Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Ups,doar o jucarie zburatoare :-)

Creat de monk, 25 Martie 2006, 18:55:14

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

monk

Pai cred ca trebuie sa stim si cate ceva despre jucariile zburatoare ca sa nu le mai confundam cu OZNurile extraterestre :-D







Skywalker

Salut Monk.

In prima poza este vorba de un avion care tocmai depaseste bariera sunetului. Si daca nu ma insel, acel avion pare a fi un Hornet, care-i avion supersonic.

monk


Skywalker

B2 e un avion care din cate stiu se apropie cel mai mult de perfectiune, in ceea ce priveste performantele. E mai bun si decat F117. Si ca forma, e probabil cea mai simpla forma de avion.
  Si daca tot e vorba de o aripa zburatoare, sper sa nu se supere nimeni daca voi aminti despre o aripa zburatoare din hartie, care e la indemana oricui. Si are un zbor de invidiat.
Despre ce e vorba, vei vedea aici:
http://www.paperang.com/


Skywalker

Desi B2 este un avion destul de vechi, totusi din cauza fiabilitatii si a performantelor este folosit inca si acum.
 
    Dar stiati despre un "stramos" -sa-i spunem asa, al lui B2? Este vorba despre ARADO  Ar E.555

    Arado Ar E.555

  In decembrie 1943 au inceput lucrarile de proiectare ale acestui avion, sub conducerea inginerului  W. Laute. Cerintele pentru avion au fost: sa aibe viteza mare, sa poata transporta 4tone de bombe, si o autonomie de zbor de 5000 km.
    Avionul a fost construit integral din metal(duraluminiu si otel) si are la baza o aripa zburatoare cu un mic fuselaj, unde se afla cabina presurizata.
    Propulsia era asigurata de 6 motoare  BMW 003A, cu reactie, toate aflate deasupra aripilor.
    Armamentul consta in 2 tunuri MK 103 30mm
                                    2 tunuri MG 151/20 20mm

Aici sunt poze cu Arado Ar E.555



monk


Skywalker

Interesanta "jucarie". Aia de sus e o elice cu aburi?

Acum va voi prezenta un avion cu totu si cu totul interesant

SNECMA C-450 Coleoptere

Este o aeronava asezata pe coada(tail-sitter), sustinuta de niste roti mici, ca in cazul aparatelor americane XFY-1, XFV-1 sau X13. A fost proiectat si construit in Franta.
  Avionul este echipat cu un motor turboreactor SNECMA Atar E-5V cu tractiunea de 3700 kgf, cu prizele de aer dispuse lateral in spatele cabinei. Motorul are sistemul de ulei modificat pentru a-i permite ungerea adecvata in cursul zborului verticalsi cu un sistem de orientare si cu un sistem de orientare a jetului prin injectarea de aer comprimat prin 4 orificii. Aerul preluat de la compresorul motorului este utilizat si pentru alimentarea duzelor pentru comanda in ruliu, amplasate pe in cei 4 montanti de legatura dintre fuselaj si aripa inelara.
  Aripa inelara are jos niste mici derive amplasate cruciform si care au rolul de eleroane.
  C 450 Coleoptere putea decola si ateriza fara vreo instalatie speciala pe sol.
   
   In 17 aprilie 1959 a efectuat primul zbor. Al doilea zbor a avut o durata de 3 min 38 sec, in 5 mai 1959.  Pe parcursul celor 9 zboruri de incercare, aparatul nu s-a dovedit a functiona la parametrii necesari. In timpul ultimului zbor, avionul s-a prabusit, iar pilotul s-a catapultat.











Stie cineva despre tractiunea vectorizata? Momentan mi se pare ca numai avioanele Suhoi au asa ceva.

Skywalker

CitatPai cred ca trebuie sa stim si cate ceva despre jucariile zburatoare ca sa nu le mai confundam cu OZNurile extraterestre

Ce credeti, ar semana un B2 sau F 117 cu un OZN triunghiular?



 

Necunoscutul

Cea mai mare parte din OZN-urile triunghiulare sunt defapt avioane Sthealt (F-117; B-2 etc). Dar asta este parerea mea. 8-)

monk


IONUT


ryn

#11
Va rog sa dovediti rabdare si sa cititi de la cap la coada acest forum. Multe din posturile dn ultima perioada dubleaza topicuri mai vechi.
Pentru monk si alti nerabdatori aveti acest subiect aici
http://www.rufon.org/forum/index.php/topic,69.msg4225.html#msg4225
asta daca nu e de ajuns sa privim imaginile postate mai sus in CARE SE VAD FOARTE CLAR CELE DOUA ELICE care sunt montate pe acelasi ax si se invart in sensuri diferite... iar daca dati jos un motor de barca, de motocicleta sau de scuter acvatic o sa fiti surprinsi cat de usor este si la ce rotatii se invarte axul motor

IONUT

Bun , se pare că am cam putea construi şi noi aşa ceva cu cunoştinţe minime de mecanică şi investiţii mici. Nu credeţi ? Un motor de barcă sau de scuter acvatic , având turaţii destul de mari se pare că poate crea portanţă la un asemenea ansamblu ptr o persoană. Ceea ce nu ştiu este partea mecanică care învârte în sens diferit două elicii. Dacă aveţi detalii, vre-un link, postaţi vă rog că mă interesează.

toma

Mici corecti:
- Nu e vorba de F18 ci se pare de F14 sau F15
- Nu americanii au fost primii ce au construit aripa zburatoare. Prioritate are Alexander Lippisch cu al sau Horton 229. Ho 229 a si zburat. Un alt avion, aproape aripa zburatoare (avea doar deriva) a fost DFS 194, "tata" lui Me 163 Kommet!
Lippisch a avut o multime de proiecte de aripa zburatoare.(si nu era ..extraterestru  :wink:) Interesant a fost Li.P11ce a zurat prima data ca planor in aprilie 1944 si apoi cu un motor Jumo 004B in lulie 1944.O aprte din avion a cazut in miinile americanilor la Salzburg. E 555 a fost doar un proiec, avionul a ramas ...pe hirtie. Ar fi fost primul bombardier strategic atomic.
imaginea nu pare ....extraterestra???
Scopul cuvantarii nu este de a impune, ci de a convinge." (IACOB NEGRUZZI)

toma

Scopul cuvantarii nu este de a impune, ci de a convinge." (IACOB NEGRUZZI)