Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Akasha- Loakasa si Aloakasa

Creat de fiulploii, 18 Mai 2017, 00:22:46

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

fiulploii

Intre Agartha si Shamballa cică se învârte Akasha-aeterul spatiu ce ar avea o componenta materială si una imaterială . Avem aici un dispozitiv in care Akasha este rotorul . Atunci unde e statorul si care e energia de alimentare? Sa fie .... Vrill ?

Cu toate ca unele zvonuri zic ca Vril vine din amuzamentul unuia ce se juca cu cuvintele prin eliminarea unei litere , in cazul de față ar fi vorba de cuvântul viril.
Probabil ca energia se numește altfel si cică ar exista o ars amatoria in care numind aceeași energie in mod diferit se obțin efecte diferite deoarece prin denumirea respectiva se folosește doar un anume aspect al acelei energii.


fiulploii

In concepția cosmologiei jainismului akasha este spațiul ce se încadrează in categoria Ajiva si este alcătuit din doua părți , Loakasa - partea ocupată de lumea materială si Aloakasa - spațiul de dincolo de lumea materială, gol si vid pe care eu l-aș identifica cu hăul fără de sfârșit sau cu genunea.Akasha este ceea ce dă spațiu si face loc sau partiții pt existența tuturor substanțelor extinse adica pt toate obiectele.

    Ajiva este tot ceea ce nu are suflet sau viață așa cum o intelegem noi si de aceea nu acumulează karma si nu moare. In concepția jainista, Ajiva se împarte in doua tipuri, cu forma si fără forma.
In plus, exista cinci categorii de Ajiva:
     1.  Dharma (mediul de mișcare)
     2.  Adharma (mediul de odihnă)
     3.  Akasha (spațiu)
     4.  Pudgala (materia)
                 Cele patru de mai sus sunt descrise ca fiind substanțele asti-kaya dravya (substanțe care posedă componente care se extind în spațiu)
     5. Kala ( timpul) este un anasti-kaya dravya (care nu are nici o extensie în spațiu).

fiulploii

1. Dharma sau mediul de mișcare pt obiectele materiale din univers. In lipsa acestui mediu , lucrurile vii saucu suflet Jiva nu pot sa se miște .

2. Adharma sau mediul de odihna . In lipsa acestui mediu Jiva continuă sa se miște fără oprire.

3. Akasha sau spațiul este împărțit in doua:Loakasa -spațiul ocupat de univers si Aloakasa - spațiul pur de dincolo de univers .
     Loakasa este porțiunea în care se găsesc restul de cinci substanțe, adică Jīvas, Materia, Time, Dharma și Adharma; Dar aloakasa este regiunea unui spațiu pur care nu conține altă substanță și care se întinde pe toate laturile dincolo de limitele celor trei lumi (întregul univers).In vârful  Loakasa se află Siddhashila (adăpost al sufletelor eliberate - adica ăia de scapă din Matrix  :lol: . Sa fie un fel de ...Shamballa? )

4. Pudgala sau Materia adica ceea ce se schimba continuu prin integrare-înglobate si divizare.
Toată materia în univers este numită Pudgala. Pudgala are formă. Pudgala poate fi experimentată prin atingere, degustare, miros sau văz.  Ca și Jiva, Pudgala este mobilă. Potrivit jainismului, particulele de karma care se atașează sufletelor noastre sunt, de asemenea, Pudgala. Pudgala poate fi și împărțită doar într-o anumită măsură încât nu este posibilă o subdiviziune suplimentară. Această parte indivizibilă din Pudgala, care este separată de pudgala principală, se numește Paramanu. Un paramanu este mult mai mic decât un atom. Când un Paramanu este atașat la pudgala principală, se numește Pradesha. Aceste Paramanus subatomice sunt prea mici pentru a fi detectate de in mod normal dar ele pot fi combinate. Astfel, atunci când un paramanu este combinat cu unul sau mai mulți paramani, ele sunt numite skandha care sunt mai mult sau mai puțin asemănătoare unei molecule. O parte din skanda se numește desha. Astfel de sknadhas pot fi mari sau mici. Sknadhasurile mici pot fi invizibile pentru ochi, dar pot fi văzute atunci când combinațiile sunt mai mari, de exemplu.

5. Kala sau Timpul. Aici lucrurile devin si mai interesante , zic eu.
Kala se referă la timpul care aduce schimbări. Trecutul, prezentul și viitorul sunt diferitele moduri de timp și sunt măsurate în termeni de ani, luni, zile, ore, minute sau secunde. Jainismul recunoaște o măsură foarte mică a timpului cunoscută sub numele de samaya, care este o parte infinit de mică a unei secunde.

Kala (timpul) este infinit, dar în el există cicluri (kalachakras). Fiecare ciclu având două ere de durată egală, descrise ca avasarpini și utsarpini. Prima este o epocă descendentă în care virtutea scade treptat. Aceasta din urmă este o eră ascendentă în care are loc inversarea. Epoca actuală este declarată a fi prima.


Timp indivizibil = 1 Samaya (cea mai mică unitate de măsură)
Nenumărate Samayas = 1 Avalika
16,777,216 Avalikas = 1 Muhurt (48 de minute) ??? Interesante numere!!!
30 Muhurtas = 1 zi și noapte
15 Zile și nopți = 1 Paksha
2 Pakshas = 1 lună
12 luni = 1 an
Numeroși ani = 1 Palyopam
1.000.000.000.000.000 Palyopams = 1 Sagaropam
1.000.000.000.000.000 Sagaropamuri = 1 Utsarpini sau Avasarpini
1 Utsarpini sau Avasarpini = 1 Kalchakra (un ciclu de timp)

Eu deja m-am pierdut in eternitate la aceste măsurători ale timpului  :lol: Oare la ce le foloseau astfel de multipli temporali?

Aceasta a fost introducerea in tema ca sa știm unde si cum încadram Akasha . Interesant e ca Jainismul , considerată a fi cea mai veche religie din India, mai veche si decât Vedele , nu zice nimic de timpul care nu aduce schimbări .

Pun si o comparație intre orizontul evenimentelor din fizica si concepția jainista a cosmologiei .