Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Shambhalla - destinații interzise?

Creat de abyss, 15 Septembrie 2016, 18:46:29

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

kandaon

#135
Godak

Multumesc pentru grija  :-D, dar zic eu ca sunt destul de matur si cu niste principii destul de puternice pentru a nu cadea asa de usor sub diverse influente, desi incerc sa-mi tin mintea cat mai deschisa la lucruri noi.

Cat despre Dan Alexe, recunosc ca nu i-am citit cartea dar intr-un timp mai frunzaream blogul lui, si de acolo mi-am facut o anume impresie, cu care tu poti sau nu sa fii de acord.
Amu tu daca vrei sa crezi ca cine nu e cu tine sau nu e de acord cu unele lucruri, are opinii diferite etc, e impotriva ta si e un om rau (chiar sectar in logica lui) e libertatea ta sa faci asta. Ai doar grija sa nu cazi chiar tu in extrema aia si sa devii precum un sectar in unele momente.

Grifon

#136
Dle @kandaon, idei de interpretat in acest basm ar fi multiple - dată fiind distorsiunea dimensională (cel puțin temporală) pe care o evocă. Nu țin insă (sau nu încă) să disec contextul "cuantic" al acelui tărâm, ci mai degrabă bornele de traseu
1) Tărâmul Gheonoaiei.  ->. 2) Tărâmul Scorpiei  -> 3) Pădurea cu Jivine

Aici aș fi curios ce interpretare riști. Eu am câteva idei, dar incă destul de șubrede - insă le voi expune cu siguranță, după ce mai iau act si de ce cred alți colegi

A...si specific a fi fără sens incercările etimologice ale unora - care i s-ar părea, poate, foarte pertinente d-lui @Godak - cf.  cărora "ghionoaie" e cuvânt...albanez (?!) sau alte nerozii din astea. E evident că nu e vorba de vreun păsăroi sau altă orătanie...cum la fel de evidentă e si stupizenia celor care caută etimologii pe cu totul alte criterii decât autorii basmelor.

Godak

#137
Domnule @kanadron
CitatMultumesc pentru grija
Dragul meu, nu port de grijă oamenilor pe care nu-i cunosc, nici nu mă _ute grija de ei. Nu știu cum și de unde ai înțeles altceva (oricum greșit)!
Citatsunt destul de matur si cu niste principii destul de puternice pentru a nu cadea asa de usor sub diverse influente, desi incerc sa-mi tin mintea cat mai deschisa la lucruri noi.
Bravo ție! Însă alții nu sunt, iar acei alții devin victime!
CitatCat despre Dan Alexe, recunosc ca nu i-am citit cartea dar intr-un timp mai frunzaream blogul lui, si de acolo mi-am facut o anume impresie, cu care tu poti sau nu sa fii de acord
Cred că ți-am spus destul de explicit - La un capitol (parte) din cartea lui, nu la toată cartea și nu la autor în general. Așadar, impresiile tale generaliste nu-și au obiect în discuție.
CitatAmu tu daca vrei sa crezi ca cine nu e cu tine sau nu e de acord cu unele lucruri, are opinii diferite etc, e impotriva ta si e un om rau (chiar sectar in logica lui) e libertatea ta sa faci asta. Ai doar grija sa nu cazi chiar tu in extrema aia si sa devii precum un sectar in unele momente.
Ferească bunul Dumnezeu! Respect opiniile fiecăruia, în măsura în care nu-mi jignesc inteligența și nu mă gratulează cu "cimpanzeu", precum conu @abyss. De-asta nu-mi place nici anonimatul, @kanadron, deoarece sunt convins că 2abyss nu m-ar m-ai fi numit așa face-to-face. Îmi păstrez argumentele (non-violente) pt. altă ocazie...

@Grifon
Citat1) Tărâmul Gheonoaiei.  ->. 2) Tărâmul Scorpiei  -> 3) Pădurea cu Jivine
Voi risca eu o interpretare. Și voi cita direct din "Cărticica Șefului de Cuib", semnată de inconfundabilul Corneliu Zelea Coderanu:

CitatPARTEA A IX–A - Ce drum are de străbătut un legionar în viata sa legionară
Viata legionară este frumoasă. Dar nu este frumoasă prin bogăție, prin viată de petreceri și lux, ci este frumoasă prin mulțimea primejdiilor pe care le oferă legionarului, frumoasă prin nobila camaraderie care leagă pe toți legionarii din întreaga țară într-o sfântă frăție de luptă; înălțător de frumoasă prin bărbăteasca atitudine în fața suferinței.
Atunci când cineva intră în organizația legionară, trebuie să cunoască mai dinainte viata care-l așteaptă, drumul pe care-l va străbate.
Drumul acesta va trece prin muntele suferinței, apoi prin pădurea cu fiare sălbatice și prin mlaștina deznădejdii.
PUNCTUL 56. Muntele suferinței.
După ce un om s-a înrolat legionar, cu dorul de patrie în inima sa, nu-l așteaptă masa întinsă, ci el trebuie să primească pe umerii săi jugul mântuitorului nostru Iisus Hristos: ,,Luați jugul Meu asupra voastră".
Și cărarea legionară începe să urce un munte pe care lumea l-a numit ,,muntele suferinței".
La început pare ușor de urcat. Ceva mai târziu, urcușul devine mai greu, suferința mai mare. Cele dintâi broboane de sudoare încep să picure de pe fruntea legionarilor.
Atunci, un duh necurat, strecurat printre legionarii care urcă, aruncă pentru prima dată întrebarea: ,,Oare n-ar fi mai bine să ne întoarcem înapoi? Cărarea legionară pe care am apucat începe să fie grea și muntele e lung și înalt de nu-i mai vedem sfârșitul." Dar legionarul nu ascultă, merge înainte și urcă cu greu. De la un timp, urcând mereu pe muntele nesfârșit, începe să obosească, pare că puterile încep să-l părăsească.
Norocul lui că întâlnește un izvor, limpede ca inima unui prieten. Se răcorește, se spală pe ochi și apoi o ia în sus din nou pe muntele suferinței.
Trece de jumătate și de acolo începe muntele fără apă, fără iarbă, fără umbră, numai din piatră și din stâncă.
Și legionarul când vede, zice: mult m-am mai chinuit până aici, ajută-mi Doamne să ajung până sus. Dar duhul cel rău în zvârle întrebarea: ,,Oare n-ar fi mai bine să te întorci? Lasă-ți încolo dorul tău de patrie. Nu vezi ce trebuie să tragi dacă-ți iubești patria și Regele, Neamul și Pământul? Și apoi, ce câștigi de aici? Nu-i mai bine să stai liniștit acasă?"
Pe stânca goală, el se urcă mereu cu nesfârșită credință. Acum e obosit. Cade. Își julește mâinile și din genunchii lui pentru prima dată vede sângele curgând. Se înalță ca un viteaz și pornește din nou. Mai are puțin. Dar stânca a devenit dreaptă și colțuroasă, îi curge sânge din piept și se prelinge pe stânca neîndurătoare. ,,Oare n-ar fi mai bine să te întorci?" se aude din nou glasul necurat. Pare că rămâne pe gânduri. Dar deodată aude un glas strigând din adâncul miilor de veacuri: ,,Înainte copii! Nu vă lăsați!"
Un ultim efort. și fruntea de viteaz ajunge sus la creasta învingătoare, pe vârful muntelui suferinței, cu sufletul creștin și românesc, plin de fericire și bucurie.
,,Fericiți veți fi când vă vor goni pe voi și vor zice tot cuvântul rău împotriva voastră."
,,Iar ei plecau bucurându-se că s-au învrednicit de a fi bătuți pentru numele lui Iisus."
Multe primesc legionarii urcând acest munte al suferinței. Ar trebui o carte întreagă ca să se scrie suferința lor.
PUNCTUL 57. Pădurea cu fiare sălbatice.
Să nu-și închipuie însă cel ce dorește să devină legionar, că încercările s-au sfârșit aici, în vârful muntelui suferinței. și este bine ca fiecare să știe de la început ce-l așteaptă, să cunoască drumul pe care-l apucă.
A doua încercare: nu trece mult și cărarea legionară intră într-o pădure căreia lumea i-a zis ,,pădurea cu fiare sălbatice".
De la marginea pădurii se aud urletele acestor fiare sălbatice care de-abia așteaptă să intre cineva acolo pentru a-l sfâșia.
După muntele suferinței, aceasta este a doua încercare prin care trebuie să treacă legionarii. Cine este fricos rămâne acolo, la marginea pădurii. Cine are inimă de viteaz, intră înăuntru, se luptă cu vitejie și înfruntă mii de primejdii despre care s-ar putea scrie și se va scrie mai târziu o carte întreagă. În această luptă, legionarul nu fuge de pericol, nu se ascunde după copaci. Din contră, el apare acolo unde primejdia este mai mare. După ce a străbătut pădurea și au ieșit cu bine, o nouă încercare îl așteaptă.
PUNCTUL 58. Mlaștina deznădejdii.
Cărarea se pierde și ei trebuie să treacă printr-o mlaștină. Aceasta se cheamă ,,mlaștina deznădejdii", pentru că pe acel ce intră într-însa, pentru ca să ajungă la capătul celălalt, îl apucă deznădejdea. Unii nu mai au curajul să intre, încep să se îndoiască de victorie, că este prea departe, că nu vor mai ajunge până la biruință. Așa că mulți dintre cei care au străbătut prin pădurea cu fiare și au urcat muntele suferinței, se îneacă în această mlaștină a deznădejdii. Alții intră și se întorc, iar alții se îneacă acolo. Dar legionarii adevărați nu pierd nădejdea, ei străbat și această ultimă încercare și ajung la mal acoperiți de glorie.
PUNCTUL 59.
Acolo, la sfârșitul drumului greu al celor trei încercări, începe apoi munca cea dulce, munca cea binecuvântată pentru înălțarea din temelie a României celei noi.

Dacă tot cochetăm cu anumite teme, să le abordăm frontal, bărbătește. CZC e chiar V(i)RIL.

NB (fără legătură cu @Grifon; în mare legătură cu niște provocatori de două parale)  - Pe vremea lui Ceaușescu, evreii din România au fost vânduți (ca vitele) statului Israel. În România actuală au rămas extrem de puțini evrei, iar dintre cei rămași unii sunt ca P.Roman, "evreu" cu două cruci de aur la gât care se închină în biserică. Românii nu sunt antisemiți de fel, unele manifestări extremiste fiind mai degrabă accidente ale istoriei, nu regula generală. Așa că unii tot încearcă provocări pentru a justifica unele existențe instituționale și unele fonduri (grase) de la buget și de la organizațiile de afară. Să vă fie rușine, bă, ăștia care vă știți cu musca pe căciulă!

În attach, "Ein Tibetanischer Hakenkreuz", ca să nu existe dubii și interpretări!

Grifon

Se poate ca "pădurea cu jivine" să-si fi avut relevanța si-n mistica legionară - si poate chiar CZC ar fi rămas altfel in memoria colectivă românească dacă s-ar fi jucat mai mult cu asemenea noțiuni si mai puțin cu pistoalele...
Să nu le-amestecăm însă si cu legionarii, dle @Godak...căci chiar va ieși o supă-cremă din tot subiectul ! Da...reținem o anumită metaforă similară (poate nu fără temei aleasă), insă știi bine că avem si o altă "pădure cu jivine", mult mai veche, mult mai faimoasă, ba chiar destul de bine hermeneutizată.
Dante Alighieri -"Divina Comedie" (chiar debutul...când "aflat la miezul vieții" eroul strãbate prima parte a voiajului inițiatic.
Poate mai degrabă pe acolo am face comparațiile...chiar de asta zicea, in "duh", si CZC.

Ganditorul

@Godac : "Bravo ție! Însă alții nu sunt, iar acei alții devin victime! "

Uite care-i treaba : aici e un forum de discutii fara nici o obligatie fata de cei care citesc si inteleg aiurea. N-am nici o raspundere si nimeni nu are raspundere pentru lipsa de educatie a unui cititor care confunda o confruntare de idei, o dezbatere publica cu ...drumul in viata.
Asa ca termina cu acuzatiile astea idioate sau spune direct ce ai de spus/acuzat, cu trimitere directa la textul care ti-a afectat viata...

Subiectul actual si Zelea Codreanu& Co se potrivesc ca si coada vacii cu stampila primariei. Cam subtire provocarea de a atrage atentia in spatiul public asupra ... "raului" pe care il prezinta acest forum.

Am citit (cu noduri...) Dan Alexe. Nu-mi place, si n-am gasit argumentele de care vb. Asa ca te rog, pe scurt, sa punctezi acele argumente atat de pertinente (daca nu-s atat de secrete incat sa nu fie puse in pagina - asta ca sa fiu in ton cu Dan A.)
Argumentul ala cu P.Ispirescu care nu a iesit din Bucuresti ca sa se inspire pentru povestile lui dar a ajuns in "caucaz" pentru a fura o poveste de acolo e bun la scoala de handicapati, dar nu aici. dar s-ar putea sa ai dreptate, "George(ia)" e o veche strada, a doua pe dreapta dupa Filaret.

Daca tot vrei sa-ti bagi picioarele in subiectele dezbatute pe aici insailind informatii reale cu minciuni gogonate ...vezi ca si "levitatie", OBE si "cronovizor" sunt subiecte in care  "alții pot deveni victime!" daca citesc prea mult.



abyss

#140
1. Colegu Go-dak are cumva si pe undeva dreptate.  :-D
2. Stimularea topicului si polarizarea câtorva colegi scoși din somn s-a realizat.  :-)
3. Anumite elemente cinice dupa o vreme necesită moderare by default.   :fullmoon:
4. Conexiunea facuta in batjocura cu suferința poporului evreu sau tot felul de trimiteri la idei legionare trebuie sa dispară.  :-( :martiansad:


Concluzia mea : continuăm evident.  :roll:

Ps - nu am avut timpul si puterea a clarifica ideea pe care am dorit-o inițial introdusa în discuție. Nici faptul ca prin echipa care a participat la ridicarea bisericii man. Dealu practic a marcat intrarea in zona noastra sacra a unui nucleu de manifestare cu totul nou, atat in arta cat si arhitectura, si probabil mai mult.
  ....
  Pe de alta parte, ce sa fac, să vorbesc deschis despre experiențe extrasenzoriale reale? E aiurea, fara o pregatire temeinică  sau cat de cat "pe acolo" nimeni nu va înțelege altceva decat basme. Ori nu acesta era scopul meu.
  Ideea/observatia mea de baza era ca ceea ce numim generic "shamballa" pare să aibă in realitate corespondent pe mai multe direcții si un numitor comun. 
  Prima ar fi catre o civilizatie ori refugiați ai ei din timpuri stravechi care foloseau o energie universală atat pentru controlul forțelor naturii umane sau ale celor din natura inconjuratoare , precum si pentru aplicații tehnice. Deci basm curat.

2. Shamballa pare a denumi bule rotative generate artificial sau natural, insule sau desitati energetice. E posibil deci ca toate raiurile religiilor sa existe simultan , crearea si mentinerea lor e descrisa ( in textele vechi religioase, mituri ,basme, etc.)..... Ireale pure.
//A pure land is the celestial realm or pure abode of a buddha or bodhisattva in Mahayana Buddhism.
The term "pure land" is particular to East Asian Buddhism (Chinese: 淨土, Jìngtǔ) and related traditions; in Sanskrit the equivalent concept is called a "buddha-field" (Sanskrit buddhakṣetra). The various traditions that focus on pure lands have been given the nomenclature Pure Land Buddhism. Pure lands are also evident in the literature and traditions of Taoism and Bon.

//https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pure_land

3. Din moment ce in aceste PURE LAND ajungi în stare extracorporala cu precădere, ele pot totodată  face trimitere si catre alte planete locuibile. Clar...nimeni nu poate dovedi. Sau aproape nimeni.

4. Formarea si perpetuarea bulelor cu tărâmuri pure seamana (la nivel teoretic macar) ca si structura enrgo-funcțională cu fântânile de energie reprezentate de edificiile ridicate in acest scop: Stupa, Biserici, Sinagogi, temple, locuri sacre.
//Very important to all pure lands is the 'Source' (Tibetan: ཆོས་འབྱུང, Wylie: chos 'byung; Sanskrit: dharmodaya) from which they dwell and which supports them, the 'Wellspring' :star: of myriad fonts as emergent. It may be understood as an interface, portal or epiphany between the Dharmakaya and the Sambhogakaya. It is seminal in the establishment of mandalas governing the outer, inner or secret dimensions.

It is the opening and consecration of the sacred space which enfolds and supports the expanse of the pure abode. In iconography it is represented by the six-pointed star (remember leedskalnin :rainbow:??), the two interlocking offset equilateral triangles that form a symmetry.

This is the 'sanctum sanctorum' (Sanskrit: garbha gṛha). It later developed into the primordial purity of the lotus which supports the mandala, thangka or the murti of the deity. In temple siting it is the power place or 'spirit of place' that was augured or divined in the sacred geometry of 'geodesy' (Sanskrit: vāstu śāstra). In yoga asana, the 'source' is Vajrasana, the 'seat of enlightenment' the ancient name of Bodh Gaya and an alternate name for mahamudra or padmasana.[9]//
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pure_land

Clar dupa mine Shambala inseamna mai mult decat un taram fizic. Este descrierea unui mecanism energetic.

Scripturile Bön vorbesc despre un ținut numit Olmolungring.

Godak

#141
@abyss

1. Mulțumesc. mai bine mai puțin decât nimic.
2. Nu știu câtă "stimulare a colegilor scoși din somn e" sau cât pop-up la "conserve". Pt. colegi - Sper că ați prins tehnica!
3. Desigur. Să-ți amintesc doar 2, al dracu de recente. Anvonul cu OZN de la Brașov și cele 4 pagini din Dan Alexe. :)
4. "Conexiunea facuta in batjocura cu suferința poporului evreu" - Anume, unde vezi tu asta la mine? Personal, cred că e o ticăloșie să afirmi așa ceva din spatele unui pseudonim.

CitatConcluzia mea: continuăm evident.
abyss, eu deja am dezvoltat un regret. Acela de a lua jucăria virtuală unui om care nu are o viață reală. Păstrează-ți jucăria coane, doar nu crezi că am ajuns să postez cenzurat de tine, nu-i așa? 

Iti propun sa mutam in privat neintelegerile.
(Conexiunea ai facut-o postand gluma cu auschwitz (in topicul Agora)+ chestii/trimiteri la idei legionare. )
Am depasit amandoi o limita, fapt pentru care eu imi prezint deja scuzele de rigoare.
Eu nu cred nimic despre cum doresti sa postezi, moderarea scade automat de la o zi la alta. Afost un semn de atragere a atentiei asupra unor lucruri deja mentionate.
Toate bune!

abyss

kenjiro

The name Pakistan literally means "land of the pure" in Urdu and Persian. It is a play on the word pāk meaning pure in
Persian and Pashto; the suffix -stān is a Persian word meaning place of, cognate with the Sanskrit word sthāna (Devanagari: स्थान [st̪ʰaːnə]).

Surse:
https://en.wikipedia.org/wiki/Pakistan
http://www.uh.edu/~sriaz/thecountry/plotp/
https://www.quora.com/Is-the-meaning-of-Pakistan-land-of-the-pure-racist


Grifon

Dle. @abyss, prin ce ai scris d-ta, ne intoarcem la una din ipotezele din debutul subiectului :  legătura dintre "Shamballa" insesizabiă și anumite corespondente ale ei materiale.
Există ele ? Eu cred că da, și mă bazez in asta (cum am mai zis) pe ideea că planul material nu poate exista independent de celelalte - oricât de "eterate" sau "subtile "/"pure" ar fi. Per ansamblu, Creația este simbiotică, așa că există numeroase interconectări, liante care leagă planurile cu densități diferite.

Revin la ex.cu glanda pineală, dezbătut puțin și la subiectul Vril. Ea (glanda, epifiza) nu este faimosul "al treilea ochi", nu e organul suprasensibil atât de câutat de amatorii clarvederii, dar are totuși mare legătura cu acesta. De ce ? Tocmai ptr.că e corespondentul material / carnal al acestuia, si exercițiile de stimulare a sa (ce pot fi intreprinse si in planul fizic) permit, intr-un final, accesarea si a "ochiului" extrasenzorial.

Așa cred că se poate căuta și Shamballa. Dacă e un "tărâm" iluzoriu, dincolo de simțurile obișnuite, ea trebuie să fie in corespondență / conexiune/ liant cu un echivalent teluric. Păstrând comparația, dacă prin pineala se ajunge la "ochiul magic", intrebarea ar fi...prin ce loc /zonă se poate dibui tranziția spre "tărâmul magic "?

Sau, mai simplu spus, care ar fi zonele (sau circumstanțele) material -sesizabile pe care le putem considera "partea dinspre noi" a...portalurilor ?

abyss

#144
Munti, zone speciale cu stanci de o anumita forma, piramide naturale sau artificiale, anumite constructii?

Sunt surse care asociau aurora boreala cu luminile Shambalei...deci nu polul emisiv.  :|

Ganditorul

#145
Cred ca nu ne este clar ce cautam atunci cand ...cautam Shamballa.
Eu o "vad" ca pe o alta dimensiune, cu alte elemente de existenta decat cele din lumea materiala (pt ca altfel am fi vazut-o de la prima desprindere de pe sol cu balonul...), cu o alta vibratie de existenta.
Si daca vb de alta dimensiune, intrarea poate fi oriunde, pt ca intrarea in a 4-a dimensiune nu cred ca tine cont de timp si amplasare teritoriala ci de o lege ...a vibratiei, sa spunem (deschisesem niste discutii interesante cu Siberia, cand mai posta pe aici, pe tema vibrationala). Cum definim granita dintre 2 lumi, granita dintre noi si "celalalt taram"? Ca locul unde vibratia noastra existentiala este egala sau mai mica cu vibratia lumii in care vrem sa intram, unde cele doua lumi sunt tangentiale si sensibil egale ca influenta.
Daca o sa facem hotel cu 4 stele in Tibet ...apoi putem sa cautam Shambala 1000 de ani de acum inainte - ne-am pus amprenta vibrationala si acolo, anuland "situatia de granita". Bobine, stanci, piramide, constructii speciale ...poate au efect atata vreme cat se "impletesc" cu vibratia de dincolo. Dar cine stie cum e dincolo pt a fi sigur ca ne apropiem vibratiile pana la contopirea unui punct de trecere ?
De ce erau mentionate in trecut anumite locuri de "trecere" ? pt ca acele locuri erau izolate, departe de vibratia noastra existentiala. Si puteam intalni asa ceva si la noi, si in Tibet, si in America pieilor rosii sau incasilor, si in nordul hiperborian. Acum, cu maneaua care urla concurand zgomotul padurii, sau cu antenele ce-ti racordeaza creierul al o anumita vibratie tehnica, ma indoiec ca ajungem in Shambala - indiferent cate bobine, piramide sau constructii speciale ne facem.

Aduceti-va aminte de filmul "Undeva, candva" - e de ajuns un singur banutz pentru a-i aduce aminte mintii omenesti ca nu apartine acelui loc si timp ...si poarta se inchide pentru totdeauna. Parerea mea.

Xanadron

Revin totuși, doar ca să completez o listă sui-generis a pseudo-grilei căutărilor șambaleze - cu legenda... cumva urbană a presupusei ex-găzduiri proto-istorice a unor triburi indiene-n la fel de presupusa Shamballah (din pdv FIZIC-real vb.).
Mai clar, a țiganilor (și a strămoșilor rromilor ,,noștri,, evident) care iegzact acolo-șa ar fi deprins anumite talente specifice pe linia precogniției ghicitorești, :lol: dar și-a metalurgiei etc. (ce-i drept și istoria oficială ar identifica unele din primele valuri gipsy ajunse-n Europa ca armurieri ai unor hoarde migratoare experte-n echitație și archery.)

De ce anume, cum și cînd ar fi fost evacuați din regatul subpămîntean cu șuturi în dos :-D e o altă poveste la fel de neclară fiindcă lipsită și ea  de dovezi certe - care ar merita poate căutate însă.

P.S. O conexiune la fel de vagă-mi trecuse prin minte, cam ca glonțul prin capu lu Bulă, acu niște (mulți) ani cînd exa mea Isabela, D-zeu s-o hodinească-n pace, îmi povestea cum îi stîlcea numele o ex-bonă țigancă din Liești, unde tac-su era șef de fermă în anii 70: Șambala !!! :-o :lol:

(n.b.: sper ca pînă și hiper-criticul nostru coleg Godak s-o ia ca p-o glumă, iar mega-influențabilii lui amici să nu pornească vreo expediție întru găsirea Shamballei prin jud. Galați - nu de alta, dar și pe soră-sa Roxana o botezase probabil semi-oligofrena rromulană... Roșcana. :-D)
Trăim pe-o planetă nebună - opriţi-o să mă cobor !!!
http://povestoteca.wordpress.com/

Godak

Xanadroane, adu bona pe Forum, că nu m-ar mira să o ia și pe-asta colegii în serios. Ce zici, vorbești cu echipa care-i lua interviuri lui Toni Moș Ene și mergem să facem documentar cu țâganca din Șeambala? La o adică dacă un anestezist ne inițiază în tainele Kabbalei și Zoharului, de ce o babă semi-oligofrenă nu ar deține cheile transfinitului interdimensional? Îl punem și pe @Grifon să croncăne-n background, să-i rupem gura lu Șpilberg cu "Vocile de dincolo"....

Dnu. Xanadronu, scrie nene o nuvela. Un salon de spital de boli nervoase în care pacienții hotărăsc soarta lumii și-i frământă misterele. La final, vine asistenta, fiecare își ai la rând pastilele, și se lasă liniștea de seară. Ai putea scoate de aici deliciul de pe lume (de ex. asistenta ar fi percepută de internați ca "brațul lung al Ocultei", conspiratoarea XXX care nu-i lasă să evadeze din Matrixul spitalului de psihiatrie. La un moment dat, ei par să descopere o poartă spațio-temporală în zidul uneia din camere. Din păcate, primul explorator se accidentează, dând cu capul de zidul de cărămidă... Hai, succes și spor! :rocket:   

 

kandaon

#148
Citat din: Godak din  05 Mai 2017, 20:23:20
Domnule @kanadronDragul meu, nu port de grijă oamenilor pe care nu-i cunosc, nici nu mă _ute grija de ei. Nu știu cum și de unde ai înțeles altceva (oricum greșit)!

Mea culpa domnule Godak, oi fi citit eu in diagonala si intr-o doaga asa, avand mai multe in cap in acelasi timp, si n-am fost deloc atent. Desi aparent va .ute ceva suficient incat sa dati indicatii si sfaturi chiar si atunci cand nu vi se cer  :-D. Dar cum asta a mai revitalizat niste discutii aici nu o zic acum neaparat ca o critica

Citat din: Godak din  05 Mai 2017, 20:23:20Bravo ție! Însă alții nu sunt, iar acei alții devin victime!

Chiar imi pare rau pentru ei, dar cum au mai spus si alti colegi forumisti, daca respectiva persoana este suficient de influentabila (foarte usor si intr-un mod negativ) ar fi fost pana la urma influentata din alte surse peste care ar fi dat chiar daca nu exista Rufonul.
E adevarat si ca aici se discuta de destule ori unele idei, teorii, ipoteze si concepte mai iesite din tiparele lumii obisnuite sau de zi cu zi dar asta e si rostul forumului zic eu, lumea schimba astfel de idei si fiecare trage (dupa puteri) ce invataminte e capabil ori crede ca ar fi cazul. Asta daca e cazul sa considere ca e ceva de luat in seama si nu e doar ceva suficient de interesant incat sa-si ocupe doar timpul cand mai intra pe net.

Citat din: Godak din  05 Mai 2017, 20:23:20Cred că ți-am spus destul de explicit - La un capitol (parte) din cartea lui, nu la toată cartea și nu la autor în general. Așadar, impresiile tale generaliste nu-și au obiect în discuție.

Probabil iarasi n-am fost nici eu destul de explicit. Ce citeam pe blogul lui era legat doar de partea asta cu istoria, mitologia, folclorul de se discuta si aici, si nu cred ca a avut o viziune diferita in carte 


kandaon

#149
Citat din: Grifon din  05 Mai 2017, 19:53:20
Dle @kandaon, idei de interpretat in acest basm ar fi multiple - dată fiind distorsiunea dimensională (cel puțin temporală) pe care o evocă. Nu țin insă (sau nu încă) să disec contextul "cuantic" al acelui tărâm, ci mai degrabă bornele de traseu
1) Tărâmul Gheonoaiei.  ->. 2) Tărâmul Scorpiei  -> 3) Pădurea cu Jivine

Aici aș fi curios ce interpretare riști. Eu am câteva idei, dar incă destul de șubrede - insă le voi expune cu siguranță, după ce mai iau act si de ce cred alți colegi

A...si specific a fi fără sens incercările etimologice ale unora - care i s-ar părea, poate, foarte pertinente d-lui @Godak - cf.  cărora "ghionoaie" e cuvânt...albanez (?!) sau alte nerozii din astea. E evident că nu e vorba de vreun păsăroi sau altă orătanie...cum la fel de evidentă e si stupizenia celor care caută etimologii pe cu totul alte criterii decât autorii basmelor.

O interpretare posibila ar fi chiar inspirata din postarea domnului Godak, cea cu Corneliu Zelea Codreanu   8-) :-D

Si anume ca ar putea fi vorba de o initiere cu niste borne si obstacole pe care eroul sa le atinga si depaseasca in drumul lui spre telul dorit. Si ca exista si anume pericole si tentatii care te pot da inapoi chiar si dupa ce ai atins acel tel

Asta la un nivel psihologic, spiritual, mental, poate si fizic.

Ar putea exista si o varianta mai fantastica (sper sa nu intelega cineva ceva aiurea) si mai "materiala" in acelasi timp (mai apropiata de teoria existentei "fizice" a unui taram ascuns). Anume ca eroul chiar ajunge undeva intr-o "alta lume" (si aici se poate veni inclusiv cu teorii moderne ale universurilor paralele, multiversului, chiar a teoriei "universului simulat" sau virtual, in genul unei simulari pe calculator si unde unii trec la alt nivel al "jocului" sau existentei daca fac X sau Y).

Sa nu uitam si ca eroul vine pe lume foarte greu, refuza practic sa se nasca pe lumea asta pana cand tatal sau ii promite "tinerete fara batranete si viata fara de moarte". Spre deosebire de Ghilgames care incepe sa vrea asta abia dupa ce prietenul lui moare si el incepe sa se gandeasca la asta, fiul de imparat din basmul romanesc pare hotarat dinainte ca n-are niciun farmec sa traiasca in realitatea asta daca nu e vesnic tanar si nemuritor