Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - abyss

Pagini: [1] 2 3 4 5 ... 133
1
Diverse / Re: Pagina Comica
« : 01 Iunie 2019, 22:43:02 »
 :ufo:


3
De mult nu am mai citit un SF bun - atât de bun cât să fie recomandat.
Cred totuși că lucrarea "Foc în Adânc", aparținând lui Vernor Vinge, poate primi laude.
Nu atât pentru ideea împărțirii "Căii Lactee" în zone dinspre centru spre extreme (zone care înlesnesc sau blocheazà dezvoltarea civilizațiilor), cât pentru inedita concepție a unor ființe din "zona lentă", ce joacă rol principal în roman.

Prin asta Vinge îmbină cu succes două stiluri. E și SF " clasic" (nave, rachete, futurism) dar și "fantasy, prin descrierea acelor ființe, aflate íntr-un stadiu evolutiv medieval.

Zic să-i acordați o șansă.

4
Cafenea / Re: Biserica egipteana a celor trei valahii
« : 19 Mai 2019, 18:28:12 »
"Astakoe ", "Zmovagl ", "Goliud ", "Umid ", "Selum ", "Udin "
Daca forțăm a la Grigoraș ... poate nu sunt nume ci o frază: " A stat Zamolxe gol si ud ascuns din lume"

Acest tip de "forțare" nu e à la Grigoraș, ci mai degrabă à la prof. Adrian Bucurescu (v."Dacia Secretă" și alte lucrări similare). Deși nu exclud, sunt totuși puțin înclinat să iau această ipoteză în lucru, din următoarele motive:

1) Dacă numele de filosofi erau menite să formeze, prin alăturare, propoziții, atunci ar trebui ca și celelalte nume, deja traduse (Aristotel, Platon, Pitagora) să poată compune ceva similar - și eventual conex.
2) Similaritățile fonetice / semantice sunt ades înșelătoare, iar dacă le "potrivim" după ureche pot ieși cele mai năstrușnice comparații.
3) Dacă sunt propoziții sau fraze ascunse, atunci acestea mai degrabă ar fi în "pergamentele" afișate de filosofi. Precum am zis, nu doar că nu aparțin realmente lui Pitagora, Platon, etc., ci nici nu au o legătură coerentă (vizibilă) între ele, care să le justifice alegerea și alăturarea.

Dar un anume tâlc sunt convins că există, mai ales că ideea filosofilor e reluată în cel puțin două edificii (Sucevița și Voroneț). Cum zicea și dl.@abyss, niciun zugrav nu și-ar fi permis "șotii" de capul său - așa că deducem o intenție anume la cei care au dat (și supervizat) comanda.

Posibil să fie o noimă în amplasarea anumită a coloanelor de filosofi pe lateralele tabloului în cauză. Intuiesc niște corespondențe / liante, poate orizontale, poate diagonale...după canoane geometrice.

La pitagoreici (implicit la zamolxianism) geometria și numerele erau sacre, iar armonia ansamblului trebuia să se supună unor legități matematice, nu doar estetice.

5
Cafenea / Re: Biserica egipteana a celor trei valahii
« : 18 Mai 2019, 14:04:21 »
"Astakoe ", "Zmovagl ", "Goliud ", "Umid ", "Selum ", "Udin "
Daca forțăm a la Grigoraș ... poate nu sunt nume ci o frază: " A stat Zamolxe gol si ud ascuns din lume"

 :lol: :lol:  you made my day !  Cea mai tare glumă!

6
Poate cineva sa decodeze imaginea din atasament?

7
Ireale...pe bune! / Re: ⚡⚡ Vril
« : 13 Mai 2019, 10:48:49 »
In many languages we find words indicating manly vigor, energy, virility, which undoubtedly owe their origin to the original Atlantean root term vri from which our term is derived.
In the ancient Greek we find the term veros, meaning " a hero." In the Sanscrit we discover vira, meaning " a hero," and in the ancient Irish vear, meaning " a man." The Gothic wair, and the Anglo-Saxon wer, each meaning " a man," as well as the Latin word vir, meaning" a man," (from which our terms "virile, virility," originated,) also appear to have been derived from the Atlantean term vri,
or "life." It was very natural to identify the concept of "man" with "life." In our own language the terms " virile " and " virility " indicate life-force or vital-energy, particularly in the sense of procreative power, the usage of these terms bearing out the above stated theory of their origin. · Bulwer, who was well-versed in occult tradition and terms, used the term " vril " in one of his novels, to indicate a mysterious form of energy employed by a newly discovered and highly advanced race of people, upon whose doings his story was based. It is almost certain that Bulwer borrowed this term from some of the ancient occult writings, with which he was so familiar, and that the ancient Arcane term " vril " was known to him. In many of these ancient occult treatises we find frequent reference to " Vril," not only in its sense of the principle of vital energy, but also in that sense of inherent usable energy which we seek to express by the term "human magnetism."

Sursa:
VRIL OR VITAL MAGNETISM
BEING VOLUME SIX OF
THE ARCANE TEACHING OR SECRET DOCTRINE OF
ANCIENT ATLANTIS, EGYPT, CHALDEA AND GREECE

Link:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.iapsop.com/ssoc/1911__atkinson___vril_or_vital_magnetism_arcane_teaching_v6.pdf&ved=2ahUKEwiituuJ8JfiAhUQVt8KHTE0BTQQFjAJegQIAxAB&usg=AOvVaw3URkAFv8Iw2edQu0O5FVYO

8
Cafenea / Re: Biserica egipteana a celor trei valahii
« : 13 Mai 2019, 07:35:54 »
Bun, într-adevăr, unii din filosofii antici sunt acceptați în religie, devenind "canonici". Platon și Aristotel au fost "cooptați", dar Pitagora, din câte știu eu, nu. Și nici Homer, care nu e nici măcar filosof.

Și apoi, chiar de luăm de bună lămurirea din ultimul link, c-ar fi un citat apocrif din profetul Ieremia (să zicem), de ce trebuia atribuit lui Pitagora ?! Păi, ce păzeau ierarhii-supervizori ? Să bagi un citat apocrif, deci nerecunoscut evanghelic, si apoi, colac peste pupăză, să-l pui în gura unui păgân ?! De-l lăsau lui Ieremia, măcar păstrau aparența canonică.... Dar, hm, stricau lanțul cu filosofii antici, care rezultă astfel că era...necesar.

Cât despre misterioșii (ceilalți) filosofi ce continuă "lanțul", ce să mai zicem ? "Astakoe ", "Zmovagl ", "Goliud ", "Umid ", "Selum ", "Udin " ??
Treaba se complică. Fie și dacă forțăm traducerea "à la Grigoraș", găsind Zmovagl = Sofocle, sau Selum=Solon, tot rămâne un mare mister, care nu văd ce-ar fi avut comun cu ortodoxismul (sau cu creștinismul, în genere).
Asemenea subtilități, jocuri și adâncimi în plin Ev Mediu ? De la cine ? Și mai ales, întrebare și mai grea, pentru cine ?

9
Cafenea / Re: Biserica egipteana a celor trei valahii
« : 12 Mai 2019, 17:35:33 »
Această încheiere confirmă pasiunea și dedicarea lui Grigoraș - omul chiar credea sincer în tezele sale (mai ales după cât s-a trudit cu toate acele inscripții).
Iar contextul (istoric / geografic / religios) este, într-adevăr, extrem de complex. Prin zonele noastre s-au perindat (și amestecat) zeci de seminții, mai mult sau mai puțin diferite. Iar peste asta se adaugă și valurile diversificate de credințe, unele chiar concomitente. Paulicieni, bogumili, templieri, arieni, nestorieni....oho. Iar pe fundal, remanent, mai era și cultul zamolxian, ce tot căuta, evolutiv, diverse sincretisme.
Cine să le mai dea de capăt....și mai ales într-o formulă inatacabilă ? Sarcină, mă tem, imposibilă.

Crâmpeie totuși se mai pot repera, puse în conexiune. De exemplu, ce caută în vestitele fresce de la mânăstirile din Moldova filosofi platoniceni / neoplatoniceni ? Sau ínsuși Pitagora, pictat și la Sucevița și la Voroneț ?
Păi, dacă zamolxianismul are rădăcini pitagoreice, aceste fresce pot fi privite ca..."link" Mai ales că ele se regăsesc aici pe cale de excepție, cu atribuirea unor mesaje biblice (în mâini) ce nu se leagă între ele (plus că acești filosofi au viețuit cu mult înaintea apariției creștinismului).

Chiar mă întreb, cum de Em. C. Grigoraș nu s-a trudit să găsească și în aceste mesaje un cod...

10
Cafenea / Re: Biserica egipteana a celor trei valahii
« : 11 Mai 2019, 18:15:03 »
Despre Em. (Emil sau Emilian) C. Grigoraș se găsesc foarte puține date, doar 3-4 referiri secvențiale.
Puse cap la cap, reperele aratà cà era jurnalist, mai mult independent. Scria în nișa "mistere / senzațional", cercetând ades culisele conspiraționiste (Siguranța, masonii, NKVD...de-ale epocii).
Ca publicist, s-a evidențiat cu lucrări mici, precum " criptografia" de aici, și cu preocupări de hermeneutică medievală.
George Călinescu, marele critic și istoric literar, și-l amintea ca o persoană introvertită, "cenușie" - ba chiar îl cataloghează ca fiind "puțin maniac".  Putea fi văzut adesea la Capșa (local elitist și boem), semn că nu stătea chiar rău cu banii, și interacționa cu multe din figurile cunoscute ale perioadei.

Lucrarea sa cu "Iglisia" si templierii a stârnit controverse doar în mediul istoricilor, nefiind prea difuzată la publicul larg. Critica a desființat-o iute, dar lucrarea a fost recuperată în era comunistă, ca izvor pentru protocroniști (si așa deduc c-a picat sub ochii lui Radu Theodoru, ce a făcut din "izvor" câteva romane interesante).

Totuși, eu altceva vreau să punctez. Tezele sale sunt îndoielnice, decriptările sale și mai bizare....dar de unde a găsit el ideea primară, noțiunea de fond ? Căci, atunci când vrei cu orice preț să-ți iasă ceva, înseamnă că acel "ceva" pre-există. În cazul lui, marile strădanii de-a dreptul rebusistice pentru a decripta "igipsia iglesia" atestă că el avea deja noțiunea, și chiar în această formulare - îi mai trebuia legitimarea ei, cu probe.

Ei, acum ne întrebăm, vrând a urmări lanțul cauzal : de unde găsise / primise Em. C. Grigoraș noțiunea ? Căci nu cred  s-o fi născocit pur și simplu, ar fi putut jongla cu taine și conspirații mai suculente în acea perioadă.
Ori cineva i-a "strecurat-o", ori a descoperit niște ițe disparate, pe care le-a croșetat până la împletire.

Mai devreme de el, alte referiri explicite la o " Iglisia" nu mai găsim. Firul mai poate fi dus, speculativ, până la Eminescu (cu așa-numitul său "plan Basarab") și apoi mai în spate, la B.P.Hașdeu.
Iar mai în urma lor, nimic. Ieșind din jumătatea a 2-a a sec. XIX ieșim din statul modern român, si nu ne mai rămâne decât obscura medievalitate, ce la noi a ținut aproape până la Tudor Vladimirescu.

11
Cafenea / Re: Biserica egipteana a celor trei valahii
« : 11 Mai 2019, 00:09:06 »
Bruschețe e puțin spus - le trântește axiomatic, deși logica sa scârțâie la fiecare....șurub.
Sunt sceptic, dar îi recunosc un singur lucru - și-a bătut binișor capul, documentarea se vede limpede.
Acum, rămânând obiectiv, trebuie să admit că o serie din canoanele de criptare invocate existau în Evul Mediu, fiind reperate (și atestate) în mai multe lucrări cunoscute. Iată un articol interesant, mai amplu și mai solid documentat, în care se prezintà o gamă variată de inscripții / cripturi:

https://corespondenteculturale.blogspot.com/2013_07_02_archive.html

Autorul (ce preferă anonimat) îl citeazà inclusiv pe Grigoraș - dar cu serioase rezerve. Argumentația sa confirmă totuși, pe alocuri, aserțiunile jurnalistului interbelic - și o face într-o manieră mai acceptabilă pentru critică.

Voi reveni cu niște completări privitoare la acest Em. C. Grigoraș - e, orice s-ar zice, un personaj interesant.


12
Diverse / Re: Pagina Comica
« : 07 Mai 2019, 16:51:56 »
Un extraterestru zbura cu OZN-ul lui.
Din nefericire, OZN-ul s-a stricat, pràbușindu-se.
Din fericire, a apucat să sară cu parașuta.
Din nefericire, parașuta nu s-a deschis.
Din fericire, sub căderea lui era o căpiță.
Din nefericire, în căpiță era o țeapă metalică.
Din fericire, n-a càzut pe țeapă !

Din nefericire....n-a càzut pe căpiță !

13
Cafenea / Re: Biserica egipteana a celor trei valahii
« : 06 Mai 2019, 20:21:04 »
Nu am reușit să încarc pdf-ul cu lucrarea lui Grigoraș (fiind digitalizat după original e prea mare), dar indic link-ul de unde se poate descărca.
https://dokumen.tips/documents/criptografia-si-istoria-romneasca-emcgrigoras

Acum vreo trei ani, comentând "rețeta" sa de criptare, spuneam:
Lasandu-l deocamdata pe Sadoveanu si revenind la lucrarea lui Emilian Grigoras ("Criptografie si Istorie Romaneasca", evocata de @Daos), pot spune ca e o pista utila, dar trebuie luata cu rezerve. Autorul forteaza rau limitele criptografiei, improvizand abundent "sa iasa". E drept, alternanta grafiilor  latina / chirilica / greaca/ ebraica se practica in epoca, dar pe mine ma zgarie tare aseriuni precum "asta e un P fara bucla / T fara liniuta / X pe trei sferturi", etc. De nu mai gaseste litere "sa iasa", zice ca-s abrevieri, iar de are prea multe, zice ca-s "la deruta".

Îmi mențin opinia - procedeul este de-a dreptul hazardat, frizând pe alocuri ridicolul. Dar merită lecturat finalul (ultimele pagini), unde Em.C.Grigoraș sintetizează concluziile:
1) Mircea cel Bătrân = templier.   2) urmașii Drăculești, tot templieri, deveniți "zidari".  3) urmașii Dănești = "egipteni", deci antagonici. 4) Zidarii sunt " de 3", "egiptenii" de 4.    5) Mihai Viteazul era "egiptean", ucis de " zidari".

Tare, nu ? "Assassin's Creed" ín 1924 ! Iar mai tare e că toate acest idei, integral, sunt preluate de Radu Theodoru ín "Vulturul" (1969), apoi duse până la ultimul său roman din 2015 ("Calea Robilor).

Ăsta da hobby.

14
Ireale...pe bune! / Re: Die Glocke
« : 06 Mai 2019, 00:13:40 »

15
Cafenea / Re: Biserica egipteana a celor trei valahii
« : 03 Mai 2019, 17:59:29 »
Si mai e un element comun al traducerilor "venețiene" : secolul XI. Nordicii consideră inscripțiile ca fiind in acea perioadă, Grigoraș traduce "1128 - egipsia iglisia i valakia" și "1113 -Nicolai Basarab ot Vidi ot Bulgaria (conexând astfel cu presupușii proto - Basarabi).
E totuși ceva demn de studiu - voi atașa într-o postare viitoare lucrarea integrală a profesorului interbelic. E drept, stilul său " descifrator" e alambicat rău (pe alocuri chiar ilogic), dar lectura cărții îl indicà drept foarte erudit - mai ales pe tărâmul epocilor/ zonelor neguroase.

Până atunci însă, un link conex - din cele ce colportează eforturile profesorului: https://muscelpedia.ro/aboutus/index.php?pid=271

Pagini: [1] 2 3 4 5 ... 133