Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Elice cu propulsie reactiva

Creat de protelisav, 31 Decembrie 2011, 13:13:59

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

protelisav

Elicea cu propulsie reactivă este o soluţie tehnică novatoare, care se poate utiliza la o gamă diversificată a  mijloaceloe aeronautice de transport, de la avioane şi elicoptere, cunoscute in prezent, până la noi variante constructive pentru aparatelor de zbor , de tip lenticular sau chiar individuale.Se ştie că statoreactoarele au o cea mai simplă schemă constructivă dintre motoarele reactive şi nu au piese în rotaţie, însă nu pot funcţiona la punct fix, iar plafonul de zbor depinde de viteza de deplasare, pentru a pătrunde în difuzor un debit constant de aer, în condiţiile scăderii cu înălţimea a densităţii atmosferei. 
O posibilitate de a elimina aceste dezavantaje consta in realizarea unei structuri mixte, de tip elice cu propulsie reactivă, prin dispunerea unor statoreactoare pe palele elicei, la distanţe egale faţă de axul de rotaţie. Altfel spus, elicea este acţionată de forţele reactive produse de statoreactoare, ansamblu care asigură cuplul motor, forţa de tracţiune şi portanţa aparatelor de zbor.
Prin aplicarea soluţiei tehnice propuse  se obţin următoarele avantaje :
-viteze mari de deplasare a aparatelor de zbor ;
-funcţionarea statoreactoarelor chiar şi la punct fix ;
-reducerea considerabilă a cuplului de reacţiune existent la elicopterele prevăzute cu motoare termice, care determină o rotaţie inversă a aparatului–efect compensat prin utilizarea a două elice portante care se rotesc în sensuri contrare sau prin montarea unei elice anticuplu la partea terminală a fuselajului ;
-stabilitate mare pe traiectorie a aparatelor de zbor, datorită efectului giroscopic considerabil al elicelor cu propulsie reactivă .
   Se dă în continuare un exemplu de realizare a soluţiei tehnice, în legătură cu figurile 1 şi 2, care reprezintă:
-fig.1, secţiune cu vedere a unei elice cu propulsie reactivă ;
-fig.2, profilul palelor elicei.
     Elicea cu propulsie reactivă se compune, în principal, din palele 3 şi 4, montate pe axul cu butuc 7, precum şi din statoreactoarele 1 şi 2, dispuse la distanţe egale faţă de axa de rotaţie. Statoreactoarele 1 şi 2 sunt prevăzute la capete cu difuzoare şi ajutajeLaval – D1,A1,respectiv D2,A2 - şi comunică, prin canalul longitudinal 6, precum şi unul similar practicat în pala 4 a elicei, cu canalul median 5 al axului cu butuc, pus în legătură cu rezervorul de combustibil. Pentru a permite mişcarea de rotaţie, axul cu butuc al elicei cu propulsie reactivă este asamblat pe conducta rezervorului de combustibil prin intermediul unui cuplaj mecanic .Circularea forţată a combustibilului lichid se realizează cu ajutorul unei pompe, iar pentru reglarea debitului se utilizează  robinete cu ventil sau cu clapetă, acţionate manual sau prin intermediul  unor sisteme electrice, hidraulice sau pneumatice,cunoscute în tehnica actuală, fără să mai fie necesare precizări suplimentare. Parametrii de funcţionare ai aparatului de zbor sunt stabiliţi de către pilot de la tabloul de bord cu ajutorul unor mecanisme şi dispozitive de comandă şi control.
Modul de funcţionare a elicei cu propulsie reactivă este realativ simplu.  Prin injecţia combustibilului în camerele de ardere ale statoreactoarelor  şi aprinderea acestuia cu ajutorul unor bujii electrice, se degajă prin ardere o mare cantitate de gaze, a căror presiune poate depăşi 100 at la temperaturi de circa 1500-20000C.Alimentarea cu aer a camerelor de ardere se face prin difuzoarele D1 şi D2, iar jeturile de gaze, evacuate cu viteze supersonice prin ajutajele Laval A1 şi A2, asigură forţele reactive care produc cuplul motor pentru punerea în mişcare de rotaţie a elicei. Forţele reactive de propulsie sunt orientate în sens contrar cu vitezele de evacuare a gazelor de ardere, fiind explicate teoretic pe baza principiului acţiunilor reciproce şi a teoremei de conservare a impulsului mecanic . Statoreactoarele 1 şi 2 pot  utiliza diverşi combustibili lichizi, ca de exemplu kerosenul .
   Elicea cu propulsie reactivă este prevăzută cu două sau chiar cu mai multe pale dispuse regulat în jurul axei de rotaţie. Palele elicei au un profil special, prezentat în figura 2, caracterizat printr-o rezistenţă la înaintare mică, însă forţa aerodinamică este suficient de mare pentru a asigura deplasarea aparatului de zbor. Componentele ale forţei aerodinamice depind de mai mulţi parametrii-forma şi dimensiunile elicei,unghiul de atac  , viteza unghiulară  , densitatea   a aerului. În general, palele elicei au bordul de atac rotunjit, spre deosebire de bordul de fugă care este ascuţit, iar suprafeţele active au curburi diferite pentru a asigura diferenţe de viteză, şi implicit de presiune, ale straturilor de aer din apropiere . Rezultanta forţelor de presiune exercitate pe palele elicei aflate în mişcare de rotaţie asigură, la turaţii mari, forţa de tracţiune pentru deplasarea aeronavelor şi chiar forţa de sustentaţie la elicoptere,însă portanţa la avioane este datorată aripilor. Spre deosebire de avioane,elicea elicopterelor are palele montate pe axul cu butuc prin articulaţii,fiind prevăzută cu un platou de variaţie ciclică a pasului, cu disc pendular, care permite efectuarea mişcărilor de bătaie şi bascularea înainte, elemente care nu au mai fost redate în figura 1, pentru simplificarea desenului, fiind cunoscute la nivelul tehnicii actuale . În timpul mişcării de rotaţie, palele elicei sunt supuse în special unor solicitări centrifugale, cele de încovoiere sau torsiune au valori mult mai reduse.
Elicea cu propulsie reactivă poate fi adaptată şi pentru funcţionarea în apă sau în mediu extrem de rarefiat, prin alimentarea  motoarelor reactive 1 şi 2, cu combustibil şi oxidant în stare lichidă, stocate în rezervoare distincte, caz în care difuzoarele D1 şi D2 nu mai sunt necesare . Există diverse variante constructive pentru elicea cu propulsie reactivă care se deosebesc prin forma, dimensiunile, modul de dispunere şi natura materialelor din care sunt realizate părţile componente.
Elicea cu propulsie reactivă este deosebit de eficientă chiar şi la dimensiuni relativ mici, deoarece poate atinge turaţii foarte mari, iar la portanţa datorată palelor elicei se adaugă componenta verticală a forţei reactive, forţa rezultantă fiind suficientă pentru a compensa greutăţi destul de mari ale aparatelor de zbor.Pe de altă parte, mecanismul de reglare a turaţiei este simplu – prin modificarea debitului de combustibil care ajunge în camerele de ardere ale statoreactoarelor. Aceste calităţi deosebite permit utilizarea elicei cu propulsie reactivă  la aparate ultraperformante de zbor, cu un înalt grad de manevrabilitate, dar şi o bună stabilitate pe traiectorie, daorită efectului giroscopic. Pentru exemplificare, se prezintă în figura 3, schema constructivă pentru un aparat lenticular de zbor. Corpul lenticular 8 al aparatului de zbor este prevăzut la partea centrală cu o deschidere circulară 9, unde este amplasată elicea 10 cu propulsie reactivă, montată pe suportul de susţinere, prin intermediul unor articulaţii cilindrice sau sferice, pentru a permite modificarea, după dorinţă, a direcţiei de orientare a axei de rotaţie.  Se pot imagina diverse alte forme constructive pentru aparatele de zbor, chiar şi structuri deschise, de uz individual, formate, în principal, din elicea cu propulsie reactivă şi rezervorul de combusibil, care poate avea şi rol de support pentru pilot. Pentru fabricarea aparatelor de zbor se pot folosi metale dar şi materiale compozite care absorb undele electromagnetice. Aparatele de zbor cu  dimensiuni mici, pot fi utilizate eficient în domeniul civil, dar mai ales în domeniul militar, deoarece, pe lângă gradul înalt de manevrabilitate la înălţimi joase, sunt greu de detectat de către radar şi dificil de lovit cu proiectile sau rachete. Mai mult, spre deosebire de avioanele şi elicopterele actuale, reprezintă o tehnică militară perfect adaptată pentru apărarea mediului urban în situatii critice, cu puternic impact psihologic pentru derutarea inamicului, la care se adaugă pierderi minime de vieţi omeneşti şi distrugerei materiale nesemnificative.Prin dotarea unităţilor militare  cu miniaparate ultraperformante de zbor,  se pot concepe noi scenarii în tactica şi strategia militară, în care elementul surpriză are un rol important. Rămâne o provocare pentru specialiştii miltari să promoveze ideile novatoare, pentru ca profesia aleasă să reprezinte, nu numai o ştiinţă, ci şi o  veritabilă artă pusă în slujba apărării păcii pe planeta albastră, această  magnifică navă care poartă omenirea în istorie. Contradicţiile care afectează civilizaţia şi destinul fiinţei umane la cumpăna de milenii, trebuie să fie rezolvate sub semnul înţelepciunii şi creativităţii.
Când te afli la frontierele cunoaşterii trebuie să priveşti dincolo de orizont.

http://forum.portal.edu.ro/index.php?act=Attach&type=post&id=2449053

Arhanghelul

#1
Tot ce spun mai jos ... este deocamdata la stadiul de ... subiectiv ...

Solutia asta o vad viabila la aeromodele si drone cu capacitate de incarcare de cateva sute de kg ...
La viteze/rotati mari se auto-distruge ...datorita formei ... turbioanele generate de formele pronuntate capata energi si vectori opusi foarte distructivi ...

Si acum second party de revelion ...

http://www.inventinov.eu/p35_elice_propulsie_reactiva.html

Propun un studiu minim al principiilor aerodinamici si/sau  comportamentul fluidelor (la viteze mari) ...

Principiile Zborului- Partea Editata

Un sfat prietenesc mai bine studiaza "aerodina lui Coanda" ... poate ne fericesti cu ceva foarte practic ... ai potential ...

Pentru elicea cu propulsie reactiva ... mai bine te sfatuiesti cu Justin Capra ... mai trebuie cizelata solutia propusa de tine si mai ales se potriveste la vehicule si aeromodele de mici si medi dimensiuni ...

http://www.revistamagazin.ro/content/view/386/21/


Succes ...

P.S. Si La multi ani cu sanatate !
Prin credinta a fost mutat Enoh de pe pamânt, ca sa nu vada moartea. Si n-a mai fost gasit, pentru ca Dumnezeu îl mutase. Caci înainte de mutarea lui, primise marturia ca este placut lui Dumnezeu.   Evrei 11:05

protelisav

Am  vizitat pagina web http://pilotmagazin.ro/2011/09/elicopterul-actionat-de-motoare-racheta/ . Ce sa spun, traim in Romania, iar familia mea nu are posibilitati  financiare pentru a realiza solutiile tehnice novatoare.  Propunerea de inventie denumita "Elice cu propulsive reactiva"  a fost inregistrata la OSIM  in urma cu 12 ani, mai precis, in data de 03.06.1999.  Daca vreti sa aflati ce s-a intamplat cu aceasta propunere de inventie, accesati  www.praxisinventica.com/HELP/ . Este trist ca si alte propuneri de inventie, ca de exemplu,  cea care se refera la hidrodiguri modulare pentru prevenirea inundatiilor sau cea despre  tuburi vidate utilizate in present la panourile solare, au fost lansate in practica de altii, fara sa mi se ceara acordul.  Este nedrept ca in activitatea creativa  unii depun eforturi iar altii obtin beneficiile.
Când te afli la frontierele cunoaşterii trebuie să priveşti dincolo de orizont.

http://forum.portal.edu.ro/index.php?act=Attach&type=post&id=2449053

Tayka

#3
Citat din: protelisav din  07 Ianuarie 2012, 12:53:10
Este nedrept ca in activitatea creativa  unii depun eforturi iar altii obtin beneficiile.
Sigur că da dar dacă e aşa dece nu ai vorbit cu un parlamentar european din România care este obligat să te ajute luând legătura cu una din agenţiile de specialitate:
  Oficii de Proprietate Intelectuala
OSIM     - Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci
EPO       - European Patent Office
WIPO     - World Intellectual Property Organization

Informatii juridice, servicii consultanta
Biblioteca juridica OSIM 
Camera Nationala a Consilierilor in Proprietate Industriala
Inventing 101 - Beginners first steps
Invent HELP
From Patent to Profit
Intellectual Property Law Web Server
Protegez vos Inventions - Copyright France
Free invention registry Litman Law Firm (patents, licensing, trademarks, copyrights)
Preparation for licensing / Davison �Inventegration

  Servicii evaluare invenţii:
Patents Valuation
Evaluation scientifique et technologique / Propri�t� intellectuelle, brevets d�invention
Inventors Network INVENTNET 
Patent Value Predictor
On-line Invention&Product Evaluation .  PatentCafe
Innovation Institute, Southwest Missouri State University :
Invention Evaluation

Acces la baza de date privind brevete de invenţii :
Baza de date inventii OSIM
OSIM / European Patent Office (esp@cenet)
Baza de date WIPO
Europe�s Network of Patent Databases
Patent Databases, International Patent Offices
Baza de date ISIISI Derwent Index
  Fast Solution of Your Problem , request or business proposal , site TRIZexperts
Oferta inventii site TRIZexperts / Some of our Inventions
Inventions for sale / InventNet

http://www.eng.upt.ro/pec/informatii.HTM
   
Tot ceea ce este fundamental diferit deranjeaza ordinea stabilita (Jean Piere Petite).

protelisav

Solutia tehnica pentru "elice cu propulsie reactiva", inregistrata la OSIM in data de 03.06.199, difera de modelele realizate pana in prezent, ca de exemplu,  Hornet HJ-1, prin aceea ca sunt utilizate statoreactoare, care sunt cele mai simple motoare reactive, nu au piese in miscare, au randament ridicat si gabarit redus.
Ceea ce am vrut sa scot in evidenta, este modul de evaluare de catre OSIM a acestei propuneri de inventie, pentru care am depus contestatie chiar si la Tribunalul Bucuresti. Desi s-a judecat la termenul stabilit, nici pana in prezent nu am primit un raspuns. Ce sa fac, sunt un simplu muritor de rand...
Când te afli la frontierele cunoaşterii trebuie să priveşti dincolo de orizont.

http://forum.portal.edu.ro/index.php?act=Attach&type=post&id=2449053

Arhanghelul

#5
Se pare ca "Brevetul" pentru dumneata va fi istorie ... imi pare rau ... dar ce vrei sa faci ... daca OSIM este o sucursala a patentului "international" (vezi ce-a patit Tesla N. din partea lui  Edison T.A.) ... ai uitat ce-a patit CD-ul 3D facut de un roman "doctor in fizica materialelor condensate" (cel descris in urma cu  100  de ani intr-o carte dea lui G.H.Wells ;cel care se trezeste din coma in viitor ,unde are loc o revolutie social-economica "sclavia") ... acest suport 3D cu capitate de la gigabyte la sute de  terabyte ... patentat preluat  de Sony si ce va aparea probabil dupa ce expira blue-ray ...
  http://www.wall-street.ro/articol/IT-C-Tehnologie/15807/Hyper-CD-inventat-de-un-roman.html

Oricum solutii asemanatoare ... sau studiat de peste 60 ani ... din anumite motive de mine expuse la prima postare nu sau implementat la nivel comercial si militar ... dar in domeniul de aplicatie al dronelor ii vad un mare viitor ...

Alte surse media :

Close look at Hiller HJ-1 (YH-32) Hornet ultralight Helicopter with Rotor edge RamJets engines -1

Hiller Hornet, ca 1953 HQ

Hiller HJ-1 Hornet hovering

WW2 German Doblhoff Jet tip Helicopter

'Little Henry' World's First Ram Jet Helicopter!
Prin credinta a fost mutat Enoh de pe pamânt, ca sa nu vada moartea. Si n-a mai fost gasit, pentru ca Dumnezeu îl mutase. Caci înainte de mutarea lui, primise marturia ca este placut lui Dumnezeu.   Evrei 11:05

protelisav

Sunt dezamagit cand mi se face o nedreptate majora. Dar ce pot sa fac?!   M-am  zbatut pentru stabilirea adevarului. Pentru o informare corecta va invit pe www.praxisinventica.com/Help/, unde sunt prezentate documente pentru confirmare. Veti afla  ca a castigat brevetul EP 1375864 din 02.01.2004, cu autori din SUA, desi prezinta aceeasi solutie tehnica si a fost inregistrat cu cinci ani mai tarziu .
Când te afli la frontierele cunoaşterii trebuie să priveşti dincolo de orizont.

http://forum.portal.edu.ro/index.php?act=Attach&type=post&id=2449053

Arhanghelul

#7
Citat din: protelisav din  12 Ianuarie 2012, 14:39:46
Sunt dezamagit cand mi se face o nedreptate majora. Dar ce pot sa fac?!   M-am  zbatut pentru stabilirea adevarului. Pentru o informare corecta va invit pe www.praxisinventica.com/Help/, unde sunt prezentate documente pentru confirmare. Veti afla  ca a castigat brevetul EP 1375864 din 02.01.2004, cu autori din SUA, desi prezinta aceeasi solutie tehnica si a fost inregistrat cu cinci ani mai tarziu .

Hai c-am stiut eu de ce te-am "asociat" cu Justin Capra ... parca este la indigou faza cu amerloci ...

__________________________________________________________________
http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/Inventiile-romanilor_0_30597581.html#
http://www.gandul.info/financiar/scuterul-care-isi-pastreaza-verticalitatea-fata-de-sosea-consuma-1-leu-la-100-km-2592743
http://www.gandul.info/reportaj/justin-capra-inventatormaturator-filozof-si-pustnic-2380119
http://www.cancan.ro/actualitate/international/jetpack-aparatul-de-zbor-individual-92047.html



Prin credinta a fost mutat Enoh de pe pamânt, ca sa nu vada moartea. Si n-a mai fost gasit, pentru ca Dumnezeu îl mutase. Caci înainte de mutarea lui, primise marturia ca este placut lui Dumnezeu.   Evrei 11:05

protelisav

Nu vreau sa intru in polemici inutile. Las sa judece cititorii... Intr-un alt registru fata de Arghezi, in momente de reflectie, imi pun intrebarea retorica: de ce-as fi trist?!  Intreb si eu, ca un simplu muritor de rand.  Raspunsul poate fi gasit pe www.praxisinventica.com/FEEDBACK/, in incercarea de a evada din "inchisoarea visurilor", prin pasiunea pentru activitatea de cercetare aplicativa. In conceptia mea, creativitatea este  o modalitate veritabila de a-ti justifica existenta pe Terra. Nu spun ca viata e ca o prada... Dar iti trebuie multa vointa sa invingi intr-o lume bazata pe profit, indifferent de consencinte.  Un argument deloc neglijabil este "soarta" unor propuneri de inventie. Mi se pare nedrept ca OSIM sa respinga solutia tehnica pentru hidrodiguri modulare, bazate pe principiul "apa contra apei", inregistrata in anul 1999,  iar Administratia Nationala "Apele romane" sa o foloseasca in practica, ca de exemplu, in municipiul Galati, la instalatiile de hidrobaraj. Ma intreb, daca si solutia tehnica pentru televiziune 3D, brevetata la OSIM, nu are aceasi soarta. Why?! 
Când te afli la frontierele cunoaşterii trebuie să priveşti dincolo de orizont.

http://forum.portal.edu.ro/index.php?act=Attach&type=post&id=2449053

abyss

Why not?
Trăim într-o lume anormală, într-o ţară aflată în fundul civilizaţiei plină ochi cu tâmpiti şi condusă de rahati demenţi. Oamenii de valoare pe acest colţ de lume sunt răstigniţi pe cruce de către intelectul mediocru, nepăsarea unor dezaxaţi şi răul care domină în relaţiile interumane.

Arhanghelul

#10
In urma ...  ideei promovate de ... YO ... vin cu noi elemente (up-date) de "ansamblu" ...

Sper ca colegul ... @protelisav ... se va trezi din "dezamagire" ...

Hiller Hornet, ca. 1953

THE RAMJET.mov

http://stiintasitehnica.com/stiri/pana-la-sfarsitul-secolului-vom-putea-calatori-cu-avioane-hipersonice/index.html

Combinare intre un motor ramjet ... cu motorul racheta  ... cu combustibil lichid ...
http://www.virgingalactic.com/       

Citat din: Arhanghelul din  14 Iulie 2013, 10:58:47
Cum sa reinventam roata si apa calda ... MIG 21 Excelsior ...

P.S. ARCA-si ar trebui sa mai intre pe rUFOn ... le vindem ideeA pe gratis ... ca norvea ...  :mrgreen:
Prin credinta a fost mutat Enoh de pe pamânt, ca sa nu vada moartea. Si n-a mai fost gasit, pentru ca Dumnezeu îl mutase. Caci înainte de mutarea lui, primise marturia ca este placut lui Dumnezeu.   Evrei 11:05