Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Hermeneutică & Cinema

Creat de Grifon, 26 Mai 2017, 15:39:19

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

fiulploii

Colega @Grifon, data de 6 Ianuarie are sens in decodificarea cu semnele planetare ?

Scopul, colega @ Xanadron , este audiența si banii ce pot sa vină. Toata lumea devine atenta la cuvintele : magic, ocult, misterios, moarte, secret, indescifrabil  iar daca se pun Ingredientele necesare devine mai mult decât atractiv .
   Dupa părerea mea, nu se transmite niciun mesaj fiindca cei in cauză nu folosesc astfel de canal de comunicare . Totul e pt bizonii printre care ma numar si io .
   Ca se transmit in inconștientul colectiv altfel de ...linii directoare de gândire sau purtare , este altceva. Sa nu uitam ca este vorba de o fabrica de bani iar ceea ce merita studiat ar fi doar filmele nu prea profitabile si fără mulți fani.
  Zic si io că e luni azi si afara plouă :)))

Grifon

#121
Să răspund în ordine:
1) dle @panta_rh_ei, am încercat data sugerată. Nefericita Hazel Drew a fost ucisă în 07-07-1908, dar la acea dată Luna era în fază apropiată de Primul Pătrar (tot în Balanță, prin coincidență, însă irelevant d.p.d.v.al formei)

2) dle @abyss, culorile stelelor s-ar putea referi la nomenclatorul oficial astronomic (ex:"pitică galbenă" / "gigantă roșie"). Dacă nu ăsta e sensul, atunci e vb. de alte repere, menite a cifra si aliniamentul unei constelații)

3) dle @Xanadron...scopurile, eheiii ! Într-adevăr ar merita o dezbatere, mai ales că așa am lămuri si de ce ne străduim a diseca unele producții.
Bineìnțeles că primul scop e, cum a zis dl @fiulploii, banul - asta nici nu mai trebuie dezvoltat
Dar mai sunt si alte scopuri. Încă din era filmului mut s-a folosit instrumentul ptr.diverse țeluri - primele fiind, desigur, cele propagandistice (în Marele Crah, WW1 si WW2, etc.). Ulterior, totul s-a sofisticat - si mijloacele, dar si scopurile. Azi, oricine dispune de un buget poate finanța o producție mică/mare ptr.diverse scopuri : guverne, corporații, biserici, ba chiar si persoane fizice.

Agendele acestor comanditari formează un adevărat amalgam. Ba se întrepătrund, ba se contrazic...câteodată redundanța născând si efecte contrare (oamenii se satură si resping).

Dar mai sunt si unele scopuri ...aparte. La fel ca în sec. XIX, când mulți s-au întrebat ce scop au lucrări ca "Alice în Țara Oglinzilor" (L.Carrol), "Cărțile Junglei" (R.Kipling) sau "Vrăjitorul din Oz"(Frank Baum). Voiau autorii acestia bani ? Nu cred, erau persoane destul de avute. Voiau să vândă ceva ? Puțin probabil. Chemau la recrutare ? Nici pomeneală. Atunci ?
Răspunsul e greu de dat într-o singură postare. Voi reveni, dar deocamdata e destul să spun că a considera lucrările enumerate " doar ptr.copii", e ca si cum s-ar crede că "Twin Peaks" e "doar ptr. țâcniți".
Prezumții  total eronate, bineînțeles.

P.S. - Dle @fiulploii, care "6 ianuarie". Din ce an ? (căci fiecare zi își are propria configurație).

Grifon

În continuarea celor afirmate mai sus, pot spune că autori precum cei exemplificați nu folosesc ocultismul drept o cortină parșivă pentru cine-știe-ce "jocuri de putere", ci drept garanție a intimității cercetărilor. Se cunoaște soarta tristă a multor esoteriști (începând cu Pitagora și terminând cu Rudolf Steiner), ce au avut o sumedenie de necazuri asumându-și explicit ocultismul practicat - așa încât mulți preferă interfața....iluzoriului.
Această interfață a fost permanent metafora, alegoria sau diversele jocuri de litere/cuvinte, iar mesajul a fost mereu destinat oricui (între ei, inițiații, nefiind nevoie de subterfugii).

De pe urma acestor eforturi creativ- altruiste beneficiem chiar si noi, astăzi. Desi autorii sunt de mult " oale si ulcele', tâlcurile cunoașterii lor mai...speciale ne sunt si nouă accesibile (fără a fi masoni / rosicrucieni / templieri ș.a.m.d.). Ne sunt destule anumite "chei" (fie și incomplete) pentru a mai trage din cortina misterelor abisale - urmând astfel un traiect de "auto-inițiere" proprie.

Acum, desigur, se ridică întrebarea : este și Lynch (si / sau Frost) unul din acești inițiați, cu agendă de trasmitere voalată a unor cunoștințe către oricine ?
Nu stiu, nu pot fi sigur. Străduindu-mă însă a mă descurca prin labirintul său mistico-simbolic, tocmai asta încerc să aflu (fără a avea, a priori, nicio garanție).

Grifon

Lăsând însă deocamdată deoparte asemenea considerații (precum si constelațiile buclucașe, pe care nu le pot încă identifica) revin prin a spune că celelalte simboluri de pe harta "Sălașului Negru" sunt la fel de misterioase.
Cei care au "născocit-o" au compus o ciudată alcătuire, amestecând glife din tradiția medievală europeană cu alte simboluri, afirmând (prin gura personajelor) că este opera "vechilor triburi indiene din zonă".
Vrând să verific această inadvertență, am cercetat un pic simbolismul amerindian - pentru a vedea ce semne foloseau ei pentru echivalențele astrologice. Precum m-am așteptat, n-am găsit nicăieri glifa euro-medievală a planetei Jupiter, si nici simbolul pentru conjuncție (ce apare în proximitatea " sălașului")  însă am găsit din întâmplare un alt semn al hărții (cel pictat în "sălaș", în stânga tandemului uriaș/pitic).

Precum se vede în atașament (ultimul simbol din coloana de mijloc), semnificația este limpede - "bad" (Rău) - ceea ce arată că realizatorii au folosit totuși grafie amerindiană (chiar dacă nu în totalitate).
Voi mai cerceta această mitosferă, căci oricum se va dovedi utilă și pentru harta cealaltă (a lui Hawk). Până atunci îmi confirm însă bănuiala - aceste hărți nu sunt deloc făcute "la întâmplare".


Grifon

În cadrul discuției paralele de pe subiectul "Shamballa - destinații interzise" remarcasem ciudata inversiune a altitudinii celor 2 piscuri (13966 / 13699), precum si bizareria altei inversiuni -în harta fizică a Twin Peaks intrarea în "Lodge", Glastonberry Grove, fiind în partea dreaptă, în timp ce pe harta din Owl Cave era pe stânga -cercul de sicomori (atașament 1, 2)
Asta m-a făcut să bănuiesc ideea unei  "oglindiri", a unei răsturnări - însă nu-mi puteam explica motivul (punându-l pe seama unei dorințe de criptare).
Abia mai târziu, revăzând episoadele vechii serii, am înțeles exact motivul acestei inversiuni. Windom Earle, agentul FBI nebun ce se ocupase un timp cu cercetarea UFO, rotește intenționat switch-ul de acces, mutând astfel intrarea spre Black Lodge, nu către White Lodge - cum era în firescul peșterii (atașament 3).
Iar ca o confirmare a acestei deducții (nemenționate în serial) am găsit si imaginea firească din peșteră, pusă (tot fără mențiuni sau explicații) în cartea lui Mark Frost,  " Secret History of Twin Peaks" (atașament 4).

Șmecheră oglindire, nu ? Iar dacă, precum bănuiau unii colegi, scopul șaradelor e doar de kinky, atunci cum se face că aceste manevre nu sunt deloc menționate în serial? Si nici hărțile suplimentare nu apar, decât în materiale conexe (cărți sau articole ?)

fiulploii

Intrebi de an domnule @Grifon ...cred ca era la începuturi precum se poate vedea din atașamente dar cine știe?

abyss

In orice caz, se pune mare accent pe tranzitul lui Saturn. Saturn se misca încet, da influențe de parca omul ar vorbi in reluare si ar fi somnambul. Nu gasesc imaginea cu pricina... Si in acest an avem un tranzit al lui Saturn...

Grifon

Permanent există tranzit al lui Saturn (ca si al celorlalte planete, evident). Depinde unde/când - de pildă, peste o săptămână Saturn va ieși din Săgetător (după ce i-a chinuit trei ani jumate pe cei din zodie) si-si va începe restricțiile ptr.alți 3 ani jumate asupra "Capricornilor".

Altceva vreau însă a sublinia, ca premisă importantă în avanpremiera oricărei tentative de decriptare. Lynch (ca si Bunuel sau Felini) e un exponent / adept al suprarealismului - cu toate atrbutele subiacente acestui curent. Visele, subconștientul, pulsiunile viscerale, instinctele - acestea sunt temele (si instrumentele) favorite ale suprarealismului, iar ținta sa este by-pass - ul minții conștiente, ptr.eliberarea exprimărilor (implicit înțelegerilor) din zonele adânci ale Sinelui.
Drept urmare, multe din " inserții" sunt, a-prioric, non-sensuale (ptr.mintea cotidiană). E același efect ca la koan-ul din budism, ce sfidează logica tocmai ptr."a face loc" revelațiilor, iar scopul prioritar nu e găsirea unor "chei" (pe care nici Lynch nu le are, bănuiesc) ci mai curând conștientizarea ușilor (porților.).

În acest registru trebuie asumate / cercetate mesajele Twin Peaks - altminteri întregul demers devenind o "alergare în jurul cozii".

kenjiro

Cyclone on Saturn
https://m.youtube.com/#/watch?v=Z9iIw4OQNXc


The word Merkaba means the spirit/body surrounded by counter-rotating fields of light, and is considered to be a light vehicle for space/time/dimensional travel. It is the vehicle of Ascension designed to transition you to light body; to assist in the attainment of higher levels of conscious awareness; and to travel or transition between dimensions and realities.
Once activated, this shape creates an energy field that spreads out in a saucer shape about 55 feet wide. This energy field is capable of carrying one's consciousness directly to higher dimensions.
Sursa:
http://www.ascensionnow.co.uk/star-tetrahedron-merkaba.html

fiulploii

Pricepe cineva ?

kenjiro


Nikola Tesla: "Dacă vrei să aflii secretele universului, gândeşte în termeni de energie, frecvenţă şi vibraţie"

Grifon

#132
După o oarecare bătaie de cap, am reușit să descopăr o dată de interes în scenariul Twin Peaks.
26 martie 1989 este ziua în care Dale Cooper, cf.scenariului, tranzitează în Black Lodge (sau, mai precis, noaptea dintre 26-27 martie 1989 (ora o putem doar ghici, undeva în jurul miezului de noapte).
Rulând această dată prin programele astro (si luând ca reper ora 00.00), am descoperit câteva lucruri inedite:
1) Luna (descrescătoare) își schimbă zodia în acea noapte, trecând pe la ora-miez din Scorpion în Săgetător.
2) Luna este conjunctă cu Ascendentul locului /momentului - semnificând maximă influență zonală.
3) Luna Plină anterioară (22 martie) cade în Balanță, iar cea Nouă (6 aprilie) cade în Berbec - adică exact ca în polaritățile cardinale ale cutiei-puzzle).
4) Jupiter nu e conjunct cu Saturn (căci uniunea fusese în 1980) dar e conjunct cu Marte si în totală opoziție cu Luna de pe Ascendent (aspecte "negative", concordante cu fiasco-ul din Black Lodge).
5) data aleasă e la puțin după echinocțiu, si într-o duminică - indicând selectarea ei după criterii mistico-astrale înrudite cu cele care determină data Paștelui

Așadar, chiar dacă nu pot stabili un pattern suficient de mulțumitor explicabil, mi-am confirmat măcar bănuiala că acea cutie neagră nu e pusă "de aiurea" pe acolo - si o voi mai analiza.

P.S. - Ca părere (si totodată rugăminte) : aspectele atinse în anterioarele 3-4 postări, deși interesante, nu cred că au legătură cu subiectul (nici cu hermeneutica, și nici măcar cu cinema-ul). Poate ar fi fost mai potrivite la subiectul Vril (mai ales că acolo s-au dezbătut amplu energiile...vorticiale), așa că...să nu încurcăm "borcanele".

Aseneth

Game of Thrones

Grifon

#134
DAeNerys taRgAryeN
Da, merită ajuns si la Game of Thrones - e o poveste intreagă ...susurată printre dragoni.
Reiau deocamdată o postare mai veche:

"La o primă ocheadă inspre decriptare, romanele (mai puțin serialul) lui George R.R.Martin pot fi "desfăcute" după chei simple. Inspirația autorului pare a veni din istoria reală, cu mici schimbări pentru a-și confecționa universul fantastic.
Așa avem : Westeros = insulele britanice (harta e aprox. aceeași, in contur). Casele rivale Stark si Lannister = ducatele "roze" York si Lancaster. "Zidul" = zidul lui Hadrian. "Sălbaticii" de dincolo de zid= picții, Narrow Sea = Canalul Mânecii, Laguna Braavos =Veneția, strămoșii valyrieni=romanii, etc.

Pesemne vă intrebați ce au astea de-a face cu "vrilul", nu ?

Au, căci intrând mai in adânc, se descoperă că "lumea" lui Martin e alcătuită printr-un al doilea filtru, mult mai interesant.
Toate neamurile din lumea aceea se trag din Valyria, ni se spune. VALYRIA = VRIL YA (exact denumirea "superiorilor" lui Lytton, nu, dle @abyss ?). Rasă evoluată, ce stàpânea magia si...dragonii - bună treabă !
Cine sunt apoi cei mai "puri" descendenți valyrieni - Casa TARGARIYEN, nu ? Targaryiens ...ce  devin uimitor AGARTIENS...din Agartha, nu ? Si au părul de "argint", pare-mi-se, intocmai cum iese iar din cifru : TARGARYEN= ARGENTIA (R).

Stăpânesc dragonii, si valyrienii, si Targaryenii. "Dragonul" reprezintă, pur și simplu, echivalarea energiei "vril " dezlănțuite, pe aceeași cheie cu "șarpele" Kundalini. Ba ni se spune că, deși Valyria (Vril-ya) controla la discreție "dragonii", deja la Targaryeni (Agarth-ieni) s-au cam stricat lucrurile, si ultimii dragoni au dispărut.

Voi reveni, căci in descifrarea universului fictiv al lui G. Martin (numele, blazoanele, titlurile) toate ascund semnificații, ale căror frecvență de apariție si insemnătate evidentă exclud, fără dubiu, doar un capriciu al hazardului (literar/literal).

Și, ca să conchid temporar, care e denumirea intregului ciclu ? Nu e "Game of Thrones" (ãsta e doar numele primului roman din serie). E...."Song of ICE and FIRE" !
Adicătelea, exact doctrina nazi a lui Hans Horbiger - lupta "eternă" gheață-foc !

Șmecher de tot moșul ăsta, George Martin ! Dar voi reveni, că nu am terminat incă "desfacerea" lui - cum nici el nu și-a terminat incă saga. Vom remarca cum Daenerys Targaryen readuce "dragonii" la viață. Nu mulți, ci taman 3. Care nici nu-s egali, ci unul mare, cu doi tovarăși, mai mici (ce zici și de "potriveala" asta, dle @abyss ?"