Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

MIG lovit de OZN-uri (30 octombrie 2007)

Creat de ryn, 08 Noiembrie 2007, 22:02:48

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Xanadron

Un topic la care am revenit intimplator... si nu prea (cautind detalii despre subterane in postarile ex-userului Lucian Cozma) si-n care am dat cu Likes la gramada - mai ales pentru combativitate! :wink:

Toti preopinentii (inclusiv actorii principali alx si LC) meritau insa si oarece critici... parintesti, :lol: fiindca diverse afirmatii hazardate, orgolii si suspiciuni au condus cumva involuntar la stoparea topicului, exact cind devenise mai interesant - fie si doar pe tema propulsiilor UAV-urilor neconventionale (btw ontopic: si eu inclin sa cred ca resturile unui asemenea UAV au lovit carlinga MIG-ului pilotat de Mitrica).

In domeniul UAV inclin sa cred - in masura in care-s la curent cu unele evolutii tehnice nu chiar publice, dar nici tocmai "top secret cosmic" - ca adevarul e cumva la mijloc. Fiindca, lasind la o parte presupusele propulsii antigravifice tip TR-3B, :ufo: si-n aerodinamica asa-zis clasica exista in continuare preocupari de a profita cumva de energia... hai sa-i zicem "potentiala" a atmosferei terestre.

Pina si unii constructori amatori de avioane au prins de pilda smecheria utilizarii fenomenului de "suctiune" prezent in cazul unor profiluri special concepute cum ar fi corpurile tip Goldschmied, necesitind fortze de propulsie mai mici decit efectul final masurabil (ce-i drept, doar CEVA mai mici si nu... incredibil de mici, cum sustinea ex-colegul LC).
Controversatul proiect "Synergy" al americanului John McGinnis e doar un exemplu. Care sper sa si zboare efectiv, in fine, vara asta la Oshkosh.

http://www.synergyaircraft.com/index.html

Subiectu-i in orice caz mult mai complex si nu stiu daca-si are locul in definitiv pe un forum "ozenistic", asa ca nu ma mai lansez in alte consideratii detaliate.
Poate doar daca am initia cindva un proiect aeronautic RUFON-istic revolutionar :rocket: - chestie de care ma-ndoiesc totusi, din simplul motiv ca nu stiu ce banca :evil: ne-ar sponsoriza (ca pe alunecosii ARCAsi), la cit de mult le-am afurisit prin zona asta... :-D
Trăim pe-o planetă nebună - opriţi-o să mă cobor !!!
http://povestoteca.wordpress.com/

matrix

Combativitatea neinsotita de o atitudine rezonabila si de orientarea catre subiectul in sine si nu catre oponenti usor degenereaza in lupta ridicola a orgoliilor.

Totul a pornit de la un singur cuvant: "obiect". Omul ala a zis ca "...unul sau mai multe obiecte au lovit cupola...". De aici pana la OZN nu a fost decat un pas, facut cu nonsalanta de catre media avida de senzational. Sa fim seriosi! Maine-poimaine aflam ca are un copil din flori cu o ozenista zapacita care a uitat cum sa puna frana...

Propulsii neconventionale! Solutii aerodinamice neobisnuite! O noua paradigma a ceea ce inseamna mutarea corpurilor dintr-un loc in altul, fie ele containere cu jucarii chinezesti sau pasageri simandicosi! Da! Iata, acestea sunt subiecte demne de dezbatere indelungata si, de ce nu, de reflectie. Mai ales ultimul mi se pare in mod deosebit incitant. Este off-topic, dar cred ca a sosit timpul sa renuntam sa mai atingem infinitatea punctelor dintre A si B in dorinta de a ajunge de la A la B. Este timpul sa facem cumva ca fiind in A... sa fim in B.

Nox

Citat din: Xanadron din  05 Iunie 2012, 16:03:30
(btw ontopic: si eu inclin sa cred ca resturile unui asemenea UAV au lovit carlinga MIG-ului pilotat de Mitrica).

De ce neaparat resturi si nu UAV-uri functionale?
Nu tot ce zboară şi este necunoscut este extraterestru.
All warfare is based on deception. -- Sun Tzu, 600 BC

All types of knowledge, ultimately mean self knowledge. -- Bruce Lee

Xanadron

Citat din: Nox din  05 Iunie 2012, 22:32:04
De ce neaparat resturi si nu UAV-uri functionale?

Findca dimensiunile "obiectelor" aflate-n autorotatie rapida ce-au lovit MIG-ul ar corespunde doar unor UAV-uri "micro", utilizabile exclusiv "indoor" sau cel mult la altitudini mici si viteze modeste.

Implicit, ipoteza autodistrugerii unui UAV "mediu" inainte de coliziune devine plauzibila (unul "maxi" gen Predator ori Boeing UCAV Killer Drone X-45C cred ca se exclude), dar probabil ca tipul si/sau originea lui vor ramine in continuare un mister.

Evident ca si astea-s doar simple pareri personale. 8-)
Trăim pe-o planetă nebună - opriţi-o să mă cobor !!!
http://povestoteca.wordpress.com/

alx

Citat din: matrix din  05 Iunie 2012, 19:22:46

Totul a pornit de la un singur cuvant: "obiect". Omul ala a zis ca "...unul sau mai multe obiecte au lovit cupola...". De aici pana la OZN nu a fost decat un pas, facut cu nonsalanta de catre media avida de senzational. Sa fim seriosi! Maine-poimaine aflam ca are un copil din flori cu o ozenista zapacita care a uitat cum sa puna frana...


Salut si bine ai venit printre noi! (sau sa spun:bine ai revenit?)


Prin definitie,OZN inseamna Obiect Zburator Neidentificat!   Deci unul sau mai multe OBIECTE,ZBURATOARE pentru ca se aflau in aer,si NEIDENTIFICATE pana astazi au lovit cupola avionului.Intrebarea mea este: a fost sau nu vorba de OZN-uri?
"O piatră nu cade din cer.Sau,daca se intamplă să cada,atunci nu mai e piatră,ci aerolit."

matrix

Citat din: alx din  06 Iunie 2012, 14:38:41
Prin definitie,OZN inseamna Obiect Zburator Neidentificat! Deci unul sau mai multe OBIECTE,ZBURATOARE pentru ca se aflau in aer,si NEIDENTIFICATE pana astazi au lovit cupola avionului. Intrebarea mea este: a fost sau nu vorba de OZN-uri?

Raspunsul la intrebarea ta, Alex, se afla in frazele ce o preced.

Asociind insa termenul OZN cu manifestarea unei inteligente nepamantene (lucru pe care majoritatea covarsitoare a oamenilor il face intrand astfel in eroare) iti propun urmatoarea abordare:
1) de ce natura este aceasta manifestare:
     a.materiala
     b.spirituala

2) daca 1)a. :
     a. organica
     b. anorganica
     c. mixta

3) daca 2)a.:
     a. fiinta rationala care se poate deplasa fara mijloace artificiale
     b. un vehicul pilotat sau automat
     c. resturile unui astfel de vehicul
     d. animalul de companie al fiintei rationale ()
     e. meduza de care s-a vorbit mai demult ()

4) daca 2)b.:
     a. un vehicul pilotat sau automat
     b. resturile unui astfel de vehicul

5) daca 2)c.:
     a. combinatii ale punctelor 4) si 5) de mai sus

Comentarii:
     De dragul rigurozitatii am pus si varianta 1)a., desi in mod evident aceasta sugereaza o deschidere catre un mult mai vast subiect care nu are nici o legatura cu topicul nostru.

     In ipoteza in care totul mergea bine la bordul "navei" sau in capul creaturii, nu vad cum ar fi fost posibila coliziunea. Chiar si un amarat de avion cargo din zilele noastre de pe planeta noastra are sisteme de prevenire a coliziunilor cu alte avioane, ce sa mai vorbim de un vehicul nepamantean care a avut de traversat cine stie ce prapastii de ani-lumina intre casa lor si casa noastra! O astfel de scula musai ca are ceva similar; ori de evitare a coliziunii, ori de dezintegrare a amenintarii (!). In plus, avionul a fost lovit in doua locuri diferite aflate la 10 metri distanta, ceea ce micsoreaza asimptotic la 0 posibilitatea sa fi fost lovit de o nava de dimensiuni comparabile. Ar mai trebui considerata posibilitatea unui zbor in formatie a unor nave relativ mici, cu dimensiuni de ordinul centimetrilor.

     In ipoteza in care ceva neprevazut s-a intamplat la bordul navei sau in capul creaturii si intr-un fel sau altul lucrurile au scapat de sub control, se poate usor presupune ca si alte resturi ar fi trebuit sa ramana in urma acelui accident. Suficient de multe resturi incat sa ajunga macar unul si in mana unui uman de pe aceasta planeta. Suntem in iunie 2012 si acest lucru inca nu a fost raportat.

     Concluzia pe scurt este ca extraterestrii ori sunt suficienti de destepti incat sa evite o coliziune nedorita ori nu sunt deloc. (Lasand totusi deschisa si posibilitatea sa pierd solutii).

       Ipoteza UAV-urilor as exclude-o pentru ca acestea sunt ori prea mici pentru a putea ajunge atat de sus si atat de repede ori sunt suficient de mari incat sa produca avarii semnificativ mai mari avionului de vanatoare.
       Resturi de UAV? Hmm, posibil. Dar totusi, unde sunt restul resturilor din acel aparat? In zona aceea sunt campuri cultivate, pasuni, paduri. Cazand de la 23.000 ft imprastierea ar fi fost mare si este destul de posibil ca o bucata de tranzistor, structura polimerica sau camera de luat vederi sa fi cazut pe pamantul vreunui morosan.

ryn

Citat din: matrix din  06 Iunie 2012, 20:03:01
Raspunsul la intrebarea ta, Alex, se afla in frazele ce o preced.

Asociind insa termenul OZN cu manifestarea unei inteligente nepamantene (lucru pe care majoritatea covarsitoare a oamenilor il face intrand astfel in eroare) iti propun urmatoarea abordare...
Mai tata, mai! Pai daca majoritatea covarsitoare intra in eroare... nu e ca in basmul ala cu cocosul situat cu un picior intr-o curte si cu celalalt in alta curte si un bou se intreaba in ce ograda cade oul? Daca ai ceva cu cineva pe acest forum incearca sa dai PM . Si pe puncte vorbind...