleg cu telefon smecher o aplicatie interesanta in acest sens. Indrepta telefonul in directia avionului aflat in zbor si pe telefon apareau toate datele despre cursa respectiva. Inaltime, viteza, locul de plecare si sosire, tipul de avion, etc.
Adevarul este dincolo de noi

StarDust

Citat din: prodcomb din  18 Ianuarie 2015, 13:54:41
Că veni vorba de întrebări; staţie de 110 kV (un singur sistem de bare colectoere), paratrăsnete, dar platforma care se vede lângă paratrăsnetul din dreapta, ce este cu ea?

Comunicatii radio. Mai multe nu stiu caci nu fac parte din personalul de deservire a statiei electrice. Oricum, aici vorbim de avioane.
În credinta au murit toti acestia, fara sa fi capatat lucrurile fagaduite, ci  doar le-au vazut si le-au urat de bine de departe, marturisind ca sunt straini si calatori pe pamînt.  Evrei 11:13-16.
http://themillenniumreport.com/2016/03/the-flat-earthers-

maura

  Multumesc Xanadron !  :star:
  Multumesc Jean !   :star:
"Cine caută adevărul îşi asumă riscul de a-l găsi."

prodcomb

Citat din: StarDust din  18 Ianuarie 2015, 18:22:09
Comunicatii radio. Mai multe nu stiu caci nu fac parte din personalul de deservire a statiei electrice. Oricum, aici vorbim de avioane.
Ca să nu ies din "cadru" şi să dau în "abatere"!
distanța dintre a observa și a descoperi este cuprinsă între zero și infinit

StarDust

#24
Citat din: jean din  18 Ianuarie 2015, 16:43:22
Am vazut la un coleg cu telefon smecher o aplicatie interesanta in acest sens. Indrepta telefonul in directia avionului aflat in zbor si pe telefon apareau toate datele despre cursa respectiva. Inaltime, viteza, locul de plecare si sosire, tipul de avion, etc.

Multam' de info Jean. Softul este acesta:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.flightradar24free

Se atinge iconul cu binoclul din dreapta sus in fereastra programului si atintind telefonul spre avion vezi datele despre el.
Un software util.
În credinta au murit toti acestia, fara sa fi capatat lucrurile fagaduite, ci  doar le-au vazut si le-au urat de bine de departe, marturisind ca sunt straini si calatori pe pamînt.  Evrei 11:13-16.
http://themillenniumreport.com/2016/03/the-flat-earthers-

Arhanghelul

#25
Citat din: jean din  18 Ianuarie 2015, 16:43:22
Am vazut la un coleg cu telefon smecher o aplicatie interesanta in acest sens. Indrepta telefonul in directia avionului aflat in zbor si pe telefon apareau toate datele despre cursa respectiva. Inaltime, viteza, locul de plecare si sosire, tipul de avion, etc.

http://radarworkx.com/
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.radarworkx.radarspotter



http://www.androidios.com/watch-airspace-with-application-radar-spotter-you-will-not-miss-the-plane/
http://beste-apps.chip.de/android/app/radar-spotter-flugzeuge-am-himmel-finden,com.radarworkx.radarspotter/
Prin credinta a fost mutat Enoh de pe pamânt, ca sa nu vada moartea. Si n-a mai fost gasit, pentru ca Dumnezeu îl mutase. Caci înainte de mutarea lui, primise marturia ca este placut lui Dumnezeu.   Evrei 11:05

StarDust

Poze facute in ultimul timp... o sa mai caut si altele, si o sa mai fac. :)

Le-am redus rezolutia la jumatate ca sa le pot pune aici.
În credinta au murit toti acestia, fara sa fi capatat lucrurile fagaduite, ci  doar le-au vazut si le-au urat de bine de departe, marturisind ca sunt straini si calatori pe pamînt.  Evrei 11:13-16.
http://themillenniumreport.com/2016/03/the-flat-earthers-

prodcomb

#27
În prima apare reflexia, iar în ultima se vede greu avionul! Umbra pe stratul de nori este interesantă.
distanța dintre a observa și a descoperi este cuprinsă între zero și infinit

prodcomb

Cred că ar trebui deschis un topic nou referitor la reflexii pe obiecte zburătoare din atmosferă: nori, avioane, baloane, aeromodele, zmee, etc.
Reţeaua a fost mai harnică decât noi şi are deja multe exemple explicate, inclusiv cazuistica care a apărut pe forum (şi care nu se vrea a fi înţeleasă!).
distanța dintre a observa și a descoperi este cuprinsă între zero și infinit

StarDust

Asa cum a precizat userul ce a deschis acest topic, cred ca e in perfecta regula daca se pun aici link-uri catre poze aflate pe site-uri externe. Topicul a fost deschis tocmai pentru a exemplifica modul in care arata avioanele pe cer.
În credinta au murit toti acestia, fara sa fi capatat lucrurile fagaduite, ci  doar le-au vazut si le-au urat de bine de departe, marturisind ca sunt straini si calatori pe pamînt.  Evrei 11:13-16.
http://themillenniumreport.com/2016/03/the-flat-earthers-