Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Shambhalla - destinații interzise?

Creat de abyss, 15 Septembrie 2016, 18:46:29

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

abyss

As adauga la cele spuse de mine mai sus un aspect, care poate ajuta cumva traiectoria unui posibil raspuns la intrebarea "cum?".
Cu ajutorul imaginilor mentale. Al imaginației.  Imaginația contine imagini , adică energie. La evenimentele de ucenicie la care am participat cu zeci de ani in urma , ți se spunea sa iti imaginezi cum energia (de o anumită culoare functie de cerințe ) străbate anumite trasee prin corp sau iese prin anumite zone functie de intentie si scopul urmărit. In timpul instructajului singura explicatie primită la intrebarea "cum functioneaza " era ca la început când inca nu stiai "cum" sa "vezi", trebuia sa iti imaginezi ca vezi cu ochii minții fluxurile si culorile lor. Acțiunea in sine de a imagina , implica energie , proiectia si in final utilizarea ei si se pare ca pornea un anumit proces în minte care in final devenea unul real. Toate acestea se infaptuiau cu ajutorul intenției si al unor secvente de gând coerent.
  Altă explicatie nu am primit.

Rayden

hora nu se facea oricand, si nu participa oricine. trebuiau sa aibe o anumita frecventa, sa rezoneze intre ei cei ce participau...dar erau regulate, cu conditia sa se intruneasca numarul (oare?) de participanti demni de ...
prin participarea la hora, s-a pastrat faptul ca era un eveniment fericit, (de trecere "undeva" - asta s-a uitat, printre altele), poate ca erau folosite si anumite mantre..
de aici sarbatoarea horei, de faptul ca reuseau si ..treceau.
hora si participantii deschideau o usa...

Grifon

Citat din: abyss din  15 Aprilie 2017, 21:40:35
Cu ajutorul imaginilor mentale. Al imaginației.  Imaginația contine imagini , adică energie. La evenimentele de ucenicie la care am participat cu zeci de ani in urma , ți se spunea sa iti imaginezi cum energia (de o anumită culoare functie de cerințe ) străbate anumite trasee prin corp sau iese prin anumite zone functie de intentie si scopul urmărit. In timpul instructajului singura explicatie primită la intrebarea "cum functioneaza " era ca la început când inca nu stiai "cum" sa "vezi", trebuia sa iti imaginezi ca vezi cu ochii minții fluxurile si culorile lor. Acțiunea in sine de a imagina , implica energie , proiectia si in final utilizarea ei si se pare ca pornea un anumit proces în minte care in final devenea unul real. Toate acestea se infaptuiau cu ajutorul intenției si al unor secvente de gând coerent.

Fără îndoială, vizualizarea = energie = efecte asupra materiei. Ritualurile ce implică mai mulți oameni presupun însă și o anume "mecanică", al cărei scop e să pună în mișcare și alte forțe (altfel participanții ar putea sta pur și simplu relaxați, vizualizând la unison "forme gând").
E util aici să amintim și episodul biblic al cuceririi cetății Ierihon. Sub dirijarea lui Moise / Moshe (inițiat de grad înalt în templele egiptene) evreii au alcătuit un mare lanț uman, înconjurând cetatea ținându-se de mâini. Apoi au început să se rotească în jurul zidurilor, si nu oricum, ci de șapte ori. Pe fundal, alți evrei sunau insistent în trâmbițe, iar la final zidurile s-au năruit.

Povestea e f. interesantă, chiar dacă nu se mai dau alte detalii. E limpede că au folosit si un "bang sonic", modulând energia sunetului pe anumite frecvențe, dar la fel de limpede e că doar asta n-ar fi fost suficient. "Motorul" de bază, energia ce a fundamentat isprava, provenea de la înlănțuirea si rotirea miilor de participanți, abia ulterior lovindu-se cu "fluxul sonic".

De aceea spunem....taina rezidă în controlarea, cumva, a energiei acumulate / degajate. Moise a știut cât trebuie, unde trebuie, sau de câte ori trebuie. Prin asta revin la o idee anterioară, încercând să-mi explic fenomenul - poate "înlănțuirea" si rotirea vizau doar generarea unui câmp, a unei "bule", în care energia degajată altera legile fizicii convenționale. Când "bula" era gata, iar frecvențele vibratorii din interiorul ei deveneau altele, intervenea impulsul sonic - sutele de trompete țiuind strident. "Câmpul" fiind "frăgezit" de efortul prealabil, piatra zidurilor a cedat - ceea ce nu s-ar fi întâmplat doar prin simpla suflare în trompete.

Evident, e doar o ipoteză - dar cred că are ceva temei. Se prea poate să fi lucrat și alți factori, nemenționați biblic....se poate ca participanții să fi făcut si eforturi de vizualizare...dar totuși a fost vorba de o metodologie clară, cu manevre multiple (și) în planul fizic.

Godak

CitatE util aici să amintim și episodul biblic al cuceririi cetății Ierihon. Sub dirijarea lui Moise / Moshe (inițiat de grad înalt în templele egiptene) evreii au alcătuit un mare lanț uman, înconjurând cetatea ținându-se de mâini. Apoi au început să se rotească în jurul zidurilor, si nu oricum, ci de șapte ori. Pe fundal, alți evrei sunau insistent în trâmbițe, iar la final zidurile s-au năruit.

Impresia mea este că dl. Grifon își supune programatic interlocutorii la un test extensiv de cultură generală. Pe care aceștia îl pică cu brio, cam de fiecare dată... Nu că aș fi prea grăbit să-i stric dlui. Grifon micul joc de societate, care recunosc că mă distrează câteodată...

În citatul de mai sus, referitor la căderea Ierihonului, avem câteva aberații de manual. De la eroul principal (Iosua Navi, NU Moise), până la "hora Ierihonului" (care nu există în Vechiul Testament). Interesant este cum dl. Grifon se folosește de canvasul unei întâmplări ultra-cunoscute pentru a introduce elemente noi, 100% false. Dată fiind notorietatea scenei biblice, imaginea de ansamblu trece ușor de filtrul critic mental, ca vector al aberațiilor, care, surpriză! trec și ele. Este o schemă rodată la maxim de "istoricul" Lucian Boia: spune o poveste care "te fură", modificând detalii esențiale care au menirea să schimbe "povestea" cu totul.

Succes în continuare, dle. Grifon. Și Hristos a-nviat! celorlalți.

Grifon

Ehee...chiar mă întrebam când vei reveni, dragă dle @godak...

Ai dreptate, nu Moise, ci Iosua / Joshua / Yehosua era "comanditarul". Iar dacă nu scrie în biblie că se țineau de mâini, nici nu scrie că nu se țineau (acolo accentul se pune pe chivot).

Îți mulțumesc ptr.corecție, și te aștept și cu alte contribuții. Dar...știi d-ta de care...utile, nu din acelea scăldate în mlaștina grobianismului.

Altfel...Paște Fericit și domniei tale.

Godak

CitatIar dacă nu scrie în biblie că se țineau de mâini, nici nu scrie că nu se țineau (acolo accentul se pune pe chivot).

O majusculă la Biblie poate nu ar strica, că tot sunt Sfintele Sărbători. În Biblie este descrisă o procesiune de circumambulație, nicidecum o horă. Procesiune deoarece mulțimea urma preoții și Chivotul, care erau în fruntea coloanei. Cum sunt și la noi procesiunile cu Icoane, pentru combaterea secetei. Circumambulație deoarece implica o mișcare de rotire a coloanei, în jurul a ceva central. Dar, ....

Cu hora și "ritualul" ei, mi-aș permite o întrebare. Cui folosește mutilarea unui obicei 100% tradițional prin implanturi New-Age de cea mai joasă factură?

CitatAcumularea fiecarui participant ar fi putut avea loc stimulata de flux prin ceakrele din palme in prima faza. Apoi transferul individual putea avea loc dupa conexiunea la fluxul Sursa , prin "iradierea" celui din mijloc cu un flux constant si susținut emis din Ajna cheakra. Cel din mijloc, receptorul ar fi putut avea deschis un anumit centru sau combinatie de centri energetici care sa ii poata favoriza demersul. Aceasta poate fi o variantă. Prin urmare suportul era uman. Instrumentele, sunetele sau recuzita nu ar fi ajutat decat la o mai buna acordare a mentalului fiecarui participant.

1. În tradiția Occidentală (provenită din spațiul elenistic, mediteraneean, cu dezvoltările medievale și renascentiste) nu există ideea de "ceakre". Cu atât mai puțin la poporul român, a cărui mitosferă a fost bine cercetată de Romulus Vulcănescu (vezi la subiect lucrarea sa, "Fenomenul horal") și alții. Desigur, RV știa mai puțin despre hore decât distinșii colegi de pe Rufon (sic!). Completare: RV chiar era preocupat direct de aspecte "neconvenționale"- a se vedea contribuțiile sale în studiul sculpturilor megalitice. Deci nici explicația savantul obtuz nu prea ține în cazul de față...

2. În "mijlocul horei" stătea spațiul gol, ca și gaura de la covrig. Rar, în mijloc stăteau lăutarii. Există n imagini de epocă, inclusiv tablouri celebre. Dacă stimații colegi vor să ilustreze o realitate paralelă, ornată după pohta misticismelor lor de factură orientală, e treaba lor. Însă poate nu e elegant să ne mutileze istoria și tradițiile, tributari unor mode sau unei divine plictiseli existențiale... 

Grifon

Dle @Godak, o să fac o încercare de a te lămuri (nu știu de ce...poate din "divina plictiseală existențială", hahah !):
Ne chinuim aici, 3-4 colegi, să ridicàm puțin (poate infinitezimal) o cortină milenară, ce acoperă (asta sunt sigur !) adevăruri primordiale. Evident, într-un asemenea demers erorile, confuziile, ipotezele hazardate, sunt capcane inerente, si deseori cădem în ele. Mai mult, de vreme ce fandăm, majoritar, doar cu firava floretă a intuiției, dăm și mai multe rateuri - dar asta nu înseamnă că nu marcăm si niște puncte utile.
Nimeni nu "mutilează" New-Age vechea horă - nici n-am avea cum. Dacă a rezistat ea, sireaca horă, milenii, va face față și micilor noastre tentative, poți fi sigur. Apelăm la unele noțiuni orientale (mai precis la terminologia sanscrită) ptr. că însăși denumirea subiectului (Shamballa) provine din acest spațiu (dar cred că asta înțelegi d-ta prea bine).

Concluziv : facem ce putem. Dacă domnia ta poftești să ne ajuți (căci îți recunosc potențialul de a contribui substanțial la subiect), m-ar încânta. Dacă nu (și dacă îmi permiți o preluare din registrul gastronomic) zic așa : nu-ți place ? nu mânca !

abyss

#37
Domnule Godak cu toții va apreciem dar terminați cu paranoia securistoida si cu insinuări profane de 2 lei . Eficiența motivează abordarea...nu?

 
Dar cum v-a venit ideea cu bula de energie domnule Grifon,   fiindca si aceasta varianta există,  ce e drept.
Fiindcă.... este (cu siguranta ) si tehnologie care amplifica "vrajitoria", conștiința asistată tehnologic (fapt actual dar mult prea IREAL si off topic, parerea mea).
  Povestea Shambalei fiind una din multele asa zise "tărâmuri pure" - PURE LAND. Localizarea acestora fiind atat terana cat si extraterana, selenara etc.

The moon is nirvana [i.e. liberation]. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bhavacakra

Pure Land . The relative time-flow of pure lands may be different. A day in a pure land may be the same duration as years in another... https://en.m.wikipedia.org/wiki/Pure_land


Grifon

Citat din: abyss din  17 Aprilie 2017, 21:02:35
Dar cum v-a venit ideea cu bula de energie domnule Grifon,   fiindca si aceasta varianta există,  ce e drept.

Ideea mi-a venit din preocuparea de a înțelege finalitatea acestor ritualuri circulare. De vreme ce n-am putut intui ce se petrecea după acumulare / amplificare, am rămas setat pe închipuirea modului de "strângere" a energiei. Si, fiind vorba de un ansamblu circular, am ajuns cu gândul la o acumulare cumva sferică - o "bulă".

Adiacent, am avut în minte una din speculațiile făcute asupra controversatului Experiment "Philadelphia". Conform unor teorii, si acolo s-a creat un câmp electromagnetic (generat de acțiunea acelor bobine), câmp în interiorul căruia s-ar fi alterat, cumva, legitățile continuum-ului spațio-temporal einsteinian. Ca urmare, m-am întrebat dacă nu cumva o alterare similară ar fi putut urma și "horei" - la o scară mult mai mică, desigur, si cu efect asupra mentalului unei singure persoane...

abyss

Există un soi de asemănare între cele două exemple oferite de catre dumneavoastra.
  In informatiile oferite de wikipedia la Pure Land se vehiculează ideea ca o asemenea bulă/plasmoid poate apare singura in anumite condiții in natura , poate fi obținută artificial de catre oameni prin intermediul unor structuri , prin ritualuri ori prin intermediul intenției unei persoane deosebite.  Probabil la origine anumite dansuri populare romanesti creau asemenea zone de "protecție" sau cu elemente benefice...
  Ce nu se spune.. este ca aceste bule au la randul lor, sau pot avea dupa caz anumite culori funcție de viteza, densitatea și vibrația energiei conținute.
  In atacurile "astrale" poate fi proiectată  asupra unei ținte , ca sa ofer un exemplu, o bulă de culoare rosie, care sa il faca pe subiect mai vulnerabil la avansurile sexuale. Vulnerabilitatea este si ea functie de atenția țintei asupra propriei persoane si a proceselor energetice personale.

Grifon

Da, exemplul are fundament. Culoarea roșie , în proiecție, rezonează cu centrul bazal, sălaș al energiilor primare - instinctul de supraviețuire, de reproducere, etc. Stârnit prin atac psi, acest centru - aflat la baza "bulei" proprii, poate genera impulsuri excedentare (violență, sex, etc).
Nu degeaba "magii" din spatele "revoluțiilor" au ales roșul ca stindard de ațâțare a maselor. Bolșevicii, naziștii....iar înaintea lor iacobinii ateiști.

Dar, dincolo de aceste considerații, e intersant de stabilit care erau rigorile...tehnice de generare a anumitor "bule" - nișe în "matrixul" obișnuit. Câtă energie trebuia ? De ce trebuia un nr.exact de participanți ? De ce ansamblele feminine (yin) generau mai multă energie decât cele masculine (yang) ? Sau cum se mixau grupurile, pentru asigurarea unui echilibru optim ?

Iată instrucțiuni care s-au pierdut în negura mileniilor. Azi, esoteriștii se chinuie să reproducă empiric aceste reguli, prin manevre tip "ìncercare și eroare". Unii pretind a mai deține căi / chei din înțelepciunea străveche, dar mai mereu sfârșesc prin a deveni șarlatani sau profitori.
Personal, privesc cu mare scepticism aceste pretenții - dar merită totusi analizate.

abyss

#41
În general bărbații generează iar femeile recepționează si după caz stochează temporar. Nu pare a fi o regula strictă.  Nu există un numar optim ci praguri optime de energie. Probabil cu cat mai multi cu atat mai bine depinzând de scop si de calitățile ființelor. Teoretic un individ e suficient, dar care sa se afle in echilibru arhitectural energetic de tipul ...androgin... generează si stochează, sau de tipul energofag... maestrul care isi fură adepții, calfele.
  Revin curând la horă, la mișcarea circumambulatorie , la ideea de "cum" produce ea vârtejul sau acumulări,  la ideea de motor viu. Avand in vedere ca la hore participau flăcăi și fete , magneti si bobine.

https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Horă

Aseneth

Am citit tot ce ati postat pe acest topic cu atentie. Deocamdata nu pot emite ipoteze, dar as dori sa fac cateva precizari in legatura cu ce ati postat unii dintre dumneavoastra.
1. Jocul romanesc hora, in popor se mai numeste si roata.
2. Chakra, la origine, inseamna cerc care se invarteste, adica roata.
Din punctele 1 si 2 tragem concluzia ca cineva poate sa faca legatura intre hora si chakra fara sa fie ridiculizat.
3. Chakra/roata are si o conotatie razboinica.
-roata era numele unei companii de razboi in vechime
-sunt zei hindusi ale caror arme sunt chakrele (dispozitive care se rotesc)
-ca sa intru si in domeniul basmului, exista acea etapa in care Zmeul si Fat Frumos se dau de trei ori peste cap si se prefac in roti de foc, luptandu-se in aceasta forma.
4. Daca cineva (nu spun cine) ar fi dansat/jucat vreodata in hora, ar fi stiut ca in mijlocul horei, spatiul gol nu sta. Se invarte, se restrange, se extinde, se invarte, se restrange, se extinde, intr-un ritm pe care il simt toti participantii. Inainte vreme exista un conducator de hora, de obicei cineva mai experimentat, care spunea dansatorilor cand sa se rotesca, cand sa restranga cercul si cand sa il extinda. Acum aceasta traditie e mai rara. Presupun ca la un anumit nivel, se poate calcula fizic forta centrifuga, centripeta plus forta de atractie ( absorbtie) rezultata din restrangerea si extinderea cercului de dansatori.
5. In jurul Ierihonului s-au invartit de 13 ori, nu de 7. O data pe zi timp de 6 zile si de 7 ori in a saptea zi. Asta imi aduce aminte de al saptelea fiu al celui de-al saptelea fiu. Dar deja s-a divagat prea mult in acest topic asa ca ma opresc aici.

Ma opresc aici pentru ca nu doresc sa (sh!)ambalez pe nimeni.

Grifon

Binevenite completări, stimată @Aseneth - și chiar amuzant final, hahaha !

Da, categoric există un numitor comun în cele discutate până acum - doar cà e dificil de marcat fără echivoc, și în tatonările noastre riscăm permanent interpretări eronate.

Referitor la ce spunea dl.@abyss ("arhitectura individuală echilibrată -androginie") pot completa că se poate obține (la nivel energetic) prin încercarea de echilibrare / calibrare / sincronizare a celor 2 emisfere cerebrale, dreapta si stânga. Este vorba tot de cele 2 polarități complementare (yin/yang, sau, ca să fiu pe placul iubitorilor tradiției euro-mediterane, animus / anima).

De regulă, orice individ are excedent pe una din emisfere si, automat, deficit pe cealaltă. În zilele noastre majoritatea au dezvoltată emisfera stângă (datorită si regulilor societății sau sistemului educațional). Totusi, această stare de fapt nu e "bătută in cuie", si prin eforturi perseverente se poate atinge calibrarea ideală 50-50%.

P.S. - Aceste considerente, chiar de par divagații, nu sunt. Scopul lor (care poate trebuia totuși precizat) este de a găsi "cheile" ptr. "porțile" Shamballei - la nivel de percepție, desigur, sau la stadiul aducerii acesteia într-o rază de sesizare - fie si la un nivel mic (micuț, mititel, hahah !).

abyss

#44
De menționat că hora era predominant levogira, pașii avand finalizarea cu bătaia pe piciorul stâng.
https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Hora