Author Topic: OZN Origini - Proiectele "SIGN"/"GRUDGE"/"BLUE BOOK"  (Read 12611 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Xanadron

  • MARE MAESTRU
  • *****
  • Posts: 4,725
  • Gender: Male
  • Ozenaut precaut
    • Povestoteca SF
https://en.wikipedia.org/wiki/1561_celestial_phenomenon_over_Nuremberg

Băgat linkul pe post de contra-argument, fie el doar parțial, la ipoteza grifoniană :wink: a contiguității mitomaniei unora cu peisajul high-tech spre SF al fiecărei epoci în care se raportează deseori aiureli senzaționaliste.
...Ipoteza dumitale, stimabile coleg, rămîne valabilă totuși în +80% din cazuri, trebuie s-o recunosc (v. cazul deja celebrului p-atunci personaj Robur, conex pseudo-observației din America deceniului următor.)

Pînă și Biblia e însă plină de descrieri ale unor vehicule *îngerești* cu o arhitectură atipică epocii, deși descrierile lor rămîn circumscrise limitărilor lingvistice, tot ale epocii - ca să nu mai zic de filtrul mai mereu deformant al traducerilor (il traduttore-tradittore :lol: Mauro Biglino să trăiască, dar nu mai are rost să ...re-bat apa-n piuă pe tema agerului lingvist italian.)

Revenind însă la vinculis-urile mai apropiate vremilor noastre, rămîn (c-o căpoșenie demnă poate d-o cauză mai bună) la părerea că toate cele trei proiecte aduse aici în discuție au la origine decizii ale unui eșalon secund al conducerii establishmentului american.

Mai precis, decizii (doar) ale șefilor *la vedere* ai guvernului, dar și armatei SUA d-atunci. Și mai exact, ale unora care habar n-aveau  de esența fenomenului - fiind ștampilați de și-mai-sus cu *No need to know* . Însă nici de evoluția problematicii UFO în istoria măcar recentă a SUA  n-aveau habar decidenții de fațadă (Roswell fiind doar vîrful aisbergului ...deloc întîmplător popularizat taman post-WW-II).
Și nici atît nu erau la curent cu tentativele de *retro-engineering* ale AAV-urilor ET în amerika, încă dinainte de anii 40-50 (posibil și-n cadrul unei colaborări cu savanți gen Wernher von Braun.)

...Fiindcă tartorii veritabili :evil: nu dădeau nici p-atunci doi cenți pe veridicitatea *rezbelului rece* (normal, doar ei pritociseră demult respectiva polarizare necesară planetei-închisoare întru *reeducare*) - temerea că respectivele ozeniciuri :ufo:  ar fi fost proprietatea *ciumaților roșii* sovietici :martiansad: fiind poate cel mai important motiv al declanșării studiilor respective.

P.S./ Disclaimer: A se lua rîndurile de mai sus drept simple speculații - logice totuși.
Nu de alta, dar văd (deși nimeni nu pare să fi observat p-aici) că Al-ex.Jones :-D și InfoUarz-ul său au fost banate de pe mai toate mega-platformele internautice și - mai știi? - unele forumașe ca ăsta al nostru ar putea avea aceeași soartă. 8-)
« Last Edit: 13 August 2018, 13:45:47 by Xanadron »
Trăim pe-o planetă nebună - opriţi-o să mă cobor !!!
http://povestoteca.wordpress.com/

Offline Grifon

  • Adaequatio rei et intellectus
  • Consacrat
  • *****
  • Posts: 1,506
  • Gender: Male
  • Adaequatio rei et intellectus
    • groups.io/g/cafeincognito
Băgat linkul pe post de contra-argument, fie el doar parțial, la ipoteza grifoniană :wink: a contiguității mitomaniei unora cu peisajul high-tech spre SF al fiecărei epoci în care se raportează deseori aiureli senzaționaliste.
Inedit acel desen de epocă, herr@Xanadron. Nu-l cunoșteam, și nici nu mă pot grăbi cu o explicație. Aș merge pe varianta dată de reputatul C.G.Jung...dar și aceea e doar o ipoteză.
Nemaivând posibilitatea de a aduna detalii suplimentare...râmâne, orice s-ar spune, un straniu FAN.
Pînă și Biblia e însă plină de descrieri ale unor vehicule *îngerești* cu o arhitectură atipică epocii, deși descrierile lor rămîn circumscrise limitărilor lingvistice, tot ale epocii - ca să nu mai zic de filtrul mai mereu deformant al traducerilor (il traduttore-tradittore;
Aici, cu Biblia, e cu totul altă poveste. Voi detalia, poate pe alt topic, ce taine hermetice sunt acolo - și voi explica folosind cel mai notoriu exemplu: "slava" circulară a Profetului Iezechiel (care nu e nici pe departe un "vehicul", iar "roțile" descrise nu sunt "tren de aterizare"sau alte năstrușnicii.
Revenind însă la vinculis-urile mai apropiate vremilor noastre, rămîn (c-o căpoșenie demnă poate d-o cauză mai bună) la părerea că toate cele trei proiecte aduse aici în discuție au la origine decizii ale unui eșalon secund al conducerii establishmentului american.

Mai precis, decizii (doar) ale șefilor *la vedere* ai guvernului, dar și armatei SUA d-atunci. Și mai exact, ale unora care habar n-aveau  de esența fenomenului - fiind ștampilați de și-mai-sus cu *No need to know* . Însă nici de evoluția problematicii UFO în istoria măcar recentă a SUA  n-aveau habar decidenții de fațadă (Roswell fiind doar vîrful aisbergului ...deloc întîmplător popularizat taman post-WW-II).
Și nici atît nu erau la curent cu tentativele de *retro-engineering* ale AAV-urilor ET în amerika, încă dinainte de anii 40-50 (posibil și-n cadrul unei colaborări cu savanți gen Wernher von Braun.)
Ei, aici cam sunt "gând la gând" cu dumneata. Chiar că era un eșalon secund, ba poate chiar...terțiar. Cum am mai zis, un căpitan (Ruppelt) nu putea avea mare putere, iar bizar e că, după plecarea sa, următorii gestionari au fost tot grade mici (căpitanii Hardin și Gregory). Abia spre final, in era Blue Book, au apărut șefi cu grad de maiori (Friend și Quintanilla), dar tot...underclass (în armată, puterea reală începe de la colonel în sus).

Nu cred însă că ascundeau "alienși". Cum arătam și la subiectul Vril, e prea mare coincidența între discul OTC-X1 al lui Tesla si seria " farfuriilor" nemțești (asta ca să nu mai zic și de aerodina lui Coandă). Acum apar alte coincidențe - iar "discuri" peste SUA, și cam tot în perioada anilor '40....
Foarte curios ! Iar mai curios e că, deși tot li se raportau discuri zburătoare, niciunul din cei implicați nu a amintit - măcar ca teorie posibilă - discurile lui Tesla ! Doar se știa de ele, armata sunt convins că luase act de acele încercări.(ca să nu mai zic cum căuta de zor OSS-ul urmele tentativelor nazi).
Nicio vorbuliță, nik ! Ba mai degrabă luau în calcul ideea "alien", fie și ironic - totul, numai de discurile reale nu voiau să lege discuție.
Igitur cogito

kenjiro

  • Guest
NYMZA, Sonora Aero Club, & Originile "Breakaway Civilization"
« Reply #17 on: 14 August 2018, 22:21:32 »
Măcar dacă mărturiile astea ar fi apărut înainte de Jules Verne...

Off topic

Bob Tidwell says
July 18, 2010 at 4:49 pm

Just finished ‘Roswell and the Reich’. Probably the best book out yet on the Roswell Mystery. As stated in the book, Mr. Farrell was unable to find a solid connection concerning the Hieroglyphics on the I-beams. In the book ‘The Secrets of Dellschau’ by Dennis Crenshaw, are coded graphic symbols that appear somewhat similar to those as observed by Jesse Marcel Jr. Dellschau was a German immigrant who supposedly was connected with a mysterious group that were building and flying unusual airships in the mid to late 1800s. I know that I’m reaching here, but certainly worth looking into.

Sursa:
https://gizadeathstar.com/2009/12/roswell-and-the-reich-and-other-business/

NYMZA, Sonora Aero Club, & Originile "Breakaway Civilization"
https://www.thehighersidechats.com/walter-bosley-nymza-the-sonora-aero-club-the-origins-of-the-breakaway-civilization/

https://www.argunners.com/nb-gas-mystery-solved/
A mixture of these two solids {a 50/50 mixture or 1:1 stoichiometric quantity (see EQ 1)}, ammonium chloride (NH4Cl) and sodium hydroxide (NaOH) can be dissolved completely in water to produce “NB Gas”.  Therefore, ammonium chloride (NH4Cl) reacts with a strong base, like sodium hydroxide (NaOH), to release ammonia (NH3) gas (EQ 1).

NH4Cl(Ammonium chloride) + NaOH(sodium hydroxide) → NH3(ammonia gas) + NaCl +H2O (EQ 1)

The above balanced equation would be extremely efficient due to the excellent solubility of the two reactants ammonium chloride (NH4Cl) and sodium hydroxide (NaOH) (found on the left side of the reaction).  It should be noted, that the product NaCl (sodium chloride) salt would be completely dissolved in water (H2O) found on the right side of the reaction (the product side) due to its extreme solubility in water.  This reaction is a classic Acid + Base to yield a Salt + water reaction, where the Acid is ammonium chloride (NH4Cl), the Base is sodium hydroxide (NaOH), the salt is NaCl (sodium chloride) and water (H20).

Ammonia gas (NH3) has a density of 0.769 g/L at STP, with an average molecular mass of 17.03 g/mol and is considered lighter than air.  A gas is lighter than air if the gas has an average density lower than that of air.  Dry air has a density of approximately 1.29 g/at standard conditions for temperature and pressure (STP).


EQ 1 illustrates the reaction of a 50:50 mixture of ammonium chloride/sodium hydroxide to produce ammonia gas in a saline solution (sodium chloride/water solution).  Steps 2 and 3 of Dellschau’s 1856 “Aero” motor (described above) (according to Dellschau’s notebooks) involves dripping this solution onto a ‘special drum’ that is spinning, where the liquid (as described by Dellschau) is converted to “NB Gas” (Crenshaw, 2009).   Ammonia gas is miscible with water.   Miscibility of a substance is the property of a substance that can be mixed in all proportions with another substance, resulting a homogeneous solution.   In an aqueous (water) solution however, ammonia gas can be expelled by boiling.  The physical act of spinning of this ‘special drum’ would resulting in a boiling effect and more of the ammonia gas  (contained in the sodium chloride or saline solution) would be released or expelled.  It should also be noted, that sodium hydroxide mixed with water results in an extreme exothermic reaction (with the release of extreme heat) and this too can result in boiling of saline water solution found in EQ 1.

It should be also noted, that ammonia gas (NH3) is a toxic gas. This gas is an irritate to the eyes, lungs and breathing it can lead to severe poisoning.  The human nose can detect ammonia gas at well below danger levels.  For a 15-minute exposure, the concentration in the atmosphere should not exceed 25 mg.m^-3.  It is proposed here, that since limited to no information is available concerning the death of the inventor of “NB Gas” (Peter Mennis), that prolonged exposure to ammonia gas could have lead to his demise (presumed in an untimely manner).

On a different note, Peter Mennis called his mysterious gas “NB Gas” and the chemical formula for ammonia gas is (NH3).  NH (the first two letters of the chemical formula for ammonia) is very close to the “NB” in the “NB Gas” as described from Peter Mennis.  Peter Mennis could have used this difference in order to keep his gas confidential and secret.

Therefore, it is proposed in this article that ammonia gas (NH3) could be produced from a simple mixture of two solids, ammonium chloride (NH4Cl) and sodium hydroxide (NaOH) dissolved completely in water and allowed to react.  Ammonia gas (is lighter than air) could be used as the gas fuel source known as “NB Gas” to lift and propel the “Aero” airships as described by Charles Dellschau.

References

Busby, M. Solving the 1897 Airship Mystery.  Pelican Publishing Company, Gretna, Louisiana (USA), 2004.
Cohen, BI. THE GREAT PYRAMID OF GIZA AND THE QUEEN’S CHAMBER SHAFTS:  A CHEMICAL PERSPECTIVE. Nexus vol. 22, no. 5 (August-September) 2015.
Crenshaw, DG. THE SECRETS OF DELLSCHAU: The Sonora Aero Club and the Airships of the 1800s, A True Story. Anomalist Books, LLC, San Antonio, Texas (USA), 2009.
https://science.cleapss.org.uk/resource/SSS030-Ammonia-gas-and-solution.pdf
McEvilley, T.; Cardinal, R.; Brett, J.; Crouch,TD.; Safarova,B.;  Morris,R.; Baker-White,T.; Charles Dellschau. (ArtBook, LLC)/Marquand Books/D.A.P., New York, New York (USA), 2013.

ARPADJULY 6, 2018 AT 1:00 PM
the spinning drum creates magnetic field the field creates magnetic poles the only material that can make any difference is a gas that has a battery inside nh3 don’t have any of that but if you heat ammonia it emits microwaves and combined with micowave absotbing cristals it can fly i know this because i invented it in short time like a month and i can solve the gas problem just need to know who’s going to buy it

]/color]
« Last Edit: 29 May 2021, 22:47:54 by abyss »

Offline Grifon

  • Adaequatio rei et intellectus
  • Consacrat
  • *****
  • Posts: 1,506
  • Gender: Male
  • Adaequatio rei et intellectus
    • groups.io/g/cafeincognito
Re: OZN Origini - Proiectele "SIGN"/"GRUDGE"/"BLUE BOOK"
« Reply #18 on: 14 August 2018, 22:41:24 »
Bine ai revenit printre noi, @kenjiro - San !
Interesantă și această referire, la insolitul Dellschau - nu mi-o explic.
Doar dacă aș acorda credit teoriilor f.obscure legate de așa-zisul "Colegiu Invizibil" despre care se presupune că salvgarda (și prezerva) cunoașteri interzise înca din Evul Mediu. Dar aș ajunge fără voie la Christian Rosenkreutz & Co, de m-aș trezi iar că dă în foc vreun coleg cârcotaș...

Revenind însă la discurile din Project SIGN, e de demarcat că nici Hynek nu face vreo referire la posibilele născociri antigravifice (nici măcar în cartea lui, sau in corespondențe cu alți ufologi cunoscuți).
Să nu fi știut nimic despre OTC-X1 ? Hai, poate istoriile despre suitele Vril / Haunebu or fi elucubrații (multe de pe Internet chiar sunt) dar despre lenticulara lui Coandă ? Care se știe sigur că a fost concepută, așa cum se știe și când (sau în ce context) a fost silit compatriotul nostru a lucra cu SS-ul...
Igitur cogito

kenjiro

  • Guest
Re: OZN Origini - Proiectele "SIGN"/"GRUDGE"/"BLUE BOOK"
« Reply #19 on: 14 August 2018, 23:40:43 »
Se pare ca Germanii au proiectat și construit aparate de zbor cu mult înaintea venirii la putere a partidului Nazist. Ei și-au continuat cercetările în SUA. Ce legături ar fi avut grupul misterios a lui Jr. Dellschau cu partidul Nazist German care a apărut mai târziu? Dar cu cazul Roswell ?

Offline Grifon

  • Adaequatio rei et intellectus
  • Consacrat
  • *****
  • Posts: 1,506
  • Gender: Male
  • Adaequatio rei et intellectus
    • groups.io/g/cafeincognito
Re: OZN Origini - Proiectele "SIGN"/"GRUDGE"/"BLUE BOOK"
« Reply #20 on: 15 August 2018, 00:25:16 »
Răspuns onest - nu știu.
Dar nu sunt prea convins că acest misterios J.Dellschau chiar a existat - deși, din lumina altor considerente, aș fi dispus a accepta existența unei anume "confrerii".
Voi mai căuta unele referiri, poate se "leagă" de altceva.

Revenind însă la nevăzuții "bosses" ai acestor proiecte, există totuși unele referiri.
Se pare că SIGN a fost inițiat prin voința generalului Nathan Twinnng (comandant al bazei aeriene Wright-Patterson,  ce avea astfel să devină și "sediul" cercetărilor).
Se speculează că a existat un raport încă din 1948, numit "Estimate of the Situation", unde Ruppelt & Co. ar fi conchis, preliminar, că UFO sunt "real craft", și nu-s făcute nici de USA ori Rusia - ba cică s-ar fi avansat și ipoteza "provenienței extraterestre".
Acest așa-zis raport (menționat și în referirile Wikipedia) îmi pare iar o plăsmuire senzaționalistă - mai ales că Ruppelt, care și-a scris și memorii în cartea "The Report on UFO" nu a postulat nicăieri ceva de E.T. Iar timpul alocat (un an) era total nerealist să fondeze concluzii de asemenea anvergură/gravitate.

E cert însă că viața Proiectului SIGN a fost "tăiată" de un alt grangure, mai mare ca gen.Twining - șeful de stat major al întregii aviații, gen.Hoyt Vanderberg. Acest "titan" (despre care mai circulă si alte povești) se pare că ar fi înlocuit SIGN cu GRUDGE, odată cu recomandări de debunking agresiv.
Dar roata se învârte și la ei, așa că (se spune) alți generali ar fi moderat obtuzitatea lui Vanderberg, cerând ca cercetările să se facă "pe bune", nu "praf în ochi". Ăstia erau Charles Cabell și un anume gen. William Garland - acesta din urmă cică fiind cel mai înfocat partizan al cercetării, încât ar fi văzut el însuși un UFO.

(am îngroșat numele ultimului general ptr.a sublinia și ceva amuzant - are același nume cu ofițerul din Twin Peaks (Garland Briggs), ce se ocupă în mare taină cu latura (neîncetată) a Proiectului BLUE BOOK. Șolticar mare, David Lynch ăsta...hahahah ! Dar și ăia care au ales același actor să fie, în SG1, generalul ce supervizează proiectul Star Gate...!
« Last Edit: 15 August 2018, 00:27:42 by Grifon »
Igitur cogito

kenjiro

  • Guest
Re: OZN Origini - Proiectele "SIGN"/"GRUDGE"/"BLUE BOOK"
« Reply #21 on: 15 August 2018, 00:47:49 »
Vandenberg Name Meaning, Family History, Family Crest & Coats of Arms, German - HouseofNames
https://www.google.com/amp/s/www.houseofnames.com/vandenberg-family-crest/German

Offline Grifon

  • Adaequatio rei et intellectus
  • Consacrat
  • *****
  • Posts: 1,506
  • Gender: Male
  • Adaequatio rei et intellectus
    • groups.io/g/cafeincognito
Re: OZN Origini - Proiectele "SIGN"/"GRUDGE"/"BLUE BOOK"
« Reply #22 on: 15 August 2018, 01:33:31 »
Acest general Hoyt Vandenberg a fost cu adevărat o pacoste.
Când am zis că sunt și "alte povești" cu el, mă refeream că a fost, nici mai mult nici mai puțin, decât directorul CIA (al doilea, întrucât întemeietorul Souers a ocupat funcția doar câteva luni).
Când a fost Vandenberg căpetenia tuturor spionilor americani ? 10 iunie 1946 - 1 mai 1947, adicătelea taman când peste SUA se destrăbălau acele farfurii !
Nici la CIA n-a făcut totuși mulți purici, că din vara lui '47 a ajuns șeful US Air Force, la timp pentru a frâna entuziasmul prea mare a gen. Nathan Twining (implicit al lui Ruppelt). A tăiat SIGN, a băgat aiureala de GRUDGE, și ar fi tăiat de tot curiozitățile, de nu l-ar fi "tras pe dreapta" boala (cancer).
După retragerea medicală, urmată și de moarte, ia ghiciți cine l-a înlocuit la șefia US Air Force ?
Nimeni altul decât fostul subaltern "încălecat", gen. Nathan Twining (protectorul lui Ruppelt și al proiectelor UFO, ce au putut astfel fi re-impulsionate).

Iată cum ne putem lămuri, citind doar site-uri banale (Wiki), ce determina suișurile și coborâșurile investigațiilor. Și nu e mare lucru să presupunem că ostilul Vandenberg, ce în '47 fusese capul CIA, știa mult mai multe decât bietul (si onestul) căpitan Ruppelt.

(nu mă pot abține de la altă constatare hazoasă - toți generalii ăștia, care pe umeri erau " full de semnal", se zbăteau să primească numirile de la Harry S. Truman (șeriful din Twin Peaks, hahahah !)
Igitur cogito

Offline Grifon

  • Adaequatio rei et intellectus
  • Consacrat
  • *****
  • Posts: 1,506
  • Gender: Male
  • Adaequatio rei et intellectus
    • groups.io/g/cafeincognito
Re: OZN Origini - Proiectele "SIGN"/"GRUDGE"/"BLUE BOOK"
« Reply #23 on: 15 August 2018, 19:10:00 »
Din ce putem remarca, încă din acele demersuri timpurii se profila un antagonism (mascat) între CIA și US Air Force. Militarii erau direct interesați a se dumiri "ce naiba zboară pe cerul lor", în timp ce "the spooks" păreau a avea niște interese mai obscure - și nu știu dacă...cerești.
Căci nu a fost numai " placajul" lui Vandenberg. După ce gen.Twining a reluat seriozitatea cercetărilor, prin 1952, și CIA a "șarjat" iar împotriva proiectelor.
În 1952 (la cca.un an după ce Vandenberg a ieșit din peisaj), șpionii au lovit prin crearea așa-numitului Robertson Panel - o comisie de specialiști care să opineze, așa, dacă e bine sau rău...hahahaha.
Nu le-a cerut nimeni asta, s-au băgat...din oficiu. A fost cică o "recomandare" (și au dosit-o iute sub classified, să nu-i afle restu' lumii). Până la urmă s-a aflat, dar era cam târziu - suita de proiecte USAF intrând iar în declin (tăieri de fonduri / permisiuni, critici, etc.).
Pe de altă parte, generalul W.Garland (cel cu avataruri cinema), fiind un suporter al cercetării UFO, din proprii experiențe, a ajuns peste ani (1969) șef al primei divizii strategice aerospațiale ("1st Strategic Aerospace Division). Care avea sediul într-o bază numită (în cinstea fostului tartor)...Vandenberg !
Creata exact după aselenizare. Si exact când s-a încheiat de tot si BLUE BOOK.
Oarecum hazos, nu ?
Igitur cogito

Offline Grifon

  • Adaequatio rei et intellectus
  • Consacrat
  • *****
  • Posts: 1,506
  • Gender: Male
  • Adaequatio rei et intellectus
    • groups.io/g/cafeincognito
Re: OZN Origini - Proiectele "SIGN"/"GRUDGE"/"BLUE BOOK"
« Reply #24 on: 16 August 2018, 13:06:08 »
Pentru a se vedea, cât mai exact, care erau posibilitățile de cercetare ale celor de la "BLUE BOOK", merită comentat un incident hilar, menționat chiar de căpitanul Ruppelt în memorii:

În vara lui 1952, când s-a "vânturat" celebrul val de UFO asupra Wahingtonului, Ruppelt se afla întãmplător în capitală, cu niște plictiseli de ordin birocratic. A aflat din ziare, a doua zi, despre ciudățenii, și a sunat iute la centrul din Washington, recomandându-se ca responsabil BLUE BOOK și cerând un automobil, să investigheze.
I s-a răspuns că "numai generalii și coloneii pot avea mașini " la scară", și i s-a zis în doi peri - "take a cab !".

Hahahahaaa ! Și noi ne plângem că numai în România ne lovim de asemenea atitudini !

În sfârșit, omu', enervat la culme, a plecat acasă - doar nu era să-și chelească leafa " fără număr". Ulterior i-au parvenit unele rapoarte, după cine știe câte telefoane, rugăminți și/sau înjurături...dar era clar că cele petrecute nu au putut fi cercetate de el "la cald".

Apoi, coincident sau nu, la nici 6 luni, i-au trimis pe cap "panelul" Robertson, de i-au luat și oameni din echipă (din 10 inși se pare că au rămas doar 4, cu tot cu el).
Nu e de mirare că lui Ruppelt i-au ajuns șicanele astea "până-n gât", în scurt timp lăsându-se și el păgubaș.
Igitur cogito