Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Accident in Apuseni

Creat de Ganditorul, 31 Ianuarie 2014, 13:35:41

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Ganditorul

Arhanghelul :
Citatparca pe asta se bazeaza piloti la zborul VFR ... ochiometrul  si radio-altimetru ... plus viteza relativa transmisa de tubul pitot

- Tocmai aici e problema : pe ceata ochiometrul e aproape egal cu ZERO. Care din aparatura de bord i-a dus la atitudinea de impact (1400 m) pentru ca e absurd sa credem ca un avion se piloteaza prin telefon/discutie cu turnul de control. Turnul este unul de CONTROL, de verificare a valabilitatii traseului ales de pilot, o verificare a conditiilor si culuoarelor de zbor - dar nu un sistem de pilotaj la distanta.
- Pilotarea avionului se face in primul rand cu aparatura de la bord. Chiar nimic nu a semnalat coborarea sub atitudinea de siguranta de 1600-1700 m (avand in vedere ca in fata era un masiv muntos care are aceasta inaltime) ? Eroarea de pilotaj (pe principiul "mortu-i de vina") de aproape 1000 m atitudine nu prea se sustine.
- N-a observat pilotul ca se apropie, si chiar coboara, sub 1700 m atitudine sau aparatura de zbor arata altceva ?

sunnyboy

eu nu inteleg (din nou, oi fi eu tembel); masivele mai inalte (vezi Muntele Mare) erau deja depasite de respectivul avion; adica depasesti muntii cei mai inalti din zona si apoi te impiedici intr-un brad?
in alta ordine de idei, un organ al statului care cauta un avion... care e deja mediatizat pe toate posturile... nu ii intrebi pe hotii de lemne cunoscuti (adica pe padurari) unde naiba sa-l cauti?

Ganditorul

#32
Nu, avionul nu depasise, la momentul impactului, cei mai inalti munti din zona. A incercat sa ocoleasca prin stanga (( s-v, v) masivul muntos, pe directia Oradea si s-a prabusit undeva sub masivul care adaposteste pastera Scarisoara.
Initial s-a spus ca a disparut intre Abrud si Campeni (adica undeva deasupra Rosia Montana) - dar informatia a fost eronata. avionul depasise localitatea Campeni si intrase in zona muntoasa de care am vorbit (adica era cu vre-o 50 km mai spre Oradea, departandu-se atat de Alba cat si de Cluj, avand intre avion si localitatile aratate  munti de 800-1200 m)

Pe traseul avionului in stanga, spre V ar trebui sa se afle zona Baita (30 km - exploatare de uraniu) iar in dreapta ( E, N-E) masivul Padis. Spre vest ar fi trebuit sa se afle partia de schi de la Arieseni si stalpul de telefonie (care din cate stiu e defect si nu functioneaza de vre-o 1 an) de pe varful muntos din zona.(asta la vre-o 2o km). Din acuza acestui releu de telefonie defect ma indoiesc ca s-a putut face "triangulatia" iar aria mare de cautare ar rezulta tocmai din inexistenta unui al 3-lea reper, localizarea facandu-se doar pe 2 directii (langa localitatea Horea exista o "baterie" de antene de telefonie mobila)

Ganditorul

http://www.rufon.org/forum/index.php/topic,1879.msg88264.html#msg88264

Iata ca si altii, din pacate, au probleme cu localizarea aeronavelor disparute.

Si in loc sa se aplece asupra destiturilor "la varf", asupra demisiilor politice, asupra "pedepsirii" celor care au intervenit cum au putut pentru salvarea supravietuitorilor - se apleaca asupra solutiilor tehnice care sa faca ca astfel de catastrofe sa nu se mai intample, asa um e normal.
La noi se "ancheteaza" de zeci de zile DE CE "nea Ion" sau "colonelul Vasile" nu au gasit in 30 de minute solutia minune care sa acopere incompetenta celor care au facut si aprobaqt "procedurile de interventie", care sa acopere pupincurismull care a generat un sistem de "interventie/localizare 112" total ineficient.
- Uite ca aia din Malaiezia nu destituie ministrii lor de interne, nici sefii de la "ROMATZA" lor si nici pe cei de la ISU lor.
Niste prosti...nu stiu cum se procedeaza, cum "se da la oase" in astfel de ocazii. Parerea mea.