Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Tipuri de nave care au aterizat - dovezi

Creat de fiulploii, 24 Iulie 2011, 04:26:03

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

fiulploii

Un subiect care ma pasioneaza de mult si totul a pornit atunci cand am aflat cum se numesc compartimentele dintr-o biserica .


''Secole de-a randul oamenii au construit nave cosmice asa cum le-au vazut la zei '' - citat

Daca urmariti linkul

http://www.miracol.ro/progalex/Cosmoteismul_rachete_si_biserici.html

cititi mai multe pe aceasta tema si imi permit sa dau cateva poze luate de acolo .

Am deschis acest topic in ideea de a strange dovezi foto - din localitatile in care locuim sau din locurile pe unde umblam .

Scop : verificarea ipotezei expusa aici si eventual , daca se pot stabili zone cu aceleeasi forme     constructive .

In varianta in care cineva e interesat , poate se vine cu o idee unde sa postam pozele sa poata fi accesate de toti .

Daca nu e nimeni interesat , atunci nu sa fie . No problem . :lol:

Multumesc .


SLEAH19

Citat din: fiulploii din  24 Iulie 2011, 04:26:03
......Am deschis acest topic in ideea de a strange dovezi foto - din localitatile in care locuim sau din locurile pe unde umblam .


  Foto facute astazi

O lume normală este aceea în care diavolul este în iad, nu mai există religii iar Iisus este la Guvernare!

Cercetează totul şi reţine doar ce e de trebuinţă !

SLEAH19

 Si aici in combinatie cu ,, La centro di piata Luopo di Roma'' . Manstirea Bodrog , cea mai veche din tara .
O lume normală este aceea în care diavolul este în iad, nu mai există religii iar Iisus este la Guvernare!

Cercetează totul şi reţine doar ce e de trebuinţă !

fiulploii

Fain inceput .
Ar fi interesant sa vedem printre altele si o sinagoga - daca mai sunt pe undeva .
Voi posta si eu , insa trebuie sa-mi recuperez intai arhiva de cd-uri . :roll:

zana@M

#4
Atasez si eu aici moscheia  Carol I din Constanta
Construcția a fost începută în anul 1910, din inițiativa regelui Carol I, în semn de omagiu pentru comunitatea musulmană din orașul Constanța. Lucrările s-au încheiat în 1912. Inaugurarea a avut loc în prezența regelui. Inițial s-a numit Moscheea Carol I, ulterior a fost redenumită Moscheea Mahmud al II-lea.

Totuși, în prezent, credincioșii musulmani o numesc "Kral camisi" sau "Geamia Regelui".
Construcția a fost realizată după planurile ing. Gogu Constantinescu, sub îndrumarea arhitectului Victor Ștefănescu, luând ca model Moscheea Konya din Anatolia, Turcia.
Biserica Alba Iulia si Catedrala Incoronarii sunt poze proprii!
,,TU ESTI CAUZA IAR LUMEA ESTE EFECTUL ,SCHIMBA-TI IDEILE DESPRE LUME -SI LUMEA SE VA SCHIMBA,,

fiulploii

Sa incercam sa gasim adevaratele denumiri sau functii ale unui locas de cult . Incep cu cele ortodoxe ca noh, is din zona  :lol:

           O clădire de cult ortodox - biserica - este compusă din următoarele părţi prezentate în ordine, din exterior spre interior:
- pridvorul
- pronaosul
- naosul peste care se înalţă turla Pantocratorului
- absidele laterale
- altarul şi absidiolele proscomidiei şi diaconiconului desparţit de naos şi celelalte spaţii prin
- tâmpla catapetesmei.
Totdeauna bisericile ortodoxe se construiesc din punctul de vedere al punctelor cardinale pe direcţia Es t- Vest, adica la vest este pridvorul şi la est altarul.
   
           Pridvorul bisericii este de obicei mare, larg, deschis, de multe ori însă pentru conservarea monumentului el se închide cu geamuri.Uneori pridvorul poate să lipsească sau poate fi adăugat mai târziu bisericii. (Pridvor - spaţiu deschis, la nivelul solului, care face legătura dintre interiorul şi exteriorul unor edificii, delimitat de regulă de arcade sprijinite pe coloane sau stâlpi de piatră, zidărie sau lemn. În arhitectura ecleziastică precedă spaţiile de cult propriu-zise.)

    Ipoteza . pridvor = zona de proximitate a navei sau a complexului nava-vector purtator.

           Pronaosul este locul în care se pătrunde din pridvor, printr-o uşă masivă. El are forma unui dreptunghi şi permite trecerea în naos.

   Ipoteza . pronaos = sas de trecere

           Naosul are forma unui pătrat, încoronat de Turla cea mare a Pantocratorului adică cupola de deasupra naosului unde se află pictat Isus Cristos ca împărat al lumii (Pantocrator=cel care împărăteşte, conduce - Pantocrator în traducere "Atotputernicul" sau "Atotţiitorul". În iconografia de tradiţie ortodoxă imaginea lui Iisus Hristos, reprezentat, de obicei, cu capul descoperit cu nimb cruciger, binecuvântând cu mâna dreaptă şi ţinând Evanghelia închisă (uneori deschisă) în mâna stângă. Este reprezentat frecvent în calotele bisericilor, care acoperă spaţiul lor central - naosul)care se sprijină de obicei pe patru picioare puternice de zidărie, împărţind greutatea cu arcurile laterale semicilindrice.

    Ipoteza . naos = nava - sala centrala sau cala

          Absidele laterale sunt de largi şi adânci, astfel că ele depăşesc planul pronaosului. Astfel în dreptul lor lăţimea bisericii atinge cea mai mare dimensiune. Zidurile absidelor au de obicei formă cilindrică în interior şi poligonală în exterior.

   Ipoteza . abside laterale = containere sau vectorii purtatori ? aici am dubii deocamdata

           Altarul se prezintă ca un dreptunghi în continuarea zidurilor naosului, este spaţios cu nişe mari, poate fi considerat cel mai important element al bisericii. În partea de răsărit, altarul se închide printr-un semicerc asemănător absidelor şi situat în ax. Rezultă astfel o importantă mărire a spaţiului. În altar trecerea se face prin două uşi numite diaconeşti, prin aceste uşi, femeilor le este interzis să treacă. Există în cadrul altarului şi absidiolele (abside mai mici) proscomidiei şi diaconiconului.
          Absidiola proscomidiei este o nişă sau firidă mai mică (uneori în lipsă de spaţiu chiar o masă) situată pe peretele de nord al altarului unde preotul pregăteşte painea şi vinul pentru împărtăşanie. (Proscomidie - în bisericile ortodoxe, încăpere anexă a altarului sau simplă nişă de dimensiuni mari, situată în parte de nord a altarului, în care se oficiază o slujbă specială la care se pomenesc ctitorii şi binefăcătorii respectivului locaş, înainte de începerea liturghiei. Tot aici se păstrează vasele sacre şi împărtăşania pentru bolnavi.
           Absidiola diaconiconului este locul în altar unde se păstrează veşmintele liturgice (hainele preoţeşti dar şi alte elemente ce fac parte din ritualul bisericesc).

   Ipoteza . altar = puntea de comanda
                 absidiola proscomidiei = ???
                 absidiola diaconiconului = nisa pentru costume  presurizate ?

           Atât pronaosul, naosul cât şi altarul au ferestre. În pronaos şi naos, ferestrele sunt dispuse pe ambele laturi, iar în altar există o singură fereastră care străpunge semicercul ce închide altarul dinspre răsărit. În acest fel edificiul primeşte suficientă lumină, fiind veşnic scăldat în interior de razele soarelui ce pătrund şi creează o atmosferă de linişte şi reculegere specifică monumentelor religioase.

    Ipoteza . ferestre = hublouri sau ecrane

           Tâmpla bisericii (catapeteasmă sau iconostas - Tip de ecran alcătuit dintr-un schelet lemnos sau de zidărie, care separă sanctuarul (absida altarului) de spaţiul naosului,
           O biserică atunci cînd se construieşte are un hram. Hramul adoptat la sfinţirea unei biserici poartă numele unui Sfânt, şi este dat astfel încât să aibă legătură cu viaţa comunităţii ce a ridicat biserica respectivă.

      Ipoteza . catapeteasma = ghici  :-)
                     hramul = acelasi obicei ca si la navele maritime

Despre turnul clopotnita si alte amanunte poate contribuie si altcineva .

Pentru cei interesati mai multe amanunte despre biserici aici :
http://lacasedecult.cimec.ro/Ro/Documente/AlcatuireaFunctionala.htm
         

abyss

Prima consyructie de agest gen era un cort si li s-a spus acelor oameni de catre Yahve sa ii vopseasca barful cu rosu sau sange ca El sa il distinga. Poveste e prin Vechiul Testament parca....

fiulploii

#7
Citat din: abyss din  13 Martie 2013, 22:43:11
Prima consyructie de agest gen era un cort si li s-a spus acelor oameni de catre Yahve sa ii vopseasca barful cu rosu sau sange ca El sa il distinga. Poveste e prin Vechiul Testament parca....
Si in cort cum erau randuite lucrurile, se stie?  :roll:
Stie cineva cum a evoluat treaba de la cort cu varful rosu la catedrale ?

Iahve e doar un alt Ra  din alta zona de jurisdictie ; asta daca nu cumva evreii au preluat si aceste povestiri de la altii , adaptandu-le.
Parerea mea..

abyss

Da, se stie.
Normal ca se stie cum au evoluat lucrurile de la cort la catedrale.
- daca tu esti de alta parere cu siguranta ca voi fi numei antene pe receptie :)

Yahve se pare ca e chiar unu numit Marduk. Cel putin presupun la aceasta ora. Cat despre Ra... o fi fost si el Unul...

fiulploii

Citat din: abyss din  13 Martie 2013, 23:26:52
Da, se stie.
Normal ca se stie cum au evoluat lucrurile de la cort la catedrale.
- daca tu esti de alta parere cu siguranta ca voi fi numei antene pe receptie :)

Yahve se pare ca e chiar unu numit Marduk. Cel putin presupun la aceasta ora. Cat despre Ra... o fi fost si el Unul...

Cand spun ''Ra'' in conceptia mea il asimilez cu o functie .
Esti te rog amabil sa faci un rezumat al evolutiei de la cort la catedrala?
Multumesc.

abyss

Ma simt onorat de rugaminte dar ea a venit in imprejurari nu tocmai favorabile. Dar dupa cum am mai zis ar fi interesant de aflat contrariul si anume ca nimeni nu stie cum erau randuite lucrurile. Din cate imi amintesc se numea "cortul marturiei"

fiulploii

#11
No hai sa purcedem la  o povestire asa cum o stiu eu.
  La inceput s-au construit altare pe inaltimi si cu ocazia unor evenimente speciale cum a fost Noe dupa potop, Iacov la intoarcerea din Mesopotamia, etc.
  Apoi,
Primul lăcaş după ieşirea din Egipt a fost Cortul Mărturiei . El era mobil, şi în cadrul său nu avea loc decât dialogul lui Moise cu Dumnezeu, deci aici nu se desfăşura un cult sacrificial. Interesant este şi faptul că el era situat în afara taberei, datorită căderii în idolatrie a poporului, în urma episodului cu viţelul de aur, adică era cu alte cuvinte separat, despărţit de comunitate şi de păcatele acesteia

Ipoteza    loc de comunicare directa cu ofiterul Ra . :-D Situat in afara taberei datorita efectelor aparaturii de comunicare asupra oamenilor neprotejati. Amanunte din Biblie cu alta ocazie.

Ulterior a fost înlocuit cu Cortul Sfânt sau Cortul Domnului, care va fi centrul religios şi cultic al evreilor până la construcţia templului. Există mai multe informaţii despre modul în care el a fost construit şi împodobit.
In linii mari reţinem că avea două încăperi:
-  Sfânta (în partea de răsărit) şi
-  Sfânta Sfintelor (în partea de apus), despărţite printr-o
-  perdea cu chipuri de heruvimi.
Noul edificiu deşi era şi el mobil, era mult mai somptuos, fiind înconjurat şi de o curte unde se aduceau sacrificii.

Fiecărei încăperi îi corespundeau o serie de obiecte :
• în curte : altarul holocaustelor şi lavoarul pentru spălările rituale,
• în Sfânta : altarul tămâierii, mesele punerii înainte, menora
• Sfânta Sfintelor : chivotul.


Ipoteza   A inceput implementarea nivelului doi de tehnologie si pregatirea lui Ra de plecare .

Citatele de mai sus din (Pr. Prof. Dr. Dumitru Abrudan, Diac. Prof. Dr. Emilian Corniţescu, Arheologie Biblică)

Construcţia primului templu s-a făcut în timpul lui Solomon şi a durat 7 ani.
In mare el urma acelaşi plan ca şi Cortul Sfânt, mai exact o împărţire tripartită:
- vestibul (Ulam)
- Sfânta (Heical)
- Sfânta Sfintelor (Debir).
Vestibulul era străjuit de doi stâlpi sau coloane înalte denumite Iachin (El întăreşte) şi Boaz (în El este puterea).
Existau şi clădiri anexe pentru ofrande, întregul templu fiind înconjurat de două curţi aşezate în terasă. Prima era numită ,, a preoţilor'', iar cea de la nivelul inferior numită curtea mare era destinată credincioşilor.
Nucleul templului îl constituie însă Chivotul Legii depus în Debir unde era străjuit de doi heruvimi, din lemn de salcâm, îmbrăcaţi în aur, care ocupau jumătate din întreaga încăpere.


Templul apare ca o copie a casei lui Dumnezeu din ceruri, dimensiunea sa cosmică fiind evidentă: ,,Şi a zidit lăcaşul Său cel sfânt ca înălţimea cerului'' (Ps. 77 75).
Caracterul său extramundan face deseori ca referirile la el şi la prezenţa divină în el să apară oarecum antinomice: ,,Domnul este în lăcaşul cel Sfânt al Său, Domnul în cer are scaunul său'' (Ps. 10 4). Aparenta confuzie de planuri sugerează strânsa legătură aproape până la identitate (templu-lăcaş ceresc), dintre original şi reflecţia sa. Ubicuitatea divină confirmă valoarea extraordinară şi importanţa Templului Sfânt, accentuând dimensiunea sa cosmică


Sursa: partial din ,,Lacasul de cult" de Valentin Ilie, rev.Ianus 5-6/2002

E bine pana aici ?  :-)


abyss

Dand in mod nevinovat o tenta aparent profana, as putea compara vechiul cort al marturiei cu un cort militar al baietilor transmisionisti. Se efectuau comunicatii transdimensionale. Chivotul isi facea traba pana s-a descarcat.... Stalpii respectivi fiind poate doar o copie a celor doi stalpi egipteni. Apoi au musamalizat afacerea facand chivotul pierdut pe cauze deja stiute. Sau nu?

fiulploii

  In urma consultarii pe aceasta tema cu un viitor arhitect declar ca am fost luat de valul entuziast al unui profan fara cunostiinte in domeniu .  :-D
  A rezultat ca teoria respectivului care a scos cartea prezentata in prima postare este scoasa cu forcepsul .
  O idee a respectivului consultant a fost ca daca rastorni forma unei catedrale poate rezulta un submarin sau o constructie subacvatica iar de aici poti divaga si spune asa: constructorii nu au asistat la decolare-aterizare de nave spatiale ci au vizitat o baza navala de submarine  :-D si se pot gasi argumente si pentru asta.
  Bolta a aparut ca o necesitate in arhitectura dupa niste principii foarte solide de diminuare a presiunii exercitate de o constructie, etc. chestii care tin de istoria arhitecturii si care sunt prea stufoase pentru mine .
  Consider deci aceasta tema ca fiind eronata si ar trebui inchisa si data exemplu de gandire stramba in lipsa cunostiintelor minime necesare in abordarea unui subiect.

  Mea culpa!