Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Mic Registru revizuit al citatelor OZN

Creat de abyss, 10 Ianuarie 2023, 00:09:54

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

abyss

S-ar putea să fie o cale lungă, dar după ce am analizat unele dintre explicațiile foarte dubioase ale USAF despre OZN-uri (asta suna a titlu pentru alt topic), m-am gândit că ar merita să revăd unele dintre multele declarații făcute de-a lungul anilor cu privire la realitatea subiectului OZN/UFO/OVNI/UAP și reacția oficială (și internă) a comunităților militare și de informații.

Câteva declarații selectate de la oficiali militari internaționali de rang înalt, oameni de știință, academicieni, politicieni, ofițeri de poliție, profesioniști din aviația militară/civilă (și navală) vor fi incluse mai jos - precum și conținut specific din documentația guvernamentală oficială.

Multe dintre citate au fost susținute în rapoarte oficiale, cărți, interviuri, scrisori, recenzii științifice, audieri deschise în Congres etc. și voi încerca să furnizez informații pentru cercetări suplimentare - multe link-uri au dispărut definitiv în prezent, dar există de asemenea, o cantitate buna de conținut relevant salvat pe alte siteuri.

Declarații separate în diferite categorii și, de asemenea, alte câteva citate vor fi puse la final cu privire la misterul jurnalelor de bord lipsă ale Marinei.


- Piloți

- Radar

- Ofițeri de poliție

- Oficiali militari

- Documente guvernamentale

- Oameni de știință

- Academicieni

- Politicieni

- Diverse
There is the milky way, the big dipper, and the north star. They are all still there Dad, shining brightly throughout the night. You may be gone but you will never be forgotten. Shine bright Father, shine bright...

abyss

#1
- Piloți:



- "Viteza lor a fost uimitoare, piloții mei au estimat-o între 1.500 și 2.000 de mile pe oră."

Secretarul Marinei SUA, Dan Kimball - Incident OZN deasupra Oceanului Pacific (de la Guam la Hawaii) în care au fost implicați amiralul Arthur Radford, secretarul Marinei Dan Kimball și două obiecte în formă de "disc", martie 1952.

Video la min 9:30







- "Avea o chiflă deasupra și o chiflă dedesubt".

Locotenentul de zbor RAF James R. Salandin descrie obiectul văzut din avionul său Meteor deasupra North Weald, Essex - 14 octombrie 1954.

Link /

Video: 24:30








- "Am tras cea mai mare spaimă din viața mea pentru că părea să fie chiar în fața avionului, trei obiecte circulare. Două dintre ele se aflau la nivel cu chila, iar unul dintre ele era înclinat la un unghi ușor... Erau circulare și păreau a fi staționare. Dar, pe măsură ce am continuat să urcăm, ele și-au schimbat poziția și, pentru a ne asigura de acest lucru, am verificat foarte atent și aceste lucruri s-au mutat undeva în partea dreaptă. Cu cât ne înălțam mai mult, cu atât mai mult își pierdeau acest efect circular care apărea atunci când le priveam dedesubt. Pe măsură ce au coborât la nivelul dumneavoastră, au pierdut efectul circular și au căpătat un aspect de "placă plată"... Îmi amintesc că mi s-a spus la aterizare că arătam destul de zguduit, aproape ca și cum aș fi văzut o fantomă."

Comandorul de aviație RAF Michael Swiney O.B.E. - obiecte radar/vizuale deasupra Little Rissington, 21 octombrie 1952.

Link

/ Video







- "Aveau fuselajele gri opac și un fel de parbriz, dar fără nituri și complet netede... Ceea ce aș dori să precizez este că reputația mea personală și profesională este în siguranță datorită mărturiei controlorilor de trafic aerian. Aceștia aveau pe ecranele lor cele trei obiecte, care făceau viraje de 270 de grade într-o rază de acțiune foarte strânsă."

Pilotul Carlos Antonio de los Santos Montiel descrie trei obiecte în formă de "disc", confirmate de radar, care au zburat alături de avionul său deasupra lacului Tequesquitengo, Mexic, la 3 mai 1975.

Link

/ Video






- "Nu avem nicio concluzie, cu excepția faptului că după aceasta, sa nu ne mai dați vechea formulă de rutină cu planeta Venus, cea  a baloanelor meteorologice, a avioanelor și altele asemenea, care a fost dată ca un panaceu general pentru aproape toate cazurile de OZN-uri."

Căpitanul Jose Lemos Ferreira (care mai târziu a devenit șeful Statului Major al Forțelor Armate Portugheze), OZN văzut și de sergenții Alberto Covas, Salvador Oliviera și Manuel Marcilino - zbor de la baza aeriană Ota, Portugalia, 1957.

Video: 9:15






- "Stăteam cu gura căscată, pur și simplu nu-mi venea să cred ce se întâmpla, se apropia de noi cu o viteză uriașă... A menținut o poziție de plutire acolo timp de aproximativ un minut, un minut și jumătate și trebuie să spun că mi s-a părut o eternitate... Și apoi a plecat drept în sus, drept în sus."

Pilotul de la Canadian Pacific Airlines descrie întâlnirea cu un OZN doctorului J. Allen Hynek - zborul de la Tokyo la Vancouver, iunie 1969.

Audio
https://www.noufors.com/audio/Project%20Blue%20Book/PBB_96.mp3






- "Ei bine, știi că trebuie să fi fost un OZN. Știți, noi nu aveam nimic la vremea aceea care să poată avea viteza pe care o avea atunci și să poată schimba direcția, adică să zbori cu avionul și să schimbi direcția... a fost fenomenal."

USAF Staff Sergeant Richard Clark descrie incidentul OZN B-52 B-52 de la Minot AFB cu ajutorul radarului/vizorului - 24 octombrie 1968.

Site
https://minotb52ufo.com/

Video







- "A rămas chiar acolo, lângă aripa mea stângă - indiferent ce am făcut."

Pilotul Arthur Godfrey, obiectul a fost văzut și de copilotul Frank Munciello - zborul de la New York la Washington.

Audio
https://www.noufors.com/audio/Project%20Blue%20Book/PBB_47.mp3
 
PDF
https://ufohistoryfiles.com/wp-content/uploads/2014/08/116C.pdf


Video: 2:15






-  "Era un obiect mare, rotund, din metal argintiu, cu șase hublouri negre ca duzele de avion distanțate în mod egal pe circumferință, care a coborât în atmosferă de sus... Nu avem nimic care să poată face ceea ce a făcut acel obiect."

Căpitanul Phil Schultz, pilotul zborului TWA 842 deasupra lacului Michigan, 1981.

Link
https://www.noufors.com/TWA_airline_pilot_sees_round_metallic_object_with_portholes.html

Video: 11:05







- "Suprafața sa era lucioasă, ca o folie de staniol, fără nicio încrețitură sau încrețitură."

Sergentul de flotilă RAF Roland Hughes descrie un "disc metalic argintiu" întâlnit într-o misiune de antrenament deasupra Germaniei de Vest, 1952 - documente publicate de arhiva Churchill, Universitatea Cambridge.

Link
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:NZCHNaf7yz8J:noufors.com/RAF_pilot_s_%2520close_encounter_with_ufo.html&cd=3&hl=ro&ct=clnk&gl=ro

mda vad ca au paradit si situl noufors..... mai gasesti ceva doar in cache
There is the milky way, the big dipper, and the north star. They are all still there Dad, shining brightly throughout the night. You may be gone but you will never be forgotten. Shine bright Father, shine bright...

abyss

#2


"Obiectul părea a fi circular, cu un diametru de aproximativ 30 de metri. 9-12 hublouri simetrice, ovale sau circulare, situate într-un cerc de aproximativ 3/4 din distanța dintre centru și marginea exterioară. Prin aceste hublouri ieșea o lumină slabă de culoare purpurie, cam de nuanța unei linii de condens de avion, fără ca acestea să se rotească."

Piloții DC-3, căpitanul Jack Adams și primul ofițer G. W. Anderson, Jr., Stuttgart, Arkansas, 20 martie 1950 (studiu al Institutului Battelle al USAF https://www.youtube.com/watch?v=KoWOVkpwKbY&ab_channel=ExopoliticalArchive).

Link
http://www.ufoevidence.org/cases/case677.htm

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:KuWQTkndxYgJ:www.noufors.com/airline_pilots_observe_fast-moving_disc-shaped_ufo_over_Arkansas.html&cd=2&hl=ro&ct=clnk&gl=ro





- "Era ca și cum te-ai fi uitat la o bucată de soare. A fost mai rapid decât orice am văzut vreodată. Este posibil să fi fost un singur obiect foarte mare, cu lumini centrale strălucitoare și lumini înconjurătoare de o magnitudine mai mică, sau obiecte separate. Luminile mai mici fie făceau parte din obiectul misterios, fie acesta a fost un exemplu de zbor în formație al naibii de bun."

Căpitanul George Wilson - s-a raportat că obiectul (obiectele) s-a îndreptat spre avionul său, apoi a făcut subit un viraj brusc la dreapta și a dispărut spre sud - la nouă sute de mile nord-est de Honolulu, 11 iulie 1959.

Link
https://www.nicap.org/books/coufo/partI/chIII.htm






- "Am văzut o străfulgerare albastră trecând pe lângă avionul nostru, mai degrabă ceva de mărimea Lunii sau mai mic, ne-a ajuns din urmă. Noi zburam cu 800, 900 KM pe oră, dar acesta a mers de două, trei ori mai repede. Ai putea spune că a fost un avion de luptă sau gazele de eșapament, dar acest obiect s-a oprit instantaneu. Nu pot spune cât de mare era în realitate, distanțele sunt greu de estimat în aer. A zburat un pic mai sus decât noi, dar cel mai bizar lucru este că a trecut în viteză și s-a oprit brusc. A stat nemișcat câteva secunde, apoi s-a mișcat din dreapta spre stânga, a stat din nou nemișcat câteva secunde și apoi a plecat în stânga noastră, spre spate. Amândoi am fost uluiți la propriu - și fără cuvinte. Așa că am decis să vorbesc pe frecvența radio între piloți și am întrebat: "A văzut cineva acea lumină albastră?", am primit un răspuns imediat: "Da, da, am văzut-o, ce a fost asta?". În timp ce spun acest lucru, simt fiori pentru că retrăiesc momentul, ca să spun așa - nu sunt nebun și pentru mine a fost inexplicabil."

Căpitanul pilot KLM Mark Juch.

Video

There is the milky way, the big dipper, and the north star. They are all still there Dad, shining brightly throughout the night. You may be gone but you will never be forgotten. Shine bright Father, shine bright...

abyss

#3
- "Obiectul era de formă ovală și foarte luminos, galben în centru, iar pe margine cu o indistinctă culoare portocalie ca o flacără... Busola magnetică se învârtea atât de repede încât nu am putut citi numărul."

Pilot de Piper Arrow PA-28, Saxonia Inferioară, Germania, 13 august 1976.

Video: 1:08:00




"Obiectul semăna cu două farfurii inversate, presate una împotriva celeilalte, cu un contur precis, de culoare gri-metal pe partea de sus și albastru închis dedesubt, fără lumini sau orificii."

Căpitanul de aviație Jean-Pierre Fartek, martor al unui OZN la joasă înălțime pe câmp - Dijon, Franța, 9 decembrie 1979.

Link1>https://www.ufocasebook.com/2010/fartek1979.html

Link2>https://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica/sociopol_cometareport01a.htm





- "La aproximativ un minut de la coborâre, orice ar fi fost s-a deplasat extrem de repede, adică într-o secundă și jumătate, de la o distanță de trei mile de la aripa de tribord până la nasul nostru. M-am întors și m-am îndepărtat de el, iar chestia aia blestemată ne-a urmărit, tot paralel cu noi, așa că trebuie să fi accelerat, pentru că se afla la exteriorul virajului."

Pilotul Peter Maher descrie un incident OZN radar/vizual petrecut în anii 1970, în timp ce pilota un avion NAC Fokker 27 de la Tauranga la Auckland.

Video





- "Pe baza experienței mele în tacticile de luptă, sunt de părere că obiectul a fost controlat de ceva care avea contact vizual cu noi. Puterea și accelerația au depășit capacitatea oricărui avion american cunoscut."

Locotenentul Burt Deane, pilot de F-94, Raport de informații aeriene - Hempstead, Long Island, 29 octombrie 1953.

Link>https://www.nicap.org/books/fsos/chI.htm







- "Secțiunea superioară, parțial ascunsă de nori, era neagră, iar pe secțiunea inferioară părea să existe patru sau cinci panouri."

Sergentul José Fransisco Rodrigues, din Forțele Aeriene Portugheze, descrie obiectul întâlnit zburând deasupra barajului Castelo de Bode, Portugalia, 17 iunie 1977 (pană de curent a aeronavei și a barajului).

Link>https://www.nicap.org/770617portugal_dir.htm

Video
https://www.dailymotion.com/video/xytpsc







- "Pe măsură ce mă apropiam, am putut vedea că obiectul nu avea aripi, nici coadă și nici alte suprafețe de control exterioare care să iasă din ceea ce părea a fi fuselajul. Părea să plutească cu o mică mișcare de legănare. Pe măsură ce se legăna în sus, departe de mine, am putut vedea că era un obiect în formă de disc. Aș estima diametrul la aproximativ 5 - 17 metri, iar grosimea în mijloc la aproximativ 2.4 - 3 metri. Avea aspectul de aluminiu sablat. Nu am putut vedea nici ferestre, nici uși sau alte deschideri, nici uși ale trenului de aterizare, care să iasă în afară, nici nu se vedeau... S-a ridicat brusc la aproximativ 1.000 de picioare deasupra mea în timp ce mă apropiam, oferindu-mi o vedere excelentă a părții inferioare, care era exact ca partea superioară, din câte am putut observa."

Pilotul Waldo J. Harris - Aeroportul din Salt Lake City, Utah, 2 octombrie 1961.

Link>https://www.nicap.org/reports/611002saltlakecity_report.htm

Video





- "Această pată a crescut brusc extrem de repede până când am văzut o umbră uriașă trecând peste noi, dar cel mai uimitor lucru a fost că nu a fost niciun zgomot și absolut nicio mișcare sau turbulență. Ne-am uitat unul la celălalt, spunând: "Ce naiba a fost asta?". Mai mulți piloți au văzut OZN-uri în Anglia, așa că nu m-a surprins, dar am fost surprins că am reușit să facem o fotografie cu el".

Pilotul David Hastings, obiect văzut și de copilotul David Paterson - Deșertul Mojave, 9 septembrie 1985.

Video




În cartea sa The Report on the Unidentified Flying Objects (Link), 1955, căpitanul Ed Ruppelt, care era șeful Proiectului Blue Book când acesta era la început, a scris:

""Apoi [în 1948] a apărut radarul. Timp de luni de zile, facțiunile anti OZN au arătat cu degetul spre lipsa rapoartelor radar, spunând: "Dacă ele există, de ce nu apar pe radar-scope?". Când au apărut pe radare, OZN-urile au câștigat câțiva convertiți.
La 15 octombrie [1948], un F-61, un avion de vânătoare de noapte "Black Widow" din al Doilea Război Mondial, aflat în patrulare deasupra Japoniei, a detectat pe radar o țintă neidentificată. Ținta zbura între 5.000 și 6.000 de picioare și se deplasa cu aproximativ 200 de mile pe oră. Atunci când F-61 a încercat să intercepteze, a ajuns la 12.000 de picioare de OZN, doar pentru ca acesta să accelereze până la o viteză estimată la 1.200 de mile pe oră, lăsând F-61-ul mult în urmă înainte de a încetini din nou. Echipajul F-61 a făcut șase încercări de a se apropia de OZN. La o singură trecere, echipajul a declarat că s-a apropiat suficient de mult pentru a-i vedea silueta. Avea o lungime de 6 până la 10 metri și arăta "ca un glonț de pușcă".

Pilotul unui F-61 descrie un obiect confirmat de radar deasupra Japoniei - Fukuoka, Japan. 15 octombrie 1948.







- "Era în formă de glonț, rotunjit în față, care se lărgea și se îngusta până la un vârf la capăt. În jurul corpului principal, în centru, era un inel care se învârtea."

Instructorul de zbor Shannon Davis descrie un OZN deasupra Californiei, pe 5 noiembrie 1980.

Video: 7:48







- "A fost la fel de clar ca și cum ai vedea un Cadillac trecând la 100 de metri... Configurația generală era discoidală; baza era de un roșu aprins, iar cupola era de un alb strălucitor."

Pilotul William C. Powell, obiectul a fost văzut și de pasagera Muriel McClave - Willow Grove, Pennsylvania, 21 mai 1966.

Link>https://www.nicap.org/660521willowgrove_dir.htm

PDF>https://cufos.org/UFOI_and_Selected_Documents/UFOI/036%20MAR-APR%201967.pdf










- "Pe 24 august, zburam cu un F-84 la 35.000 de picioare, în drum spre baza Turner Air Force Base, în Georgia. La ora 10:15, Mountain Standard Time, am văzut două obiecte rotunde argintii care zburau alăturate deasupra Hermanas, New Mexico. Unul dintre ele a virat la dreapta, în fața F-84-ului meu. Ambele obiecte au dispărut la viteză foarte mare, apoi au reapărut deasupra El Paso, Texas. L-am văzut pe unul dintre ele urcând drept în sus, la două sau trei mii de picioare. Apoi, al doilea a trecut prin fața mea și s-a alăturat celuilalt în formație strânsă. În câteva minute au dispărut amândouă. Din manevrele lor și din viteza lor teribilă, sunt sigur că performanțele lor de zbor erau mai mari decât ale oricărui avion cunoscut astăzi."

Colonelul USAF Carl Sanderson.

Link>https://www.nicap.org/books/fsos/chVII.htm






- "Am decis să urc cu forța maximă pentru a ajunge deasupra obiectului, dar acesta a început să urce aproape paralel cu avionul meu, iar când am ajuns la 63.000 de metri, s-a oprit. În acest moment, am ajuns la o distanță de aproximativ 300 de picioare de OZN. Acesta avea un diametru de aproximativ 30 de picioare. Era o cupolă emailată, de culoare crem, cu o bază metalică lată, circulară, lată. Nu avea motoare, nici țevi de eșapament, nici ferestre, nici aripi sau antene. Îi lipseau toate componentele tipice ale aeronavelor și nu avea niciun sistem de propulsie vizibil. În acel moment mi-am dat seama că nu era un dispozitiv de spionaj, ci că era un OZN, ceva total necunoscut."

Comandantul Oscar Santa Maria Huertas, pilot de avion cu reacție Sukhoi S-22 al Forțelor Aeriene peruane, descrie întâlnirea cu un OZN deasupra bazei militare La Joya, Arequipa, Peru, 11 aprilie 1980.

Video





- "Între timp, avionul cu reactie Meteor a întors spre Dishforth, iar obiectul, în timp ce își continua coborârea, a părut să îi urmeze exemplul. După alte câteva secunde, obiectul și-a oprit mișcarea pendulară și coborârea și a început să se rotească pe propria axă. Dintr-o dată, a accelerat cu o viteză incredibilă spre vest și s-a îndreptat spre sud-est înainte de a dispărea. Toate acestea s-au petrecut într-o perioadă de 15-20 de secunde. Accelerația a fost mai mare decât cea a unei stele căzătoare. Nu am mai văzut niciodată un astfel de fenomen. Mișcările obiectului nu puteau fi identificate cu nimic din ceea ce am văzut în aer, iar viteza de accelerare a fost incredibilă."

Locotenent de zbor RAF John Kilburn din Escadrila 269, 19 septembrie 1952.

Link>https://www.howandwhys.com/mysterious-ufo-sightings-during-1952-nato-exercises/

Document









There is the milky way, the big dipper, and the north star. They are all still there Dad, shining brightly throughout the night. You may be gone but you will never be forgotten. Shine bright Father, shine bright...

abyss

- "Dintr-o dată am reușit să disting forma completă a unei farfurii sau a unui obiect rotund... Am putut vedea cupola, de asemenea, foarte clar, inclusiv toate ferestrele, am observat că era dintr-un metal foarte strălucitor - era mai degrabă un metal de tip nichel sau crom foarte lustruit sau oțel inoxidabil decât aluminiu, pentru că avea mai mult o strălucire mai moale decât dacă ar fi fost de tipul de finisaj pe un aluminiu cu finisaj înalt."

Pilotul Floyd P. Hallstrom, membru al echipajului de aviație de luptă al Marinei Militare (în retragere) - Santa Monica, California, 1 ianuarie 1978.

Link>http://www.nicap.org/reports/780101santamonica_report.htm







- "OZN-urile păreau, de la sol, a fi de formă rotundă și de culoare metalică. Obiectele s-au apropiat de avion dinspre nord-est cu o viteză de aproximativ trei sau patru ori mai mare decât cea a avionului... Unii dintre membrii echipajului de zbor au raportat că au văzut o bandă palidă de culoare roșie la jumătatea distanței dintre partea superioară și marginea inferioara a obiectului."

Maiorul Rudy Pestalozzi, ofițer de informații al bazei USAF - obiectul a fost văzut și de echipajul unui bombardier B-36. Baza Davis Montham Air Force, 1 mai 1952.

Incidentul implică, de asemenea, un raport "dispărut" și o altă explicație OZN aparent inventată de USAF, care se potrivește cu forța. A se vedea cartea lui Richard Dolan "UFOs and the National Security State"








 "M-am trezit uimit, dar curios, fiindcă la o distanță de 12 mile aceste obiecte deveneau incomod de mari și am fost bucuros să cobor și să aterizez cu avionul. Mulți dintre pasagerii mei au văzut obiectele, la fel ca și piloții unui alt avion, aflat la 25 de mile mai la sud."

Căpitanul Ray Bowyer descrie două obiecte staționare, în formă de trabuc, care emiteau o lumină galbenă strălucitoare (văzute și de pasageri) - zborul din Anglia către Insulele Anglo-Normande, 23 aprilie 2007.







"Am ridicat privirea la timp pentru a vedea un obiect întunecat care a trecut prin partea dreaptă a avionului la viteză mare, avea formă de pană cu ceea ce ar fi putut fi o dungă neagră pe lateral."

Căpitanul Roger Wills și copilotul Mark Stuart în timpul coborârii spre aeroportul Manchester (pilotul s-a aplecat în scaun) 6 ianuarie 1995.

https://www.ufocasebook.com/manchester1995.html

Desenul pilotului








"Dintr-o dată, a trecut pe lângă aripa noastră stângă, la nu mai mult de 6 sau 9 metri de vârful aripii mele. Am avut o vedere liberă asupra lui. Avea formă de minge de fotbal, dar nu era ascuțită în vârfuri. Avea o lungime de aproximativ un metru și o grosime de 50 - 60 cm."

Pilotul instructor de zbor Lloyd List, obiect văzut și de Dr. John Ferguson Clark - Red Bluff, California, septembrie 1980 (Arhivele Bob Pratt).

Link>https://ro.scribd.com/document/287537295/The-Bob-Pratt-Files#






 "În timpul apropierilor de obiect, instrumentele Cessna au luat-o razna... ADF-ul se mișca fără discernământ, fără niciun fel de sens al direcției. Când lumina s-a îndepărtat puțin, totul a revenit la normal. S-a repetat acest joc de mai multe ori. Părea să fie sub un control inteligent".

Pilotul César Escobar, Paraguay, 8 iunie 1991.

Pagina 8 >https://ro.scribd.com/document/21421464/m-u-t-u-a-l-u-f-o-n






"Era o masă rotundă care strălucea de un roșu stins ca oțelul încins. A prins o viteză de 300-400 mile pe oră și a dispărut din vedere chiar deasupra South Bend. Obișnuiam să râd de toate acele rapoarte despre farfurii zburătoare, dar acum nu mai e de râs."

Căpitanul Robert Adickes,
obiectul a fost văzut și de copilot și de pasageri.

Link>https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:J_9FVZTttpMJ:noufors.com/Additional_Pilot_UFO_Sightings.html&cd=2&hl=ro&ct=clnk&gl=ro





"Ne-am uitat cu toții în stânga în acel moment și a fost un obiect luminos foarte strălucitor, foarte strălucitor, în stânga aeronavei... a perturbat toate cele trei busole ale aeronavei și aceasta a fost îngrijorarea."

Pilotul DC10, căpitanul Neil Daniels.







"Din momentul în care am decolat de la sol la Albany, până când - sunt aproximativ 15 mile pe calea aerului până la Schenectady și era în vârful aripii noastre, și l-am văzut cum a parcurs un arc de 90 de grade, mergând drept spre vest."

Căpitanul Raymond Ryan, de la American Airlines, obiect la care a asistat și prim ofițerul William Neff - 8 aprilie 1956.

Link>http://www.nicap.org/ufoe/section_5.htm





"În diferite momente, obiectul a fost foarte aproape de mine și am putut verifica că era rotund, cu două jumătăți în formă de două calote strânse. M-am uitat cu atenție la cea de jos, care părea să fie undeva între roșu și maro, cu o gaură sau o pată întunecată în centru. Banda centrală părea să aibă un fel de grilă și, posibil, câteva lumini, dar era greu de spus, deoarece soarele era atât de strălucitor și se reflecta."

Căpitanul Júlio Miguel Guerra, instructor de zbor pentru Forțele Aeriene Portugheze în 1982.
Júlio Guerra, raport de caz CNIFO.

link>https://nationalufocenter.com/artman/publish/article_356.php





"Am văzut mai multe lumini strălucitoare. Eram la viteza maximă, dar chiar și așa nu am avut viteză de apropiere... Mai târziu, am urmărit o singură lumină strălucitoare, pe care am estimat-o la o distanță de aproximativ 16 km. Am pierdut contactul vizual cu ea la aproximativ 3 km."

Pilotul F-94, locotenentul William Patterson, deasupra Washington DC, 23 iulie 1952.

Link> http://www.nicap.org/ufoe/ufoe19_20_21_22.htm








"Pe radar am ajuns să fac patru interceptări și contact radar cu toate, dar nu am putut vedea nimic în niciun moment, doar pe radar. Și ceea ce m-a impresionat a fost in legatura cu  accelerația țintei de la un anumit moment. A accelerat rapid până când a decuplat radarul și cred că în jurul lui MACH 15, mai mult sau mai puțin, pentru că a fost o accelerație foarte rapidă. acum aveam de 1,2, 1,3 ori viteza sunetului și obiectul a atins o viteză mult mai mare decât mine."

Căpitanul Armindo de Sousa Viriato, Brazilia, 20 mai 1986.

Link>https://ufo.com.br/artigos/a-noite-oficial-dos-ufos-no-brasil.html








- "OZN-ul nu s-a mai oprit. Pur și simplu a continuat să urce. Avioanele arată întotdeauna mișcarea în raport cu stelele, dar pe măsură ce această lumină se deplasa mai sus, părea să se stabilizeze cu stelele. Cu alte cuvinte, părea să se deplaseze chiar în spațiu."

Căpitanul Darryl Clark, Căpitanul 329th Fighter Interceptor Squadron (FIS), Baza aeriană Edwards, California, 7 octombrie 1965.

Link> http://www.nicap.org/edwards65dir.htm

PDF> http://www.nicap.org/docs/clark_letter.pdf





"Era ceva clar pe cer... Dacă s-ar fi dovedit a fi ostil, l-am fi distrus."

Maior Gerald Smith, USAF. Unul dintre piloții de F-106 care a fost chemat la ordinul NORAD pentru a investiga un OZN deasupra West Palm Beach, Florida, la 14 septembrie 1972. OZN-ul a fost văzut prin binoclu de către supervizorul FAA George Morales, a fost observat de un căpitan al companiei Eastern Airlines, de poliție și de mai mulți civili, fiind totodată urmărit pe radar de către Aeroportul Internațional Miami și Homestead AFB.

Link> http://www.nicap.org/720914palmbeach_dir.htm






"Sunt convins că în spatele manevrelor acestui obiect a fost o minte inteligenta."

Locotenentul George Gorman, pilot de F51, după ce a participat la un "dogfight" de 30 de minute cu un OZN în 1948.

Link>https://www.abovetopsecret.com/forum/thread465964/pg1




There is the milky way, the big dipper, and the north star. They are all still there Dad, shining brightly throughout the night. You may be gone but you will never be forgotten. Shine bright Father, shine bright...