Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Explozie misterioasa la Bacau - obiect bubuitor neidentificat ( voi ce credeti?)

Creat de pri3st3ss, 21 Aprilie 2006, 14:26:36

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 3 Vizitatori vizualizează acest subiect.

pri3st3ss

" Zeci de oameni din judetul Bacau, aflati pe o arie de cateva sute de km patrati, au auzit ieri-dimineata o bubuitura extrem de puternica. Centrul exploziei pare sa fi fost in zona Comanesti, acolo unde s-a zguduit pamantul. Zgomotul a fost auzit pana in municipiul Bacau, la 50 km departare, dar si in judetele Neamt si Covasna. Bubuitura a panicat multa lume de pe Valea Trotusului.
Cei mai multi martori au descris zgomotul ca pe unul neobisuit, care venea de sus. " Casa mea s-a zguduit din temelii.A fost o bubuitura puternica, urmata de o alta, in descrestere, ca un fasait" - spune un localnic din Asau.
Desi e cert ca ceva s-a intamplat, autoritatile au incercat in zadar sa afle ce anume. La solicitarea Inspectoratului pt situatii de Urgenta Bacau, Baza Aeriana a trimis in Comanesti un elicopter pt a inspecta muntii si a gasi eventual, sursa de zgomot.Survolul ,care s-a limitat  la aria muntoasa din judetul Bacau, nu a descoperit insa nimic, sustin oficialii Bazei Aeriene.
Comandantul Aeroportului Bacau, Cristian Stanciu, a infirmat din start ipoteza prabusirii unui avion militar, precizand ca niciun avion nu s-a ridicat de la sol in ultimele 2 zile.Nici radarele turnului de control nu au indicat prezenta vreunui avion civil in zoma
" Din aviatia civila, singurul care ar fi putut sparge zidul sonic este avionul Concorde, ori acelea nu au ruta pe la noi", declara comandorul Gelu Miron, ofiterul de relatii cu presa al Bazei Aeriene.
O alta ipoteza vizeaza operatiunile de dezafectare a minelor de la Comanesti, inchise de ceva vreme si supuse imploziilor controlate. Primarul din Comaneti, Viorel Miron, a declarat insa ca ieri nu a fost programata niciun fel de actiune de acest gen. In multitudinea de scenarii si zvonuri se afla si acela ca bubuitura ar fi fost produsa in urma unui experiment militar secret.
Ipoteza acceptata ieri dupa-amiaza de cei mai multi a fost cea lansata de aviatori: dezintegrarea unui meteorit, ceea ce ar explica si aria mare de raspandire a zgomotului.Acelasi lucru l-a sustinut si locotenent-colonelul Catalin Felegeanu , de la Protectia Civila: " Un asemenea bang sonic poate proveni doar de la un meteorit sau de la un avion". Seful Politiei Comanesti, comisarul Mircea Chiriac, crede si el in ipoteza meteoritului.
In sfarsit, Dan Mihut, vicepresedintele Societatii Astronomice Romane de Meteori, explica faptul ca un corp care intra in atmosfera produce un crater pe suprafata pamantului, daca are cateva zeci de tone.Daca are cateva sute de kg, explodeaza la mai putin de un km deasupra solului, urmele putand fi depistate, cu greu, in scoarta copacilor. "Astfel de fenomene sunt destul de frecvente" a mai spus Mihut.

Aseara, la inchiderea editiei, o femeie din Comanesti a sunat la primarie si a spus ca, la mare distanta, copiii ei au zarit fum in padure, pe un versant de munte. "Zona respectiva este greu accesibila, in munti, la circa o ora de mers pe jos."

( preluat din " Evenimentul zilei " - pg 2, 21aprilie )
Ii invat si ei se indeparteaza,
Ascult si ei se se apropie....
Puterea mea, este tacerea mea.

Necunoscutul

 Interesant... . Daca ar fi un UFO care s-a prabusit.... atunci extraterestrii astia ar trebui sa-si reinoiasca tehnologia pentru ca multe UFO-uri s-au prabusit :lol: :lol:

8-)

udar

Citat din: pri3st3ss din  21 Aprilie 2006, 14:26:36
" Din aviatia civila, singurul care ar fi putut sparge zidul sonic este avionul Concorde, ori acelea nu au ruta pe la noi", declara comandorul Gelu Miron, ofiterul de relatii cu presa al Bazei Aeriene.

Avionele Concorde nu au ruta pe la noi, asta pentru ca NU MAI AU RUTA PE NICAIERI!! Avionele Concorde nu mai zboara de ani buni, cred ca d-l comandor ar trebui sa stie treaba asta...

Citat din: pri3st3ss din  21 Aprilie 2006, 14:26:36Aseara, la inchiderea editiei, o femeie din Comanesti a sunat la primarie si a spus ca, la mare distanta, copiii ei au zarit fum in padure, pe un versant de munte. "Zona respectiva este greu accesibila, in munti, la circa o ora de mers pe jos."

Spiritul civic foarte dezvoltat al oamenilor ii impinge pe acestia sa sune seara la primarii pentru a alerta fumuri prin paduri dar nu ii starneste pe acestia sa puna mana la treaba la inundatii sau sa-si ajute satenii nevoiasi. Foarte interesant!

Mi se pare, de asemenea, ciudat ca intotdeauna obiectele sau ce-or fi ele se prabusesc in locuri inaccesibile... Au ele o preferinta speciala pentru astfel de locuri, incat sa nu le gaseasca nimeni?

Ca sa inchei... Cred ca a fost, asa cum scria si un individ de pe site-ul EZ ori un semn "di vin" sau "di tzuica"  :-D :-D ori un meteorit...
Magic is any sufficiently advanced technology. (Arthur C. Clarke)
  

Necunoscutul

  Ai dreptate udar, de ce se prabusesc numai in locuri inaccesibile?? Eu cred ca daca as cadea din cer as avea mai multe sanse sa pic in mijlocul unui oras decat pe varful unui munte inaccesibil.

8-)

pri3st3ss

  :-Dsunt interesati de alpinism :-D
poate ei nu au munti si au venit sa isi petreaca vacanta la noi, pe varfuri greu accesibile...

ce ma mai intereseaza pe mine ar fi urmatorul lucru: care e ora de inchidere a editiei? ma gandesc ca au inchis mai devreme,din moment ce copiii au zarit fum...adica era inca zi... :?
alta chestie care mi-a atras atentia, a fost ca in reportaj se zice ca cei de la Baza Aeriana au survolat doar o anumita parte muntoasa, nu tot locul....
Citat din: Necunoscutul din  21 Aprilie 2006, 15:09:19
  Ai dreptate udar, de ce se prabusesc numai in locuri inaccesibile?? Eu cred ca daca as cadea din cer as avea mai multe sanse sa pic in mijlocul unui oras decat pe varful unui munte inaccesibil.

8-)
esti sigur ca ai ateriza in mijlocul unui oras? eu daca as fi alien si as cunoaste cat de cat specia umana, nu as avea curaj nici sa imi bag nasucul prin inundatii, daramite  sa aterizez langa primarie... ( era doar un exemplu  :-D )... sau as ateriza daca as fi bine inarmata ( si cu o canoe pe langa mine :-D )  :wink:
Ii invat si ei se indeparteaza,
Ascult si ei se se apropie....
Puterea mea, este tacerea mea.

udar

Citat din: pri3st3ss din  21 Aprilie 2006, 20:25:51
ce ma mai intereseaza pe mine ar fi urmatorul lucru: care e ora de inchidere a editiei? ma gandesc ca au inchis mai devreme,din moment ce copiii au zarit fum...adica era inca zi... :?

Astea dupa parerea mea sunt baliverne gazetaresti... Un mod de a arata prospetimea afirmatiilor, faptul ca ziaristii de la EZ sunt mereu la curent. Am mai zis-o si o mai spun... Mi se pare ciudat ca satenii suna imediat sa raporteze un fum la primarie dar in alte cazuri mai grave nu se sinchisesc sa ajute... In zona rurala pot aparea fumuri de peste tot, si oamenii is obisnuitit cu chestia asta... Ori au vrut publicitate ori circula paranoia pe acolo...

Citat din: pri3st3ss din  21 Aprilie 2006, 20:25:51
alta chestie care mi-a atras atentia, a fost ca in reportaj se zice ca cei de la Baza Aeriana au survolat doar o anumita parte muntoasa, nu tot locul....

Poate ca nu aveau combustibil pentru mai multe, stim foarte bine ca armata nu are un buget ca ale altor state... Plus ca poate nici nu avea sens sa cerceteze zonele celelalte pentru ca e foarte simplu de vazut intr-o padure daca s-ar fi prabusit ceva... Sub copaci nu te poti uita cu elicopterul deci, parerea mea e ca nici nu avea sens sa mearga mai departe...

Citat din: pri3st3ss din  21 Aprilie 2006, 20:25:51
esti sigur ca ai ateriza in mijlocul unui oras? eu daca as fi alien si as cunoaste cat de cat specia umana, nu as avea curaj nici sa imi bag nasucul prin inundatii, daramite  sa aterizez langa primarie... ( era doar un exemplu  :-D )... sau as ateriza daca as fi bine inarmata ( si cu o canoe pe langa mine :-D )  :wink:

Aici nu vorbim despre "aterizare". De aterizat pot ateriza unde vor ele... Aici vorbim despre PRABUSIRE... Cat despre aterizat langa primarie, sa nu uitam ca in incidentul de la Certesti extraterestri au aterizat chiar in fata postului de politie... Cand un obiect se prabuseste, se prabuseste de obicei pentur ca NU MAI POATE CONTROLA DIRECTIA... Deci sansele sa se prabuseasca in mijlocul unui oras sunt la fel ca cele sa se prabuseasca pe varf de munte... Ceea ce spun eu este ca mi se pare destul de ciudat ca locurile de prabusire sunt mereu locuri inaccesibile. Cand te prabusesti, de obicei incerci sa duci obiectul spre un loc vizibil, clar, gen un camp intins sau ceva, nu o padure unde te poti izbi de copaci si impactul poate fi mult mai dur...
Magic is any sufficiently advanced technology. (Arthur C. Clarke)
  

maya

Citat din: udar din  21 Aprilie 2006, 15:01:24
Citat din: pri3st3ss din  21 Aprilie 2006, 14:26:36
" Din aviatia civila, singurul care ar fi putut sparge zidul sonic este avionul Concorde, ori acelea nu au ruta pe la noi", declara comandorul Gelu Miron, ofiterul de relatii cu presa al Bazei Aeriene.

Avionele Concorde nu au ruta pe la noi, asta pentru ca NU MAI AU RUTA PE NICAIERI!! Avionele Concorde nu mai zboara de ani buni, cred ca d-l comandor ar trebui sa stie treaba asta...

ai verificat personal daca "nu mai au ruta pe nicaieri"? :mrgreen:

udar

Citat din: maya din  21 Aprilie 2006, 21:28:05
ai verificat personal daca "nu mai au ruta pe nicaieri"? :mrgreen:

Ce fel de intrebare este asta? "Ai verificat personal?"

"Air France made its final Concorde landing in the United States in New York City from Paris on May 30, 2003."

"British Airway's last Concorde departure from the Grantley Adams International Airport in Barbados was on August 30, 2003. G-BOAG visited Toronto Pearson International Airport on October 1, 2003."

Acum sunt piese de muzeu toate. Si asta pentru ca, desi sunt niste aparate formidabile, nu sunt rentabile si nici sigure... Sunt avioane comerciale, nu au de ce sa zboare daca nu produc bani... E foarte simplu, nu trebuie sa verific personal...
Magic is any sufficiently advanced technology. (Arthur C. Clarke)
  

maya

Citat din: udar din  21 Aprilie 2006, 21:43:23
Citat din: maya din  21 Aprilie 2006, 21:28:05
ai verificat personal daca "nu mai au ruta pe nicaieri"? :mrgreen:

Ce fel de intrebare este asta? "Ai verificat personal?"

"Air France made its final Concorde landing in the United States in New York City from Paris on May 30, 2003."

"British Airway's last Concorde departure from the Grantley Adams International Airport in Barbados was on August 30, 2003. G-BOAG visited Toronto Pearson International Airport on October 1, 2003."

Acum sunt piese de muzeu toate. Si asta pentru ca, desi sunt niste aparate formidabile, nu sunt rentabile si nici sigure... Sunt avioane comerciale, nu au de ce sa zboare daca nu produc bani... E foarte simplu, nu trebuie sa verific personal...
Ai...chiar crezi toate birfele? ...si Bush a zis ca iraq are arme nucleare...

udar

Nu e vorba de barfa... E vorba de o simpla lege logico-economica...
Concord e un avion comercial. Toate avioanele comerciale sunt facute pentru a produce bani. Concord a fost declarat nesigur si a fost pensionat. In plus de asta, in ultimele luni nu mai prea zbura nimeni cu ele, deci este NERENTABIL.
NERENTABILITATEA conduce orice afacere la faliment, e foarte foarte simplu. Deci nu este nici o conspiratie la mijloc. Nu cred ca cineva vrea sa zboare cu avione Concord deasupra Romaniei numai ca sa oberve de sus padurile Bacaului.
Uz militar nu are, iar uzul comercial si-a dovedit ineficienta... Deci Concord nu mai zboara...

Cred ca ne indepartam insa de subiectul post-ului. Va rog sa-mi spuneti si ceilalti daca nu am dreptate in ceea ce spun... Cat despre Bush si Irak sincer nu ma intereseaza ce a zis Bush, ca io nu traiesc in SUA ci in Romania.
Dar ca sa folosesc si eu expresiile tale te intreb: de unde stii ca nu exista arme nucleare in Irak? ai cercetat personal?
Magic is any sufficiently advanced technology. (Arthur C. Clarke)
  

TurnusX

3 afirmatii din partea mea:

1. maya te rog frumos nu mai posta off-topic, nu afisa comportament "indecent" fata de colegii tai de aici.
2. udar, imi placi ca si spirit critic.
3. pri3st3ss. WOW, a girl! Si eu credeam ca suntem numai nerds pe aici :). Glumeam! Bine ai venit. Sper sa te avem pentru multa vreme printre noi.

--->ON TOPIC<---

  Interesant faptul ca autoritatile au zis ca e un meteorit si gata, nu mai cercetam. Putea sa fie o intercontinentala, la fel ar fi facut. In mod normal intrarea meteoritilor in atmosfera este monitorizata de sateliti. De ce nu s-au cerut detalii ca doar le-am oferit baze NATO pe Kogalniceanu.
  In ultima vreme ma tot lovesc de indiferenta romanilor fata de tot ce se petrece in jurul lor. E trist!

maya

Citat din: TurnusX din  22 Aprilie 2006, 07:56:22
3 afirmatii din partea mea:

1. maya te rog frumos nu mai posta off-topic, nu afisa comportament "indecent" fata de colegii tai de aici.
2. udar, imi placi ca si spirit critic.
3. pri3st3ss. WOW, a girl! Si eu credeam ca suntem numai nerds pe aici :). Glumeam! Bine ai venit. Sper sa te avem pentru multa vreme printre noi.

--->ON TOPIC<---

  Interesant faptul ca autoritatile au zis ca e un meteorit si gata, nu mai cercetam. Putea sa fie o intercontinentala, la fel ar fi facut. In mod normal intrarea meteoritilor in atmosfera este monitorizata de sateliti. De ce nu s-au cerut detalii ca doar le-am oferit baze NATO pe Kogalniceanu.
  In ultima vreme ma tot lovesc de indiferenta romanilor fata de tot ce se petrece in jurul lor. E trist!

---->ON TOPIC<-----
Turnusx Interesant faptul ca dupa ce vorbesti aiurea  "te tot lovesti de indiferenta romanilor, ca (udar) si mai incerci sa speli si creerele altora. (Sa-ti traduc in limba romana?)
E trist!

ryn

Va rog frumos sa reveniti la subiectul topicului imediat si sa va certati in gand nu aici! Asa au inceput si alte certuri si nu au dus la nimic. Nu mai faceti trimiteri catre alte persoane. Daca va deranjeaza cineva alegeti optiunea Mesaj Personal!  :-D  :mrgreen:

udar

Eu nu ma cert cu nimeni, ca nu ma cobor la nivelul acela, dar mi se pare jignitor sa vina cineva si sa-si bata joc de posturile tale prin inserarea de comentarii smecheresti de genul ,,ai verificat personal daca "nu mai au ruta pe nicaieri"?" sau ,,All-ways Kkcola". Eu de fiecare data cand am postat am adus argumente, mai mult sau mai putin pertinente, conform capacitatilor mele de gandire limitate. Cred ca trebuia, ca moderator, sa va sesizati mai din timp asupra celor postate si sa interveniti in topic cu atentionari.
La o afirmatie de genul  ,,incerci sa speli si creerele altora" cred ca sunt necesare clarificari... Traim intr-o tara libera dar asta nu inseamna ca poti arunca afirmatii fara acoperire oriunde si oricand... Din pacate unii au impresia ca daca se ascund sub un pseudonim pot spune orice ...
Am folosit si optiunea PM, dar nu am primit nici un rapsuns, si asta pentru ca nu toti isi asuma responsabilitatea pentru ceea ce afirma...

P.S.: Daca simtiti ca sunt in plus aici, pot pleca oricand, nu e nici o problema. Spuneti-mi doar...
Magic is any sufficiently advanced technology. (Arthur C. Clarke)
  

ryn

Concorde nu mai zboara demult (26 nov 2003) iar pe teritoriul RO nu sunt conditzii de aterizare a unui astfel de aparat.
Abea a incaput un C17 iar daca vrea cineva detalii sa spuna - am fost martor, mai avea un pic si se oprea in Baneasa :)
Iar un aparat de zbor cu caracteristicile unui Concorde nu survoleaza in mod oficial spatiul aerian romanesc pt simplul motiv ca Aerospatiale le-a casat, si doar URSS mai are un astfel de aparat care este de inchiriat din cate stiu.
Oricum sunetul nu avea cum sa provina de la un avion de acest tip... Daca ceea ce a produs zgomotul s-a prabusit atunci cu siguranta ar fi fost identificat locul.
Eu a vazut ce urma lasa un MIG cu cateva tone de combustibil la bord...

Iata caracteristicile tehnice ale unui Concorde

General characteristics
Crew: 9
Capacity: 100 passengers
Length: 202 ft 3 in (61.66 m)
Wingspan: 84 ft 0 in (25.6 m)
Height: ft in (m)
Fuselage internal length: 129 ft 0 in (39.32 m)
Fuselage max external width: 9 ft 5 in (2.88 m)
Fuselage max internal width: 8 ft 7 in (2.63 m)
Fuselage max external height: 10 ft 10 in (3.32 m)
Fuselage max internal height: 6 ft 5 in (1.96 m))
Wing area: 3,856 ft&sup2; (358.25 m&sup2;)
Lift/drag: 3.94 (low speed), 4.35 (approach), 9.27 (10,000ft 250 kts), 11.47 (M 0.94), 7.14 (M 2.04)
Elevon area (each side): 172.22 ft&sup2; (16.0 m&sup2;)
Tail fin area: 365.0 ft&sup2; (33.91 m&sup2;)
Rudder area: 112.05 ft&sup2; (10.41 m&sup2;))
Empty weight: 173,500 lb (78,700 kg)
Maximum fuel load: 210,940 lb (95,680 kg)
Maximum taxiing weight: 412,000 lb (186,880 kg))
Maximum gross takeoff weight: 408,000 lb (185,070 kg)
Maximum landing weight: 245,000 lb (111,130 kg)
Maximum landing weight without fuel: 203,000 lb (92,080 kg))
Powerplant: 4× Rolls-Royce/SNECMA Olympus 593 Mk 610 afterburning turbojets, 38,050 lbf with afterburner, 32,000 lbf dry (169 kN / 142 kN) each
Performance
Maximum speed: Mach 2.04 or 1,350 mph (2,170 km/h)
Fuel consumption: 46.85 lb/mi (13.2 kg/km)
Maximum nose tip temperature: 260 °F (127 °C) -- Speed was sometimes reduced to keep the temperature within limits)
Range: 4,500 mi (7,250 km)
Service ceiling: 60,000 ft (18,300 m)
Rate of climb: ft/min (m/s)
Wing loading: lb/ft&sup2; (kg/m&sup2;)
Thrust/weight: .373:1

si mai jos C17

Specifications
Primary Function  Cargo and troop transport 
Prime Contractor  Boeing [McDonnell Douglas Corp.] 
Power Plant Manufacturer Four Pratt & Whitney F117-PW- 100 turbofan engines 
Thrust (each engine)  40,900 pounds 
Wingspan  170 feet 9 inches (to winglet tips) (51.81 meters) 
Length 173 feet 11 inches (53.04 meters) 
Height  55 feet 1 inch (16.79 meters) 
Cargo Compartment Length - 85 feet 2 inches (26 meters);
width - 18 feet (5.48 meters);
height - 12 feet 4 inches (3.76 meters) forward of the wing
and 13 feet 6 inches (4.11 meters) aft of the wing 
Speed  500 mph (Mach .77) 
Service Ceiling 45,000 feet at cruising speed (13,716 meters) 
Range  Unlimited with in-flight refueling 
Crew  Three (two pilots and one loadmaster) 
Maximum Peacetime Takeoff Weight  585,000 pounds (265,306 kilos) 
Load  102 troops/paratroops;
48 litter and 54 ambulatory patients and attendants;
170,900 pounds (76,644 kilos) of cargo (18 pallet positions) 
Date Deployed  June 1993