Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Iarăşi despre ''OZN''-urile din arta religioasă

Creat de terraflorin, 23 Mai 2013, 14:15:53

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

terraflorin

Acronimul OZN înseamnă un "Obiect zburator neidentificat'' şi nu implică neapărat o navă spaţială extraterestră.

Evident, dacă un obiect zburător este identificat el nu mai poate fi definit OZN. În acest topic vor fi examinate o serie de "obiecte zburatoare", despre care unii consideră că ar apărea portretizate în opere de artă antice şi medievale. În multe cărți, dar mai ales în secțiunile "extraterestre" sau de "paleo-ufologie " a mai multor site-uri, aceste picturi sunt considerate drept dovezi ale unor OZN-uri în trecutul nostru. La o examinare atentă, însă, aceste opere de artă se dovedesc a fi similare cu multe altele pe același subiect, astfel încât ar deveni absurde în raport cu tradiția. În cele din urmă "obiectele zburatoare" sunt ușor de identificat în iconografia creștină medievală și renascentistă.
Acestea sunt doar câteva din multe site-uri unde veți găsi aceste materiale:

http://www.edicolaweb.net/edic042a.htm - http://www.edicolaweb.net/nonsoloufo/arte_i.htm- http://www.zonamagica.net/clipeodipinti.htm - http://www.ufoartwork.com/ - http://www.geocities.com/jilaens/renai.htm - http://www.crystalinks.com/ufohistory.html- http://www.bibleufo.com/anapaint1.htm - http://www.igap.dk/bibelske.htm - http://www.shirleymaclaine.com/articles/ufos/article-328 - http://conspiration.cc/sujets/ovni/ovnisdessiecles.html - http://perso.club-internet.fr/gegecast/ovnisite/histoire/histoire.html - http://ovni.science.free.fr/dossiers/mysteres/archeologie/principale.htm

Din păcate, metoda urmată de vânătorii de OZN-uri este doar o căutare proprie a unor persoane care nu au  nici un fel de cunoștințe în domeniul istorico-artistic. Doar ia o carte cu reproduceri din artă, verifică dacă acestea sunt înainte de secolul al XVII-lea, și începe să se uite la toate detaliile ciudate ale picturilor, căutând în special forma lenticulara, adică  "farfurie zburătoare." În acest fel, nu este greu să  găsim chiar şi noi elemente care la prima vedere pot părea bizare și nepotrivite şi să declarăm că acel lucru din operele de artă cu siguranta sunt "extraterestru" şi/sau "neidentificat" .

Nici unul dintre acești autori nu s-a deranjat să afle sensul simbolic (posibil) al acestor elemente ciudate in arta perioadei istorice în care a trăit artistul, astfel încât le consideră doar reprezentari realiste ale obiectelor zburatoare neidentificate văzute în realitate. Subiectele sacre întotdeauna au implicat respectarea unor norme și dogme bine definite.



Cine crede în teoriile OZN dinn Renaștere, probabil, își imaginează că timpul acela este îndepărtat și misterios, și consideră picturile ca fiind singura dovadă a experienței personale criptice sau a imaginației artiștilor, pictura dându-le libertatea de a se exprima cel mai bine cum au crezut  ei de cuviință. Cu toate acestea nu e aşa, există arhive istorice pline de documente bine-cunoscute, în primul rând ale acestor pictori sau sculptori și ale patronilor lor: scrisori, jurnale, facturi, inventare, contracte, cereri, notificări, rapoarte de călătorie, note de cheltuieli ... și este aceste documente care dovedesc ceea ce au pictat, cum  s-a pictat și pentru cine. Și nu există nicio notiţă, nicăieri, niciun cuvânt, că aceşti artişti s-ar fi inspirat din apariţia unor OZN-uri reale să că ar fi avut anumite chinuri existențiale sau experiențe concrete ale vieții aşa cum suntem obișnuiți să ne li imaginăm astăzi ca pe o sursă de inspirație pentru artiști.


PAOLO UCCELLO, LA TEBAIDE
(Gallerie Dell'Accademia, Firenze)

Imaginea de mai sus a fost publicată de mai multe site-uri, fiind o reproducere proastă a picturii intitulate "Scene din viața unui pustnic", de asemenea, numită şi "Tebaida," fiind o pictură de Paolo Uccello. În lucrare sunt prezentate diverse scene ale vieții monahale, jos stânga apar FecioaraMaria şi Sf. Bernard, mai sus e un grup de călugări care se flagelează în fața crucifixului în centru, într-o peșteră mare este pictat Sfântul Ieronim în rugăciune în fața unei cruci, în timp ce în partea superioară e Sf. Francisc care primeşte stigmatele pe genunchi. Partea din dreapta jos descrie, probabil, predica Sf. Romuald.


http://www.americanchronicle.com/articles/16589 Articol similar scrie Daniela Giordano.

Potrivit unor ipoteze obiectul din peștera roșie din mijloc, în partea dreaptă a crucii, ar fi un OZN mai concret ar fi o farfurie zburătoare. Într-un articol de Umberto Telarico publicat în nr. 8 din "OZN News" (1996) intitulat "OZN -ul pictorului Paolo Uccello," citim că " este un obiect in forma de disc care plutește în aer, acoperit de un dom central. Are și culoarea roșie care iese în evidență cromatică pe fundalul întunecat. mișcarea dinamică a corpului în zbor este realizată de către artist cu maiestrie prin desenarea unor curenţi de aer în formă de ''U'' în spatele obiectului dând şi un efect de întoarcere bruscă a obiectului în cauză. Este evident asemănarea remarcabilă între această ''pălărie roşie de preot'' din pictură şi "farfuria zburătoare" fotografiată pe 28 iulie 1952 în Passaic, New Jersey (SUA), de George J. Stock. "



Aceleași concepte se găsesc şi într-un text publicat în 2002 de către Mauro Paoletti Edicolaweb: "În lucrarea lui Paolo Uccello cunoscut sub numele de" Tebaida ", aflată la Academia din Florența, este un obiect în forma de disc, ca o cupola, vopsit in rosu pe un fundal întunecat. Este clar vizibil efectul de miscare dat de artist, cu stropi mici de culoare, ai impresia că obiectul efectuează o întoarcere bruscă caracteristică obiectelor zburătoare necunoscute''. http://www.edicolaweb.net/edic042a.htm
 
În această versiune de pe wikipedia cel din genunchi care se roagă are capul gol:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/da/Paolo_uccello%2C_tebaide.jpg


În acest moment avem doar o imagine puţin mai clară a zonei ''anormale''. Imaginea mărită şi publicată în mai multe pagini web arată ca un fundal întunecat și aproape uniform, cu toate acestea, pe o reproducere mai bună se poate vedea un om în  genunchi într-o peșteră în faţa crucii și ca acel "obiect ciudat" stă pe pământ alături de un crucifix, și este mult mai mic decât animalul din imagine.

Totul face parte din iconografia sec. 15-17. (James Hall - http://www.logospoetry.org/pls/wordtc/poesis.w6_home_author.home?code_author=16839&lang=IT )

Mai jos este aceeași scenă, în versiunea lui Pietro Vannucci, cunoscut sub numele de Perugino, și o alta pictată de  Albrecht Bouts:






Bunavestirea de Carlo Crivelli (National Gallery, London)


Autori de pe mai multe site-uri despre OZN-uri sunt uimiti vizavi de această pictură a lui Carlo Crivelli, dar nu din motive artistice, pentru frumusețea, perfecțiunea detaliilor etc... Lor li se pare ciudat că în această Buna Vestire există o rază care coboară din cer și o atinge pe Madonna .

Ei susțin că această rază vine de la un obiect zburator neidentificat, în formă de farfurie, care se află între nori. Toate reproducerile cercului special din norii de pe cer sunt îngrozitoare, încețoșate și indescifrabile. (Oare cu rea intenție?) Nimeni nu pare să fi căutat o reproducere mai bună, aproape fiind întotdeauna limitati la această imagine:



Pe site-ul ''ozn-istic'' http://www.croponline.org/ufoarte.htm se afirmă că ''artistul... a văzut [obiectul]  și l-a considerat drept un semn de la Dumnezeu și a decis să-l imortalizeze într-unul din picturile sale, dar pe un fundal religios. " Vezi şi: http://web.archive.org/web/20041205101825/http://digilander.libero.it/mysterica/Ufocrivelli.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Carlo_Crivelli

Dar dacă mărim imaginea obţinem:


Şi mărind iar vedem şi mai clar un porumbel mai aproape de capul Madonei pe care adepţii teoriei OZN îl omit:


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cc/Crivelli_Carlo%2C_Annunciation.jpg

Imaginea incriminată mai clară:



Acum se vede clar că obiectul de pe cer, din care ies razele, este formată dintr-un cerc de nori in care sunt doua cercuri de îngerași.

Cele 2 cercuri de îngeraşi - făceau parte din iconografie. Ele apar şi în alte picturi:


Bunavestirea lui Luca Signorelli


Madona cu copil de Lorenzo Lotto




O serie de reprezentări bizantine ale unor raze care vin din cer, pornind de la o formă abstractă care reprezintă divinitatea:



"De la Porumbelul Duhului Sfânt iese de obicei o rază de lumină care se termină pe capul sau pântecele Mariei. În cer, sursa de lumina, acesta îl poate reprezenta pe Dumnezeu Tatăl. Imaginea în ansamblu reprezintă concepția lui Isus de către Fecioara, sau incarnarea prin Duhul Sfânt care s-a pogorât din cer. (...) Chiar și razele de lumină care pătrund prin geamul ferestrei sunt un simbol al virginităţii. (...) Ele pot apărea, de asemenea, în compoziția ca o grădină înconjurată de un zid, în așa-numitele Conclusus Hortus, și / sau un turn, ambele fiind simboluri de castitate ale Mariei "(J. Hall în" Dicționar de teme și simboluri din artă ")

În pictura lui Carlo Crivelli intitulată "Buna Vestire" nu sunt OZN-uri. Raza loveste Fecioara care ascultă la cuvintele cele două cercuri de îngeri mici, aflaţi într-un cerc de nori. Acest tip de reprezentare a harului lui Dumnezeu apare în multe alte opere de artă medievale și renascentiste, de obicei în cele care prezintă Buna Vestire ( Luca 1:26:9) și Botezul lui Hristos.

"ESALTAZIONE DELL'EUCARISTIA" (part. della Trinità) de Ventura Salimbeni, aflată la Chiesa di San Pietro, Montalcino


Sputnik:


http://www.telefonica.net/web2/cei/Stendek/STE46A01.htm


Ventura di Archangelo Salimbeni (cunoscut şi ca Bevilacqua; 20 ianuarie 1568 – 1613) -  a fost un pictor și gravor italian.


Iată-ne în cele din urmă la mult-discutatul OZN sau "Sputnik"ul de la Montalcino. Acest obiect este pictat de Ventura Salimbeni  la sfârșitul anilor 1500 în biserica Sf. Petru din Montalcino,. Este o temă comună a site-urilor care se ocupă cu obiecte zburătoare neidentificate. De exemplu pagina Edicolaweb spune că "amintește de sateliții artificiali ruși." http://www.edicolaweb.net/ufo_a03g.htm Același concept îl găsim în pagina mai recentă a Danielei Giordano, unde citim că "obiectul aminteşte de primii sateliți artificiali numiti Sputnik, de obicei, marcaţi cu un număr progresiv.". http://www.americanchronicle.com/articles/16589

Este de fapt o sferă cerească (celestă) - acestea au fost entitățile fundamentale ale modelelor cosmologice dezvoltate de Platon, Eudoxus, Aristotel, Ptolemeu, Copernic și altii. În aceste modele cerești mișcarea aparentă a stelelor considerate fixe și a planetelor sunt contabilizate prin tratarea lor ca aparţinând  rotație unei sfere create dintr-un al cincilea element transparent aetherial (chintesența). http://en.wikipedia.org/wiki/Celestial_spheres


Sphaera Mundi cu Terra în centrul universului

De fapt, acest tablou nu este foarte diferit de multe altele de acest gen, în care este reprezentată Treimea. În toate aceste tablouri îl vedem pe Isus, Duhul Sfânt ca un porumbel și Dumnezeu Tatăl (deşi pe un site se spune greşit ca persoana din dreapta ar fi Noe!) http://www.webtre.it/Principale/QuadriCentraleLaterali/SezLaterali/StraniEpoca/la_tebaide_di_paolo_uccello.htm . Printre personajele Sfintei Treimi se prezintă aproape întotdeauna "Globul creației" sau "Sfera Celesta", care nu este pământul, ci întregul univers. În multe dintre aceste picturi apar, de asemenea, pe de o parte sceptrele ținute de Isus și Dumnezeu Tatăl, simboluri ale puterii divine asupra creației, care sunt adesea descrise ca antenele Sputnik-ului.

Alte picturi similare în care sfera celestă face parte din iconografia ''standard'': (cu ''antene'' sau nu)




"Allegoria Cristiana" de Jan Provost, aflată la Luvru
Şi lista poate continua....


Concluzia Sfera dintre personajele Sf Treimi din tabloul lui Salimbeni intitulat "Exaltarea Euharistiei" nu este un OZN. Acest obiect apare în multe picturi al căror subiect este "Sfânta Treime" şi simbolizeaza "Globul Creației" sau "Sfera Celesta", și, în special, în acest caz, conține reprezentarea Soarelui și a Lunii.




Surse:
http://www.ufoartwork.com/
http://sprezzatura.it/Arte/Arte_UFO.htm (italiană)
http://michaelsheiser.com/UFOReligions/wp-admin/Diego%20Cuoghi
http://michaelsheiser.com/PaleoBabble/2008/05/ufos-in-religious-art-nope/ (engleză)




http://ro.wikipedia.org/wiki/M%C4%83n%C4%83stirea_de_la_De%C4%8Dani

Ne confruntăm acum cu unul dintre cazurile cele mai frapante, probabil cel mai publicat în mai multe site-uri OZN-istice. Neînțelegerea sensului unei lucrări de artă, în ochii celor nefamiliarizați cu simbolismul artistic al timpului în care a fost realizată imaginea, poate duce la  argumente că există elemente misterioase și nepotrivite.



Acesată Răstignirea, pictată în primele decenii ale secolului al XIV-lea, se află la al treilea nivel al domului din Manastirea Visoki Decani din Kosovo , fiind printre cele mai citate lucrari din site-urile de paleo-ufologie.

OZN-uri ar fi cele două obiecte ciudate aflate pe părțile laterale ale crucii, hai să le vedem mai bine mărite:



Şi mai mare:


În acest caz, autorii acestor site-uri pretind că ar fi două nave cu echipaj. ( Nu vedeți cele două colțuri superioare și cele două nave spațiale pilotate? - http://www.edicolaweb.net/nonsoloufo/um_fot16.htm )

Povestea, după ce a fost publicată in revista iugoslavă "Lumière", în 1964, a ajuns în Europa de Vest, printr-un articol publicat în 1967 de către ''Spoutnik'', o revista de cultura rusă tipărită în Franța. În același articol, semnat de Viaceslav Zaiţev, se vorbeşte de ''astronauţi''  și alţi "vizitatori ai universului" pe care autorul crede că îi identifică în lucrări antice de artă (chiar și Isus, după Zaiţev, ar fi o cosmonaut!).





Cu toate acestea Răstignirea de la Decani nu conține detalii "spațiale" ca să le zicem aşa.  În schimb urmează un model tradițional iconografic utilizat pe scară largă în Evul Mediu. O parte a lucrării ''Crocifissione'' numită  ''Deposizione dalla Croce '' şi creată  de Benedict Antelami (sec 12 - 13) prezintă o scenă similară. Lucrarea este situată în Domul din Parma:



La capetele compoziției, în aceleiași poziții ca în fresca de Decani, sunt descrise cu aspect uman, Soarele și Luna, martori ai răstignirii. În ambele opere de artă de personajele care reprezintă Soarele și Luna se uită la Cruce, care se află în centrul compoziției.

Soarele și Luna sunt reprezentate ca personaje cu trăsături umane şi sunt vizibile în mai multe răstigniri în stil bizantin-ortodox:




Mai departe vedem  un detaliu dintr-o veche Evanghelie (Tezaurul - Sfântul Clement de Ochrida, XIV-lea) si un detaliu al Răstignirii pictat de Teophanes Cretanul într-o mănăstire de pe Muntele Athos:





http://www.goreme.org/churches/karanlik/index.htm

Răstignirea - Karanlik, în Cappadocia:


Fildeș sculptat păstrat în Muzeul Cluny, Paris, cu ​​Soarele și Luna pe părțile laterale ale Răstignirii:



De multe ori, Soarele și Luna au fost prezentate ca personaje umane care conduc  căruţe trase de boi și respectiv cai, , la fel ca în acest basorelief din sec al XI-lea (Monaco Bayerische Staatsbibliothek) "Libro delle Pericopi di Enrico II":



În cele din urmă, în aceeași mănăstire de la Decani, într-un dom mai mic decât naosul, există alte "personificări" ale Soarelui și a Lunii:




concluzii:

În Răstignirea de la Decani nu sunt OZN-uri. Cele două obiecte de pe fiecare parte a crucii sunt Soarele și Luna, reprezentate în mod antropomorfic ca în multe alte scene care descriu Crucificarea din mediul ortodox bizantin.




Această imagine urâtă, probabil provenită de la o tăiere din vreo revistă, apare în aproape toate site-urile dedicate misterul OZN în artă.


  Aici avem o reproducere mai bună, în care putem observa toate detaliile:


Ca în mai multe răstigniri în stil bizantin, găsim prezentate aceleași "obiecte" pe o parte şi alta a crucii, Soarele și Luna, adesea descrise cu caracteristici umane. La fel ca în imaginea de mai jos:




Iată cum este descrisă scena crucificării într-o icoană ortodoxă bizantină:

"[...] Aceasta juxtapunere de lumină și întuneric (SOARELE ŞI luna), pozitiv și negativ, este esențială pentru interpretarea icoanei ca reprezentând răscumpărarea omului prin moartea lui Hristos. " http://st-mary-mons.org/ENGLISH/ancient_icon_of_crucifixion_13th.htm


Concluzii: În Răstignirea din Catedrala Svetitskhoveli, Mtskheta , Georgia nu sunt OZN-uri. Cele două obiecte de pe fiecare parte a crucii sunt Soarele și Luna, reprezentate în mod antropomorfic ca în multe alte scene care descriu Crucificarea în mediul ortodox bizantin.

[ Vezi şi http://forum.lovendal.net/index.php/topic,3430.msg61364.html#msg61364 Răstignirea din Visoki Decani, Kosovo - Explicaţii ]

alx

Frumos material,chiar daca el a fost expus anterior pe alt forum.Felicitari pentru munca depusa.TOTUSI,nu pot sa nu observ ca ai atins doar cazurile usor de demontat...pentru ca sunt cazuri mult mai grele,si care inca nu au o explicatie logica...
Daca nu ma insel,regretatul Ion Hobana a atins multe din aceste cazuri in cartea sa ~Enigme pe cerul istoriei~.
Cand o sa am timp,o sa iau cartea sa revad unul sau doua cazuri mai...complicate,si poate le discutam aici,impreuna...

PS  Bine ai venit pe Rufon!
"O piatră nu cade din cer.Sau,daca se intamplă să cada,atunci nu mai e piatră,ci aerolit."

fiulploii

Eu sunt de acord cu tine @terraflorin - si bine ai venit pe RUFon - in cazurile prezentate. Totodata, vreau sa te intreb daca ai luat macar in calcul ipoteza simbolului cu dublu sens .
   In simbolism , in cazul particular al iconografiei circula un zvon ca ar fi vreo 2 trepte de initiere: ceea ce se spune vulgului si ceea ce isi transmit intre ei peste timp initiatii.
   Sustin si observatia colegului @alx ca sunt ceva cazuri mai greu de demontat si o sa caut si eu prin ale mele , altele decat cele expuse de Ion Hobana .
   Tinem legatura  :-D

terraflorin

Citat din: fiulploii din  23 Mai 2013, 17:44:11
Eu sunt de acord cu tine @terraflorin - si bine ai venit pe RUFon - in cazurile prezentate. Totodata, vreau sa te intreb daca ai luat macar in calcul ipoteza simbolului cu dublu sens .
   In simbolism , in cazul particular al iconografiei circula un zvon ca ar fi vreo 2 trepte de initiere: ceea ce se spune vulgului si ceea ce isi transmit intre ei peste timp initiatii.
   Sustin si observatia colegului @alx ca sunt ceva cazuri mai greu de demontat si o sa caut si eu prin ale mele , altele decat cele expuse de Ion Hobana .
   Tinem legatura  :-D
Gândiţi-vă că ar fi foarte greu de crezut că un pictor italian din evul mediu ar fi văzut un OZN pe care l-a pictat folosind acelaşi simboluri ca un coleg bizantin, unul grec etc totul la o scară ce se întinde pe sute de ani. Şi totul fără a menţiona rudelor, prietenilor sau într-un jurnal   despre observaţiile pe care le-a făcut. Sunt deschis la orice posibilă explicaţie, nu ţin musai la argumentul meu, dar nu trebuie să vedem cai verzi (''marţieni'')  :-( pe toţi pereţii Să încercăm un exerciţiu de imaginaţie, peste 20 secole de la distrugerea acestei civilizaţii va fi găsit un poster la StarTrek pe care apare şi Enterprise. Oamenii de ştiinţă mainstream vor spune că a fost un obiect de cult care era folosit în combinaţie cu mult tămâie şi rugăciuni, dar unii adepţi ai teoriei cosmonautului antic se vor bate în piept că au găsit dovada interevenţiei extraterestre în istoria omenirii şi că OZN-urile desenate pe ''poster'' sunt observaţii reale nimic mai mult.

padme

Foarte pertinent ceea ce spui terraflorin (sper ca nu ai spus altceva mai jos de prima propozitie pt ca nu am citit:))))))

Ceea ce observam la aceste lucrari si prezentarea lor intr-o alta forma, sau cu un alt mesaj se numeste "scoatere din context". Evident ca cine a vazut palaria ca un ozn nu a cautat mai departe sa vada ce si cum, si in definitiv e suficient sa crezi o chestie ca vei incepe sa vezi dovezi peste tot! In afara de asta, tablourile marilor artisti in general sunt pline de simboluri, complet necunoscute si neintelese ochiului profan.

terraflorin

Citat din: padme din  23 Mai 2013, 18:01:07
Foarte pertinent ceea ce spui terraflorin (sper ca nu ai spus altceva mai jos de prima propozitie pt ca nu am citit:))))))

Ceea ce observam la aceste lucrari si prezentarea lor intr-o alta forma, sau cu un alt mesaj se numeste "scoatere din context". Evident ca cine a vazut palaria ca un ozn nu a cautat mai departe sa vada ce si cum, si in definitiv e suficient sa crezi o chestie ca vei incepe sa vezi dovezi peste tot! In afara de asta, tablourile marilor artisti in general sunt pline de simboluri, complet necunoscute si neintelese ochiului profan.
Repet, şi nu pt. Padme care evident a înţeles despre ce e vb, ci pt că repetiţia e muma învățăturii: Nici unul dintre acești autori nu s-a deranjat să afle sensul simbolic (posibil) al acestor elemente ciudate in arta perioadei istorice în care a trăit artistul, astfel încât le consideră doar reprezentari realiste ale obiectelor zburatoare neidentificate văzute în realitate. Subiectele sacre întotdeauna au implicat respectarea unor norme și dogme bine definite.
Despre ce pictură vreţi să discutăm în continuare? Şi mă refer la cazurile prezentate ca mari ''dovezi'' că acolo sunt OZN-uri. PS: Nu sunt expert în domeniu.

fiulploii

Citat din: terraflorin din  23 Mai 2013, 17:52:48
Gândiţi-vă că ar fi foarte greu de crezut că un pictor italian din evul mediu ar fi văzut un OZN pe care l-a pictat folosind acelaşi simboluri ca un coleg bizantin, unul grec etc totul la o scară ce se întinde pe sute de ani.
Eu ma refer la vremurile cand s-au stabilit regulile iconografiei . Ca un fapt divers fiindca constat o anume cunoastere in domeniu , te-as ruga sa imi explici de ce pe unele cruci vechi, ale unor monahi- calugari traitori prin secolul 18 parca, sunt sculptate craniul si oasele exact ca pe steagul piratilor sau corsarilor?Una din aceste locatii se afla in curtea manastirii Arbore din comuna cu acelasi nume.

Citat
.., dar nu trebuie să vedem cai verzi (''marţieni'')  :-( pe toţi pereţii

Pe aici eu zic ca nu vede nimeni cai martieni pe toti peretii  :lol: dar s-ar putea sa ma insel , mai stii?
Iar presupunerea cu afisul de peste 20 de secole de la distrugerea acestei civilizatii , scuza-ma dar sufera un pic   :evil:  fiindca e incompleta.
  Daca luam in considerare cele ce ai spus in ipoteza atunci ne intrebam in ce conditii a supravietuit acel poster . Si functie de aceste conditii putem trage o concluzie mult mai aproape de adevar. Chiar daca fortam imaginatia si spunem ca a fost gasit intr-o zbarcitura a spatiului si sta atarnat acolo singur-singurel tot se ridica alte semne de intrebare  :-D
  Evident, parerea mea..

terraflorin

Citat din: fiulploii din  23 Mai 2013, 18:26:20
Eu ma refer la vremurile cand s-au stabilit regulile iconografiei . Ca un fapt divers fiindca constat o anume cunoastere in domeniu , te-as ruga sa imi explici de ce pe unele cruci vechi, ale unor monahi- calugari traitori prin secolul 18 parca, sunt sculptate craniul si oasele exact ca pe steagul piratilor sau corsarilor?Una din aceste locatii se afla in curtea manastirii Arbore din comuna cu acelasi nume.

Pe aici eu zic ca nu vede nimeni cai martieni pe toti peretii  :lol: dar s-ar putea sa ma insel , mai stii?
Iar presupunerea cu afisul de peste 20 de secole de la distrugerea acestei civilizatii , scuza-ma dar sufera un pic   :evil:  fiindca e incompleta.
  Daca luam in considerare cele ce ai spus in ipoteza atunci ne intrebam in ce conditii a supravietuit acel poster . Si functie de aceste conditii putem trage o concluzie mult mai aproape de adevar. Chiar daca fortam imaginatia si spunem ca a fost gasit intr-o zbarcitura a spatiului si sta atarnat acolo singur-singurel tot se ridica alte semne de intrebare  :-D
  Evident, parerea mea..
Explicaţii pot fi diverse, nimeni nu stăpâneşte adevăru absolut. Poate fi o halucinaţie ozn-istică în masă http://en.wikipedia.org/wiki/Psychosocial_hypothesis sau ceva ce implică accesul la cunoştiinţe comune bazat pe ştiinţa deja existentă. Ceva în genul de ce a apărut aceeaşi teorie în mai multe ţări relativ simultan într-o perioadă istorică... sau poate au accesat aşa zisa pseudo-memorie cosmică Akasha. Cum se spune şi despre Einstein că ar fi spus el însuşi, că teoria relativităţii i-a fost dictată de undeva... De-aia au şi pus craniul şi oasele sau ni se pare nouă, în necunoştiinţă de cauză, că e acelaşi lucru.

De ce nu ar supravieţui posterul câteva mii de ani când nici nu am specificat pe ce suport material? De ce au supravieţuit urmele de paşi ''moderni '' de milioane de ani? Ca parte a unui puzzle uriaş... De aia şi suntem lăsaţi aici, pe Pământ, să ne mirăm de ''întrebările LOR''...

Nicipreaprea



Cele 2 cercuri de ingerasi poate sugereaza soarele si luna, mai precis o eclipsa. O uniune intre ei.

Asta ma duce cu gandul la versurile lui Eminescu

Din sfera mea venii cu greu
Ca să te-ascult ş-acuma,
Şi soarele e tatăl meu,
Iar noaptea-mi este muma;


Din uniunea asta tata-mama se naste ceva, o liniste, o pace simbolizata de porumbel. Unii numesc linistea asta constiinta christica. Dumnezeu pe pamant. Sau disparitia iluziei dualitatii, tot aia. Poetul Rumi o spune si mai frumos: "Am vazut cele doua lumi ca fiind doar una".
Cam asta ar fi ideea mea, dar se poate dezvolta foarte usor cu putina imaginatie, si nu inseamna nicidecum ca asa e. Pot fi la fel de bine si ozn-uri. :lol:

Oricum, felicitari pentru material @terraflorin, ai respectul meu.   





________________________________________
"Know your enemy and they probably will not be your enemy."

abyss

Cele doua cercuri sugereaza o spartura intre lumi, o fereastra si cadrul ei, un vortex. Toata "lumea buna" vine prin asa ceva. Mâna lui Dumnezeu, chiar El sau porumbelul.

Nicipreaprea

Soarele si Luna sunt simbolul a 2 lumi, a binelui si raului, lumina si intuneric, etc.

Soarele si Luna in viziune vizigota. Seamana Luna cu reprezentarea diavolului ?


Ca e o "spartura" intre cele doua sau e o eclipsa, prea putin are importanta, ideea e ca cele 2 lumi trebuie sa devina una. Numai atunci omul va dobandi Pacea. Probabil si "Soarele Negru" tot la asta se refera.

Pana nu unifica lumile, omul e prins intre cele 2 lumi, un judecator al lor, iar crucea devine un simbol al dualitatii, o balanta care inclina spre lumina sau intuneric.  "Fiecare isi poarta crucea", asta suna ca purtarea unei poveri.

In poza asta se observa mai bine ce vreau sa zic.


________________________________________
"Know your enemy and they probably will not be your enemy."

abyss

Nu taticu, nu seamana cu reprezentarea diavolului. E o gagica cu o banana pe cap. Iar deasupra e un lord european in vizita prin bahamas si  are pe cap pene ceremoniale bashinashe. :)

E important de retinut un lucru: Conteza spartura dintre lumi. Femeile o au, de unde si maretia cu care toarna vrajitoarele umbre tuciurii. Cine intelege prostii sa-i fie rusine. E serioasa ideea.

Prin spartura dintre lumi te priveste Iisus Pantocrator. E un curcubeu in jurul lui, apoi mai jos vin cete circulare de ingeri. Primii se cheama Tronuri. Sunt niste rotzi rosii cu ochi, simbolizeaza parghiile sau membrana universului. Membrana e alcatuita din ceva viu si constient (are ochi). Turla si pictura ei e o radiografie sau ilustrarea perfecta a unui vortex, a unei gauri de vierme, a unei sparturi intre lumi.

Xanadron

#12
Citat din: abyss din  24 Mai 2013, 17:56:57
Nu taticu, nu seamana cu reprezentarea diavolului. E o gagica cu o banana pe cap. Iar deasupra e un lord european in vizita prin bahamas si  are pe cap pene ceremoniale bashinashe. :)

E important de retinut un lucru: Conteza spartura dintre lumi. Femeile o au, de unde si maretia cu care toarna vrajitoarele umbre tuciurii. Cine intelege prostii sa-i fie rusine. E serioasa ideea.

Prin spartura dintre lumi te priveste Iisus Pantocrator. E un curcubeu in jurul lui, apoi mai jos vin cete circulare de ingeri. Primii se cheama Tronuri. Sunt niste rotzi rosii cu ochi, simbolizeaza parghiile sau membrana universului. Membrana e alcatuita din ceva viu si constient (are ochi). Turla si pictura ei e o radiografie sau ilustrarea perfecta a unui vortex, a unei gauri de vierme, a unei sparturi intre lumi.
Asa-i, compadre Abyss. In criza de timp fiind, ma autocitez cu (foste) lamuriri suplimentare:

Informatia e veridica prin prisma practicantilor "misterelor gnostice" - fiindca ei au fost primii ce-au subliniat importantza controlului "punctului de asamblare" al "Oului Luminos" "augoeides" al fiintzei umane cu corpul fizic - punct de asamblare situat zice-se exact in zona omoplatului DREPT. 

Shamanii tolteci ori Carlos Castaneda (in "Invataturile lui Don Juan") sint doar unii din numerosii initiati care subscriu la ideea asta expusa prima data-n Manuscrisele de la Nag Hammadi. 

"Maestrul gnostic" Isadorus (sotul Hypatiei si probabil ultimul profesor din Scoala Alexandrina a Misterelor) a lasat in urma-i citeva scrieri cit de cit lamuritoare asupra "Oului Auric" si-a rolului "punctului de asamblare", a carui... deplasare voluntara ne-ar conferi capacitatea extinderii perceptiei "benzilor de emanatie" ale Universului.
Care ar cuprinde si sapte "benzi anorganice" extrem de importante, fiindca perceptia lor ne-ar permite "evadarea din zona de influentza a Arhontilor"  - entitati anorganice, culmea, adica si fara suflet... la propriu (de tip "reptilian"= Draco si "embrionar"= Small Greys). 

(Later edit for the sake of clarity: Arhonti care-ar fi si ei "emanatii" ale aceleiasi "Zeitze cazute din Pleroma" si afurisite   de teocratia patriarhala - "cazuta" mai precis din centrul Galaxiei (Pleroma) spre periferia ... noastra (Keroma) - Sophia / Athena / Lilith / Luana / Ishtar, ziceti-i cum vreti - cu precizarea ca "testerii" nostri pre numele lor Arhonti ar fi fost creati INAINTEA noastra si chiar a Sistemului Solar).

Circa 20% din continutul numitelor manuscrise se ocupa de fapt cu descrierea entitatilor astora cu fiziologie... semi-anorganica,   ce-ar fi incercat si s-o violeze pe una din primele Eve, da' n-au avut succes si doar repeta d-atunci obsesiv afirmatia mincinoasa ca EI ne-ar fi creat/hibridizat "dupa chipul si asemanarea Lor".
Repet, cu riscul de-a plictisi: EI ar fi de doua tipuri - "reptilian" si "small-grey", care-ar fi ambele, la fel ca si omul... manipulat/reprimat si fiindca invidiat cumva ca-i "luminos" ca esentza,  "emanatii" ale aceleiasi "Zeitze cazute din Pleroma" si afurisite  de teocratia patriarhala - egal daca numita  Sophia, A_then_a,  Lilith, Luana sau Ishtar.
Tipa asta sexy inclusiv la neuron  :-D si cu multe nume, "cazuta" din centrul Galaxiei (Pleroma) spre periferie (Keroma), nu credeti c-ar fi posibil sa-l simbolizeze de fapt pe adevararul Prometeu - simbol luciferic "masculinizat" si el ca mai toti sfintii teocratic-patriarhali? 

In plus, ca tot e vorba inca din titlul topicului de "fratzia mistica", m-ar bate chiar gindul la o paralela intre viziunile "channel"-izate exclusiv de femeile-medium din societatea oculta nazista Vril-Gesellschaft si un Prometeu... eventual feminin.

P.S. Nu mai localizez postarea unde discutam chiar cu Abyss @ Siberia ipoteza ca fomeile au in echiparea de serie :lol: un "portal cuantic inclus" prin care nu doar se transfera unidirectional "de Sus" un nou suflet in foetus, ci e posibil si-un acces al lor, femeilor, la... multe si deloc marunte.8-)
Trăim pe-o planetă nebună - opriţi-o să mă cobor !!!
http://povestoteca.wordpress.com/

Nicipreaprea

Citat din: abyss din  24 Mai 2013, 17:56:57
Nu taticu, nu seamana cu reprezentarea diavolului. E o gagica cu o banana pe cap. Iar deasupra e un lord european in vizita prin bahamas si  are pe cap pene ceremoniale bashinashe. :)

E important de retinut un lucru: Conteza spartura dintre lumi. Femeile o au, de unde si maretia cu care toarna vrajitoarele umbre tuciurii. Cine intelege prostii sa-i fie rusine. E serioasa ideea.

Prin spartura dintre lumi te priveste Iisus Pantocrator. E un curcubeu in jurul lui, apoi mai jos vin cete circulare de ingeri. Primii se cheama Tronuri. Sunt niste rotzi rosii cu ochi, simbolizeaza parghiile sau membrana universului. Membrana e alcatuita din ceva viu si constient (are ochi). Turla si pictura ei e o radiografie sau ilustrarea perfecta a unui vortex, a unei gauri de vierme, a unei sparturi intre lumi.

Bai esti fantastic, stai bine cu imaginatia. Singura spartura care desparte lumile esti chiar TU. Daca TU dispari, spartura nici n-a existat vreodata. Asta e o idee foarte serioasa.  :wink:
________________________________________
"Know your enemy and they probably will not be your enemy."

abyss