Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Misterul sarcofagului de la Palenque

Creat de Skywalker, 11 Decembrie 2005, 18:42:31

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Ce reprezinta pentru voi desenul?

Nu pot sa-mi dau seama
2 (16.7%)
Pare a fi intr-adevar o racheta
8 (66.7%)
E doar un om care sta pe ceva
2 (16.7%)

Numărul total de membrii care au votat: 2

Votare închisă: 11 Decembrie 2005, 18:42:31

baaron

Daca ati incerca sa rasfoiti un pic istoria amerindiana veti observa ca este imposibil sa fie o coincidenta.
Dar cred ca cel mai bine ar fi ca Spooky sa posteze mai multe articole care sa va ofere o explicatie mai detailata asupra subiectului...O sa caut si eu sa vad ce gasesc .

draculasblood

astept niste dovezi...mi-e si lene sa caut... :lol:
dar poate fi pur si simplu o coencidenta...

baaron

Pai cauta dovezile si pe urma discutam....crede-ma ca nu am timp sa iti explic in cinci minute 3000 de ani de civilizatie....tu singur trebuie sa citesti si sa analizezi.

baaron

#18
Un obiect foarte mult discutat în cercurile de specialitate este piatra de mormânt din Palenque.
Aceasta a fost descoperita pe 15 Iulie în anul 1952 de catre archeologul mexican Alberto Ruz Lhuiller, în Templul inscriptiilor din Palenque. Aceasta se afla într-o grota care este sapata în stânca si pare sa fie ca de gheata, dupa cum declara mai târziu archeologul mexican.
Erich von Däniken, într-una din cartile sale o descrie ca reprezentând un astronaut în interiorul navei sale spatiale, care în acest caz este prezentata în sectiune..Cercetatorul civilizatiei maya Profesorul german Herbert Wilhelmy da o interpretare proprie semnelor de pe piatra spunând ca este vorba de zeul porumbului Yum Kax. Tot el declara ca Däniken doreste sa manipuleze cititorii interpretând piatra privita pe latime atâta timp cât amplasarea ei în camera îngusta impune o interpretare privind-o pe lungime dein partea îngusta a acesteia.
Alti cercetatori înclina sa creada ca este vorba despre o reprezentare a unei personalitati pe drumul spre Xibalba, lumea mortilor în simbolistica maya. Unde exact se afla aceasta lume a mortilor nu este însa foarte clar. Prof. Linda Schele si Prof. David Freidel o descriu ca un "Loc al fricii" pentru ca numai un an mai târziu sa declare ca nu trebuie întotdeauna identificat cu o lume subpamânteana ci poate fi vorba si de una localizata în Calea lactee...
Cercetatorii sunt însa de comun acord ca persoana reprezentata pe piatra este printul maya Pacal. Pe aceasta si pe marginea capacului se afla doua liste cu regii din Palenque cu datele nasterii, mortii si de numire ca si regi.
Un alt lucru interesant: cadavrul din mormânt. Acesta are o înaltime cu mult mai mare decât cea a mayasilor din zilele noastre. Cadavrul a fost identificat, în 1952, ca fiind acela al unei persoane de sex masculin în vârsta de 40 de ani. Aici apar însa neconcordante în datari. Printul Pacal s-a nascut pe data de 22 Martie în anul 603 al erei noastre. La vârsta de 12 ani si 125 de zile este încoronat ca si domn în Palenque, la 23 de ani se casatoreste cu o femeie de vita nobila care moare în vârsta de 46 ani. Pacal moare la vârsta de 80 de ani si 158 de zile. Acest lucru s-a stablit din înscriptiile de pe mormânt si din piramida. Pentru a elimina dubiile ce s-au ivit, cadavrul a mai fost cercetat înca odata în anul 1974 dar asta nu a dus decât la aceea ca datele stablite în 1952 au fost confirmate.
Interesante sunt si trasaturile fetei acestei persoane. Fata si aproape tot corpul au fost acoperite cu placute subtiri de jad (da aur în versiunea lui Däniken). Un artist a reconstruit cu ajutorul placutelor de jad trasaturile persoanei din mormânt si stabilit ca forma nasului este cu totul neobisnuita pentru rasele umane cunoscute pe Pamânt. Acesta porneste de la mijlocul fruntii împartind-o practic în doua. În afara de aceasta dintii scheletului nu erau pliti si nici nu aveau insertii de pirita sau jad, lucru obisnuit la Mayasi. De asemenea nici craniul nu era deformat cum se obisnuia la persoanele nobile. Toate acestea ne duc cu gândul la faptul ca scheletul poate sa apartina altei persoane decât lui Pacal, lucru ce ar explica data mortii. O alta ipoteza este aceea ca persoana din mormânt nu este una maiasa...
Iar cea mai spectaculoasa teorie e aceea ca printul ar fi fost, în timpul vietii rapit sau luat de extraterestrii si adus înapoi dupa un timp de câteva decenii. Acesta ar explica de ce vârsta sa este de fapt 80 de ani iar cea a scheletului numai 40(!?) stiut fiind faptul ca la o viteza apropiata de cea a luminii timpul se contracteaza. Acest lucru este întarit (?) de faptul ca maiasii nu încoronau un nou rege atâta timp cât cel vechi se mai afla înca în viata (cazuri de prizonierat).Faptul ca astfel de cazuri de "rapiri" facute de zei sunt deseori semnalate începând cu mitologia nu exclude ca un astfel de lucru sa i se fi întâmplat si lui Pacal. Totusi lipsa sa nu este notata niciunde în inscriptiile gasite în "Templul inscriptiilor" sau în alte locuri din Palenque.
Ca mormântul din Palenque este un lucru deosebit din punct de vedere arheologic nu sta în discutie. Ca cel inmormântat aici este o persoana nobila de asemenea. Alte presupuneri cu privire la originea si trecutul persoanei din mormânt se pot face oricând, dând frâu liber imaginatiei, dar probabil adevarul nu va fi aflat niciodata...


IONUT

Foarte interesant, baaron.

Nu degeaba corpul respectiv era acoperit cu asemena materiale aur şi jad. Jadul este un material folosit şi în extremul orient. Aurul are proprietatea de a distruge bacteriile cu care intră în contact.

Anna

Erich von Daniken sustine ca este schema foarte clara a unei rachete/nave cosmice. sunt de acord cu dansul!

entitate

si el e de acord cu ce vrei tu numai sa-i cumperi cartile

Anna

Citat din: entitate din  12 Aprilie 2007, 21:04:53
si el e de acord cu ce vrei tu numai sa-i cumperi cartile
zau? la fel ii putem acuza pe toti de fabulatie...si pe daniken si pe helsing si pe jacobs si pe billy meier...si nu neg ca au momente cand bat campii. dankien este un deschizator de drumuri...el a pus primul punctul pe i. in lucrarea lui "amintiri despre viitor" aparuta prin anii 70 parca dezbate cam 60% din temele pe care le dezbateti voi aici...cartea e realista si plina de argumente. si nu mai tranti mesaje dinastea arogante....ca nu esti tu cel mai destept de pe aici. vreau sa dezvolti mai mult, sa vii cu argumente...nu sa trantesti o propozitie ca la copiii de clasa a 2 a. :evil:

adrianh

Eu am gasit un alt articol referitor la aceasta tema!articolul vi-l reda integral!sursa http://cybercritica.catehezecatolice.org/?p=26!

Nu numai Howard Carter ºi Lordul Carnarvon au trãit emoþiile marilor aventurieri stil Indiana Jones. La exact 30 de ani dupã ce aceºtia au scos la luminã mormântul regelui Tutankhamun, o altã descoperire arheologicã avea sã provoace unde de ºoc în lumea savantã. Dupã ce a condus mai bine de 10 ani un program de sãpãturi sistematice pe ºantierul de la Palenque (Mexic), arheologul Alberto Ruz Lhullier avea sã-ºi vadã rãsplãtite din plin eforturile în anul 1952. Beneficiind de sprijinul guvernului mexican care i-a acordat autorizaþiile necesare, Lhullier s-a apropiat cu interes de unul dintre cele mai spectaculoase monumente descoperite vreodatã în America Centralã: "Templul Inscripþiilor" (numit astfel datoritã numeroaselor hieroglife dãltuite pe pereþii interiori). Orientat spre sud, mãreþul edificiu este înconjurat de jungla deasã, fiind plasat în cel mai celebru sit arheologic cuprins între Sierra ºi Chiapas (în partea de Sud a Mexicului). Un aspect ce meritã menþionat este numãrul treptelor scãrii care urcã spre platforma templului: 69. Exact durata în ani a domniei celui cãruia i-a fost ridicat monumentul, domnitorul Pakal. Atras de o serie de orificii din podeaua templului situat la o înãlþime echivalentã (aproximativ) cu aceea a unui bloc cu 7 etaje, Lhullier descoperã o dalã de piatrã sub care se afla o scarã misterioasã, acoperitã cu dãrâmãturi. Printr-o muncã febrilã, arheologul ºi echipa sa degajeazã scara ºi coboarã spre baza piramidei unde descoperã un sarcofag uriaº. Acoperit cu o lespede ce cântãreºte aproape 6 tone, mormântul conþinea osemintele unuia dintre regii cei mai vestiþi din istoria mayaºã: regele Hanab'-Pakal (care a domnit între anii 615 ºi 683 d.Cr.). Identificat pe baza inscripþiilor care acoperã pereþii camerei mortuare, atât regele Pakal cât ºi descoperitorul rãmãºiþelor sale, Alberto Ruz Lhullier, aveau sã devinã cu mult mai celebri decât ºi-ar fi putut imagina cel mai optimist observator. ªi asta nu atât prin eforturile istoricilor dedicaþi studiului lumii mesoamericane, ci datoritã unui controversat autor contemporan: Erich von Däniken.

Nãscut în 1935 în localitatea Zofingen ºi crescut la Fribourg, într-o familie catolicã conservatoare, von Däniken are o traiectorie cât se poate de curioasã. Fãrã sã-ºi fi încheiat studiile niciodatã, el devine la vârsta de numai 19 ani hotelier în þara natalã, Elveþia. În ciuda funcþiei administrative – de manager – la care va accede rapid, se preocupã în continuare de vechea pasiune dobânditã în adolescenþã: studiul culturilor antice ºi, în special, cercetarea celor mai controversate urme arheologice. Astfel începe sã scrie o carte, Chariots of the Gods? Unsolved Mystery of the Past, care, dupã prima editare din 1968, devine unul dintre best-seller-urile ultimelor decenii ale secolului XX. Tãlmãcitã (surprinzãtor de repede!) ºi la noi sub titlul – din care au fost eliminate cu grijã referinþele la "Zei" – Amintiri despre viitor (Bucureºti: Editura Politicã, 1970), volumul atrage atenþia unui larg public nespecializat asupra câtorva probleme reale ridicate de anumite descoperiri arheologice. Tradusã în 28 de limbi ºi vândutã în peste 60 de milioane de exemplare, Chariots of the Gods? reprezintã un exemplu deconcertant de manipulare involuntarã a istoriei. Þinând seama de educaþia catolicã a lui Däniken, avem totodatã de-a face cu un exemplu tipic de secularizare a credinþei creºtine. În ciuda acestor aspecte, s-ar pãrea cã existã ºi anumite pãrþi pozitive peste care nu putem trece prea uºor cu vederea. Sã vedem despre ce este vorba.

Cu un ton deopotrivã profetic ºi enigmatic, ca al unui adevãrat "iniþiat" în taine inaccesibile vulgului, Erich von Däniken reveleazã pe parcursul întregului volum un mare secret: pãmântul a fost vizitat în antichitate de extratereºtrii. De fapt aceasta-i toatã "revelaþia" lui von Däniken. Folosind o retoricã care reia obsesiv, mereu ºi mereu aceeaºi placã, el construieºte o hermeneuticã întemeiatã pe aceastã unicã presupoziþie - în ciuda oricãror argumente ale ºtiinþei "oficiale". Toate sursele istorice, toate urmele arheologice, dar mai cu seamã vechile texte sacre ºi mitologice ale omenirii sunt interpretate în aceastã cheie: pãmântul a fost vizitat de fiinþe extra-terestre. Dornic sã adune cât mai multe dovezi, o descoperire atât de importantã ca cea de la Palenque nu putea sã-i scape dibaciului elveþian.




Capacul sarcofagului ce acoperea osemintele lui Hanab'-Pakal este acoperit de un basorelief bine conservat, cu o bogãþie de datalii rar întâlnitã. Imaginea îl înfãþiºeazã pe regele Pakal rostogolindu-se în lumea sub-pãmânteanã a morþilor, înfãºurat de rãdãcinile arborelui sacru Ceiba, despre care vechii mayaºi credeau cã-ºi are rãdãcinile înfipte în centrul pãmântului legând cele trei regiuni ale întregului cosmos: infernul, pãmântul ºi cerul paradisiac. În viziunea simbolicã specificã gândirii arhaice arborele sacru era totodatã puntea care permitea comunicarea dintre lumea oamenilor ºi lumea spiritelor, a zeilor.

Pentru von Däniken mitologia mayaºã nu are nici o importanþã luatã în semnificaþiile sale originare ºi originale. Cãci prin ochelarii sãi de specialist în "paleoastronauticã" el nu poate vedea decât ceea ce propria sa opticã îi permite. Astfel, susþinând mai întâi cã arheologii greºesc începând cu însuºi modul în care privesc piatra tombalã de pe mormântul lui Hanab'-Pakal, propune un alt punct de vedere: rãsturnat. Deci piatra trebuie privitã din lateral, dinspre latura lungã a ei, iar nu dinspre latura scurtã. Conform acestui unghi vizual regele nu este, de fapt, ghemuit pe spate cu faþa spre înaltul paradisiac al arboreului Ceiba, ci este ghemuit spre înainte, asemenea unui motociclist pe agregatul sãu. Însã mulþimea de fire ce-l înconjoarã îi oferã lui Däniken prilejul sã triumfe: este vorba de un cosmonaut! Cum altfel? Îmbrãcat într-un costum similar celor japoneze (zice tot Däniken), cu un tub de oxigen care-i intrã în nas, el nu poate fi decât un extraterestru... Elveþianul nu se opreºte aici: el vede flãcãrile reactorului, fuselajul navei, în fine, absolut toate accesoriile unei astronave conduse de misteriosul pasager. Urmaºii lui Däniken merg încã ºi mai departe. Un autor român, Mihai E. ªerban, afirmã cã scheletul din mormânt ar avea o înãlþime cu mult mai mare decât cea a bãºtinaºilor: 1,70 faþã de (maximum) 1,54 (cf. Mihai E. ªerban, Semenii întru raþiune, Cluj-Napoca: Editura Dacia, 1982, p. 98). Evident, toate aceste speculaþii "ºtiinþifice" conduc spre o singurã concluzie: avem de-a face cu un extraterestru, strãmoº veritabil al speciei umane.
ªtiþi ce-i paradoxal? Mitologia antichitãþii se referã, într-adevãr, adesea, la fãpturi supra-naturale, ne-pãmânteºti. În fond, personajele socotite de unii ca fiind alieni veniþi de cine ºtie de unde, din hãul cosmic, sunt, într-un anumit sens, extra-terestre. Sens care nu este atât de departe de noi – la mii de ani luminã – cum crede Erich von Däniken.
Sper sa va placa!De indata ce voi mai gasi informatii sau articole,vi le voi prezenta integral!Este voie?Se supara cineva ca postez articole intregi?
Viata e o piesa de teatru,ce trebuie jucata la maxim!Asa ca nu ezitati sa profitati de ea!

LupinThe3rd

Gata cu offtopicurile.
Ce e daca de fapt respectivul desen nu reprezinta nici o nava spatiala ci ceva mult mai pamantean dar care habar nu avem ce este.
Hai sa presupunem ca respectiva imagine ar fi fost interpretata, pentru ca ea nu este o nava ci doar o imagine care este interepretata, in secolul XVI. Ar fi vazut cei din secolul XVI, o nava. Ma indoiesc. Exista doua contexte in cadrul interpretarii: contextul de cunostinte in care este facut desenul si cel in care este interpretat. Primul este total necunoscut. Nu cred ca Daniken a discutat cu vre-un specialist in semiotica. Daniken cu cartea lui a tras niste linii intre niste puncte astfel incat sa confirme ce crede el.
Un alt exemplu. Hai sa facem urmatorul scenariu: civilizatia se prabuseste. Colbul se asterne peste tot... Dupa 5000 de ani omenirea ajunge din nou intr-un stadiu asemanator cu cel de acum. Arheologii gasescu doar bucati disparate...
Prima este
http://blogs.smh.com.au/entertainment/armanihat.jpg
Daca respectivi nu redescopera palaria dar redescopera antena de satelit cum va fi interepretata poza respectiva. Sau cum vor fi interpretate niste schite de farfurii zburatoare desenate de cineva pe beton? Inseamna ca noi folosim farfuriile zburatoare acum?
Cum vor fi interpretate urmatoarele poze:
http://english.people.com.cn/200609/14/images/0913_A36.jpg
http://static.flickr.com/47/186866296_5efb967765.jpg?v=0
http://www.eurodisplay.de/downloads/gross/grosse_81_1_gross_Titel_vorne.jpg?1175894675
http://blogs.smh.com.au/entertainment/armanihat.jpg
http://www.texaschapbookpress.com/magellanslog91/couture2gaysamurai.jpg
Sau sa presupunem ca civilizatia dispare iar singurul lucru care ramane e un DVD cu Duffy Duck iar peste 10000 de ani o nava extraterestra aterizeza, il gaseste si il decodeaza... Ce vor intelege?
Sau sa presupunem ca singurele lucruri care vor fi gasite peste 5000 de ani ar fi picturile lui Dali
http://uncletaz.com/classgallery/Dali/dali.html
sau
Sagrada Familia din Barcelona:
http://images.google.com/images?q=Sagrada+Familia&svnum=10&um=1&hl=en&sa=G&imgsz=xxlarge
si exemplele pot continua...
Imaginea care Daniken extragand-o din context spune ca e o nava spatiala in context poate insemna orice inclusiv: "Mayas frecand menta la munca" sau "Mayas meditand pe wc-u". Cu siguranta nu poate fi intereptata ca "Iobag fugind pe camp" pentru ca respectivul din imagine nu fuge si nu pare a fi pe camp. Samd.
Scoasa afara din context imaginea poate reprezenta aproape orice.... inclusiv o nava spatiala...sau "iobag relaxat"

Anna

hai ca pana la urma m-ai facut sa rad si ti-ai argumentat civilizat opinia  :wink:
totusi cum ramane cu scheletul dinauntru care nu aduce nici cum cu al unui bastinas  :?
s-a incercat o reconstituire 3d a trasaturilor chipului pe baza craniului?
un lucru e clar: si anume ca locuitorii americii latine au avut tangente destule cu oameni de pe batranul continent evident cu trasaturi caucaziene(vezi descriere viracocha, quetzalcuatl), transformandu-i chiar si in zei, si recunoscandu-le superioritatea spirituala si tehnica. Nu degeaba aztecii cand l-au vazut pe hernando cortez impreuna cu invincibila armada cu armuri impunatoare calare pe cai, iesind din mare, dupa ce au acostat cu galioanele la tarmul Mexicului de azi, au fost ferm convinsi ca Quetzalcuatl s-a intors. Imparatul Moctezuma s-a inselat...era inceputul sfarsitului pentru imperiul aztec.
Revenind  la civilizatia maya: are o vechime mai mare decat civilizatiile inca si azteca, sunt politeisti, zeul cel mai important fiind Gemma- zeu al iubirii. Prin simbolurile religiile lor se intalneste si crucea precum si svastica(la fel ca si la hindusi).

Nox

#26
Citat din: LupinThe3rd din  02 Mai 2007, 19:57:21
Exista doua contexte in cadrul interpretarii:

Aici contextul nu are nici o relevanta pentru ca un obiect ramane acel obiect indiferent de context. Doar pentru a defini scopul in care era folosit obiectul avem nevoie de context!!

Fa un exercitiu si spune ce reprezinta ID-urile marcate pe figura...
Nu tot ce zboară şi este necunoscut este extraterestru.
All warfare is based on deception. -- Sun Tzu, 600 BC

All types of knowledge, ultimately mean self knowledge. -- Bruce Lee

Anna

Rasfoiam zilele trecute o carte despre paleoastronautica si am gasit ceva destul de interesant care m-a dus cu gandul imediat la costumul mortuar al lui Pacal.
Este vorba despre un costum asemanator, construit din placute de jad(mai exact 2948 astfel de placute), cusute cu fir de aur, care a apartinut reginei Dou Wan(circa 200 i Hr) din dinastia Han. Mormantul ei a fost descoperit in 1968, si se pare ca regii acestei dinastii inainte de a fi inmormantati erau toti imbracati intr-un astfel de costum ciudat . Costumul a atras atentia primilor cercetatori ai paleoastronauticii prin faptul ca seamana izbitor de mult cu un costum de astronaut.
Mai mult, fizionomia fetei, si designul per ansamblu mi se pare ca are dubios de multe lucruri in comun cu vesmantul regelui mayas, chiar daca diferenta intre ele e de un milieniu .
In prima poza este costumul reginei iar in a doua costumul sotului ei. Acesta are o lungime de 1,88m. Cam inalt pentru un chinez, nu? As zice mai degraba inaltime de viking.(LOL!). Deci inca o asemanare cu trupul de la Palenque.

Anna

Si inca o poza in care se vede mai bine masca mortuara din jad a regelui mayas pacal cel mare :-)
Sper ca nu sperie pe nimeni.