Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

TURBOMECANICA S.A. : OZN-uri made in Romania

Creat de calator astral, 31 Octombrie 2012, 02:00:56

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Credeti ca TURBOMECANICA S.A. produce pe banda rulanta aparate de zbor neconventionale?

NU. Imposibil, nu avem tehnologia necesara.
12 (42.9%)
Nu stiu. Nu ar fi exclusa o astfel de productie secreta dar e greu de crezut.
12 (42.9%)
DA. Cu siguranta Coanda a daruit Romaniei aceasta tehnologie,furata poate de la Von Braun si Tesla.
4 (14.3%)

Numărul total de membrii care au votat: 28

calator astral

    Aerodina lenticulara era doar unul din proiectele lui Henri Coanda, un fel de Ford T inovator testat in Desertul Nevada si brevetat in 1957.
Dar de la Ford T s-a ajuns foarte rapid la Ferrari sau Lamborghini, o progresie impresionanta realizata in scurt timp.
Alte aparate de zbor neconventionale, cu decolare si aterizare verticala, propulsate cu ajutorul propanului sau...mercurului, au fost realizate chiar in inima Bucurestilor.


         Se pare deci ca unele  :ufo: sint neaose, nimic extraterestru.

Asta explica pasivitatea Armatei in cazurile frecvente ale survolarii unor unitati militare sau a unor structuri afiliate Ministerului Apararii.

O.Z.N. construit pe teritoriul Rom?niei


Arhanghelul

#1
Am votat a doua optiune ... "Nu stiu. Nu ar fi exclusa o astfel de productie secreta dar e greu de crezut." ...

Zic si eu o vorba ... pi la jud. Brasov ... cred ca se fac ...

La Turbomecanica am "oameni" si sigur nu ... se fac acolo ...

P.S. Bine ai revenit calatorule ... ti-am pastrat o bere ... BCA-ul l-am aruncat de mult ... dadea urat prin casa ...
_________________________________________________________________________
http://ro.wikipedia.org/wiki/MECIPT
http://www.tion.ro/primul-programator-al-mecipt-1-sustine-ca-nu-suntem-singuri-in-univers/892910
http://www.adevarul.ro/locale/timisoara/Strabunicul_calculatoarelor_romanesti_0_421758116.html#
Prin credinta a fost mutat Enoh de pe pamânt, ca sa nu vada moartea. Si n-a mai fost gasit, pentru ca Dumnezeu îl mutase. Caci înainte de mutarea lui, primise marturia ca este placut lui Dumnezeu.   Evrei 11:05

Xanadron

#2
Bine te-am regasit prin zona, Calatorule Astral! Si sper sa nu fie (din nou) doar meteorica aparitia ta... :rocket: :star:
Mi-a placut in orice caz ca ai postat la "Pagina Comica" :-D stirea revenirii tale - un pic de autoironie da bine, vorba Arhanghelului. Mai bine oricum decit dau alte ...BCA-uri date-n freza oricui credem noi ca ne-ar ofusca niste convingeri.
Nu-ti mai repet insa unele trecute sfaturi amicale, fiind convins ca le-ai "digerat" cu succes in aproape-anul asta de pauza.

Ontopic acum: la Turbomecanica stiu din surse 100% certe ca s-a construit totusi prin anii '70 un gen de pseudo-castron mioritic :ufo: - nu tocmai zburator :lol: insa desi se baza pe celebrul efect Coanda, fiindca le-au lipsit fondurile pentru sistemul "arhi-fly-by-wire" care le era musai necesar pentru suprafetele de control (si alea proiectate total aiuristic - trebuie sa ma credeti pe cuvint doar, dar chiar asa a fost).

RC-modelistii de-acum au asa ceva la dispozitie "de-a gata" pentru sume ridicol de mici (v. multicopterele actuale cu "control-mixers" de 1001 genuri), dar pe-atunci trebuia activata si mama KGB-ului ca sa mangleasca schemele si componentele necesare.

P.S. N-am timp acum de gasit linkuri, dar citiva amatori entuziasti au construit deja "farfurii" aproape identice numitului aparat MMM (MareluiMisterMioritic :-D).
(Later Edit): Hai totusi un link macar pentru cei pasionati de domeniu - tipu-i francez si stie ce face:

http://jnaudin.free.fr/

Tema realmente "sensibila" ramine insa aia a propulsiilor EMV antigravifice.
Pentru descifrarea careia ma incordez pina si eu :lol: un pic de-o vreme, macar din pdv teoretic deocamdata - ca simplu amator ex-aeromodelist nesponsorizat de banci ca escrocii de la ARCA, evident.
Trăim pe-o planetă nebună - opriţi-o să mă cobor !!!
http://povestoteca.wordpress.com/

calator astral

Buna Xanadron!
Mdea...un an de moderare e nasol, dar Dreptatea iese intotdeauna la suprafata, oricum nu eram abilitat sa cer suspendarea moderatorilor, recunosc ca m-am lasat prins in capcana, aceasta situatie nu se va mai repeta, sintem pe ultima suta de metri a unui lung maraton, cred ca e oportun sa ne axam pe anumite subiecte federatoare de stricta actualitate zic eu.

Deci si tu esti partizanul unor teste - experimente cu aparate de zbor neconventionale efectuate de Turbomecanica sau chiar "aripa mascata" Arteh, poate, cine stie, incununate de succes, care ar fi putut duce, de ce nu, putem visa, nu-i interzis, la realizarea unor prototipuri sau chiar la o productie de masa in cadrul unei colaborari cu Ministerul Apararii. Oricum ideea ca noi Romanii am putea produce aceste aerodine perfectionate se inscrie in acelasi context ca si proiectele ARCA, de mindrie nationala.

Macar sa avem noi ozeneuri, sa dispere dusmanii nostri.


Citat din: Arhanghelul din  31 Octombrie 2012, 14:50:16
Am votat a doua optiune ... "Nu stiu. Nu ar fi exclusa o astfel de productie secreta dar e greu de crezut." ...

Zic si eu o vorba ... pi la jud. Brasov ... cred ca se fac ...

La Turbomecanica am "oameni" si sigur nu ... se fac acolo ...

P.S. Bine ai revenit calatorule ... ti-am pastrat o bere ... BCA-ul l-am aruncat de mult ... dadea urat prin casa ...
_________________________________________________________________________
http://ro.wikipedia.org/wiki/MECIPT
http://www.tion.ro/primul-programator-al-mecipt-1-sustine-ca-nu-suntem-singuri-in-univers/892910
http://www.adevarul.ro/locale/timisoara/Strabunicul_calculatoarelor_romanesti_0_421758116.html#




   Iti multumesc pentru vot, Arhanghele. Timpul armelor a trecut, o mare Schimbare asteapta Omenirea, sintem la o cumpana, sa fim cu toti uniti in gata evenimentelor.

Va invit sa votati colegi rufonisti, participati la acest minisondaj.

horia2008

Cu siguranta Coanda a daruit Romaniei aceasta tehnologie,furata poate ( :-o ) de la Von Braun si Tesla  :?
Poate
ca TURBOMECANICA S.A. produce aparate de zbor neconventionale, dar nu chiar pe banda rulanta.... :roll:


Xanadron

#5
Citat din: horia2008 din  31 Octombrie 2012, 16:20:31
Cu siguranta Coanda a daruit Romaniei aceasta tehnologie,furata poate ( :-o ) de la Von Braun si Tesla  :?
Poate
ca TURBOMECANICA S.A. produce aparate de zbor neconventionale, dar nu chiar pe banda rulanta.... :roll:

Nu-i chiar asa apropo de ipoteza furtului 'telectual - si zic asta nu numai fiindca genialul H. Coanda a fost "inter pares" (adica se putea trage de sireturi :-D) cu Von Braun sau chiar Tesla. In orice caz, n-o sa aflati vreun cuvint oricit ati scotoci netul despre substantiala colaborare a conationalului HC cu nazistii intr-o anume perioada a lui "pariziana" - si implicit nimic despre conexiunile lui naturale in definitiv cu alti savanti (sau "doar" ingineri) de exceptie ca:
Viktor Schauberger
Rudolf Schriever
W. O. Schumann
Klaus Habermohl
Heinrich R. Miethe
G. Belluzzo
H. Fleissner
... si tot asa pina s-o insera am putea continua lista celor implicati in construirea a "n" prototipuri de aerodine neconventionale in timpul WW-II.

Nu-i chiar asa nici apropo de concluziile colegului Calator Astral - al carui entuziasm laudabil poate fi contagios, dar nu si-n cazul unora mai "copti" ca JE. :wink:
Fiindca in niciun caz n-am subscris in postarea precedenta la  teoria existentzei vreunei nave eventual intergalactice romanesti - ba chiar dimpotriva, am subliniat esecul real al TENTATIVEI de construire a unui prototip de aerodina lenticulara... clasica cumva, :ufo: pe vremea Odiosului plumbuit :lol: la Tirgoviste.

Desi omu' care mi-a povestit asta fiind direct implicat nu mai e demult in tzara, nu cred ca are vreun rost sa-i dezvalui identitatea, chiar daca n-or mai fi deloc "classified" 8-) informatiile respective (ramin oricum comice detaliile incercarilor de "carpire" a unor computere-hibrid cu piese manglite de-afara, inclusiv in cazul unor simulatoare de zbor destul de avansate pentru epoca respectiva).

Concluzie: Henri Coanda a realizat destule (stiute si nu prea) p-afara, da-n Romanica noastra se aplica cel mai des legenda Mesterului Manole  :-D (n.b.: nici cu asa-zisele proiecte ARCA... nu-i chiar asa cum astralul nostru coleg se-nflacareaza citeodata).
Trăim pe-o planetă nebună - opriţi-o să mă cobor !!!
http://povestoteca.wordpress.com/

kandaon

#6
Ideea asta (alaturi de cea cu "laserul", care spun unii ca nu era de fapt laser ci altceva, asta daca o fi fost adevarat) este una prezenta de obicei in teoriile "conspiratiei" de pe la noi.

Cert e ca Henri Coanda a inventat ceva (aici un interviu cu Radu Manicatide, unul din cei mai buni ingineri ai industriei aeronautice romanesti, prezentat pe un canal destul de serios)

manicatide.WMV

Asadar "farfuria" lui Coanda (ma rog, un prototip la scara redusa) functiona bine mersi in 1932!

In 1934 sau 1935 parca a si inegistrat un patent pentru ea, in Franta.

Pana aici se stie sigur, de aici apar alte teorii ale conspiratiei, si anume ca in 1940, cand ocupa Parisul, nemtii pun evident mana si pe oficiul ce se ocupa cu inventii si brevete. Acolo dau de patentul lui Coanda, care se afla si el in Franta la acea data.

Se spune ca urmarea e fireasca (pomenita de colegul Xanadron de altfel), si Henri Coanda e invitat, mai de voie (ca de, Romania va intra si ea in Axa) mai de nevoie (santaje, amenintari) sa lucreze la proiectul unei "aerodine lenticulare" pentru germani.
Si care ar fi aratat asa (conform internetului, unde fiecare posteaza ce vrea dar nu poti fii sigur de nimic)
http://www.456fis.org/HENRI_COABDA.htm



Fiindca necesita nu stiu cate motoare cu reactie, de care nemtii aveau mare nevoie la avioane mai clasice (desi si alea revolutionare la acea vreme) plus testari etc etc. proiectul (plus altele conduse de altii) nu a avansat la productie de serie.

Dupa razboi insa multe inventii si realizari se transfera in SUA unde ajunge si Henri Coanda. Curand (incepand cu 1947) incepe si "isteria" observatiilor legate de "farfurii zburatoare" acolo.

Deasemenea am citit undeva ca Henri Coanda s-ar fi intalnit cu Tesla la un moment dat (care si el avea idei legate de aparate de zbor neconventionale) si e posibil sa fi facut ceva schimb de idei (de aici si ideea ca laserullui Coanda" nu era nici laser si nici chiar a lui). Nu cred ca von Braun era legat de domeniul asta. Dar, sa nu uitam ca mentorul lui, Herman Oberth era sas din Romania si si-a luat doctoratul in fizica aici, cu o teza legata de rachete si folosirea lor in spatiu cosmic ce ii fusese respinsa in Germania pe motiv ca e "utopica".

Oricum, de o exista vreun aparat de zbor neconventional romanesc, nu cred ca vom afla prea curand (desi parca prea ne doare la basca de aviatia romana, mai nou vor sa cumpere 12 avioane third hand, poate ne bazam de fapt pe altceva si alea sunt doar praf in ochii "dujmanilor"  :roll: :ufo: :evil: :-D) , iar de nu o exista (varianta ceva mai plauzibila, desi nici prima nu e total de aruncat) iara greu de eliminat in intregime toate teoriile mai mult sau mai putin conspirationiste

alx

Off-topic!
  In primul rand,vreau sa-l lamuresc pe colegul calator astral nește chestii,ca sa nu mai existe confuzii:
Citat din: calator astral din  31 Octombrie 2012, 15:41:16
Buna Xanadron!
Mdea...un an de moderare e nasol, dar Dreptatea iese intotdeauna la suprafata, oricum nu eram abilitat sa cer suspendarea moderatorilor, recunosc ca m-am lasat prins in capcana, aceasta situatie nu se va mai repeta, sintem pe ultima suta de metri a unui lung maraton, cred ca e oportun sa ne axam pe anumite subiecte federatoare de stricta actualitate zic eu.
Stimate calator astral.Daca ne-am fi luat dupa DREPTATE,contul tau ar fi trebuit sters de multa vreme de pe acest forum.Asadar,nu dreptatea a fost factorul decisiv in revenirea ta.Daca chiar vrei sa stii,de salvat te-au "salvat,, like-urile pe care le bagai zilnic prin mesaje,,mai ales prin alea in care unii dintre noi eram combatuti...cu o perseverenta care m-a impresionat...incercand sa arati ca existi...
Cum te-au salvat? Simplu.Au inceput sa fie enervante,si atunci se impunea sa facem ceva.Multi dintre colegi au propus stergerea directa a contului tau,si trecerea ta ca Vizitator.Cu toate acestea,am hotarat sa-ti acordam ULTIMA SANSA,pentru ca suntem oameni si pentru a nu fi acuzati ca te-am "ras" fara a verifica daca nu ti-a revenit "mintea" la cap...
Asadar,ne aflam acum in situatia in care ai liber la postare.Nu face pe martirul/eroul,pentru ca nu esti nici una,nici alta,si nu e cazul...si s-ar putea sa NE ENERVEZI...si nu se stie ce reactie am putea avea.(cand spun noi,ma refer la cei din staff-ul rufon...)
   Si da,nu esti tu abilitat sa ceri suspendarea moderatorilor...la cati nervi ai facut acestora... ;D

Si acum on-topic:am ales prima varianta de raspuns,aia cu NU...si o sa explic si de ce. In primul rand,sunt sigur ca nu avem tehnologia necesara.Apoi,oricat de destepti credem ca am fi noi ca natie,si oricat de destepti am fi in realitate,presupunand prin absurd ca am reusi sa facem o chestie de aia sa zboare,credeti ca am avea si culoar de zbor? Adeca baietii aia dăștepți,recte "controlorii de trafic" ne-ar permite sa le "perturbam" activitatea cu jucariile noastre? Ma indoiesc...
"O piatră nu cade din cer.Sau,daca se intamplă să cada,atunci nu mai e piatră,ci aerolit."

elena78

Citat din: horia2008 din  31 Octombrie 2012, 16:20:31
Cu siguranta Coanda a daruit Romaniei aceasta tehnologie,furata poate ( :-o ) de la Von Braun si Tesla  :?


nu exista asa ceva ,Henri Coanda  nu a  furat absolut nimic ,poate contrar,ceilalti au furat de la el.
1.tehnologia lui Henri a fost inventata-descoperita   in anul 1911
2. iar nemtii au inceput  sa  fabrice masinile lor zburatoare incepand cu anul 1939.
3. Von Braun   de abia se nascuse cand  Henri  Coanda a inventat faimoasa tehnologie ..
4.deci  referitor la sondaj-vot  punctul n.r .3  este absolut gresita.deci  Von Braun  si Tesla  a furat de la  Henri  si nu invers....domnule Calator astral  aveti idei  cam confuze......no-offence..

kefren

 

Si acum on-topic:am ales prima varianta de raspuns,aia cu NU...si o sa explic si de ce. In primul rand,sunt sigur ca nu avem tehnologia necesara.Apoi,oricat de destepti credem ca am fi noi ca natie,si oricat de destepti am fi in realitate,presupunand prin absurd ca am reusi sa facem o chestie de aia sa zboare,credeti ca am avea si culoar de zbor? Adeca baietii aia dăștepți,recte "controlorii de trafic" ne-ar permite sa le "perturbam" activitatea cu jucariile noastre? Ma indoiesc...
[/quote]

         Oricine reuseste sa realizeze un obiect zburator cu abilitatile unei farfurii zburatoare,drone,n-are nevoie de aprobarile controlorilor de trafic si asta doar prin faptul ca tehnologia i-ar permite sa zboare la cu totul alt nivel.Asta doar in cazul in care nu esti "prins" de radar si trimit dupa tine niste avioane de vanatoare,sau cine stie,poate alte "farfurii zburatoare"!

StarDust

tot off-topic!

Ma intreb de ce se mai oboseste sa mai posteze pe un "pseudo-forum". De fapt, nu ma intreb... motivele-s clare, da no', mai bine ma abtin!

on-topic, OZN produse la Turbomecanica? Haideti sa fim seriosi! Poate la o turbomecanica din planul astral... da' binenteles, asta e doar punctul meu de vedere.
În credinta au murit toti acestia, fara sa fi capatat lucrurile fagaduite, ci  doar le-au vazut si le-au urat de bine de departe, marturisind ca sunt straini si calatori pe pamînt.  Evrei 11:13-16

mm

  Am fost o data, demult, (cred ca au trecut vreo 25 anisori) la Turbomecanica. Nu-mi mai amintesc in ce problema. Singura amintire ramasa in memoria mea se refera la un motor de aviatie pe care l-am vazut sectionat si m-a surpris stadiul tehnic ridicat de proiectare, tehnologie si executie la care fusese realizat (vorbesc aici strict pe linia domeniului meu in care lucram - mecanica fina). Nu era totusi ceva care sa exceada posibilitatile tehnice de atunci dar facusera ceva inteligent, asa cum si eu as fi facut (de m-ar fi bagat cineva in seama).
  La ora acesta as avea indrazneala sa realizez ceva peste ce-am vazut atunci (caci ulterior am mai acumulat experienta si ... sunt deja pensionar  :-o deci nu ma doare gura).

  Nu stiu daca Turbomecanica mai functioneaza sau urmeaza aceeasi traiectorie in picaj, ca si cvasi-majoritatea fabricilor (nemai)existente inainte de revolutie. Raspunsul meu, la intrebarea din capatul de sus al topicului, este ca din pdv tehnologic fabrica respectiva poate realiza cam orice, mai ales daca are si oameni pregatiti (poate-i mai are...). Decizia ca ce sa fabrice ei acolo?, o iau altii mai de deasupra si ce decid ei, aia se face. 
Cand te afli la frontierele cunoasterii trebuie sa privesti dincolo de gard.

Ganditorul

#12
1. Bine ai revenit Calatorule, sper sa avem parte de discutii interesante si nu de devieri in plan personl al discutiilor. Ceea ce a aparut la "Ruslana" poate fi foarte bine facatura unui outsider asa cum cred ca identitatea declarata a Licuriciului e falsa (aia cu CNP, imagine si realizari) - totul facut ca sa deraiem iar pe discutii colaterale. oricum reprosul cu "Ruslana" trebuia facut inainte si nu dupa reacceptare in forum. Asa mi se pare corect...

2. Elena - Nu calatorul a spus ca H. Conda a "furat" tehnologia...
3. Realizarea unei aerodine la Turbomecanica - daca nu a fost "in plan" - ar trebui sa fie. Pt ca in materie de inventii si tehnologii avansate suntem in topul mondial in timp ce in realizarea practica a acestor inventii si concepte suntem ...ultimii.

4. Efectul Coanda nu e furat ci este descoperit de Coanda pe "pielea sa". La punere in functiune a primului avion cu reactie acest efect a fost cel care a incendiat avionul pe pista de demonstratii. Savantul roman incercand sa gaseasca cauzele incendiului si randamentului scazut (in faza practica) a motorului cu reactie a facut aceasta descoperire - "efectul Coanda - si dintr-o frana a dezvoltarii a reusit sa-l faca un "motor" al aviatiei. Efectul Coanda este folosit cu succes la toate avioanele performante (mai ales militare) ... dar inca mai poate avea aplicatii ce nu sunt luate inca in consideratie de "mai marii lumii" pentru ca aplicarea lui ar scoate din scena multe industrii care acum conduc lumea.
Efectul in sine se bazeaza pe avansarea vehicolului prin absobtia pe directia de deplasare si mai putin pe "impingerea" realizata de propulsoare.
Colaborarea cu nemtii ar putea fi de fapt colaborarea cu Schauberger iar "farfuria zburatoare" realizata de nemti a fost un succes tehnologic - nu si militar. campul de plasma ce se forma in jurul aparatului aflat in zbor nu permitea sub nici o forma excutarea focului asupra inamicului. Asa ca inventia a fost abandonata de la "productia in serie" pt ca in timp de razboi nimeni nu e dispus sa faca aerodine eficiente destinate plimbarii.
Nu ma intrebati de surse, caci sunt multiple iar ceea ce am scris mai sus e o sinteza.

P.S. Ca un infocat admirator al lui H Coanda vreau sa adaug ca exista o diferenta de abordare a stiintelor intre Tesla si Coanda. Coanda a fost un savant multidisciplinar cu inclinatii spre tehnica/mecanica fluidelor in timp ce Tesla a fost un savant multidisciplinar cu inclinatii spre folosirea spectrului energetic al pamantului. Deci un "furt" intre cei doi ar fi cam imposibil - nu exclud insa un schimb de idei sau discutii. Oricum abii savanti au lasat posteritatii inventii si teorii ce nu pot fi inca explicate in totalitate - dimpotriva - as spune ca nu sunt descifrate d loc si ca "inventiile" Tesla sau Coanda de azi sunt niste chiciuri ce reprezinta cam ce au inteles savantii de azi din teoria si schitele celor doi titani ai stiintei.

tractorbeam

#13
Citat din: Ganditorul din  01 Noiembrie 2012, 10:03:32
......asa cum cred ca identitatea declarata a Licuriciului e falsa (aia cu CNP, imagine si realizari)

...Efectul Coanda nu e furat ci este descoperit de Coanda pe "pielea sa". ....Efectul in sine se bazeaza pe avansarea vehicolului prin absobtia pe directia de deplasare si mai putin pe "impingerea" realizata de propulsoare....

....Colaborarea cu nemtii ar putea fi de fapt colaborarea cu Schauberger

- > identitatea e corecta l-am verificat eu, poti avea incredere daca.. ai incredere in ceea ce spun eu ;
-> pe pielea sa indeed adica s-a si parlit pe maini incercand sa stopeze flacarile care se prelingeau pe langa fuselaj si carcasa motor
-> in acea perioada a fost.....??

PREMIERE BY HENRI COANDA;
• First jet engine powered plane.
• First twin engine plane.
• First twin tail boom plane.
• First thick wings.
• First Kruger flaps.
• First "Sesquiplan" wings, reinvented 10 years later and used on Fokker's, Brequet's and Potez's planes.
• First rocket cannon; several months ahead of Dr Robert, H.Goddard.
• First static electricity dissipation rods from trailing edges.
First method of photographing bullets in flight.
• First Fluid Amplifiers.
• First external and internal Coanda nozzles.
• First hydraulic automobile transmission.

Uitati-va bine la ce am ingrosat (cu bold), nu cumva Rudan voia sa fotografieze obuzul care iesea de pe teava tunului?
Mai bine ne spune nea' Rudan cat si cum a avut acces la documentatiile Coanda. Ca timpu' e scurt. Pentru unii dintre noi. :evil:





kandaon

Citat din: kefren din  31 Octombrie 2012, 20:20:52


Si acum on-topic:am ales prima varianta de raspuns,aia cu NU...si o sa explic si de ce. In primul rand,sunt sigur ca nu avem tehnologia necesara.Apoi,oricat de destepti credem ca am fi noi ca natie,si oricat de destepti am fi in realitate,presupunand prin absurd ca am reusi sa facem o chestie de aia sa zboare,credeti ca am avea si culoar de zbor? Adeca baietii aia dăștepți,recte "controlorii de trafic" ne-ar permite sa le "perturbam" activitatea cu jucariile noastre? Ma indoiesc...


         Oricine reuseste sa realizeze un obiect zburator cu abilitatile unei farfurii zburatoare,drone,n-are nevoie de aprobarile controlorilor de trafic si asta doar prin faptul ca tehnologia i-ar permite sa zboare la cu totul alt nivel.Asta doar in cazul in care nu esti "prins" de radar si trimit dupa tine niste avioane de vanatoare,sau cine stie,poate alte "farfurii zburatoare"!

Nu cred ca Alx se referea la niste controlori de trafic "clasici". Mai ales ca daca era vorba sa fie unii de pe la noi nu ar fi fost nici o problema, dat fiind ca Turbomecanica ar fi lucrat pentru Armata, cea care controla si traficul si avea si avioane de vanatoare sa le trimita dupa intrusi daca era cazul.

E vorba probabil de unii de mai sus sau de prin alte parti, care sa aiba si ei niste "farfurii zburatoare", corect