Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Analiza simbolisticii NWO a unor picturi murale

Creat de Xanadron, 21 Iunie 2011, 15:29:01

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Grifon

Să nu ne depărtăm totuși de tabloul lui Dali - mai ales că omu' chiar și-a bătut capu' cu 4D (și nu doar prin strădanii raționale, ci și - putem fi siguri - hypnagogice).

Ceasul ondulat din fundal (reprezentare favorită a artistului) e o trimitere clară la timp - si la relativitatea lui.
Acele îl împart în 2 (sugerându-se iar dualitatea, două jumătăți simetrice și complementare). Totodată, "ora" indicată e 6 (și aici știm destule : 6 electroni / 6 protoni / 6 neutroni, 666, etc)

Dar "ceasul" nu e doar timp, ci simultan și spațiu. În mijloc, ca un "ou ochi" e soarele, aceeași bilă portocalie din stânga sus. Pe cer îl vedem prin copacul marginal, mare, iar  "în ceas" e prin copacul (aparent mai mic) de alături.
Heliocentric deci, "ceasul" devine zodiacul (12 borne). E și "orbită", desemnând astfel continuum-ul spațiu / timp.

Cu poliedrul ăla fasonat după canon "5" nu sunt însă deloc lămurit. De ce 5 ? A folosit "6" la ceas, deci nu voia să se repete. Dar de ce 5 și nu...7, la fel de mistic ? Sau "8", care ne ducea la tessarakt, deci chiar în 4D ?
Iar în cele 5 compartimente, ce-s cu acele siluete ? Aici cred că e o importantă cheie a mesajului...
Siluete...cam ca umbrele din " mitul peșterii". Ar putea indica diversitatea pozițiilor 3D pe care le poate lua un biped în mișcare...să zicem. Dar de ce nu-s repartizate 10 : 5 = 2 ?  De ce 1, 2, ,2, 3, 2 ??

Recunosc, aici sunt depășit. Si mă sâcâie tare treaba asta !

kenjiro

Citat din: Grifon din  09 Septembrie 2018, 21:58:35
Aici cred că e o importantă cheie a mesajului...

Călătoria în același spaţiu dar într-un alt timp ?  :-D

abyss

#212
1,2,3,3,4 după numarul de picioare din casute.

Sau poate fi un cod binar...(picior flexat=0, pic. intins=1)
litere:
B   01000010
F   01000110
G   01000111
V   01010110
O   01001111

cifre:
2   10
6   110
7   111
22   10110
15   1111

In plus, se inverseaza unghiul din care trebuie privit, imaginea fiind reflectata pe perete. Si atunci toate de mai sus sunt in ordine inversa. Zic si eu...

Grifon

Cred că - în parte - am găsit unele răspunsuri.
De ce fațetele poliedrului din gura peșterii sunt pentagoane ? Că n-are aici legătură cu pentagrama sau alte divagații cu / despre ocultism.. Are legătură cu inter-dimensionalitatea, si acolo mi-am direcționat curiozitatea.
Dali știa prea bine ce face, nimic din cele pictate nu sunt aleatorii. Pentagonul este proiecția în plan a pentatopului (sau a hyper-tetraedrului, dacă poftiți), cea mai simplă figură cvadridimensională. E la fel de fascinantă (deși inferioară) ca tesaraktul, și e multiplul dimensional al tetraedrului din 3D.
( ptr. detalii, link și atașament).
https://en.wikipedia.org/wiki/5-cell
Si abia de acum ne lămurim și alegerea dodecaedrului din afara peșterii. Căci e unica figură 3 D ce adună la un loc 12 pentagoane ( prin 12 făcându-se astfel legătura cu "ceasul"/ zodiacul din fundal).
Iar tetraedrul, ca și dodecaedrul, fac parte din faimosul set "solidele lui Platon" - iar noi avem astfel legătura și cu "peștera" aceluiași Platon, și cu trimiterile ateniene deja discutate.

Doar siluetele alea dinamice persistă în a mă nedumeri...

sunnyboy


Grifon

Da.
E clar că, respectând analogiile cu "mitul peșterii", acele reprezentări sunt iluzorii. Sunt exact iluziile percepute de o entitate căruia îi lipsește (cel puțin) dimensiunea imediat superioară.
Totuși, paradoxal, iluziile sunt totodată și corecte - chiar dacă, ptr.privitorul lipsit de altă perspectivă, rămân fără logică (adică precum și în umilii noștri ochi, hahahah !).
Pattern-ul e cheia - ce trebuie însă introdusă în "ușa" altei dimensiuni.
Dacă erau doar "umbre", atunci ziceam că realitatea desenului e 3D.
Fiind însă desenate cumva spațial, soluția (bănuiesc) poate fi dibuită doar prin logică 4D.

Și dacă tot vorbim de " umbrele" din peștera lui Platon, să ne delectăm cu faimoasa balerină...ce se rotește neverosimil în ambele direcții....simultan.

fiulploii


Grifon

Lăsând o vreme la o parte enigmele dimensionale ale lui Dali (unde, recunosc, m-am cam împotmolit), iată o pictură murală foarte recentă, relevantă în mod deosebit pentru îngrijorările "noii ordini mondiale".

Lucrarea îi aparține lui Pascal Boyart, și e o evidentă evocare a (mult mai) celebrei picturi a lui Delacroix, celebrând Revoluția pariziană din 1830.
Nu cred că are ceva ocult, imaginile (si mesajul) find explicite.
Dubiul ar fi dacă mișcarea "vestelor" e o revoluție autentică, sau doar o abilă diversiune a (acelorași) "păpușari".

prodcomb

Citat din: Grifon din  15 Septembrie 2018, 00:03:54

...
Și dacă tot vorbim de " umbrele" din peștera lui Platon, să ne delectăm cu faimoasa balerină...ce se rotește neverosimil în ambele direcții....simultan.

Ceva este neverosimil: reflexia în podea. Ca și cum nu s-ar roti în nici un sens (nu direcții), ci ar oscila.      :roll:
distanța dintre a observa și a descoperi este cuprinsă între zero și infinit

Grifon

Acum vreo 2 ani ne-am bàtut capul (iar) cu ciudatele predicții "The Economist" (ediția 2017), iar eu am conchis atunci că "au cam bătut câmpii" - de vreme ce anul nu a corespuns "tarotului" imaginat.

Azi însă, hm...

Să ne mai uităm odată la copertă (atașament). Prima "arcană" (stânga sus) indică "biserica trăsnită", și e limpede că e un lăcaș catolic (are " foaia" lui Luther bătută-n poartă).
Lângă ea, două manifestații, atât de antagonice încât în 2017 mi s-au părut fanteziste. Un miting comunist și unul religios, flancând catedrala....chiar că n-avea nicio noimă.

Azi însă are. Toate elementele s-au regàsit ín aceastà sàptămână, tulburător de cursiv.
Catedrala a ars luni, iar săptămâna a fost marcată de un reviriment al pioșeniei. Paralel, au fost procesiunile uzuale de Paște (mai ample acum), prin coincidență cu frământările revoluționare înainte de Ultimatum 2 (ce au circulat toată săptămâna).
Sâmbătă, două mari manifestații au avut loc. "Vestele Galbene" s-au ciocnit cu jandarmii (9000 de revoltați contra 12000 jandarmi...ohooo...democrație serioasă Franța !), iar după violențe a avut loc slujba și procesiunea Învierii, ce a reunit mult mai multă lume ca în alți ani).
Stranie potrivire, orice s-ar spune.
Dar cu neputință de dibuit în noiembrie 2016, când s-a lansat revista. Și nici nu s-au petrecut faptele în 2017, ci cu doi ani întârziere....
Bizar.

Grifon

La fel de bizară e și ultima "arcană" din dreapta sus. Mari manifestații anti-UE, unde participanții sunt...galbeni.
Să fi prognozat ghidușii de la "The Economist" apariția "vestelor colorate" pentru 2017 ?!
În realitate, acest val revoluționar de ultra-stânga a debutat la 17.noiembrie 2018. Anterior, chiar dacă au mai fost tribulații (1 mai, același an), nimeni nu a purtat vesta devenită acum simbol forte.

Ce au bâjbâit ăștia de la revistă ? Că doar nu-i suspectez de epifanii profetice...ci doar de a fi "trompete" programate / programatice....

În 2017 noutatea a fost că pupilul Rotschild, Macron, a ajuns, în chip foarte surprinzător, președintele Franței (învingând-o pe Le Pen, legată de "roata" din alt tarot (rândul 2 de pe copertă). Victoria asta le-a plăcut "Economiștilor", destul cât să-i dea o pagină întreagă (atașament 2)....

Tardiv, dar...acum încep a se lega toate. Chiar că-mi saltă o sprânceană !

abyss

#221
Ce anume i-o fi întârziat?...

Si ce mesaj poate fi o cagedrala in flacari? Si nu orice catedrala...

mr

"Mintea intuitiva este un dar sfant si mintea rationala este servitorul fidel. Noi am creat o societate care onoreraza pe servitor si care a uitat darul." Albert Einstein

abyss

#223
E foarte buna in ceea ce face doamna Coman si-i port un mare respect. Multumesc !

Grifon

Explicațiile d-nei Coman sunt pertinente, ca referiri istorice, dar ideea că "Notre Dame e simbol patriarhat versus matriarhat" mă cam  face sà zâmbesc.

Sincer, nu știu ce mesaj poate fi. Și nici nu pricep cum de a putut apare predicția pe coperta "The Economist", fie și cu cei doi ani de întârziere.
Din p.d.v. analitic, frământările din Franța  (despre care, hm, presa noastră tace mâlc) puteau fi preconizate. O simplă ocheadă la rezultatele primului tur de alegeri 2017 arată că extremele (dreapta / stánga) au luat peste 14 milioane de voturi, si de s-ar fi unit (imposibil) l-ar fi surclasat pe măscăriciul Macron.

Dar că va arde catedrala -simbol ? Și în aceeași săptămână cu radicalizări stradale și Paștele ? Sau că protestatarii, tot mai anti-UE de la week-end la week-end, vor alege  ca simbol " galbenul"?

Singurele explicații logice ar fi 1) pre-cogniția paranormală, 2) pregătirea în detaliu a acestor răscoale, cu apogeul de-a fi planificată chiar stricarea Notre-Dame !

Ambele teorii mi se par fanteziste, dar, totuși....coperta rămâne.