Afişare Mesaje

Aici puteţi vedea mesajele acestui utilizator. Sunt afişate doar mesajele făcute în secţiuni în care aveţi acces.


Mesaje - loreley

Pagini: [1]
1
Fenomene conexe si paranormale / Raspuns: Ce simti cand mori?
« : 27 August 2007, 09:00:47 »

      Evia ca  vad ca te pasioneaza cel mai mult subiectul asta ....citeste cartea "Life after life" a lui R. Moody
     Uite aici ce zice:

2. Intalnirea cu altii

Pentru foarte scurta vreme, sufletul ramane in starea lui de singuratate de dupa moarte de la inceput. Dr. Moody citeaza cateva cazuri de oameni care, chiar inainte de a muri, au vazut dintr-odata rude si prieteni deja morti.

"Doctorul m-a parasit si a spus rudelor mele ca eram pe moarte ... Mi-am dat seama ca toti acesti oameni se aflau acolo, mi se parea ca erau multi, plutind in jurul plafonului camerei. Toti acestia erau oameni pe care ii cunoscusem in decursul vietii, dar care trecusera in viata de dincolo inaintea mea. Am recunoscut-o pe bunica si pe o fata pe care o cunoscusem cand eram in scoala, si pe multe alte rude si prieteni ... Aveam o stare de fericire si am simtit ca ei venisera sa ma ocroteasca sau sa ma calauzeasca" (pag. 44).

Aceasta experienta, a intalnirii cu prieteni si rude trecute la cele vesnice, care are loc in preajma mortii, nu este in nici un caz o noua descoperire, chiar printre oamenii de stiinta moderni. Cu vreo cincizeci de ani in urma, Sir William Barrett (Vedenii pe patul de moarte , Methuen, London, 1926), deschizator de drumuri in "parapsihologia" moderna sau cercetarea psihica, a scris o carte mai mica asupra acestui subiect. Dupa aparitia primei carti a Dr. Moody, a fost publicata o relatare cu mult mai amanuntita a acestei experiente, inspirata de cartea lui Sir William, si a demonstrat ca cei doi autori au facut cercetari sistematice asupra muribunzilor, vreme de multi ani. Sa vorbim despre descoperirile prezentate in aceasta noua carte (Karlis Osis si Erlendur Haraldsson, La ceasul mortii, Avon Books, New York, 1977).

Aceasta este prima carte temeinica din punct de vedere "stiintific", care apare, despre experientele muribunzilor. Ea se bazeaza pe rezultatele unor chestionare si interviuri amanuntite, cu un grup de doctori si surori, alesi la intamplare, din estul Statelor Unite si din nordul Indiei (ultima tara fiind aleasa pentru cea mai deplina nepartinire, in scopul de a cerceta deosebirile dintre experiente, care ar putea veni din deosebirile de nationalitate, psihologie si religie). Materialul astfel obtinut cuprinde peste o mie de cazuri de aratari si vedenii care se arata muribunzilor si unora dintre cei care se intorc la viata dupa o moarte clinica. In general, autorii afla ca descoperirile Dr.

Moody sunt in armonie cu ale lor (pag. 24). Ei afla ca rudele si prietenii morti (si, in India, sunt multe aratari ale "zeilor" hindusi) se arata muribunzilor, adesea cu un ceas inainte de moarte, si de obicei cu o zi inainte. In aproximativ jumatate din cazuri, exista o vedenie ca de mediu inconjurator din alta lume, ca un "rai", care starneste aceleasi simtaminte (aceasta experienta "cereasca" va fi prezentata mai jos). Acest studiu are o insemnatate deosebita, in aceea ca el deosebeste cu grija hoinareala, aceste halucinatii lumesti, de aratarile si vedeniile care se vad limpede ca fac parte din alte lumi, si cerceteaza statistic prezenta unor factori cum ar fi folosirea de droguri halucinogene, febra ridicata, boli, si modificarile creierului. Toate acestea puteau sa produca pur si simplu halucinatii, in loc de experiente adevarate a ceva din afara mintii pacientului. Autorii afla intr-un chip foarte semnificativ, ca experientele cele mai pe inteles, si care fac parte cu limpezime din alta lume, se intampla pacientilor care sunt cel mai mult in legatura cu realitatea lumii acesteia de acum si este cel mai putin probabil sa aiba halucinatii; mai ales, cei care vad aratari ale celor morti sau ale duhurilor, se afla de obicei in deplinele lor puteri ale mintii si vad aceste fiinte in deplina constienta a mediului lor de spital. Mai mult, autorii afla ca cei care de obicei au halucinatii, vad persoane care sunt in viata, in vreme ce aratarile adevarate ale muribunzilor par sa fie cu persoane moarte. In vreme ce sunt prudenti in concluziile lor, autorii se simt inclinati "sa fie de acord cu presupunerile vietii de dincolo, ca cea mai sigura explicatie a datelor noastre" (pag. 194). Astfel, aceasta carte intregeste descoperirile Dr. Moody, si intareste in chip uimitor experienta intalnirii cu cei morti si cu duhuri in ceasul mortii. Vom arata mai jos daca aceste fiinte spirituale sunt cu adevarat acelea pe care muribunzii le socotesc a fi.

De buna seama ca astfel de descoperiri sunt destul de uimitoare cand vin de pe fondul necunoasterii si necredintei care a caracterizat o vreme atat de indelungata presupunerile stiintei moderne. Pe de alta parte, pentru un crestin ortodox, nu este nimic uimitor in acestea; stim ca moartea este doar o trecere catre o alta forma de existenta, si suntem obisnuiti cu multe aratari si vedenii care se arata muribunzilor, atat sfintilor cat si pacatosilor obisnuiti. Sf. Grigorie cel Mare, in relatarea multora dintre aceste experiente, in Dialogurile sale, lamureste acest fenomen al intalnirii cu altii: "Se intampla adesea ca un suflet care este in pragul mortii, sa recunoasca pe cei cu care urmeaza sa imparta aceeasi existenta vesnica, pentru aceeasi pedeapsa sau rasplata ca a lui" (Dialoguri, IV, 36). Si mai ales, cu privire la cei care au dus o viata curata, Sf. Grigorie observa ca "se intampla adesea ca sfintii raiului sa se arate celor curati in clipa mortii, pentru a-i incuraja. Si avand in mintea lor vedenia salasluitorilor raiului care-i vor insoti, ei mor fara sa aiba vreun simtamant de frica ori de chinuri ale mortii" (Dialoguri, IV, 12). El da exemple de ingeri, mucenici, pe Apostolul Petru, pe Maica Domnului si pe Insusi Hristos, care S-au aratat inaintea celor ce mor (IV, 13-18).

Dr. Moody da un exemplu al intalnirii unei persoane care era pe moarte, nu cu vreo ruda ori fiinta spirituala, ci cu cineva cu totul necunoscut: "O femeie a marturisit ca a vazut in timpul experientei sale din afara trupului, nu numai propriul ei trup spiritual transparent, ci si inca unul, acela al unei persoane care murise foarte recent. Ea nu stia cine era persoana" (Viata dupa viata, p. 45). Sf Grigorie povesteste despre un fenomen asemanator in Dialoguri: el povesteste cateva intamplari, cand un om care era pe moarte, cheama numele cuiva care moare in acelasi timp, in alt loc. Si aceasta nu este de loc o chestiune de inainte-vedere, traita doar de sfinti, pentru ca Sf. Grigorie povesteste cum un pacatos obisnuit, in aparenta sortit iadului, trimite dupa un anume Stefan, necunoscut lui, care este pe moarte in acelasi timp, ca sa-i spuna ca "vasul nostru este gata sa ne ia spre Sicilia (Sicilia fiind un loc cu bogata activitate vulcanica, aminteste de iad), (Dialoguri, IV, 36). Este limpede ca aceasta este o problema care se numeste "perceptie extrasenzoriala" (ESP), care se face deosebit de ascutita la multi, inainte de moarte, si desigur, continua dupa moarte, cand sufletul se afla in afara trupului, el simte in intregime.

Astfel, aceasta "descoperire" deosebita a cercetarii psihice moderne, adevereste doar ceea ce cititorul de literatura crestina veche, cunoaste deja, cu privire la intalnirile din clipa mortii. Aceste intalniri, care nicidecum nu par sa aiba loc pentru toti, inainte de moarte, pot fi totusi numite generale, in sensul ca ele se povestesc, indiferent de nationalitate, religie sau sfintenia vietii.

Pe de alta parte, experienta unui sfant crestin, in vreme ce impartaseste insusirile generale pe care se pare ca oricine le poate trai, are despre aceasta o alta dimensiune componenta -una care nu se defineste prin cercetari psihice. In aceasta experienta, adesea se arata intru lucrare anumite semne ale harului lui Dumnezeu, si vedenia din cealalta lume este adesea vazuta de catre toti sau de catre multi care se afla in preajma, nu doar de catre persoana care moare. Sa luam numai un exemplu de acest fel, din aceleasi Dialoguri ale Sf. Grigorie.

"In vreme ce stateau in jurul patului Romulei, la miezul noptii, deodata, a coborat din cer o lumina stralucitoare, umpland intreaga incapere. Minunatia si stralucirea ei au starnit frica si groaza in inimile lor ... Apoi au auzit galagia unei multimi mari de oameni. Usa camerei s-a deschis larg, cu putere, ca si cum un mare numar de persoane s-ar fi napustit inauntru. Cei care stateau in jurul patului, aveau impresia ca in incapere intrase o mare multime de oameni, dar din pricina fricii lor prea mari si a stralucirii fara de asemanare, nu erau in stare sa vada. Frica i-a intepenit si lumina stralucitoare le-a orbit ochii. Chiar atunci o mireasma placuta a umplut aerul si cu acea mireasma sufletele lor s-au linistit, care erau inca ingrozite de lumina ivita pe neasteptate ... Uitandu-se catre maica sa duhovniceasca Redempta, i-a zis cu glas bland: Nu te speria, maica, inca nu voi muri." Mireasma a staruit vreme de trei zile si in "noaptea a patra, Romula a chemat-o din nou pe maica sa si a cerut sa primeasca Sfanta Impartasanie. Maica Redempta si ucenica sa de-abia se ridicasera de pe pat, cand au vazut doua grupuri de cantareti stand in gradina din fata manastirii ... Sufletul Romulei a fost slobozit din trup pentru a fi calauzit drept la cer. Si intrucat grupurile de cantareti insoteau sufletul ei, ridicandu-se din ce in ce mai sus, cantecul lor rasuna tot mai slab pana cand, in cele din urma, melodia psalmilor si dulceata miresmei au disparut dimpreuna" (Dialoguri, IV, 17). Crestinii ortodocsi isi vor aminti intamplari asemanatoare din viata multor sfinti (Sf. Sisoe, Sf. Taisia, Cuviosul Teofil de Kiev, etc.).

Cu cat inaintam in acest studiu al experientelor muribunzilor si al mortii, vom pastra bine in minte deosebirile care exista intre experienta generalaa muribundului, care starneste acum un interes atat de mare, si experienta harului-dat al mortii, care se arata la adevaratii crestini ortodocsi. Aceasta ne va ajuta sa pricepem mai bine unele aspecte nelamurite ale experientelor mortii care au loc si care sunt istorisite acum.

De exemplu, o constientizare a acestei deosebiri ne poate ajuta sa recunoastem aratarile pe care le vede muribundul. Vin cu adevarat rude si prieteni din imparatia celor morti pentru a se arata muribundului? Si sunt aceste aratari deosebite de infatisarile sfintilor la moartea adevaratilor crestini?

Pentru a raspunde la cea dintai intrebare, sa ne aducem aminte ca doctorii Osis si Haraldsson povestesc faptul ca multi hindusi pe moarte vad mai degraba "zeii" Pantheonului lor hindus (Krishna, Shiva, Kali, etc.), in loc sa-si vada rudele si prietenii apropiati, cum se vorbeste in chip obisnuit in America. Cu toate acestea, dupa cum ne invata cu limpezime Sf. Pavel, acesti "zei" nu sunt nimic cu adevarat (I Cor. 8, 4-5); orice experienta adevarataa "zeilor" presupune draci (I Cor. 10, 20). Atunci, pe cine vad, de fapt, acesti hindusi care sunt pe moarte? Doctorii Osis si Haraldsson socotesc ca recunoasterea fiintelor care sunt intalnite, este in mare masura urmarea talmacirii patimase, bazata pe miezul religios, cultural si personal; iar aceasta pare cu adevarat o judecata cu socoteala, care se va potrivi celor mai multe cazuri. De asemenea, in cazurile americane, probabil ca rudele moarte care sunt vazute, nu se afla cu adevarat "de fata" asa cum socotesc muribunzii. Sf. Grigorie cel Mare spune doar, ca muribundul "recunoaste" oameni, in vreme ce dreptii "sfinti ai raiului li se arata" -aceasta este o deosebire care nu numai ca descopera experienta diferita a drept credinciosilor si a pacatosilor obisnuiti atunci cand mor, ci chiar starea de dupa moarte a sfintilor este deosebita de cea a pacatosilor obisnuiti. Sfintii au o mare libertate de a mijloci pentru cei care sunt in viata, si sa le vina in ajutor, in vreme ce pacatosii decedati pot ajuta in situatii cu totul deosebite, neavand legatura cu cei vii.

Aceasta deosebire este aratata destul de limpede de catre Fericitul Augustin, Parintele latin din veacul al V-lea, in tratatul pe care l-a scris la cererea Sf. Paul de Nola cu privire la "grija pentru morti", unde incearca sa puna la un loc faptul de netagaduit ca sfintii, cum ar fi Mucenicul de Nola, s-au aratat in chip deslusit credinciosilor, cu faptul, la fel de netagaduit, ca cei morti, ca regula generala, nu se arata celor care sunt in viata.

Dupa ce si-a formulat invatatura ortodoxa, bazata pe Sfanta Scriptura, cum ca "sufletele mortilor se afla intr-un loc de unde nu vad lucrurile care se petrec in aceasta viata pieritoare" (Cap. 13), impreuna cu propriile sale pareri despre manifestarile aparente ale mortilor fata de cei vii, care se savarsesc de obicei, fie prin "lucrarile ingerilor", fie sunt "vedenii false", savarsite prin lucrarile dracilor care urmaresc inselarea oamenilor printr-o teorie falsa asupra vietii de dincolo (Cap. 10), Fericitul Augustin face deosebirea dintre lucrarile ce parafi ale mortilor, si lucrarile adevarate ale sfintilor:

"Cum arata mucenicii ca poarta de grija nevoilor oamenilor, prin binefacerile pe care le dau celor ce le cauta, daca mortii nu cunosc ce fac cei ce sunt in viata? Caci Felix Marturisitorul s-a aratat nu numai prin faptele sale de milostenie, ci s-a aratat chiar in chip vazut, inaintea ochilor oamenilor, cand Nola a fost inconjurat de catre barbari. (Episcope Pavel) pune bucurie cucernica intru aceasta aratare a lui. Noi am auzit despre aceasta nu din zvonuri schimbatoare, ci din marturii vrednice de incredere. Cu adevarat, lucrurile care sunt deosebite de randuiala obisnuita pe care a dat-o firea feluritelor lucruri zidite, se arata in chip dumnezeiesc. Nici macar pentru aceea ca Domnul nostru, atunci cand El a dorit, a schimbat apa in vin, nu avem nici o indreptatire pentru a nu pricepe insemnatatea apei ca apa. De fapt, aceasta este o imprejurare aparte, de astfel de lucrare dumnezeiasca. Faptul ca Lazar s-a ridicat din morti, nu inseamna ca toti mortii se ridica atunci cand vor ei, ori ca un om lipsit de viata este chemat inapoi de un om in viata, asa cum un om care doarme este trezit de un om care este deja treaz. Unele intamplari sunt caracteristice lucrarii omenesti; altele arata semne ale puterii dumnezeiesti. Unele lucruri se intampla in chip firesc; altele au loc in chip minunat, cu toate ca Dumnezeu este de fata in lucrarea fireasca, si firea insoteste minunea. Dar nu trebuie sa se creada, ca oricare mort se poate amesteca in lucrurile celor vii, numai pentru ca mucenicii vindeca sau ajuta pe oarecare oameni. S-ar putea crede ca: Mucenicii, prin puterea dumnezeiasca, participa la lucrurile celor vii, dar mortii obisnuiti nu au nici o putere de a se amesteca in lucrurile celor vii" (Grija pentru morti, Cap. 16, in Fer. Augustin, Tratate despre casatorie si alte subiecte , Parintii Bisericii, vol. 27, New York, 1955, pag. 378).

Intr-adevar, sa luam un exemplu, Sfintii Parinti ai vremurilor mai recente, cum ar fi Staretul Ambrozie de la Optina, ne invata ca fiintele chemate in sedintele spiritiste, sunt mai degraba draci decat duhuri ale mortilor; si cei care au cercetat fenomenele de spiritism in intregime, daca acestia au vreo judecata crestina, au ajuns la aceeasi concluzie (vezi, de pilda, Simon A. Blackmore, S. J., Spiritism: fapte si inselari, Benziger Bros., New York, 1924).

Astfel, nu este nevoie sa punem la indoiala faptul ca sfintii, cu adevarat se arata drept-credinciosilor la moarte, asa cum se povesteste in multe Vieti ale sfintilor. Pe de alta parte, pacatosilor obisnuiti li se arata rude, prieteni, sau "zei", care sunt potriviti asteptarilor muribunzilor, ori reprezinta ceea ce acestia sunt pregatiti sa vada. Probabil ca este cu neputinta de stabilit firea precisa a acestor aratari din urma; ele, desigur, nu sunt simple halucinatii, ci par sa fie o parte a experientei firesti a mortii, un semn fata de omul care moare, care urmeaza sa intre in noul taram, unde legile realitatii materiale obisnuite nu se mai pastreaza. Nu este nimic extraordinar in legatura cu aceasta experienta, care pare sa fie neschimbata pentru vremuri, locuri si religii felurite.

Experienta "intalnirii cu altii" se iveste in chip obisnuit chiar inainte de moarte, si nu trebuie sa fie asemanata cu intalnirea destul de deosebita, pe care o vom prezenta acum: aceea cu "fiinta de lumina".
 
 Multumita?

2
Noua Ordine Mondiala (NOM/NWO) / Raspuns: Nu exista conspiratii
« : 26 August 2007, 15:25:05 »

         Pe  bune ,ce? :-D Binenenteles ca a fost pe dolari mai  multi  sau  mai  putini,cine  stie :-D
         Daca te  intereseaza cand  au  fost  dati intreaba-l ,cu  siguranta iti  va spune :-D
        Despre KFK s-a  scris mult si  se va mai  scrie  ,binenteles  tot  pe  bani :evil:

3
Noua Ordine Mondiala (NOM/NWO) / Raspuns: Nu exista conspiratii
« : 25 August 2007, 09:53:13 »

 
 
 
'Reclaiming History' este o carte despre asasinarea lui JFK, la care autorul Vincent Bugliosi a lucrat vreme de 20 de ani. Cu minutiozitate americana, cronicarul Dennis Prager (un popular amfitrion de talkshow-uri radiodifuzate) a numarat un milion jumatate de cuvinte si mii de note de subsol. Probabil cea mai detaliata carte despre asasinatul din noiembrie 1963, din care se desprinde o concluzie dezamagitoare: Lee Harvey Oswald, cel condamnat pentru asasinarea fostului presedinte american, a actionat de unul singur.
De ce un avocat de succes, devenit celebru in procesul asasinatului lui Sharon Tate (1969), a ales sa scrie aceasta carte? - se intreaba sarcastic comentatorul. Era necesar sa fie redusi la tacere cei care mai cred - in pofida rapoartelor bipartizane si a unor carti excelente precum Case Closed, a lui Gerald Posner - in teoria conspiratiei din spatele uciderii lui JFK. Nu exista nicio proba a unui complot, dar asta nu conteaza pentru cei care sunt porniti sa creada ca a fost un complot. Lipsa probelor nu le dovedeste acestora decat ca dovezile au fost ascunse.
S-ar putea crede ca, in 44 de ani, s-ar fi ivit cineva care sa dovedeasca conspiratia. Ar fi devenit o figura mareata, ca sa nu mai vorbim despre sansa de a se imbogati a respectivului. Dar, in cazul acesta, Administratiile republicane si democrate au lucrat mana in mana pentru a ascunde dovezile, chiar daca unui guvern in Statele Unite ii e greu sa ascunda, fie si pentru cateva luni, dovezile unei crime. A fost deci un dublu complot: primul care a dus la asasinat, al doilea - in care au fost implicate o multime de persoane onorabile - pentru acoperirea primei conspiratii.
In cazul atentatelor de la 11 septembrie 2001, nimeni nu a aparut - american sau strain, de stanga sau de dreapta - sa vorbeasca despre un plan al Guvernului SUA de distrugere a WTC si a Pentagonului. Totusi exista insi care cred in conspiratii, si in cazul din 1963, si in cel din 2001.

 
Acestia au mai multe argumente, explica Bugliosi.
Cei mai multi cred ca este imposibil ca o persoana izolata sa fi produs asemenea tragedie. Lee Harvey Oswald, un timp cu profilul unui 'looser', a putut sa schimbe singur cursul istoriei? Pare de neconceput.
Multe persoane au tendinta sa-i invinovateasca pe cei pe care ii urasc de lucruri reprobabile. Cei care il urasc pe George W. Bush, desigur, il invinuiesc pe el si Administatia sa pentru 11 septembrie, egiptenii care urasc Israelul au pus SIDA pe seama prostituatelor evreice etc. 'A atribui evreilor conspiratii este intr-adevar cea mai veche credinta in teoria conspiratiei, cu sorgintea chiar in Protocoalele inteleptilor Sionului', observa autorul.
Sa nu subestimam efectul rutinei asupra mintii si comportamentului uman. A crede intr-o conspiratie este mult mai palpitant decat a accepta un adevar incolor. A croi un 'mister' in jurul celui care l-a ucis pe JFK este mult mai interesant decat sa accepti ca a fost un singur dement. Sau a-i cauta pe 'adevaratii vinovati' pentru 11 septembrie este mult mai interesant decat sa accepti ca au fost 19 arabi inarmati cu cutite.
Cei care simt ca nu isi pot controla propria existenta sunt mult mai usor de convins ca o forta invizibila le controleaza viata, decat cei care cred ca sunt singurii stapani ai vietii lor. Cei dintai sunt o buna sursa de venit pentru sustinatorii teoriilor conspiratiei, care ii fac sa creada ca au, in sfarsit, acces la o informatie ascunsa.
In societatile occidentale se crede ca oamenii mai indepartati de biserica au o tendinta mai puternica de a crede in conspiratii decat cei 'dusi la biserica'. Indiferent de motivele care ii fac pe oameni sa creada sau nu in aceste conspiratii, ceea ce ii defineste pe primii este ca ei au ales apriori sa creada, si la aceasta credinta in conspiratie ii duc psihicul lor si/sau agenda politica, niciodata faptele concrete.

 

4
Diverse / Raspuns: Putem schimba realitatea?
« : 05 Iulie 2007, 23:26:01 »
Realitatea e ceea ce percepem, si putem sa modificam perceptia realitatii. Inseamna ca modificam realitatea? Realitatea obiectiva e oricum un mit. M-am gindit de multe ori ca exista posibilitatea ca persoane diferite sa perceapa (..) in mod diferit acelasi aspect punctual al realitatii. Singurul contact cu universul este inevitabil prin intermediul simturilor, prin definitie imperfecte. Poate pentru colegul  meu  lumea apare in cu totul alte culori, carora le dam amindoi acelasi nume.

Sa schimbi lumea... actiunile fiecaruia, dictate de liberul arbitru (iluzoriu sau nu) au fiecare microimpactul propriu. Si nu neaparat micro. Toti sintem oameni, de la  retardatul de Hitler la maturatorul de la coltul strazii. Si, daca se poate ca influenta actiunilor individuale asupra situatiei de ansamblu sa constituie o masura destul de buna a importantei fiecarui omulet, pentru omuletul in speta asta are o semnificatie prea mica, oricum fiecare e centrul propriului univers  :-D

5
                 
                 Hmm...adevarul ...putem varsa multa  cerneala pe baza subiectului ..
        E bine totdeauna sa ne intrebam "de ce" si "pe ce baza" afirmam sau infirmam niste lucruri. La fel si definitiile notiunilor. De unde le luam? De ce am ales ca credem acea sursa?
Nimeni nu emana pareri "ex nihilo", alegem lucrurile pe care vrem sa le credem si cele pe care nu vrem sa le credem pe baza unor premize anterioare pe care am ales sa le consideram adevarate. Daca acestea sunt false... la fel este si concluzia...Noi  nu  putem  ajunge  niciodata  la  adevarul  absolut penytu  ca  sintem  limitati si foarte  usor  influentabili  si  relativi. Adevaul absolut   il  putem  afla  decit daca este
revelat  de  cineva  care  nu  este  ca   noi.
Singurul adevar absolut indiscutabil este ca toti murim. Mai departe... doar pareri. Sa nu ne bazam pe oameni sa ne descopere adevarul.

L.E. Urban   care  este  diferenta ? Eu  recunosc  ...nush .Ceea  ce  am  scris mai  sus  e  off-topic
 :evil:  Scuze...dar recunosc  m-ai  bagat  in  ceata :evil:
 

6
Diverse / Raspuns: Civilizatia din adancul pamantului
« : 31 Martie 2007, 09:00:34 »
     Prin peregrinarile mele pe net am gasit acest articol si m-am gandit sa-l impart cu  voi.


Shambala-taramul inteleptilor
Shambala-taramul inteleptilor



Planeta noastra este guvernata in taina de un centru secret al puterii oculte, taramul misterios al inteleptilor cunoscut in traditia orientala sub numele de Shambala. Acest taram tainic nu se afla pe planeta noastra in planul fizic, ci intr-o lume paralela nevazuta, planul eteric al manifestarii. Din aceasta dimensiune subtila, fiintele din Shambala pot vedea ce se petrece in planul fizic si pot interveni prompt in anumite conjuncturi speciale, pentru a ajuta sau inspira orice fiinta umana care merita acest ajutor, sau chiar pentru a modifica in bine destinul planetar. Daca acesta este adevarul, se pot intreba scepticii, de ce merg lucrurile asa de rau pe Pamant?


Cum de exista razboaie, boli, secte satanice precum francmasoneria? In viziunea intelepciunii, nu este vorba de o contradictie, caci karma colectiva a umanitatii face ca toate suferintele si „plagile” umanitatii contemporane sa fie meritatele consecinte ale actiunilor negative anterioare ale oamenilor.


Totusi, nu intamplator, se spune ca Dumnezeu nu vrea pedepsirea pacatosului, ci indreptarea lui.
Lumea inteleptilor, Shambala, exista tocmai pentru a ne ajuta, atat individual cat si colectiv sa ne „indreptam”, adica, mai bine zis, sa ne indreptam spre Dumnezeu
.

Cititi in continuare:



* dovezi incontestabile asupra faptului ca Shambala este reala


* Cele trei aspecte ale Shambalei: izvor al intelepciunii, protectoare a spiritualitatii planetare si orizont al sperantelor noastre


* descrierea traditionala a Shambalei, in articolul Cum este Shambala?


* fragmente dintr-o discutie cu un lama tibetan, relatate de Nicholas Roerich in textul Shambala, cea plina de splendoare

* adevaratul conducator al planetei noastre este Regele Lumii din Shambala

* ce si unde sunt Zonele de proiectie ale Shambalei pe Pamant







Shambala este reala



De unde stim ca Shambala exista cu adevarat? In primul rand, pentru ca toate traditiile populare si spirituale ale planetei vorbesc despre ea. E drept ca sub nume diferite: Tula, Insula Alba, Taramul fericirii, Lumea inteleptilor, Tara apelor albe, Hiperboreea, Shangri La, Shambala... Dar toate afirma acelasi lucru: ca exista o lume tainica a inteleptilor care ghideaza si sustine umanitatea. Din aceasta lume au venit, probabil, marii eroi civilizatori, marii deschizatori de drumuri, marii intelepti. Putem crede ca este doar un mit, dar iata ca in ultima vreme marile mituri ale umanitatii se dovedesc a fi fost cat se poate de reale: certificarea stiintifica a potopului biblic (si descoperirea resturilor arcei lui Noe pe muntele Ararat) sau descoperirea Troiei sunt doar doua exemple elocvente. Fara indoiala ca nu este o simpla coincidenta faptul ca toate traditiile afirma acelasi lucru: existenta Shambalei este o realitate. Shambala este cu certitudine reala

.

Alt argument hotarator: exista fiinte umane, personaje istorice mai mult sau mai putin cunoscute, care au fost in Shambala, atat pentru a primi anumite initieri de natura spirituala, cat si pentru a le fi incredintate anumite „misiuni”. Dintre acestia, cei mai cunoscuti sunt Apollonius din Tyana, contele de Saint Germain, Nicholas Roerich, Paracelsus, Lao Tse, marele reformator si rege al Tibetului Tsong-kha-pa, marele yoghin tibetan Tilopa
.

Exista alte fiinte umane, care au reusit sa comunice telepatic cu inteleptii din lumea Shambalei, precum Saint-Yves d’Alveydre si Helena Blavatsky. Intrucat si in cazul acestor fiinte umane, ca si in cazul traditiilor populare si esoterice, relatarile coincid, este evident ca Shambala - centrul spiritual al planetei - exista cu adevarat

.

De ce nu se stie acest lucru?


Traditiile oculte ale planetei afirma faptul ca, datorita degradarii umanitatii, in epoca de regres spiritual care a inceput inca dinainte de nasterea lui Iisus, existenta Shambalei a fost ocultata (ascunsa). Desigur ca inteleptii au stiut intotdeauna despre Shambala, dar acestia au respectat cu strictete secretul invataturilor spirituale. In Orient totusi, existenta Shambalei era chiar si in secolele trecute destul de bine cunoscuta de foarte multi oameni. Prin secolele XVI-XVII, calatorii occidentali au adus din Orient informatii despre Shambala. La inceputul secolului XX au aparut in Europa cateva lucrari de referinta despre Shambala, care au atras atentia cititorilor. Dar nu s-a facut prea multa publicitate acestui lucru, deoarece guvernantii actuali ai omenirii nu au nici un interes ca lumea sa stie ca exista o putere mai presus decat a lor. Totusi, traditia se confirma, in sensul ca ea prevedea revelarea publica a unor informatii despre Shambala in aceasta epoca in care traim noi acum. Tot mai multi oameni incep sa caute si sa-si puna intrebari. Diverse lucrari tibetane ultrasecrete despre Shambala au aparut traduse in Occident. Calea catre Shambala se redeschide gradat...








Trei aspecte ale Shambalei




In traditia spirituala planetara, Shambala apare deopotriva ca inceput si sfarsit, ca sursa a intelepciunii si orizont al sperantelor umanitatii. Toate culturile, toate legendele, toate marile mituri converg si reveleaza o viziune comuna, conform careia exista un taram tainic, locuit de intelepti si inzestrat cu o neasemuita frumusete si bogatie. Acesta este denumit in traditia indiana, tibetana si mongolaShambala.


Shambala este locul de unde au pornit toate invataturile intelepciunii si de aceea este unanim considerata „centrul” spiritual al planetei Pamant. Desi traditiile mentioneaza si alte nume pentru acest focar tainic al spiritualitatii umane, suntem indreptatiti sa consideram ca este vorba de acelasi taram al spiritelor foarte elevate, caci „inteleptii au o lume comuna”. Centrul spiritual al planetei vegheaza permanent, in taina, asupra noastra. In Shambala este pastrat nealterat tezaurul universal de spiritualitate.



In perioadele dificile ale istoriei, cand predomina pe planeta influenta fortelor demoniace si satanice - necredinta, dizarmonia, conflictele, viciile, violenta, intunericul etc. - centrul spiritual al planetei este ocultat, ascuns. Insa inteleptii din Shambala si mai ales Regele Shambalei continua sa vegheze asupra oamenilor, sa inspire cautarea sufletelor elevate, dornice de adevarata cunoastere si iubitoare de Dumnezeu. Tot Shambala este cea care ne aduce speranta pentru un viitor spiritual al umanitatii; pentru ca din Shambala - se spune - vor porni armatele Luminii in confruntarea finala dintre Bine si Rau, prevestita si de Apocalipsa Sfantului Ioan. Cel care este acum Regele Shambalei va conduce lupta impotriva fortelor demoniace si satanice pe care le va infrange. Astfel va reincepe Varsta de Aur a omenirii


Prin urmare, regasim in mitul Shambalei, analogic, cele trei aspecte ale trinitatii hinduse: Brahma, Vishnu si Rudra Shiva, Divinul in aspectele sale de Creator, Mentinator si Distrugator al Universului. Brahma este ipostaza lui Dumnezeu care da nastere intregii manifestari, ca stapan al Vietii si al fortei creatoare. Vishnu este aspectul divin care mentine viata si, potrivit traditiei hinduse, se manifesta periodic pe Pamant, pentru a ajuta oamenii sa depaseasca momentele de rascruce sau pentru a revigora spiritualitatea si credinta in Dumnezeu. Al treilea aspect, Rudra Shiva este asociat ipostazei terifiante a Divinului, care distruge raul si pune capat unei anumite manifestari pentru a incepe o noua creatie
.

Shambala manifesta aceleasi trei fatete. Prima fateta reprezinta sursa, izvorul, originea creatoare a intelepciunii. A doua - taramul protector si inspirator care mentine vie traditia spirituala. Iar a treia este fateta catre care se indreapta sperantele omenirii pentru renasterea sa spiritual
.

Prin forta sa tainica provenita de la Dumnezeu, Shambala lupta cu succes impotriva raului care tinde sa acapareze acum Pamantul. Neintamplator, cel care este acum Regele Shambalei este numit Rudra Chakrin, Teribilul Purtator al Rotii. El este chiar acel Rege prin care se va manifesta pedeapsa divina pentru fortele satanice si demoniace care cauta sa ia in stapanire planeta noastra.







Cum este Shambala?



Shambala este un taram foarte vast, de o frumusete paradisiaca. Ea nu este doar un paradis, ci este scena unei activitati frenetice, si mare parte din aceasta activitate are ca scop sustinerea si ghidarea spirituala a fiintelor umane incarnate pe Pamant. Chiar si textele vechi care descriu Shambala ne indica faptul ca in aceasta lume exista un nivel tehnologic foarte avansat (locuitorii Shambalei folosesc de exemplu anumite vehicule de zbor foarte performante). Exista aici arhive vaste care tezaurizeaza istoria si spiritualitatea planetara, exista temple splendide si palate fastuoase.



Shambala, ne spune traditia tibetana, are forma unei flori de lotus cu opt petale, adica este impartita in opt regiuni principale, iar in centru se afla capitala, Kalapa, unde isi are resedinta Regele Lumii. Fiecare dintre cele opt regiuni principale este impartita in 12 domenii avand fiecare un guvernator. Practic, in Shambala exista 96 de provincii distincte, plus capitala, Kalapa, un oras vast si infloritor, in care se afla impresionantul palat al Regelui Shambalei. Descrierea traditionala a Shambalei mentioneaza si faptul ca ea este inconjurata de munti foarte inalti si imposibil de trecut, simbol evident al faptului ca acest taram exista intr-o dimensiune paralela subtila, dar si al protectiei care face imposibil accesul in Shambala pentru fiinte umane care nu merita acest lucru.



Shambala, ca taram spiritual care guverneaza si inspira umanitatea si planeta noastra, este in ultima instanta sursa tuturor invataturilor si cailor spirituale autentice. Fie ca noi stim sau nu aceste lucruri, fie ca le intelegem sau nu, fie ca le percepem direct sau nu, realitatea Shambalei este incontestabila. Putem spune chiar ca orice cale spirituala autentica „trece prin Shambala”. Fiecare scoala spirituala autentica este inspirata si sustinuta prin intermediul lumii tainice a Shambalei si fiecare aspirant spiritual sincer este sustinut si ghidat la randul sau de forta tainica a inteleptilor Shambalei si a Regelui Lumii din Shambala.



Shambala,cea plina de splendoare



Shambala nu este doar o legenda a trecutului, ci o realitate a prezentului. Nu doar misteriosii initiati tibetani ai secolelor trecute au reusit sa ajunga in Shambala. Un exemplu elocvent in acest sens este pictorul rus Nicholas Roerich (1874 – 1947), un personaj misterios si fascinant, despre care apropiatii sai spun ca a fost in Shambala si ale carui scrieri si picturi inspirate reveleaza cunoasterea sa profunda asupra Shambalei. Nicholas Roerich a calatorit si a trait timp de aproape 20 de ani in India, Himalaya, Asia Centrala, China, Mongolia si Tibet, studiind traditiile populare, explorand locuri misterioase si sacre si avand ocazia sa intalneasca initiati care l-au ghidat in cautarile sale.



Un dialog plin de intelepciune




Vom prezenta in continuare cateva fragmente exceptionale dintr-un text scris de Roerich in anul 1928, la Talai-Pho-Brang, in Tibet. Acest text, denumit sugestiv de autor « Shambala, cea plina de splendoare », reda dialogul lui Roerich cu un Lama tibetan, initiat in misterele Shambalei, care i-a confirmat autenticitatea cunostintelor si experientelor sale directe legate de Shambala si i-a revelat multe aspecte tainice. Din pacate, Roerich a pastrat tacerea asupra majoritatii acestor revelatii.

..

Roerich: „ Lama, cand ne aflam in apropiere de Ulan-Davan (in Mongolia) am vazut un imens vultur negru, care zbura la joasa inaltime pe langa tabara noastra. El a trecut prin fata unei sfere luminoase extraordinar de frumoasa, care zbura catre sud pe deasupra noastra si care stralucea in luminaSoarelui.”


Lama a tresarit. El ne-a intrebat prompt, cu ochii stralucitori

„Ati simtit cumva si miros de tamaie in desert?


„Lama, asa este: in acel desert pietros, la cateva zile de mers departare de orice localitate, multi dintre noi am perceput in acelasi timp o adiere extrem de parfumata. Acest lucru s-a petrecut in mai multe randuri. Niciodata nu am mai mirosit un parfum atat de incantator ca acesta” (n.n. aceasta perceptie paranormala confirma interferenta cu o lume spirituala subtila.


„Ah – aceasta inseamna ca esti protejat de catre Shambala. Vulturul negru simbolizeaza inamicul care doreste sa iti distruga rezultatele muncii si efortului tau, dar forta protectoare provenind din Shambala, manifestata in forma materiala a sferei stralucitoare, te urmeaza pretutindeni. Aceasta forta este mereu alaturi de tine, desi tu nu o percepi intotdeauna, caci ea se manifesta vizibil doar in anumite momente de cumpana, pentru a te sustine, conferindu-ti mai multa forta launtrica si pentru a te ghida. Ai tinut minte directia in care s-a indreptat acea sfera? Urmareste chiar sa iti continuicautarilemergandindirectiarespectiva.




Chemarea Shambalei



Ai spus ca stii faptul ca atunci cand o fiinta umana aude cuvantul sacru Kalagiya, ea de fapt este chemata in lumea Shambalei, avand permisiunea de a patrunde acolo. Atunci cand auziti aceasta chemare imperativa, trebuie sa stiti ca drumul Shambalei este deschis pentru voi. Trebuie sa raspundeti din tot sufletul acestei chemari si sa tineti minte momentul in care ati perceput-o pentru prima data, pentru ca incepand din acel moment, veti fi pentru totdeauna asistati de Binecuvantatul Rege al Shambalei. Oamenii ar trebui sa invete sa recunoasca si sa realizeze modul in care primesc ajutor de la entitatile subtile, deoarece deseori, neintelegand aceste aspecte, au tendinta sa respinga ajutorul care le este oferit




Desigur, nu toti cei chemati sunt si alesii care raspund chemarii si primesc astfel aceasta sustinere neconditionata a fortelor spirituale in tot ceea ce ei intreprind benefic. Multi sunt cei chemati, dar putini sunt cei alesi, si aici conteaza desigur modul in care fiinta umana este capabila sa raspunda acestei chemari cu daruire si abnegatie, abandonandu-si interesele personale, orgoliul si egoismul, pentru a pasi pe drumul spiritual dificil, dar fascinant care il conduce catre implinirea menirii sale spirituale proprii.


In ceea ce priveste existenta misterioaselor pasaje secrete de trecere catre lumea Shambalei, Roerich ne ofera cateva detalii incitante: „Lama, in Tourfan si in Turkestan am vazut niste pesteri in care exista portiuni neexplorate, tuneluri despre care se presupune ca sunt extrem de lungi. Oare se poate ajunge in Shambala prin aceste tuneluri? Localnicii ne-au povestit ca uneori au iesit din acele tuneluri niste straini care, venind in orasele lor, au vrut sa cumpere diferite lucruri cu monede vechi, care nu mai erau folosite de foarte mult timp


„Adevarat, adevarat iti spun, locuitorii Shambalei vin uneori pe Pamant, mai ales pentru a se intalni cu fiintele umane care sunt inspirate si ghidate de Shambala si isi daruiesc viata implinirii idealurilor divine ale intelepciunii si compasiunii. Ei aduc atunci, pentru binele intregii umanitati, pretioase daruri spirituale si relicve sfinte. Ti-as putea istorisi multe povestiri despre minunate daruri care s-au materializat direct, din spatiu.


Regele Shambalei se manifesta deseori pe Pamant


In continuare, Lama relateaza despre manifestarea directa a Regelui Shambalei in planul fizic. Profetiile pe care acesta le-a facut sunt deja in mod evident pentru noi foarte corecte, si am subliniat aceste aspecte prin scurte precizari adaugate (in paranteze) la textul original:
„Chiar Rigden-jyepo (cu acest nume se refera Lama la Regele Shambalei) insusi se arata uneori in locurile sacre, in unele manastiri, si in momentele predestinate el rosteste anumite profetii

.

Noaptea sau dimineata devreme, inainte de rasaritul Soarelui, Conducatorul Lumii soseste in Templu. Atunci cand El paseste in Templu, toate lampile se aprind singure, dintr-o data. Unii dintre cei prezenti il recunosc pe Marele Strain si se pleaca in fata lui cu profund respect. Ei asculta cu cea mai mare atentie profetiile Regelui Lumii. O epoca mareata va sosi in curand (trecerea planetei in Satya Yuga). Conducatorul Lumii este pregatit pentru lupta (referire la lupta finala dintre fortele binelui si ale raului, Armaghedonul biblic). Focul cosmic se va apropia din nou de Pamant (aceasta poate fi o referire la pericolul lovirii planetei de un asteroid). Planetele vor manifesta o noua era

.

Dar inainte de noua epoca a prosperitatii, vor surveni multe cataclisme (deja in ultimii ani s-au produs din ce in ce mai multe cutremure, furtuni, uragane, inundatii, avalanse, etc.). Din nou si din nou umanitatea va fi testata, pentru a atinge maturitatea spirituala. Focul subteran incearca acum sa intre in legatura cu periculosul si misteriosul Akasha, al cincilea element subtil. Daca fortele benefice de pe planeta nu se vor manifesta toate la unison, in mod unitar, catacismele cutremuratoare sunt inevitabile. (Aici este indicata foarte calr importanta angrenarii la unison, care, asa cum stim, amplifica foarte mult eficienta unor actiuni si tehnici spirituale).


Exista si povestiri care relateaza manifestarea binecuvantatului Rigden-jyepo, Regele Shambalei, pentru a transmite direct anumite indicatii mesagerilor sai: de exemplu, aparitia puternicului Rege pe drumul catre Ladak, pe o stanca neagra. Din toate partile au venit atunci mesageri calare care s-au apropiat de el si i-au ascultat cuvintele cu un respect profund, iar apoi s-au raspandit in cele patru zari pentru a implini cu promptitudine poruncile sale pline de intelepciune.



Orice cale spirituala autentica trece prin Shambala



Shambala, ca taram spiritual care guverneaza si inspira umanitatea si planeta noastra, este in ultima instanta sursa tuturor invataturilor si cailor spirituale autentice. Fie ca noi stim sau nu aceste lucruri, fie ca le intelegem sau nu, fie ca le percepem direct sau nu, realitatea Shambalei este incontestabila. Putem spune chiar ca orice cale spirituala autentica „trece prin Shambala”. Fiecare scoala spirituala autentica este inspirata si sustinuta prin intermediul lumii tainice a Shambalei si fiecare aspirant spiritual sincer este sustinut si ghidat la randul sau de forta tainica a inteleptilor Shambalei si a Regelui Lumii. Prin urmare, daca vom constientiza aceste aspecte, daca vom apela sincer si frenetic ajutorul si ghidarea acestora, vom atinge mult mai rapid succesul atat in practica spirituala, cat si in toate actiunile noastre benefic orientate. „Adresandu-te direct Binecuvintatului Rege al Shambalei poti atinge succesul,” spune Lama

.

„Cand se spune ca cea mai scurta cale spirituala trece prin Shambala, trebuie sa intelegem ca mesajul esential al Shambalei este acela ca realizarea spirituala suprema, eliberarea spirituala ultima, nu este un scop abstract, de neatins, ci poate fi obtinut prin aspiratie sincera si efort spiritual sustinut chiar aici, pe acest Pamant, chiar in aceasta viata. Aceasta este invatatura Shambalei. Cu adevarat, orice fiinta poate atinge realizarea spirituala. Cu adevarat, orice fiinta poate auzi chemarea sacra, Kalagiya



Initiatii care sunt mesagerii Shambalei pot avea aparenta de oameni simpli



Dar nu este suficient sa auzi chemarea Shambalei. Aceia care sunt chemati trebuie sa se daruiasca cu toata fiinta lor cautarii spirituale si servirii umanitatii si a semenilor lor. Cei care lucreaza in aceasta lume sub inspiratia si ghidarea Shambalei, initiatii si mesagerii Shambalei, nu traiesc retrasi, izolati departe de lume. Din contra, ei calatoresc pretutindeni. Adeseori oamenii nu ii recunosc si nu stiu cine sunt ei, si uneori ei nu se cunosc nici intre ei. Dar ceea ce aceste fiinte exceptionale au in comun este faptul ca ele isi indeplinesc menirea spirituala proprie, realizand anumite actiuni benefice nu pentru ei insisi, ci pentru Glorioasa Shambala; si ei toti cunosc si manifesta marele simbol al anonimatului. Uneori ei pot parea bogati, dar in realitate ei nu poseda nimic. Li se ofera totul, dar ei nu iau niciodata nimic pentru ei insisi. Prin urmare, atunci cand va daruiti cu abnegatie Lumii Shambalei, in acelasi timp vi se ia totul si vi se da totul. Daca aveti regrete, atunci veti fi infranti; daca daruiti totul cu bucurie, va veti simti imbogatiti.



Aici este exprimata foarte clar valoarea initiatica magica a renuntarii si detasarii, cunoscuta in sistemul yoga ca aparigraha (a nu acumula bunuri materiale), unul din cele 10 principii etice si morale care fundamenteaza practica yoghina. Renuntarea la atasamentele si interesele materiale atrage dupa sine o veritabila imbogatire spirituala. Mai mult decat atat, acela care urmareste sa se manifeste ca un veritabil releu divin, pentru a darui lumina divina, iubirea divina si ajutorul spiritual celorlalte fiinte umane, primeste la randul sau, direct de la Dumnezeu, exact acele energii benefice care se manifesta atunci prin fiinta sa

.

„La modul esential, invatatura Shambalei este aceea ca aceste lucruri, aceste realitati despre care va vorbesc acum, nu sunt nici departate sau imposibile, nici tinute ascunse. Prin urmare, este suficient sa stiti ca Shambala exista si se manifesta aici pe Pamant; veti intelege astfel ca cele mai inalte realizari spirituale sunt posibile aici, pe Pamant, si ca toate eforturile voastre vor fi recompensate aici, pe Pamant. Raspunsul plin de gratie al Shambalei va recompensa din plin eforturile voastre spirituale. Invatatura spirituala a Shambalei este de o importanta vitala, inspiratia si sustinerea sa va vor ajuta in toate actiunile benefic orientate, va vor pregati pentru a fi capabili sa va impliniti menirea spirituala, va vor deschide sufletul pentru a accepta tot ceea ce se manifesta pentru voi ca venind de la Dumnezeu

.

Adevarat, adevarat va spun, prin intermediul Shambalei si cu ajutorul Shambalei, practicand Kalachakra Tantra, puteti atinge foarte rapid perfectiunea si starea de indumnezeire.
Kalagiya, Kalagiya, Kalagiya! Veniti in Shambala!”








Documente secrete



In istoria Europei medievale gasim si un alt indiciu foarte elocvent privitor la existenta Shambalei. Astfel, pe foarte multe harti medievale, gasim in centrul Asiei o tara intinsa desemnata cu numele de “Imparatia Preotului Ioan”. Nu exista pe vremea respectiva nici o tara de o asemenea intindere in Asia, unde se aflau, mai degraba, mici regate cu o intindere si autoritate redusa. Imparatia Preotului Ioan se intindea insa, pe aceste harti, din Turkestan pana in Tibet si de la Muntii Himalaya pana dincolo de desertul Gobi

.

Istoricii occidentali medievali mentioneaza si ei existenta, in Orient, a unui Rege-Preot, descendent al Regilor Magi (despre care esoteristii afirma ca au venit din Shambala).
Cel mai misterios aspect dintre toate este acela ca in arhivele Vaticanului se afla numeroase documente, cu precadere din secolul al XII-lea, care atesta corespondenta intretinuta de Imparatul Bizantului, de Imparatul Imperiului Romano-Germanic, de Papa Alexandru
al III-lea si de alte personalitati faimoase ale epocii, cu “faimosul Rege al Indiilor”, Preotul Ioan.






Zone de proiectie ale Shambalei



Shambala, taramul subtil care este totodata centrul spiritual al planetei noastre, este precum un Soare spiritual in jurul caruia graviteaza intreaga intelepciune planetara: toate marile religii, toate marile traditii initiatice, curentele esoterice divin inspirate, toate scolile si caile spirituale autentice sunt inspirate de Shambala

.

In fiecare epoca istorica, dintre toate scolile si curentele spirituale, se poate delimita o anumita zona (chiar geografica) de maxima inflorire spirituala, principalul focar spiritual al planetei in acea perioada, unde traditia spirituala este vie, unde traiesc foarte multi intelepti si in general foarte multe fiinte umane incarnate in acea perioada in zona respectiva sunt preocupate de spiritualitate. In mod firesc, prin intermediul aspiratiilor spirituale ale fiintelor umane, legatura subtila telepatica (afectiva si mentala) cu lumea Shambalei este acolo foarte puternica. Acolo, fiintele umane sunt direct inspirate de lumea Shambalei si – conform traditiei – sunt chiar incarnate fiinte care au trait in Shambala

.

Astfel, in fiecare epoca istorica, principalul focar spiritual planetar este considerat a fi Proiectia Shambalei pe Pamant, ceea ce inseamna nu numai ca legatura sa cu Shambala este foarte puternica, ci si ca Shambala actioneaza direct, pentru a impulsiona evolutia spirituala planetara, prin intermediul fiintelor umane care au privilegiul de a face parte din gruparile spirituale respective. Din aceste motive, Proiectia Shambalei pe Pamant poate fi considerata chiar ca o manifestare directa a ei, ca o extindere a Shambalei in planul fizic. Dar chiar mai mult decat atat, in zonele de proiectie a Shambalei pe Pamant exista anumite pasaje speciale secrete de trecere intre aceste doua lumi (de exemplu, tunele), fapt atestat de legendele care povestesc calatoria unor fiinte umane catre Shambala. Exista profetii celebre (precum cele ale lui Sundar Singh si Serafim de Sarov) care afirma ca Romania va deveni in viitor focarul spiritual principal al planetei noastre si diferite surse initiatice atesta faptul ca, deja din aceasta perioada, zona de proiectie a Shambalei in planul fizic este Romania

.

Deoarece este evident ca in perioada imediat anterioara a istoriei planetare locul privilegiat, zona de maxima inflorire a spiritualitatii planetare s-a aflat in Tibet, tot in Tibet s-a aflat si proiectia Shambalei. Si de aceea cele mai autentice si consistente informatii despre Shambala pot fi gasite in traditia spirituala tibetana

.

Dar cu trecerea timpului, mergand inapoi pe firul veacurilor, descoperim ca nu intotdeauna Tibetul a fost focarul spiritual cel mai puternic al planetei. In fiecare perioada, acolo unde se afla acest focar (in Egipt, in Grecia, in India, in Dacia, in Irlanda, in America de Sud etc.), acolo se afla si zona de proiectie in planul fizic a Shambalei. Si desi aproape toate vechile traditii spirituale sunt de mult uitate, impregnarea spirituala speciala a locurilor respective se pastreaza: rezonanta cu lumea Shambalei este inca puternica in toate aceste locuri, lucru care poate fi cu usurinta perceput de catre fiintele care au perceptii extrasenzoriale. La fel cum este mult mai usor sa traiesti o stare de comuniune cu Dumnezeu intr-o biserica sau in natura – si nu intr-un bar sau intr-un magazin – in acelasi mod, impregnarea subtila a acestor locuri misterioase si privilegiate care au fost, chiar oricat de departe in timp, in legatura directa cu Shambala, trezeste in orice fiinta umana pura si armonios receptiva o fascinatie speciala, un fior mistic sub care se ascunde, de multe ori nebanuita, influenta spirituala elevanta a lumii Shambalei. Dincolo de atractia turistica a Muntelui Kailasa din Tibet, a Sfinxului din Egipt, a Piramidei Soarelui (Mexic) sau a templului lui Apollo din Delfi (Grecia) se ascunde cu siguranta si fascinatia exercitata de forta spirituala a Shambalei

.

Analizand legendele legate de marile locuri sacre ale planetei noastre, dar mai ales vizitandu-le pentru a le putea percepe direct maretia, descoperim de multe ori elemente comune. Iar aceste elemente comune, fie ca este vorba de traditia tibetana, mayasa, greaca, egipteana, gaelica etc., ne conduc catre acelasi focar comun care le-a inspirat pe toate: lumea Shambalei

.

Foarte multi cautatori ai Shambalei au incercat sa localizeze si sa gaseasca Shambala chiar pe Pamant, mai ales in vastele tinuturi misterioase si neexplorate din Asia Centrala. Dar Shambala este un taram imens, locuit de milioane de fiinte, si este imposibil ca ea sa fi putut ramane ascunsa daca ar fi fost undeva pe planeta noastra. Deoarece in descrierea traditionala a Shambalei se precizeaza faptul ca ea este inconjurata de munti foarte inalti, si deoarece in traditia tibetana exista anumite texte care descriu drumul catre Shambala pornind din Tibet, multi occidentali isi imagineaza, in mod eronat, ca Shambala se afla in Tibet. Mai mult chiar, interdictia accesului occidentalilor in Tibet a sporit fascinatia pentru aceasta tara misterioasa. Desi Shambala nu este acolo, totusi este adevarat ca Tibetul a fost in secolele anterioare zona de proiectie a Shambalei pe Pamant

.

In ceea ce priveste capitala Tibetului, Lhassa, restrictiile accesului erau si mai severe: ea putea fi vizitata numai de catre budisti. Dificultatea accesului in Lhassa, precum si faptul ca se cunosteau practic foarte putine lucruri despre acest oras (inclusiv despre localizarea sa - nu se stia precis pana in 1866 unde este Lhassa) au facut ca Lhassa sa fie supranumita “Orasul Pierdut” sau “Orasul Interzis”. In Lhassa se afla Palatul Potala, care era sediul traditional al lui Dalai Lama (conducatorul spiritual al budistilor tibetani). Ceea ce este foarte interesant pentru noi este faptul ca palatul Potala, construit in secolul al XVII-lea, seamana foarte mult cu Casa Poporului (actualmente Palatul Parlamentului) din Bucuresti, desi este putin probabil ca arhitectii acesteia din urma sa se fi inspirat dupa arhitectura palatului tibetan. Aceasta sincronicitate este remarcabila si foarte semnificativa in sensul confirmarii profetiilor care afirma ca Bucurestiul va deveni in scurt timp Noul Ierusalim, adica principalul oras sacru al planetei. Trebuie mentionat in acest context ca celebrele profetii ale lui Sundar Singh – referitoare la misiunea spirituala planetara a poporului roman – au prezis corect construirea Casei Poporului, precum si a canalului Dunare - Marea Neagra, inca de pe vremea cand nimeni nu si le-ar fi imaginat

.

Un alt loc sacru al Tibetului (atat pentru budisti cat si pentru hindusi) este muntele Kailasa, un varf izolat, de forma piramidala, situat in sudul Tibetului, intr-un lant muntos paralel cu Himalaya. Accesul europenilor nu era permis in aceasta zona, primul european care a reusit sa intreprinda pelerinajul in jurul muntelui Kailasa fiind Hevin Sven Anders (exploratorul care a realizat primele harti ale Tibetului), in anul 1907. Muntele sacru Kailasa este identificat atat de traditia budista si cat si de traditia hindusa cu Muntele Meru, “Axa Lumii”, si se spune ca realizarea de 108 ori a pelerinajului in jurul acestui munte, pe un traseu de 50 de km, aflat la 5000 de metri altitudine, asigura atingerea eliberarii spirituale

.

Este interesat de remarcat ca si in alte locuri in care a fost, cu mult timp in urma, proiectia Shambalei pe Pamant, traditia locala asociaza locul respectiv cu “centrul lumii”: de exemplu la Delfi, in Grecia, exista o piatra denumita “omphalos” (buricul pamantului) care marca precis locul unde credeau grecii ca se afla acest centru al lumii. Despre Sfinxul si Piramidele de la Gizeh, Egipt, se afirma de asemenea ca sunt plasate in centrul suprafetei Pamantului: meridianul si paralela care trec prin Gizeh impart globul in cate doua parti, fiecare continand aceeasi suprafata terestra (de “uscat”).





Despre zeul Apollo, al carui templu este inima sanctuarului de la Delfi, traditia spune ca era “hiperborean”, venit din mistica Hiperboreea, taramul legendar aflat “dincolo de vantul de nord”, a carui legenda este in stransa legatura cu Shambala. In Insula Serpilor (Insula Alba) din Marea Neagra exista de asemenea un maret templu al lui Apollo, si traditia populara leaga aceasta “Insula Alba” de mitul Shambalei



Este extrem de semnificativ faptul ca, in traditii complet diferite, in locuri diferite de pe Pamant, initiatii din vechime au construit locuri sacre frapant de asemanatoare, in conditiile in care se presupune (probabil eronat) ca in acele vremuri nu existau mijloace de transport si astfel aceste culturi s-au dezvoltat complet independent. Fara indoiala ca exista totusi o sursa comuna de inspiratie, si aceasta este si ramane Shambala, misteriosul centru spiritual al planetei noastre. Initiatii afirma ca in aceasta perioada Proiectia Shambalei pe Pamant este in Romania, si probabil ca vom asista in curand la aparitia unor noi locuri sacre, in propria noastra tara

.

Piramidele din Egipt


Un alt loc celebru asociat cu Shambala este complexul de la Gizeh, langa Cairo (Egipt). Nenumarate sunt tainele care inconjoara Piramidele si Sfinxul de la Gizeh

.

Misterioasele energii care impregneaza acele locuri, datorate in mare parte si efectului de piramida, fac ca aceste vestigii istorice sa se sustraga multor cercetari stiintifice realizate cu aparate ultramoderne. Astfel, rezultatele investigatiilor difera in mod inexplicabil pentru oamenii de stiinta in functie de fazele lunii; in anumite zile aparatele nici macar nu functioneaza. Pilotii evita sa zboare pe deasupra piramidelor, deoarece aparatele de bord sunt complet dereglate de fluxul energetic emanat de acestea. Teoriile istoricilor legate de modul in care au fost construite Piramidele si Sfinxul sunt foarte subrede, la fel ca si datarea lor si presupusa lor destinatie (de monumente funerare). Mult mai coerente sunt teoriile esoterice, care afirma ca in perioada de maxima inflorire a spiritualitatii egiptene, acestea erau folosite pentru initierea adeptilor in anumite tehnici spirituale. Istoricii greci mentioneaza ca Pitagora ar fi fost initiat in Egipt (si se presupune ca si Zamolxis ar fi primit anumite initieri tainice aici). Dar cel mai interesant, din perspectiva corelatiilor cu Shambala, este faptul ca sub Sfinxul de la Gizeh au fost descoperite anumite tunele si incaperi tainice; clarvazatorii afirma chiar ca exista aici si tunele care conduc in lumea Shambali

.

Piramidele de la Teotihuacan


Misterioasa cultura Maya, in perioada sa de glorie, era axata pe cultul solar pe care initiatii il coreleaza cu Shambala, centrul spiritual planetar. Una dintre capodoperele acestei culturi, complexul de la Teotihuacan, se numara printre cele mai grandioase locuri sacre ale planetei noastre. Despre complexul de la Gizeh s-a descoperit ca este construit dupa modelul constelatiei Orion. Complexul de la Teotihuacan este construit dupa modelul sistemului solar. Cele doua piramide impresionante, denumite Piramida Soarelui si Piramida Lunii, a caror destinatie initiala este un mister pentru istorici, si-au pastrat peste veacuri forta spirituala tainica de inaltare si transfigurare a sufletului uman. Teotihuacan inseamna, in traducere, “locul unde se nasc zeii”, ceea ce probabil ca se refera la faptul ca aici exista pe vremuri un puternic centru initiatic in cadrul caruia adeptii puteau atinge conditia existentiala divina.











 

Pagini: [1]