Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Captarea energiei campului electric terestru

Creat de protelisav, 19 Decembrie 2011, 15:01:35

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Tayka

#15
E cam greu să înoţi în ape... necunoscute,mai ales pentru cel care nu prea ştie dece s-a apucat să înoate pe acolo,uitând şi că de fapt nici nu prea cunoaşte ..înotul  :-D :| :x
Tot ceea ce este fundamental diferit deranjeaza ordinea stabilita (Jean Piere Petite).

Ganditorul

#16
Asa este, ai dreptate.
Intre doua placi incarcate electrostatic (A si B) exista totdeauna o diferenta de potential. Identitatea/egalitatea valorilor electrostatice este valabila doar prezumtiv-matematic. In realitate insa aceasta diferenta exista.
Oriunde in interiorul spatiului dintre cele 2 placi incarcate electrostatic se inregistreaza diferente de potential fata de cele doua uncte de referinta (A si B).
Considerand ca A fiind Pamantul si B fiind straturile de nori, vom avea o diferenta de potential de cateva milioane de volti (d'aia voia colegul Vasile sa duca elicopterul in stratosfera).
De aici teoriile difera - unii sustinand ca norii sunt incarcati electrostatic prin deplasare/frecare iar altii sustinand ca norii sunt doar forma vizibila a unui strat atmosferic care este mereu incarcat cu vapori si care se incarca electrostatic nu prin frecare ci de la astrul solar. De aici rezulta faptul ca Pamantul este un imens condensator iar noi suntem permanent scufundati intr-un "ocean de energie" aflat la orice nivel al aerului (dielectricul dintre cele 2 straturi aflate la diferenta de potential imensa).
Neluand in calcul aceasta ipoteza si mergand incapatanati pe varianta in care "diferenta de potential se intalneste doar la bornele unei surse create de om" negam existenta fulgerului (descarcare electrostatica intre nori) si a traznetului (descarcari electrice intre nori si pamant), ambele manifestari fiind o rezultanta a "diferentei de potential".
Ponderand aceasta diferenta de cateva milioane de volti raportata la distanta nor-pamant a rezultat o diferenta de potential medie de 110v/m, desi sunt diferente mai mici/mai mari in f-tie de conditii atmosferice, conditii de mediu, densitatea "dielectricului" etc. (lucru care a fostt model la standardizarea 110 / 220 v ...la priza). Sau altfel spus diferenta de potential la 1m fata de pamant va fi de 110v (fata de pamant) si milioane de v minus 110 fata de nor/strat atmosferic.
Folosim lejer aceasta diferenta de potential in aplicatiile noastre - dar nu putem extrage energia aflata in aceasta zona. Noi doar "ne jucam" cu perturbarile induse in sistemele artificiale create de noi de aceasta diferenta de potential din natura. Una din aplicatii este banalul "senzor de prezenta capacitiv". Nu intru in amanunte ...stiti cum functioneaza.
Ma duc sa invat insa "sa inot"- ca asa e elegant sa faci cand te indeamna un coleg/prieten ... mai ales pe tema "A fost diferenta de potential definita in natura si inainte de a inventa, noi oamenii, curentul la priza ?" daca NU a fost definita inainte de aparitia/nasterea lui Volta... mea culpa. Daca DA, a existat si inainte, inca de la "facerea lumii", faptul ca nu scoatem "flacari pe nas" se numeste ... adaptare la mediu. (ca sa nu mai spun ca exista teorii care spun ca nasterea vietii din "supa primordiala" a avut ca unul din factorii determinanti chiar descarcarile electrice atmosfera-pamant ). Iar captarea acestei "free energy" tine mult de descifrarea acestei adaptari la mediu a viului de pe Pamant :-D

andrei

   :? :? :?Sa zicem ca unii mai dam din maini cat sa stam la suprafata. :-D :-D
Topicul asta este acelasi lucru cu cel despre ,,Free energy".Ce se dezbate aici sunt de fapt tot ideile si inventiile lui Nicola Tesla.
   Si apropo,pe el nu la salvat nimeni,nici macar ,,OSIM-ul" cand i sa pus pata lui Morgan&Co. :lol: :wink:
Dacă citești doar cărți pe care toată lumea le citește nu vei putea gândi decât cum toată lumea gândește.

protelisav

Catre participantii la Forumul RUFOn,
Multumesc pentru unele aprecieri, dar si pentru critici, chiar daca sunt nefondate, pentru ca dovedesc interesul pentru subiectul propus. Pentru reflectie, va sugerez urmatoarele informatii:
- campul electric terestru are o energie regenerabila colosala, suficienta pentru necesitatile  omenirii, in perspectiva epuizarii rezervelor de carbune si petrol, daca va fi exploatata eficient;
-intensitatea campului electric din atmosfera neionizata(ex. troposfera) poate avea valori mai mari de 100 V/m, fara sa existe riscul electrocutarii intr-un mediu de tip izolator electric fara sarcini libere;
-conditiile esentiale pentru captarea enegiei campului geoelectric sunt diferenta de potential electric si existenta sarcinilor electrice libere;
-mijloacele tehnice actuale pentru sustinerea conductoarelor electrice in atmosfera pot fi diverse, de la elicoptere si avioane la navete spatiale, rachete si sateliti artificiali.
In perspectiva vor fi create aparate de zbor mult mai performante. Solutiile tehnice sunt diverse. Iata un exemplu:

                             Elice cu propulsie reactiva
Elicea cu propulsie reactiva este o solutie tehnica novatoare, care se poate utiliza la o gama diversificata a  mijloaceloe aeronautice de transport, de la avioane si elicoptere, cunoscute in prezent, pana la noi variante constructive pentru aparatelor de zbor , de tip lenticular sau chiar individuale.Se stie ca statoreactoarele au o cea mai simpla schema constructiva dintre motoarele reactive si nu au piese in rotatie, insa nu pot functiona la punct fix, iar plafonul de zbor depinde de viteza de deplasare, pentru a patrunde in difuzor un debit constant de aer, in conditiile scaderii cu inaltimea a densitatii atmosferei. 
O posibilitate de a elimina aceste dezavantaje consta in realizarea unei structuri mixte, de tip elice cu propulsie reactiva, prin dispunerea unor statoreactoare pe palele elicei, la distante egale fata de axul de rotatie. Altfel spus, elicea este actionata de fortele reactive produse de statoreactoare, ansamblu care asigura cuplul motor, forta de tractiune si portanta aparatelor de zbor.
Prin aplicarea solutiei tehnice propuse  se obtin urmatoarele avantaje :
-viteze mari de deplasare a aparatelor de zbor ;
-functionarea statoreactoarelor chiar si la punct fix ;
-reducerea considerabila a cuplului de reactiune existent la elicopterele prevazute cu motoare termice, care determina o rotatie inversa a aparatului–efect compensat prin utilizarea a doua elice portante care se rotesc in sensuri contrare sau prin montarea unei elice anticuplu la partea terminala a fuselajului ;
-stabilitate mare pe traiectorie a aparatelor de zbor, datorita efectului giroscopic considerabil al elicelor cu propulsie reactiva .
   Se da in continuare un exemplu de realizare a solutiei tehnice, in legatura cu figurile 1 si 2, care reprezinta:
-fig.1, sectiune cu vedere a unei elice cu propulsie reactiva ;
-fig.2, profilul palelor elicei.
     Elicea cu propulsie reactiva se compune, in principal, din palele 3 si 4, montate pe axul cu butuc 7, precum si din statoreactoarele 1 si 2, dispuse la distante egale fata de axa de rotatie. Statoreactoarele 1 si 2 sunt prevazute la capete cu difuzoare si ajutajeLaval – D1,A1,respectiv D2,A2 - si comunica, prin canalul longitudinal 6, precum si unul similar practicat in pala 4 a elicei, cu canalul median 5 al axului cu butuc, pus in legatura cu rezervorul de combustibil. Pentru a permite miscarea de rotatie, axul cu butuc al elicei cu propulsie reactiva este asamblat pe conducta rezervorului de combustibil prin intermediul unui cuplaj mecanic .Circularea fortata a combustibilului lichid se realizeaza cu ajutorul unei pompe, iar pentru reglarea debitului se utilizeaza  robinete cu ventil sau cu clapeta, actionate manual sau prin intermediul  unor sisteme electrice, hidraulice sau pneumatice,cunoscute in tehnica actuala, fara sa mai fie necesare precizari suplimentare. Parametrii de functionare ai aparatului de zbor sunt stabiliti de catre pilot de la tabloul de bord cu ajutorul unor mecanisme si dispozitive de comanda si control.
Modul de functionare a elicei cu propulsie reactiva este realativ simplu.  Prin injectia combustibilului in camerele de ardere ale statoreactoarelor  si aprinderea acestuia cu ajutorul unor bujii electrice, se degaja prin ardere o mare cantitate de gaze, a caror presiune poate depasi 100 at la temperaturi de circa 1500-20000C.Alimentarea cu aer a camerelor de ardere se face prin difuzoarele D1 si D2, iar jeturile de gaze, evacuate cu viteze supersonice prin ajutajele Laval A1 si A2, asigura fortele reactive care produc cuplul motor pentru punerea in miscare de rotatie a elicei. Fortele reactive de propulsie sunt orientate in sens contrar cu vitezele de evacuare a gazelor de ardere, fiind explicate teoretic pe baza principiului actiunilor reciproce si a teoremei de conservare a impulsului mecanic . Statoreactoarele 1 si 2 pot  utiliza diversi combustibili lichizi, ca de exemplu kerosenul .
   Elicea cu propulsie reactiva este prevazuta cu doua sau chiar cu mai multe pale dispuse regulat in jurul axei de rotatie. Palele elicei au un profil special, prezentat in figura 2, caracterizat printr-o rezistenta la inaintare mica, insa forta aerodinamica este suficient de mare pentru a asigura deplasarea aparatului de zbor. Componentele ale fortei aerodinamice depind de mai multi parametrii-forma si dimensiunile elicei,unghiul de atac  , viteza unghiulara  , densitatea   a aerului. In general, palele elicei au bordul de atac rotunjit, spre deosebire de bordul de fuga care este ascutit, iar suprafetele active au curburi diferite pentru a asigura diferente de viteza, si implicit de presiune, ale straturilor de aer din apropiere . Rezultanta fortelor de presiune exercitate pe palele elicei aflate in miscare de rotatie asigura, la turatii mari, forta de tractiune pentru deplasarea aeronavelor si chiar forta de sustentatie la elicoptere,insa portanta la avioane este datorata aripilor. Spre deosebire de avioane,elicea elicopterelor are palele montate pe axul cu butuc prin articulatii,fiind prevazuta cu un platou de variatie ciclica a pasului, cu disc pendular, care permite efectuarea miscarilor de bataie si bascularea inainte, elemente care nu au mai fost redate in figura 1, pentru simplificarea desenului, fiind cunoscute la nivelul tehnicii actuale . In timpul miscarii de rotatie, palele elicei sunt supuse in special unor solicitari centrifugale, cele de incovoiere sau torsiune au valori mult mai reduse.
Elicea cu propulsie reactiva poate fi adaptata si pentru functionarea in apa sau in mediu extrem de rarefiat, prin alimentarea  motoarelor reactive 1 si 2, cu combustibil si oxidant in stare lichida, stocate in rezervoare distincte, caz in care difuzoarele D1 si D2 nu mai sunt necesare . Exista diverse variante constructive pentru elicea cu propulsie reactiva care se deosebesc prin forma, dimensiunile, modul de dispunere si natura materialelor din care sunt realizate partile componente.
Elicea cu propulsie reactiva este deosebit de eficienta chiar si la dimensiuni relativ mici, deoarece poate atinge turatii foarte mari, iar la portanta datorata palelor elicei se adauga componenta verticala a fortei reactive, forta rezultanta fiind suficienta pentru a compensa greutati destul de mari ale aparatelor de zbor.Pe de alta parte, mecanismul de reglare a turatiei este simplu – prin modificarea debitului de combustibil care ajunge in camerele de ardere ale statoreactoarelor. Aceste calitati deosebite permit utilizarea elicei cu propulsie reactiva  la aparate ultraperformante de zbor, cu un inalt grad de manevrabilitate, dar si o buna stabilitate pe traiectorie, daorita efectului giroscopic. Pentru exemplificare, se prezinta in figura 3, schema constructiva pentru un aparat lenticular de zbor. Corpul lenticular 8 al aparatului de zbor este prevazut la partea centrala cu o deschidere circulara 9, unde este amplasata elicea 10 cu propulsie reactiva, montata pe suportul de sustinere, prin intermediul unor articulatii cilindrice sau sferice, pentru a permite modificarea, dupa dorinta, a directiei de orientare a axei de rotatie.  Se pot imagina diverse alte forme constructive pentru aparatele de zbor, chiar si structuri deschise, de uz individual, formate, in principal, din elicea cu propulsie reactiva si rezervorul de combusibil, care poate avea si rol de support pentru pilot. Pentru fabricarea aparatelor de zbor se pot folosi metale dar si materiale compozite care absorb undele electromagnetice. Aparatele de zbor cu  dimensiuni mici, pot fi utilizate eficient in domeniul civil, dar mai ales in domeniul militar, deoarece, pe langa gradul inalt de manevrabilitate la inaltimi joase, sunt greu de detectat de catre radar si dificil de lovit cu proiectile sau rachete. Mai mult, spre deosebire de avioanele si elicopterele actuale, reprezinta o tehnica militara perfect adaptata pentru apararea mediului urban in situatii critice, cu puternic impact psihologic pentru derutarea inamicului, la care se adauga pierderi minime de vieti omenesti si distrugerei materiale nesemnificative.Prin dotarea unitatilor militare  cu miniaparate ultraperformante de zbor,  se pot concepe noi scenarii in tactica si strategia militara, in care elementul surpriza are un rol important. Ramane o provocare pentru specialistii miltari sa promoveze ideile novatoare, pentru ca profesia aleasa sa reprezinte, nu numai o stiinta, ci si o  veritabila arta pusa in slujba apararii pacii pe planeta albastra, aceasta  magnifica nava care poarta omenirea in istorie. Contradictiile care afecteaza civilizatia si destinul fiintei umane la cumpana de milenii, trebuie sa fie rezolvate sub semnul intelepciunii si creativitatii.

Când te afli la frontierele cunoaşterii trebuie să priveşti dincolo de orizont.

http://forum.portal.edu.ro/index.php?act=Attach&type=post&id=2449053

andrei

    De fapt nu a aparut decat jumatate din postarea mea,nu stiu de ce :?...In fine..iata si cealalta jumatate:
Dacă citești doar cărți pe care toată lumea le citește nu vei putea gândi decât cum toată lumea gândește.

andrei

Dacă citești doar cărți pe care toată lumea le citește nu vei putea gândi decât cum toată lumea gândește.

Xanadron

#21
@protelisav: N-ar strica atasarea unor desene macar schematice apropo de "elicea reactiva" (chiar daca tema-i cam offtopic aici si mai potrivita-n "Cum sa construim o farfurie zburatoare"). :ufo:

@Tayka: Cam pesimista opinia "se pare că nu prea mai e nimic de inventat"!!! :roll:
De acord insa cu parerea ca UNII (repet, doar unii) din jucatorii de pe piatza petrolului ar dori sa investeasca in tehnologii energetice "aproape moca" - mai ales araboii, care au rezerve enorme de bani, dar stiu prea bine ca n-or sa poate minca... bancnote :lol: din clipa epuizarii petrolului, urmata de un haos global previzibil.
In fine, si asta-i o tema discutabila in definitiv, fiindca-s din ce in ce mai multi savanti ce sustin ca petrolul e practic inepuizabil, formarea lui fiind continua, conform teoriei abiotice (sustinuta indeosebi de rusi, spre deosebire de americani). :evil:.

http://www.ziare.com/economie/petrol/o-amenintare-globala-se-epuizeaza-titeiul-1065896
http://fara-secrete-forum.sufx.net/index.php?topic=5.0

Strict ontopic acum: multe din inventile lui Tesla sint totusi "tinute sub obroc", iar unele instalatii bazate pe teoriile lui sint si-acum vizibile unde nu te astepti (in Siberia de ex. - v. generator de 7 mil. volti):

SIBNIIE the 7 Megavolt Marx Generator
Trăim pe-o planetă nebună - opriţi-o să mă cobor !!!
http://povestoteca.wordpress.com/

Tayka

#22
Citat din: protelisav din  24 Decembrie 2011, 18:21:07
Catre participantii la Forumul RUFOn,... Contradictiile care afecteaza civilizatia si destinul fiintei umane la cumpana de milenii, trebuie sa fie rezolvate sub semnul intelepciunii si creativitatii.
Înălţătoare vorbe stimate coleg.Numai că la o analiză cât de cât tehnică,cu tot respectul trebuie să remarc că ele rămân doar nişte vise naive ale unor oameni foarte bine orientaţi spre binele întregii omeniri dar care în numele acestei idei eroice se apleacă mai puţin asupra părţii tehnice.Aş devenii însă de neânţeles dacă nu mi-aş şi explica motivaţia negării posibilităţii înfăptuirii acestui măreţ ideal.Iar dacă cineva consideră explicaţia mea ca fiind neveridică,demonstrându-mi şi tehnic că nu am dreptate,eu îmi voi cere scuze public şi jur că nu mai voi mai comenta vreodată această ideie.
Iată aşa dar argumentaţia mea tehnică:
Citat din: Ganditorul din  22 Decembrie 2011, 12:22:29
Asa este, ai dreptate.
Intre doua placi incarcate electrostatic (A si B) exista totdeauna o diferenta de potential.
Perfect de acord.Şi dacă numim placa A masa Terrei,iar placa B,ionosfera,atunci desigur că între cele două plăci există probabil o diferenţă uriaşă de potenţial.Apare însă aici prima mare problemă;Dacă la massa Terrei ne putem conecta cumva construind o enormă priză de pământ,în schimb în ionosferă va trebuii să ridicăm la fel o placă cu o suprafaţă cât mai mare,aceasta pentru a obţine la cele două borne o încărcare cât mai mare(din cele câteva milioane de volţi care zici că ar exista pe acolo...).
Întrebări;
1-Presupunând (prin absurd)că am realizat elicea-rotativă,că am reuşit să fabricăm un cablu aşa lung şi cu o inzolaţie atât de specială încât să reziste la tensiuni aşa de înalte,şi că reuşim să-l şi ridicăm;Cum vom procesa sau stoca curentul cules de prin nori? Că doar nu ne vom chinuii atâta doar pentru a produce un imens scurtcircuit!? :-o
2-Cum va fi construită aparatura electrică;de exemplu un întrerupător capabil să rupă curenţi aşa de mari dar care vor fi absolut necesari pentru conectarea acestei surse la un sistem electric.
3-Ce conductori de bobinaj vor fi necesari pentru construirea unui invertor,sau transformator (mă refer la secţiuni şi inzolaţii)
4-Cablul de legătură dintre ,,cer''şi pământ din ce material va fi confecţionat pentru a putea îndeplinii şi condiţia de bun conducător,dar să aibă şi o rezistenţă mecanică enormă,şi la fel şi o izolaţie ultra specială.!?Pentru că o rezistenţă mecanică sporită presupune un aliaj care însă ar avea şi o rezistenţă electrică sporită ceiace ar produce presupun încalzirea şi respectiv lungirea,subţierea,şi..ruperea sa.. :x
5-Cum va fi ridicată şi susţinută placa ,,B''care deduc că va trebuii să fie cam..enormă pentru a ,,culege 1milion de volţi(pentru că dacă culegi mai puţin ai pierdere mare pe,,reţea'')..iar instalaţia din ,,cer''va trebuii nu să fie staţionară ci dinpotrivă..geostaţionară pentru că altfel s-ar încolăcii cablul în jurul..Terrei  :-D
Aştept cu interes răspunsuri cu explicaţii tehnice pertinente. :planet:
PS-Nu este oare mai simplă,mai puţin utopică,şi mai la îndemână captarea energiei solare,telurice sau eoliene!?-Întreb şi eu.. :-D
Tot ceea ce este fundamental diferit deranjeaza ordinea stabilita (Jean Piere Petite).

Xanadron

#23
Ruperea cablului satelitului "Tether" NAZA din 1996 (lung de 22 km :-o si supraincins "la rosu" din cauza colectarii din spatiu a unei cantitati de curent mult superioare previziunilor) confirma realismul problemelor tehnice ridicate de tine, Tayka.

http://science.nasa.gov/missions/tss/

Dar nu si imposibilitatea aplicarii practice a ideii, fiindca baietii de la NASA nu s-au lasat pe tinjala :-D si au pus in joc un premiu de 2 milioane USD (in cadrul NASA Centennial Challenges Program) pentru creatorul unui cablu ultrarezistent si foarte usor, probabil din nanotuburi de carbon, care sa respecte cerintele pentru un "Space Elevator" actualizat - care cuprinde si targetul "Power Beaming". (transmiterea wireless a energiei) 8-)

O tema complexa "Space Elevatorul" asta, care merita discutata mai detaliat - dupa Sarbatori poate (amanunte de principiu - pe websitul urmator).

http://www.spaceelevatorblog.com/

http://ngm.nationalgeographic.com/2011/07/visions-now-next#/next
http://ngm.nationalgeographic.com/2011/07/visions-now-next/img/space-elevator-interactive-960.jpg
Trăim pe-o planetă nebună - opriţi-o să mă cobor !!!
http://povestoteca.wordpress.com/

Tayka

Citat din: Xanadron din  25 Decembrie 2011, 02:11:17
Space Elevator"[/i] actualizat - care cuprinde si targetul "Power Beaming". (transmiterea wireless a energiei) 8-)

O tema complexa "Space Elevatorul" asta, care merita discutata mai detaliat - dupa Sarbatori poate (amanunte de principiu - pe websitul urmator).

http://www.spaceelevatorblog.com/

http://ngm.nationalgeographic.com/2011/07/visions-now-next#/next
http://ngm.nationalgeographic.com/2011/07/visions-now-next/img/space-elevator-interactive-960.jpg
Desigur o invenţie care să poată transmite şi energie wireless nu numai semnal electromagnetic modulat,ar scăpa omenirea din dependenţa energetică şi ar propulsa-o tehnologic rapid cu câteva milenii.. :planet:
În viitor,e posibil ca descoperirea unei derivaţii a sistemelor laser s-au a miqroundelor să poată rezolva treptat problema sau mai precis a celor două probleme căci va fi cu siguranţă nevoie de minim două ,,tuneluri''cu poli diferiţi pentru a obţine un transfer capabil să susţină curenţi de forţă pe distanţe mari şi nu doar semnal modulat...
Tesla a fost un băiat isteţ la vremea lui,un bun meseriaş,cu mult mai bun decât trăitorii acelor vremuri,a avut descoperiri şi succese în special în domeniul curenţilor statici,cu a căror descărcare spectaculoasă a uimit (şi fulgerat) întreaga asistenţă..  :? şi de unde probabil şi-a format şi aoreola de a fi descoperit energia free,care denumire este frumoasă la auz,însă din punct de vedere tehnic frizează..absurdul şi legile fizicii.
Tot ceea ce este fundamental diferit deranjeaza ordinea stabilita (Jean Piere Petite).