Autor Subiect: Analiza simbolisticii NWO a unor picturi murale  (Citit de 78217 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline fiulploii

  • MARE MAESTRU
  • *****
  • Mesaje postate: 3,630
  • Gen: Bărbat
    • Vezi Profilul
  • Liked: 2426
  • Likes Given: 5419
Re: Analiza simbolisticii NWO a unor picturi planetare
« Răspuns #180 : 22 Mai 2017, 17:02:53 »
No, la asta chiar nu ma gândisem , ca ar putea fi vorba de alt glob planetar si doar trebuia sa-mi dau seama ca doară terruța noastră îi plată  :lol:
   Oricum, dupa petele alea negre de pe sfera nu cred ca e vb de Pământ .

Parca traseul a totuși Vatican - Arabia - isrra - ell
« Ultima Modificare: 22 Mai 2017, 17:05:05 de fiulploii »

Offline fiulploii

  • MARE MAESTRU
  • *****
  • Mesaje postate: 3,630
  • Gen: Bărbat
    • Vezi Profilul
  • Liked: 2426
  • Likes Given: 5419
Re: Disclosure cu fracționări de realitate ..utopica :))
« Răspuns #181 : 22 Mai 2017, 19:35:37 »
@fiulploii, partea din ”rupere din context” pentru a se potrivi agenjii toxice a unora nu o pui la socoteală?

”Disclosure”? Nu o să fie în viitorul previzibil nici o disclusure, Poate o fake-disclosure pt, bizoni. Ia spune tu sincer, @fiulploii, tu dacă ai ști marile secrete le-ai posta pe Rufon sau alte entități de gen? Asta așa, ca să revenim cu picioarele pe pământ, chiar dacă pozăm antene (nu tu, desigur, știu ei, persoane ilustre...) ...

PS. Cu j... Chinejii, japonejii, filipinejii ...

Daca as știi marile secrete le-as pune pe net pe cat mai multe forumuri, ziare, bloguri, etc. Si știi de ce? Pt ca numai așa putem progresa mai repede si mai eficient .
   Iar ruperea din context se practica peste tot, inclusiv in știința . Se porționează realitatea sau fenomenul in bucăți mici , se analizează aceste bucăți mici si apoi se reasambleaza pt a se formula o explicație pertinenta . Câteodată, adevarul este împrăștiat si de aceea luam separat ori un gest ori o mimica ori o atitudine si punându-le împreuna putem schița profilul psihologic al mersului vremurilor , dar cred ca unii stiu mai bine decât mine treaba asta nefiind io decât un amator in domeniu.
    Părerea mea...
« Ultima Modificare: 22 Mai 2017, 19:36:50 de fiulploii »

Offline fiulploii

  • MARE MAESTRU
  • *****
  • Mesaje postate: 3,630
  • Gen: Bărbat
    • Vezi Profilul
  • Liked: 2426
  • Likes Given: 5419
Re: Analiza simbolisticii NWO a unor picturi vechi
« Răspuns #182 : 22 Mai 2017, 21:13:00 »
Înca una si iau pauza  :lol:
« Ultima Modificare: 22 Mai 2017, 21:19:35 de fiulploii »

Offline fiulploii

  • MARE MAESTRU
  • *****
  • Mesaje postate: 3,630
  • Gen: Bărbat
    • Vezi Profilul
  • Liked: 2426
  • Likes Given: 5419

Offline Grifon

  • Adaequatio rei et intellectus
  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1,057
  • Gen: Bărbat
  • Adaequatio rei et intellectus
    • Vezi Profilul
  • Liked: 2633
  • Likes Given: 1746
Re: Analiza simbolisticii NWO a unor picturi murale
« Răspuns #184 : 02 Februarie 2018, 21:54:42 »
Ei, acum că anul 2017 e definitiv lăsat în urmă, cred că nu strică să evaluăm "preștiința" celor de la The Economist - des prezumată (sau combătută) pe acest topic.
Vă amintiți ansamblul sub forma cărților de Tarot (dacă nu, atașament 1). Părea o abundență de vești apocaliptice (chiar și o bubuială nucleară era pictată), totul asezonat cu tot felul de apropo-uri religioase.
Una peste alta....ce a fost, totuși ?
Mari proteste nu au fost - nici în SUA, nici in UE. Dezastre, nici atât. Iar "previziunile" politice (roata aia a "norocului") nu a confirmat decât înfrângerea olandezului, Merkel rămânând cancelăreasă (hahaha, cum sună !), iar Le Pen eșuând strident în Franța , cu toată "isteria" anti-tero.
S-au evidențiat totuși "imperialismele" lui Trump, si mai ales bizara / stupida recunoaștere a Ierusalimului drept capitală a circumfinanțiștilor ( hi hi hi !). Asta a cam inflamat nițel lumea, si confirmă arcana cu "locașuri sfinte", atinsă de arcana lui Trump.
Si, hm, s-a confirmat si ascensiunea tehnologiilor. Casca virtuală (din rândul 2) e o mare chestie, si pot spune - după ce m-am jucat binișor cu ea - că e, intr-adevăr, o experiență deosebită (aici precizez că vorbesc ca gamer împătimit, ce si-a dorit dintotdeauna să-și bage capul prin monitor !).
Dar, lăsând VR-ul deoparte, ce să conchidem despre The Economist ?  Futurologi amatori sau " programatori" profesioniști ?
Greu de tranșat un verdict...dar poate ne ajută ediția 2018, unde par ceva mai neutri în..."vestiri" (atașament 2).
Igitur cogito

Offline Grifon

  • Adaequatio rei et intellectus
  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1,057
  • Gen: Bărbat
  • Adaequatio rei et intellectus
    • Vezi Profilul
  • Liked: 2633
  • Likes Given: 1746
Re: Analiza simbolisticii NWO a unor picturi murale
« Răspuns #185 : 11 Aprilie 2018, 14:20:19 »
Întrucât ultima copertă The Economist nu prea suscită dezbateri, propun un ochi asupra faimoasei (si controversatei) lucrări Man Controlling The Universe (atașament).
Creată de pictorul Diego Rivera, lucrarea (din trei panouri) trebuia să fie amplasată in Rockefeller Plaza, fiind comandată personal de Nelson Rockefeller (aici nu există niciun dubiu privind implicarea, directă, a unui așa-zis "ocult").
Cu toate astea, nu s-au înțeles - din pricina feței lui Lenin - si magnatul a ordonat distrugerea ei.
Ulterior a fost refacută in Mexico City, unde e si astăzi (Palacio de Bellas Artes).

Cred că merită câteva comentarii.
Igitur cogito

Offline Xanadron

  • MARE MAESTRU
  • *****
  • Mesaje postate: 4,771
  • Gen: Bărbat
  • Ozenaut precaut
    • Vezi Profilul
    • Povestoteca SF
  • Liked: 3782
  • Likes Given: 12520
Re: Analiza simbolisticii NWO a unor picturi murale
« Răspuns #186 : 13 Aprilie 2018, 13:59:13 »
Grea tema propusă, stimabile @Grifon - fiindcă extrem de complicat a fi descuscutată.
Aproape la fel ca numele complet al lui Diego Rivera - Diego María de la Concepción Juan Nepomuceno Estanislao de la Rivera y Barrientos Acosta y Rodríguez. :-D

Ca să nu mai zic c-ar putea avea contiguități și cu topicul cinemato-hermeneutic, povestea frescei apărînd și-n două filme. Unul premiat Oscar (*Frida* - 2002 cu Salma Hayek, *Cradle Will Rock*-ul regizat de surprinzătorul Tim Robbins în 1999 fiind mai puțin cunoscut și criticat c-ar ataca prea multe teme simultan, dar f. sugestiv în re-crearea atmosferei anilor 30 pre-post-Big Depression, cu toate sforărerile *luptei de clasă* intrate-ntr-o fază acută... ghidonată evident de aceiași tartori supra-societali :evil: despre care aiurez cam fără rost p-acilea de ani buni.

Nu doar aspectul relației executant / comanditar ori simbolismul propriu-zis al lucrării merită deci aprofundate, ci și țesătura de contradicții a convingerilor/idealurilor politice stângist-extreme din devla artistului mexican, care se reflectă (zic eu) și-n fresca asta. Bombioana pe colivă fiind - evident tot după Je - profilul oareșcum psiho-pupu :lol: și-al mega-fustangiului Rivera, și-al nevesti-sii (talentata pictoriță suprarealistă Frida Kahlo - nu doar handicapată, bisexuală ori amantă a lui Troțki-Bronștein, ci și la fel de comunist-convinsă ca bărbac-su.)
...Despre toate astea însă, în episodul aviator.
« Ultima Modificare: 13 Aprilie 2018, 14:15:14 de Xanadron »
Trăim pe-o planetă nebună - opriţi-o să mă cobor !!!
http://povestoteca.wordpress.com/

Offline Grifon

  • Adaequatio rei et intellectus
  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1,057
  • Gen: Bărbat
  • Adaequatio rei et intellectus
    • Vezi Profilul
  • Liked: 2633
  • Likes Given: 1746
Re: Analiza simbolisticii NWO a unor picturi murale
« Răspuns #187 : 13 Aprilie 2018, 18:50:33 »
Subscriu, dle.@Xanadron - și detaliile conexe ajută la o mai bună înțelegere.
Si, desigur, orientarea marxistă a lui Rivera este evidentă, atât în curriculum, cât si în lucrare.
La stânga personajului central se văd limpede elementele de comunism, în timp ce la dreapta a pictat caracteristicile așa-zis...capitaliste.
Sunt interesante însă cele două elipse, (si nu 4, cum opinează diverși comentatori). Ambele sunt orbite de rotație, sugerând similitudinea dintre orbitele în cadrul atomului (micro-univers), respectiv ale cosmosului (macro-univers).
Iar alegoria e completată si de cele două mari lentile, semnificând microscopul și telescopul (căile de cercetare).

Se pare că avem, și aici, o transpunere a înțelepciunii Tabulei Smaragdine ("ce e sus e si jos, ce e mic e si mare") - fapt ce transcede în profunzimi, orice s-ar zice, o simplă afiliere la curentul marxist.
S-ar putea, totodată, ca cele două lentile să mai dea unele sugestii, asupra cărora mă voi apleca de voi găsi timp.
Nu m-ar mira ca tabloul, manevrat prin anumite reflectări/răsturnări, să mai dea unele amănunte.
Igitur cogito

Offline Grifon

  • Adaequatio rei et intellectus
  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1,057
  • Gen: Bărbat
  • Adaequatio rei et intellectus
    • Vezi Profilul
  • Liked: 2633
  • Likes Given: 1746
Re: Analiza simbolisticii NWO a unor picturi murale
« Răspuns #188 : 14 Aprilie 2018, 11:48:02 »
Curioase sunt și cele două întruchipări demiurgice, sub forma unor statui grecești.
În dreapta (dreapta personajului central) avem un soi de divinitate furioasă, ce lovește cu "fulgerele mâniei". Ar putea fi un Jupiter, dar crucea de la gât (adăugată, nu sculptată) trimite clar către demiurgul creștin.
Consonatic cu ideologia de " dreapta", pretins creștină - si faptul e întărit de lipsa mâinii stângi.

În capătul opus, avem "zeitatea" marxistă - decapitată (capul se vede în colțul de jos, sub fundul a două femei).
Si aici e consonanță, căci marxism-leninismul era ateu. Dar mai interesant e ce ține în mână non-divinitatea...o fascie.
Se vede limpede mănunchiul de nuiele cu toporișca, și ideea de fascism e întărită de zvastică (sculptată, nu adăugată).
Hm....aici e o neconcordanță. Ce să caute o (unică) referință nazi într-o mare de simboluri comuniste ? Mai degrabă s-ar fi potrivit în "tabăra" cealaltă, unde s-ar fi asortat cu soldații mască + cască...

Poate e o nouă "cheie" pentru sugerarea unor inversiuni...
Igitur cogito

Offline uforever

  • Senior
  • ****
  • Mesaje postate: 803
  • Gen: Bărbat
    • Vezi Profilul
  • Liked: 204
  • Likes Given: 3401
Re: Analiza simbolisticii NWO a unor picturi murale
« Răspuns #189 : 15 Aprilie 2018, 10:30:24 »
In lateral sunt doua dispozitive cu lupa uriase, prin care se observa lumea microcosmosului, cu toate taramurile, dimensiunile unitare din acesta, la un anumit nivel. Posibil ca acele roti din mijlocul imaginii, sa fie "rotile legii", mecanismele acelor dimensiuni unitare micro. Svastica nu e neaparat trimitere la fascism, poate fi doar simbolul wanzi, pe care Hitler la folosit abuziv si care de fapt este universul in miniatura. Zeitatea din stanga pare ca alimenteaza acele relee si aparatul RMN, trimitere la limitele umane, incapacitatea de a observa in interiorul corpului uman cu o simpla privire, dependenta de electricitate si aparatura tehnologica,  ar fi ceva de speculat si aici.  :-D

Offline Grifon

  • Adaequatio rei et intellectus
  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1,057
  • Gen: Bărbat
  • Adaequatio rei et intellectus
    • Vezi Profilul
  • Liked: 2633
  • Likes Given: 1746
Re: Analiza simbolisticii NWO a unor picturi murale
« Răspuns #190 : 15 Aprilie 2018, 17:21:10 »
Corect, zvastica, precum s-a tot spus pe aici, e un simbol străvechi, confiscat si abuzat de Hitler - însă prea e politizat restul tabloului cât să nu ne gândim (și) la nazism.
Dar, pe de altă parte, e chiar bizară radiografia acelui cap (si o putem asocia cu "dărâmarea" capului din latura ateilor).
Ai dreptate, dle @uforever, zeitatea cu fulgere pare a-și trage electricitatea din....aparatul radiografiei. Hm... Iar imediat sub acel RMN stă un moș, cu alură profesorală, ce indică cu degetul un ansamblu animalier (țestoasă, papagal, oaie, câine, maimuță...si un biped ce pare aborigen).
Aluzia la darwinism pare destul de străvezie....dar iarăși e o neconcordanță. Doctrina evoluționistă ar fi trebuit să șadă în zona cealaltă, marxistă, lângă Lenin, Marx, divinitate distrusă, etc.
Iar pare o inversiune....sau o invitație de a privi fresca din altă perspectivă.
« Ultima Modificare: 15 Aprilie 2018, 17:23:15 de Grifon »
Igitur cogito

Offline Xanadron

  • MARE MAESTRU
  • *****
  • Mesaje postate: 4,771
  • Gen: Bărbat
  • Ozenaut precaut
    • Vezi Profilul
    • Povestoteca SF
  • Liked: 3782
  • Likes Given: 12520
Doar cîteva noi aruncări cu părerea :lol: - că, dac-am săpa prea mult în biografiile celor 3 clasici *muraliști* mexicani (Rivera / Orozco / Siqueiros), am da-o în eseuri nelalocul lor aici.

De remarcat totuși că Rivera a fost, pe lîngă comunist (sau în fine, socialist convins) singurul din trio și membru confirmat al unei relativ cunoscute organizații discret-oculte - AMORC ( Ancient Mystical Order Rosae Crucis, fondată de ocultistul merigan Harvey Spencer Lewis, dar cu rădăcini revendicate de la Francis Bacon încoa.)

Ateismul lui/lor e clar evident în tot ce-au creat (nea Diego a și rămas celebru pt zicerea *Religia o consider ca pe o nevroză colectivă* :evil:), dar înclin să cred că știa mult mai mult/e ca Orozco/Squeiros pe felia experimentelor sociale globale aplicate cu japca... taman datorită aparteneței lui la rozicrucianism.
(Poveste lungă și cu iritarea partidului comunist mexican pe tema asta - spre sfîrșitul vieții lui, după episodul cu excluderea lui Rivera pe motivul colaborării cu veroșii imperialiști ca Nelson Rockefeller.)

De unde însă și aparentele contradicții bine punctate de d-ta, colega @Grifon (deși cu mici excepții - fiindcă de ex. nazismul a avut de fapt rădăcini *stîngiste* și ar aparține panoului respectiv; în fine, greu de știut cert *ce-a vrut hartistu*, deci și interpretarea ta, nu doar hîtrule @uforever, poate fi veridică.)

Revenind deci la simbolismul stricto sensu, nu trebuie uitat că fresca originară (aia cojită) se numea Man At Crossroads, dar și panourile aveau denumiri cam stranii. Ăl *capitalist* ceva de genul Evoluția etică (?! - în kapitalizm? - whahaha  - OK, formal merge oareșcum, declarativ vb. kkpitalizmu avînd intenții etice-creștine etc. ), iar cel *comunist* Dezvoltarea materiei (citat din memorie și el deci aproximativ, dar asta-i ideea.)

Iarăși trebuie să pun stop din păcate, dar mai revin - fiindcă-s mai multe ramificații derivate din mărturia mehicanului că *A considerat utilă o penetrare a rosicrucianismului de către un comunist*.
Asta, ca scuză-n fața dogmaticilor lui politruci-șefi din PCM (părera mea), în realitate aderarea lui la pseudo-francmasonii rozalii :-D fiind datorat interesului său real față de modul lor de-a evalua lumea/universul prin prismă energetică (iarăși simplific) - și citez iar semi-exact, pornind de la moștenirea ocultă egipteană a lui Amenhotep-IV 8-)
...Și tot așa pînă s-o însera.
Trăim pe-o planetă nebună - opriţi-o să mă cobor !!!
http://povestoteca.wordpress.com/

Offline Grifon

  • Adaequatio rei et intellectus
  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1,057
  • Gen: Bărbat
  • Adaequatio rei et intellectus
    • Vezi Profilul
  • Liked: 2633
  • Likes Given: 1746
De unde însă și aparentele contradicții bine punctate de d-ta, colega @Grifon (deși cu mici excepții - fiindcă de ex. nazismul a avut de fapt rădăcini *stîngiste* și ar aparține panoului respectiv; în fine, greu de știut cert *ce-a vrut hartistu*, deci și interpretarea ta, nu doar hîtrule @uforever, poate fi veridică.)

Verdad, senhor @Xanadron - cum ar fi zis Rivera. Da, nazismul (national-socialismul, era o derivație stângistă (ba chiar denumirea inițială, NSDAP, includea arbeiter (muncitor, muncitoresc, etc.).
Dar in 1933 (anul frescei, același cu venirea lui Dolphy la putere) se cam știa că "fii aceeași mume" se detestau sângeros, așa încât includerea lor comună indică...hm...o profunzime de gândire cam peste nivelul obișnuit al unui simplu pictor (si pe care o regăsim abia la Orwel, mult după).

Oricum, cu speculația darwinistă am nimerit-o, căci căutând mutra lui Darwin, am găsit...exact moșulețul din frescă (atașament).
Igitur cogito

Offline Grifon

  • Adaequatio rei et intellectus
  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1,057
  • Gen: Bărbat
  • Adaequatio rei et intellectus
    • Vezi Profilul
  • Liked: 2633
  • Likes Given: 1746
Re: Analiza simbolisticii NWO a unor picturi murale
« Răspuns #193 : 20 Aprilie 2018, 20:01:59 »
Șmecheră și "mașinăria" care pare a fi "cheia si lăcata" proletarului cu ...manșă.
În partea dreaptă, cum privim, se deosebește o gradație circulară, ce poate fi ori de ceas, ori precum arcele de cerc ale unui raportor. Să zicem că e ceas, căci, deh, anul are 365 zile, cercul 360 grade...astrologia oricum echivalează.
Dar mai poznașă e roata din stânga (tot cum privim). Cam asimetrică, n-are echivalent în cealaltă jumătate, si are....hm...13 spițe desenate.
(Logic ar părea să fie 16, dar se vede din lipsa de preocupare ptr.simetrii că Rivera nu întâmplător a făcut vizibile 13). Ajungem astfel iar la grupurile de 13 de pe sigiliul SUA....deci nu mai insist.
Spun doar că un ceas necesită si o roată de intoarcere - iar asta pare a fi simbolistica (deocamdată).
Și e în zona "elitelor", dreapta proletarului, nu în stânga, la gloatele revoluționare.

Drăcușor, senhor Rivera ăsta....muy drăcușor !
« Ultima Modificare: 20 Aprilie 2018, 20:06:10 de Grifon »
Igitur cogito

Offline Grifon

  • Adaequatio rei et intellectus
  • Veteran
  • *****
  • Mesaje postate: 1,057
  • Gen: Bărbat
  • Adaequatio rei et intellectus
    • Vezi Profilul
  • Liked: 2633
  • Likes Given: 1746
Re: Analiza simbolisticii NWO a unor picturi murale
« Răspuns #194 : 23 Aprilie 2018, 18:58:03 »
Demn de remarcat este și persoana ce stă întinsă sub aparatul RMN, chiar în apropierea degetului lui Darwin. Pare un bolnav la rându-i radiografiat, iar în interiorul pieptului, stilizat, pare a fi un organ urât afectat (atașament 1).
Unii interpretează asta drept "efect radioactiv" (?), dar eu cred că mesajul e mai profund. Mai ales că ecranul RMN prezintă capul, nu...inima ce pare putredă.
Aș traduce : "pe măsură ce elitele se axează exclusiv pe raționalism, sufletele (inimile) devin neglijate, iar natura intimă a omului are de suferit - spiritualul se atrofiază".
În fine, e doar o părere...dar derivă din studierea integrată a ansamblului.

Și, mai hilar, se pare că artistul s-a și răzbunat nițel pe Rockefeller, pictându-l pe tat'su, hahahahaa ! Din ce se zice (eu nu-s totuși prea sigur) se pare că moșu' din pâlcul petrecăreților ar fi John D. Rockefeller (Standard Oil), înfățișat sub patogenia (cică) a sifilisului (atașament 2).

N-aș crede, totuși. O dată ptr.că pare o " ieftineală", iar a doua ptr.că, dincolo de disputa picturii, Rivera a rămas cumva în relații cu Nelson Rockfeller, mai întâlnindu-se periodic pe la saloane de artă...

Igitur cogito