Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Procedeul de construire al farfuriilor zburatoare

Creat de Urban, 30 Noiembrie 2007, 20:45:04

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Urban


PROCEDEUL DE CONSTRUIRE, FUNCTIONARE SI DEPLASARE IN ATMOSFERA SI IN COSMOS,
A FARFURIILOR ZBURATOARE


(Depozit national OSIM nr. a2000/00166 din 15 febr.2000, Certif. De prioritate nr.006/ 25 ian, 2001 si protectie internationala nr. PCT/RO/01/00002 din 14 febr. 2001.)

1. INTRODUCERE
Motto,
Lumina poate veni de oriunde,
trebuie numai sa o vezi !!!

     Inventia se refera la un procedeu ce sta la baza construirii, functionarii si deplasarii unor farfurii zburatoare cu un sistem de propulsie original, capabile sa se deplaseze in toate directiile – (inclusiv traiectorii in zig –zag), sa asigure prin centrifugare atat anularea influentei gravitatiei terestre, o sustentatie in aer datorita depresurizarii permanente de pe partea exterioara de sus cat si o schimbare din mers a regimurilor de lucru a propulsiei, - respectiv de la arderea la presiune constanta la arderea in regim supraalimentat de statoreactor sau de motor racheta la deplasarea in cosmos, fiind caracterizata prin aceea ca ,pot fi construite in serie, mijloace de transport de tip nou, capabile sa asigure transportul ultrarapid de persoane si marfuri atat in atmosfera cat si in cosmos si la viteze ce pot depasi si viteza luminii, -cu respectarea legilor din fizica ( folosind Teorema lui Steiner ) -prin posibilitatea propulsarii si deplasarii inertiale in zig- zag, - suprapusa concomitent peste propulsia de baza.

2. DEZAVANTAJELE SOLUTIILOR EXISTENTE
     Este cunoscut Propulsorul pentru Aeronave cu Decolare si Aterizare Verticala ce face obiectul Brevetului de Inventie nr.110222 C1, publicat la 30/01/1998 in BOPI nr.1/1998. Aceasta inventie raspunde doar in mica masura multiplelor cerinte pe care le solicita omenirea la ora actuala in rezolvarea cerintelor mereu crescande ale civilizatiei contemporane. Astfel, deplasarea prin acest procedeu este limitata numai la atmosfera terestra si are performante tehnico-economice limitate din numeroase puncte de vedere cum este; viteza de deplasare, accelerarea, franarea. De asemenea, forta de tractiune este redusa in plan orizontal sau pe directia de deplasare. Manevrarea la schimbarea directiei de zbor si sarcina utila sunt limitate datorita gravitatiei terestre. Stabilitatea in zbor in caz de ploaie torentiala sau furtuna sunt reduse si pot conduce la blocarea supapelor si prabusirea imediata. Exista de asemenea pericolul de rupere a membranelor elastice vibratoare datorita numarului mare de cicluri de solicitari identice ce au drept urmare o scadere rapida a rezistentei la oboseala.

     Este de asemenea cunoscuta, propulsia realizata cu ajutorul tuturor modelelor de motoare turboreactoare clasice folosite curent in aviatie (vezi bibliografie[1] paginile 76-79). Camerele de ardere ale acestor motoare sunt situate intotdeauna intre copresorul axial in trepte si turbina. Astfel, intr-un spatiu restrans constructiv, toate paletele de turbina, in timpul unei rotatii, sunt atacate continuu si simultan de gazele fierbinti rezultate din arderea la presiune constanta a amestecului de aer si combustibil. Aceste motoare au restrictii severe constructive datorate diametrelor mici, a sistemelor de racire complicate si incarcarii termice foarte mari a paletelor de turbina. Obtinerea unor rapoarte mari de comprimare se realizeaza numai la turatii foarte mari ceea ce duce la complicatii constructive majore privind ungerea, fenomenele de pompaj si rezonanta etc.

3. PUTINA ISTORIE (PRIVIND STADIUL FOARTE ANTERIOR AL TEHNICII )
     Totodata pentru intelegerea si compararea acestei inventii cu ceeace s-a realizat anterior, ma voi referi si la un stadiu foarte anterior al tehnicii cu mentiunea ca au fost descoperite chiar si unele probe materiale,(si la noi in tara) inscrisuri sau gravuri vechi, acestea fiind caracterizate prin aceea ca, prin acestea se atesta ca in trecutul foarte indepartat a existat un stadiu al tehnicii ce depasea uneori cu mult cunostintele tehnicii actuale. Astfel, in unele scrieri foarte vechi (conform bibliografie[2 pag. 182] )se vorbeste despre:

- care ce se pot misca prin forta proprie, la fel ca o pasare, pe pamant, sau in apa, sau in aer numite "vimaana";
- secretul construirii aparatelor de zburat care nu pot fi rupte, nu pot fi frante, nu pot lua foc, nu pot fi distruse;
- secretul de a face aparatele zburatoare sa stea nemiscate;
- secretul de a face aparatele zburatoare invizibile;
- secretul de a obtine imagini din interiorul aparatelor de zbor inamice.

     In zilele noastre, foarte multi martori oculari, au vazut de nenumarate ori asemenea nave zburatoare superperformante, uneori de foarte aproape. Totusi, datorita neantelegerii procedeelor tehnice de constructie si functionare ale acestor obiecte, existenta lor este negata. In cel mai bun caz, ele sunt catalogate drept meteoriti, fulgere globulare etc., in totala contradictie cu realitatea constatata de foarte multi martori oculari ce au observat uneori in grupuri numeroase asemenea obiecte zburatoare sau in contradictie cu unele probe materiale foarte evidente si uneori imposibil de contestat.

     Asa cum voi prezenta in continuare, procedeul de construire, deplasare si functionare descrise prin prezenta inventie ofera o explicatie convingatoare pentru unele relatari a unor martori oculari de la mica distanta relatari anexate alaturat si extrase din bibliografie[3] pag 184-185 , [4] si [5] pag. 3.

De asemenea in mod cert unele civilizatii aflate la mare departare de sistemul nostru solar (de exemplu din constelatia Orion) si mult mai avansate tehnologic decat civilizatia noastra actuala, au transmis chiar si unele radiograme cosmice cuprinzand un principiu universal de construire, functionare si deplasare a unei farfurii zburatoare, in ideea ca si alte civilizatii din univers cum este si civilizatia noastra actuala, vor ajunge candva sa inteleaga si sa se foloseasca de acest principiu. Din bibliografie[4], pag. 225, se poate vedea o copie a unei radiograme cosmice captate in anul 1962 cu radiotelescopul FORTY de la Blaystoc (Polonia) care nu a fost inteleasa pana acum, radiograma prezentata mai jos in Fig. nr. 4.

      Aceasta radiograma, o interpretez astfel: inteligenta este reprezentata printr-o retea artificiala - radiograma exprimand schematic o retea ca un rezultat al unei activitati intelectuale, respectiv ca o gandire inteligenta, emanata din capul unei fiinte avand corp, cap, maini si picioare si fiind amplasata in cadrul intregului ansamblu functional, respectiv pe o platforma discoidala centrala de mijloc care nu se roteste (asimetrie) avand deasupra si dedesubt pe aceeasi axa de simetrie verticala cate o platforma rotitoare in sensuri contrare (reprezentarea grafica a cresterii exponentiale a acceleratiei, simetria maselor, asimetria succesiva a axei de rotatie verticala sugerand dezechilibrul controlat al maselor in rotatie si efectul inertial al dezechilibrelor, doua goluri sugerand inlocuirea mersului biped printr-un sistem artificial de propulsie, goluri care printr-o succesiune logica pe faze redau de fapt in ce consta acea propulsie artificiala respectiv ca doua camere de ardere diametral opuse si egale, reprezentarea schematica a mersului inertial in zig zag, cresterea de fiecare data a vitezelor de deplasare reprezentata grafic prin coloane de puncte care astfel pot fi foarte usor dublate etc.) si succesiv modificarile centrului lor relativ din miscarea de rotatie amplasat pe aceeasi axa de simetrie verticala, unde platforma de dedesubt reprezentata schematic, ca are intotdeauna o masa, respectiv un diametru mai mare pentru obtinerea stabilitatii in zbor (efectul giroscopic) fiind prezentat succesiv schematic chiar si modul de deplasare inertiala in zig-zag pentru a se putea obtine (dupa cum voi prezenta in continuare in descrierea inventiei) accelerari crescatoare succesive a intregului ansamblu functional - independente de viteza de curgere a gazelor printr-un ajutaj reactiv (efuzor), - ca urmare a arderii unui combustibil - datorita acumularilor si eliberarilor succesive de energie cinetica (Ec) a corpurilor in miscare de rotatie respectiv independente de viteza luminii de cca 300.000 km/secunda, putandu-se depasi pe baza acestui principiu de zbor continuu inertial in zig-zag, prin accelerari succesive ce pornesc continuu de la ultima viteza initiala atinsa, pragul acestei viteze considerata de noi ca viteza limita a unui corp material, cu avantaje si consecinte greu de evaluat, de inteles si de imaginat raportate la stadiul de dezvoltare tehnica atins de civilizatia noastra contemporana. Intelegerea acestei veritabile Radiograme Cosmice ma indreptateste si pe aceasta cale sa afirm cu certitudine ca nu suntem singuri in univers si ca in universul observabil exista cu siguranta unele civilizatii mult mai avansate tehnologic decat noi si care nu au intentii agresive, din moment ce ne transmit asemenea mesaje.

4. ELEMENTE DE NOUTATE
      Problemele tehnice pe care le rezolva inventia, sunt caracterizate prin aceea ca, se inlatura toate dezavantajele solutiilor existente (si in special modalitatea clasica de a invinge gravitatia si a intra in cosmos prin rachete purtatoare in trepte) si se pot realiza si fabrica in serie, farfurii zburatoare, ca noi mijloace de transport ultrarapide pentru persoane si marfuri, cu viteze, accelerari si franari deosebit de mari (folosind din mers sistemul de propulsie rotit cu 180o), cu stationarea in sustentatie la punct fix, cu schimbari rapide si controlate ale traiectoriei in orice directie, cu deplasarea concomitenta inertiala in zig-zag,- devenind practic posibila depasirea vitezei luminii dar cu respectarea legilor din fizica cunoscute pana in prezent, cu trecerea ,,din mers" de la propulsia cu ardere la presiune constanta la deplasarea prin atmosfera, la functionarea in regim de motor racheta in cazul deplasarii in cosmos, sau in regim de statoreactoare in cazul deplasarii la foarte mare altitudine prin atmosfera terestra. cu un nou mod de anulare a influentei gravitatiei asupra fiecarui sector rotitor ca parte componenta a platformelor discoidale rotitoare datorita fortelor centrifuge si ca efect secundar si un alt efect antigravitational datorita aparitiei unei depresiuni uniform distribuite ce apare pe suprafata exterioara a carcasei superioare ca urmare a absortiei aerului de alimentare de catre compresorul central centrifugal unic radial cu dublu efect si palete frontale in trepte, intercalate si cu miscare in sensuri contrare.

Principalul element de noutate al inventiei, este caracterizat prin aceea ca, intotdeauna platforma rotitoare discoidala superioara (12) solidara cu flansa (17) si carcasa superioara (25) precum si platforma rotitoare discoidala inferioara (13) solidara cu flansa (28) si carcasa exterioara inferioara (32), nu sunt o masa compacta indestructibila ci sunt compuse prin asamblare - dar cu grad de libertate radial -, din perechi de sectoare de coroana circulara egale amplasate diametral opus (de preferinta cate patru sau cate sase sau in functie de marimea navei din mult mai multe perechi pentru fiecare platforma rotitoare) care fiecare pereche in miscarea lor de rotatie (in sensuri contrare) genereaza forte centrifuge ce tind sa le indeparteze (prin expandate) de centrul instantaneu relativ de rotatie.
Fiecare pereche de sectoare fiind amplasate simetric si diametral opus genereaza forte centrifuge egale ca marime si diametral opuse ca directie avand centrul de plecare situat pe axa de simetrie verticala (z-z) a intregului ansamblu functional si sunt legate functional printr-un circuit hidraulic de forta si energie. Intre carcasele exterioare si platformele rotitoare ce compun fiecare cate un sector de coroana circulara fiind amplasate constructiv, marfuri, rezerve de hrana, combustibil si oxigen lichid amplasate simetric in cantitati egale in interiorul fiecarui sector discoidal prin segmente volumice de coroana circulara ce alcatuiesc impreuna cele doua platforme circulare rotitoare (12) respectiv (13).

Aceste forte centrifuge sunt insumate de la toate sectoarele cu grad de libertate radial ce alcatuiesc impreuna cele doua platforme rotitoare datorita amplificatoarelor hidraulice de forta si energie (21), identice ca forma si uzinare cu piesa prezentata in bibliografie[2, pag. 279], legate prin circuite de conducte hidraulice - in serie- ce leaga intre ele toate aceste sectoare de coroane circulare generand prin insumare pentru fiecare platforma rotitoare cate o forta rezultanta unica amplasata chiar pe axa de simetrie a intregului ansamblu functional (z-z), orientata vertical si in sens contrar gravitatiei conform reprezentarii grafice echivalente a actionarii principalelor forte din Fig. (2).
Insumarea, amplificarea, autocentrarea si anularea progresiva si concomitenta a jocurilor se realizeaza pe masura cresterii progresive a turatiilor In sensuri contrare a celor doua platforme rotitoare, procedeul tehnic fiind realizat in special si datorita efectului de plan inclinat (de pana) existent pe amplificatoare de forta si energie (21) mentionate si similare cu cel descris si prezentat in [2, pag. 152 - 156], desen reprezentat la pag. 279 si reprezentate ca amplasament in schema cinematica a intregului ansamblu din Fig. nr.(3) respectiv piesele (21)

Astfel ca, cu cat masa acestor sectoare de coroana circulara alaturate si interpatrunse circular ce alcatuiesc platformele rotitoare este mai mare, cu cat raza centrului lor de greutate este mai mare si cu cat viteza de rotatie unghiulara (w) respectiv turatia (n) este mai mare, cu atat si fortele centrifuge rezultante vor fi mai mari, respectiv energia cinetica totala acumulata (Ec.tot) datorita rotatiei, fiind insumata acumulata si conservata de platformele superioara (12) si inferioara (13) va fi mai mare. Aceasta energie cinetica inmagazinata va fi direct proportionala cu acesti parametrii respectiv direct proportionala cu cuplul motor (Cm) rotitor generat de curgerea gazelor din cele doua camere de ardere universale (4) si (5) diametral opuse fixate la extremitatea platformei fixe stationare(1) capabile sa functioneze in cele trei regimuri distincte precizate anterior.

Fortele centrifuge diametral opuse [legate intre ele prin conducte respectiv circuite hidraulice de forta si energie] generate de sectoarele volumice de coroana circulara diametral opuse sunt acelea care dozate si controlate permanent printr-un sistem de comanda hidraulic integrat si cu presiunea generata de o pompa hidraulica auxiliara - controlata din habitaclu prin telecomanda a doua servomotoare - , cate unul pe fiecare platforma rotitoare, activeaza,- amplifica si reduce si greutatea ansamblului discoidal central respectiv al platformei centrale (1) prin transferul actiunii greutatii acesteia din directie verticala, - sub forma de energie cinetica in planul orizontal de rotatie al celor doua platforme rotitoare, conform schemei cinematice din Fig. nr.(1) si a reprezentarii grafice prin schema echivalenta de actiune a fortelor, din Fig. nr. (2).
Un alt element de noutate a inventiei este caracterizat prin aceia ca, datorita diametrului foarte mare al compresorului centrifugal radial unic in trepte, prin alimentarea acestuia cu aer ce patrunde in prima treapta de comprimare prin orificiile (26) uniform distribuite pe carcasa superioara (25), se obtine si o depresiune specifica uniform distribuite pe carcasa superioara (25), depresiune ce are ca efect imediat o tendinta de absortie in sus a intregului ansamblu functional deci obtinerea unui efect antigravitational secundar. Astfel presupunand ca diametrul exterior al carcasei superioare (25) ar fi de 12 metri respectiv 1200 cm iar diametrul interior de 2 metri respectiv 200 cm, iar depresiunea specifica ar fi de (-0,01) [kg.f/cm2) ar rezulta o suprafata activa a carcasei superioare (25) de circa 1.099.000 cm2 inmultita cu 0,01 rezulta o forta ascensionala ce reduce greutatea totala la decolare cu circa 10.990(kg), ceea ce nu este deloc putin mai ales ca, la decolare toate solicitarile partilor componente sunt la valoare maxima.

Un alt element de noutate a inventiei mai este caracterizat prin aceia ca, in regim de zbor in atmosfera, la viteze mari apare necesar dar si favorabil constructiv oportunitatea alimentarii camerelor de ardere reactive(4) respectiv (5) - in paralel, - si prin alimentarea naturala fortata directa in regim de statoreactoare prin patrunderea respectiv admisia fortata a aerului ce este comprimat natural in fata carcaselor exterioare (35) respectiv (32). Astfel, aerul comprimat natural si captat pe suprafete de admisie relativ foarte mare (similare cu un ajutaj convergent aproximativ dreptunghiular dar si divergent datorita suprafetelor cilindrice curbate) patrunde inspre statoreactoare prin orificiile (27) uniform distribuite pe circumferinta supraalimentand compresorul prin comandarea deschiderii sau inchiderii controlate a diafragmei inelare (36). Aceasta solutie tehnica de alimentare - combinata - asigura permanent cantitatea de aer necesara si suficienta pentru ardere stiut fiind ca, la altitudini mari densitatea aerului necesar arderii scade considerabil, insa datorita posibilitatii admisiei, comprimarii naturale la viteze mari de deplasare si captarii aerului de pe suprafete mari si profilate constructiv, se poate asigura admisia unor debite respectiv cantitati mari de aer necesar arderii, datorita fenomenului de comprimare naturala.

Comparativ, de acest mare avantaj constructiv nu se poate bucura statoreactoarele sau mai ales turboreactoarele clasice folosite curent in aviatie datorita suprafetelor relativ reduse ale difuzoarelor de admisie care sunt restrictionate sever - constructiv – datorita sectiunilor de trecere reduse, respectiv a diametrelor reduse ale acestora.

Tot ca un mare avantaj si favorizat constructiv pe aceasta linie si ca element de noutate a inventiei este si faptul ca datorita rotirii carcasei superioare (12) si inferioara (13) in sensuri contrare, si deplasarii la viteze supersonice (mai mari de 1000 m/sec)., comprimarea naturala a aerului aflat in fata directiei de inaintare poate fi optimizata si marita printr-o profilare radiala la extremitati in zona orificiilor de admisie (27) - in relief-si adecvata a acestor doua carcase rotitoare, aerul comprimat natural din fata directiei de inaintare fiind astfel retinut, dirijat si captat inspre centrul din planul orizontal al intregului ansamblu unde comprimarea naturala a aerului are valori maxime. Vitezele mari tangentiale (Vt) necesare ale paletelor etajate in trepte ale compresorului centrifugal unic in trepte care sunt interpatrunse constructiv, sunt foarte usor de realizat practic si la turatii deosebit de reduse ale discurilor rotitoare (6) si inferioare (7) solitare fiecare cu platforma rotitoare (12) respectiv (13) conform relatiei (Vt)=3,14.D.n/60)[metri/sec] unde (Vt) este viteza tangentiala a platformelor rotitoare , (n) este turatia unei platforme rotitoare in [rot/min], iar (D) este diametrul mediu de amplasare al paletelor, deci spre exemplu; daca turatia (n)=200[rot/min] si (D)=15[metri] rezulta; (Vt)=3,14.15.200/60 = 157 [metri/sec] dar cum paletele celor doua discuri rotitoare (6) respectiv (7) au sensuri contrare de rotatie deci cu dublu efect, rezulta; Vt=314(metri/sec). Aceasta viteza obtinuta la o turatie de numai 200[rot/min] este suficienta pentru a realiza comparativ, rapoarte de comprimare favorabile, practic - dupa dorinta, putand realiza usor si scopul urmarit deoarece vitezele tangentiale pot fi majorate usor si - fara restrictii constructive - prin marirea circumferintei sau prin cresterea usoara a turatiilor platformelor rotitoare.

Un alt element de noutate a inventiei este caracterizat prin aceea ca, prin acest procedeu de construire a intregului ansamblu functional, odata desprinsa de sol, farfuria zburatoare mai poate fi propulsata si prin "pasire" numita si deplasare inertiala in zig-zag, deplasare observata destul de des si la unele O.Z.N.-uri, aceasta deplasare avand drept rezultat o accelerare din ce in ce mai mare ajungandu-se la viteze greu de imaginat deoarece prin acest principiu viteza luminii nu mai reprezinta o limita, viteza de deplasare a intregului ansamblu functional putand deveni astfel uniform crescatoare si independenta de vitezele de curgere limitate a gazelor de ardere prin efuzoarele celor doua propulsoare reactive cu functionare in regim de motor racheta, acest procedeu de deplasare se poate realiza printr-o suprapunere concomitenta si simultana pe procedeul de deplasare si functionare descris anterior prin urmatoarele comenzi suplimentare succesive astfel:

  - se comuta centrul de rotatie al platformei superioare rotitoare (12) - la extremitatea acesteia, aceasta realizandu-se practic prin cuplarea temporara si de foarte scurta durata a platformei superioare (12) cu platforma stationara (1) in acelasi punct de la extremitate aflat la distanta (d) prin sabotii (S1) respectiv (S2) pentru platforma inferioara (13) avand ca rezultat imediat obtinerea unei forte ce trage tot ansamblul inainte. Aceasta forta este evidentiata prin Teorema lui Steiner din Fizica ce se aplica la miscarea unui corp aflat in miscare de rotatie astfel: cunoscand valoarea momentului de inertie ce trece prin centrul sau de masa notat cu (I) vom avea; (I)=1/2.M(R.+r.), unde (M) este masa corpului ca inel cilindric, iar (R) si (r) sunt raza exterioara si raza interioara a platformei, se poate calcula momentul de inertie I1=(I)+(M.d2) respectiv calculand similar energia cinetica; Ec1=1/2(I+M.d2). (w)2 unde (w) este viteza unghiulara, rezulta ca la alt centru instantaneu de rotatie aflat pe axa de rotatie (z1-z1) paralela, momentul de inertie (I1) este cu mult mai mare fata de momentul de inertie (I) conservat in momentul cinetic respectiv in energia cinetica (Ec) acumulata si conservata prin antrenarea in rotatie a celor doua platforme rotitoare , energia cinetica disponibila avand valoare foarte mare si putand fi eliberata aproape instantaneu si regasita intr-un lucru mecanic util (LM)=(Ftsupl.d,) dar cum D(Ec)=(LM) se poate stabili valoarea fortei de tractiune suplimentare (Ftsupl) rezultante ca efect al cuplarii sabotilor (S1) si analog pentru platforma inferioara prin cuplarea sabotilor (S2).

Astfel, prin manevre repetate, comandate si controlate din habitaclu, intreg ansamblu functional se deplaseaza inertial inainte ""pasind"" in zig-zag marindu-si astfel progresiv si viteza de deplasare si cu marele avantaj ca in cazul folosirii franarii electromagnetice prin intermediul celor doi saboti de cuplare (S1) respectiv (S2) se poate obtine o energie electrica (datorita careia uneori pot lua nastere campuri electromagnetice de forta ce pot perturba uneori retelele electrice de la sol prin suprapunerea frecventelor,- datorita rezonantelor).
Datorita faptului ca energiile cinetice se acumuleaza si se conserva in cele doua platforme rotitoare independent de viteza liniara atinsa pe traiectorie la un moment dat si se poate elibera sub forma de lucru mecanic respectiv forte de tractiune, deplasarea prin mersul inertial in zig-zag, poate conduce prin acest procedeu la o crestere continua a vitezei de deplasare a intregului ansamblu independent de valoarea vitezei de curgere a gazelor de ardere ce parasesc camerele de ardere (4) respectiv (5), gaze de ardere a caror viteze de curgere sunt limitate, insa energia transmisa prin acestea si de acestea poate fi folosita permanent la antrenarea in miscarea de rotatie a celor doua platforme rotitoare (12) si (13). Astfel acest procedeu de deplasare inertial in zig-zag prin cosmos permite atingerea unor viteze liniare progresive pe traiectorie din ce in ce mai mari, respectiv greu de imaginat deoarece viteza luminii nu mai reprezinta o limita maxima.
Legat de acest procedeu de deplasare in zig-zag ce se suprapune concomitent peste procedeul de propulsie de baza determina astfel cresterea performantelor si manevrabilitatea intregului ansamblu, iar la deplasarea in campul gravitational terestru, mai apare un alt element de noutate caracterizat prin aceea ca, deplasarea inertiala in zig-zag poate fi accelerata si mai mult si printr-un aport de energie cinetica cedata din energia potentiala a platformei centrale (1), energii ce comunica intre ele prin intermediul amplificatoarelor de forta si energie (21) comandate si legate intre ele prin conducte hidraulice, dar bineanteles cu o pierdere rapida in inaltime dar mai ales cand se doreste intentionat si in anumite scopuri, - acest lucru (deplasare in zig-zag si in picaj foarte rapid), traiectoria si deplasarea prin aceste procedee suprapuse simultan fiind deosebit de greu de stabilit si de localizat ca posibile tinte, cand se doreste de cineva acest lucru, datorita gradului foarte mare de manevrabilitate a intregului ansamblu aflat in zbor, cat si a traiectoriilor imprevizibile dar intentionat stabilite prin comenzi digitale anticipate printr-un calculator.

Un alt element de noutate al acestei inventii este caracterizat prin aceea ca, pentru deplasarile in spatiul extraterestru exista volume suficiente in sectoarele rotitoare ce alcatuiesc cele doua platforme rotitoare (12) respectiv (13) unde se poate depozita suficient combustibil solid sau lichid necesar functionarii camerelor de ardere ca motor racheta si cu avantajul ca acestea pot fi folosite cu precadere la altitudini foarte mari si in cosmos, iar in atmosfera putand fi economisit orice alt amestec combustibil folosit pentru propulsia in cosmos cand propulsia in atmosfera este asigurata de amestecul aer-combustibil (kerosen) cu ardere la presiune constanta (turboreactoare)

Un alt element de noutate a inventiei este caracterizat prin aceea ca, sistemul de alimentare si dozare a combustibilului este particularizat si adaptat constructiv acestei inventii existand doua posibilitati. Prima posibilitate consta in injectarea combustibilului indirect prin intermediul unei camere de ardere secundara inelara comuna alcatuita din doua cavitati de volum mic, separate de gratarul (15), practicate in discurile (6) respectiv (7), [etansare prin labirint] si comunica prin tuburi ceramice de legatura cu cele doua camere de ardere principale fixe (4) respectiv (5) montate la extremitatea platformei fixe (1). In acest caz injectarea combustibilului stocat in sectoarele volumice rotative ce alcatuiesc platformele rotitoare (12) respectiv (13) se poate realiza prin intermediul unor injectoare si supape de dozare montate pe discurile rotitoare (6) respectiv (7) si actionate prin telecomenzi din habitaclul (2).

A doua posibilitate de alimentarea celor doua camere de ardere este mai simplu si consta in aducerea combustibilului prin conducte de legatura ce pornesc de la fiecare sector volumic de coroana circulara de unde este stocat combustibilul la o conducta centrala colectoare fixa pe platforma centrala (l), respectiv pentru colectarea din sectoarele de coroana circulara ce alcatuiesc prin montaj cu grad de libertate radial, platformele rotitoare ce se rotesc in sensuri contrare. Colectarea combustibilului devine posibila deoarece conducta colectoare fixa, este amplasata pe axa de rotatie (z-z) deasupra si dedesubtul habitaclului (2), legatura hidraulica fiind asigurata prin intermediul a doua capete hidraulice similare constructiv cu capetele hidraulice ale pompelor de injectie rotative folosite la motoarele Diesel, cate unul pt. fiecare platforma rotitoare. De mentionat ca in cazul deplasarii in spatiul cosmic alimentarea cu oxigenul necesar arderii si care poate fi stocat in unele din sectoarele volumice rotitoare se poate face similar ca si la alimentarea cu combustibil dupa inchiderea comandata a admisiei aerului la camera de ardere care va trece din regimul de ardere la presiune constanta, -in regim de functionare de motor racheta.


5. AVANTAJE
      Principalele avantaje ale inventiei fata de solutiile tehnice prezentate anterior ca stadiul tehnicii actuale in domeniul obiectelor de zbor sunt urmatoarele:

      - constructie discoidala simetrica si robusta cu forma aerodinamica.
      - desprindere de sol cu mare usurinta chiar si in cazul unor dimensiuni si greutati foarte mari.
      - comparativ pentru o aceiasi greutate totala la decolare (Gt), acest procedeu de propulsie, construire si functionare poate dispune constructiv prin noul sistem de propulsie de o forta de tractiune de cel putin zece ori         mai mare la aceiasi greutate comparata fata de solutiile clasice existente si folosite in prezent, obiectele de zbor clasice cunoscute fiind puternic surclasate ca performante si manevrabilitate deoarece inventia          permite vehicularea unor debite deosebit de mari de aer in unitatea de timp, respectiv direct proportional, - forte de tractiune deosebit de mari pe orizontala in conditiile in care influenta gravitatiei asupra obiectului         de zbor,- tinde catre zero.
      - posibilitatea cresterii progresive, continue si practic nelimitate a vitezei de deplasare si prin accelerari succesive continue datorita posibilitatii deplasarii inertiale in zig-zag devenind posibil parcurgerea unor         distante enorme intr-un timp relativ scut prin deplasari mai mari decat viteza luminii, asemenea obiecte comportandu-se ca niste reale masini ale timpului, masini ce pot fi construite cu respectarea legilor din fizica         contemporana (depasirea vitezei luminii determinand conform legilor din fizica, ca timpul sa se scurga in sens invers).
      -posibilitatea ramanerii in sustentatie la punct fix, indiferent de altitudine si schimbarea rapida ,,din mers" a traiectoriei, - in orice directie.
      - posibilitatea aterizarii si decolarii la punct fix, fara piste special amenajate.
      -posibilitatea decolarii si iesirii cu foarte mare usurinta in spatiul cosmic a unei farfurii zburatoare de foarte mari dimensiuni datorita propulsiei de mare putere respectiv a performantelor superioare si a propulsiei ce        permite o trecere ,,din mers" respectiv de la amestecul aer-combustibil, la amestecul specific rachetelor, inclusiv energia atomica putandu-se astfel realiza adevarate orase zburatoare pt. calatorii interplanetare.
      -posibilitatea eliminarii influentei gravitatiei terestre prin sectorizarea radiala a platformelor rotitoare superioara si inferioara datorita expandarii acestora datorata fortelor centrifuge diametral opuse si egale prin- grade        de libertate radiale -precum si posibilitatea suplimentara a eliminarii influentei gravitatiei terestre prin aparitia unei depresiuni uniform distribuite la exteriorul suprafetei platformei discoidale rotitoare superioare        datorita absortiei aerului necesar arderii de catre compresorul centrifugal radial in trepte cu dublu efect si de debit foarte mare.
      - posibilitatea creierii unei gravitatii artificiale la farfuriile zburatoare de dimensiuni foarte mari prin amenajarea unor spatii de locuit la periferia exterioara chiar in sectoarele volumice din care sunt alcatuite         ansamblurile rotitoare superior sau inferior in cazul deplasarii in cosmos, gravitatie obtinuta constructiv artificial datorita fortei centrifuge , intensitatea acesteia putand fi controlata prin marirea sau micsorarea         vitezelor de rotatie favorizand calatorii de foarte lunga durata prin cosmos.
      -inventia, include propulsia cu 2 propulsoare reactive identice de tip nou originale de foarte mare putere cu posibilitatea constructiva de a functiona ,,din mers" dupa necesitati in trei regimuri distincte respectiv, ca             motoare turboreactoare –in atmosfera, ca motoare statoreactoare – la inalta altitudine, sau ca motoare racheta la inalta altitudine sau in cosmos.
      -un alt mare avantaj consta in faptul ca, camerele de ardere unice ale acestor doua propulsoare universale sunt amplasate in afara ansamblului coaxial compresor turbina si sunt alimentate cu aerul necesar arderii,        comprimat de la un singur compresor centrifugal special, radial in trepte cu dublu efect, de diametru mediu foarte mare (de ordinul metrilor).
      -avantajul folosirii unui singur compresor centrifugal radial in trepte de presiune si cu dublu efect (palete interpatrunse frontal si in sensuri contrare) pentru alimentarea celor doua camere de ardere- cu dublu efect-       diametru foarte mare- si turatie foarte redusa consta in faptul ca acesta va fi capabil sa asigure debite de aer deosebit de mari pe unitatea de timp la rapoarte de comprimare net superioare si cu influente favorabile        directe asupra fortelor de tractiune (Ft) {Ex.; Ft=hg.Q/VH in care, (hg) este randamentul global, (Q) este cantitatea de caldura obtinuta prin arderea amestecului de combustibil, iar VH este viteza de zbor la o anumita        altitudine. Cantitatea de caldura (Q) este dependenta de valoarea debitului de aer Ga=S.V unde (S) este sectiunea de trecere iar (V) este viteza de curgere a aerului prin respectiva sectiune.}
      -obtinerea unor forte de tractiune specifice foarte mari datorita lipsei unor restrictii constructive la sectiunile de trecere cum este cazul motoarelor turboreactoare clasice mentionate mai sus ce sunt limitate sever ca           performante mai ales din acest punct de vedere, {Ex. (Fsp) (tractiunea dezvoltata de un debit de aer de (1Kg/sec) definita prin raportul; Fsp=Ft/Ga [daN.s/kg] in care (Ft) este forta de tractiune dezvoltata si (Ga) este       debitul de aer ce trece prin motor, rezulta acelasi lucru respectiv forta de tractiune creste proportional cu valoarea debitului de aer (Ga) ce trece prin motor in unitatea de timp, deci sectiunile de trecere de care este        conditionata obtinerea unor debite de aer respectiv forte de tractiune foarte mari, nu mai sunt restrictionate constructiv comparativ cu motoarele turboreactor clasice.}
      - posibilitatea recuperarii sub forma de lucru mecanic util a unei parti insemnate din energia gazelor de ardere ce parasesc paletele de turbina la sfarsitul fazei de destindere, gaze avand presiunea mai mare decat         presiunea atmosferica si o temperatura relativ ridicata respectiv o energie cinetica ce se pierde.{ Ex; prin procedeul ce face obiectul prezentei inventii acest dezavantaj este partial inlaturat constructiv conform         principiului actiunii si reactiunii fortelor. Presiunea de iesire (Pe)"(Patm) ce se manifesta ca o presiune specifica pe intreaga sectiune ca suprafata de iesire a gazelor din camera de ardere genereaza o forta de         tractiune suplimentara (Fsupl) cu influente directe asupra randamentului global (hg) respectiv si a consumului de combustibil conform relatiei Fsupl=pe.S (kgf) asigurandu-se concomitent atat tractiune pe orizontala        cat si rotirea in sensuri contrare a celor doua platforme rotitoare respectiv antrenarea compresorului de alimentare.}
      - paletele de turbina nu mai sunt atacate toate simultan de gazele de ardere fierbinti ci numai tangential pe o singura parte astfel ca, constructiv, timpii de racire al paletelor de turbina la parcurgerea unei rotatii         complete devin foarte mari deoarece numarul de palete pe circumferinta este de asemenea cu mult mai mare rezultand ca fiecare paleta de turbina lucreaza de aceasta data la regimuri medii de temperatura mult mai         scazute si cu posibilitatea constructiva a unei foarte bune disipare a caldurii, paletele de turbina putand astfel prelua solicitari mecanice cu mult mai mari, iar materialele din care sunt alcatuite precum si tehnologiile         de fabricatie fiind cu mult mai ieftine .
      - la functionarea celor doua propulsoare a farfuriei zburatoare in regim de motor de racheta, invingerea gravitatiei si plasarea pe orbita terestra se poate face din mers si cu foarte mare usurinta fara folosirea unor         rachete purtatoare suplimentare iar la reintrarea in atmosfera, propulsia poate fi folosita tot din mers pentru franare sau oprire totala si stationare in sustentatie – fara a fi nevoie de o protectie termica speciala a         carcaselor exterioare.
      - farfuriile zburatoare conform procedeului, se pot deplasa concomitent si in zig-zag si cu o crestere continua si progresiva a vitezei de deplasare a intregului ansamblu functional, independent de viteza de curgere          limitata dealtfel, a gazelor de ardere prin ajutajele reactive (efuzoare).
      - din punct de vedere economic, pe plan national, aplicarea in practica a inventiei prin producerea in tara in serie a unor farfurii zburatoare inclusiv pentru iesiri si calatorii in spatiul cosmic, creeaza posibilitatea          atragerii masive imediate de capital strain (de multe miliarde de dolari) prin firme mixte, activarea imediata a unor spatii de productie dezafectate, activarea si folosirea imensei forte de munca superior calificata si          disponibila din cercetare si proiectare, crearea unui mare numar de locuri de munca, cresterea puterii economice a tarii si ridicarea nivelului de trai, infiintarea si mentinerea unui monopol asupra unui nou sistem          ultrarapid de transporturi internationale de persoane si marfuri, cresterea prestigiului natiunii romane pe plan mondial etc.

Urban

6. DESCRIEREA INVENTIEI
Se da in continuare, un exemplu de realizare a inventiei, in legatura si cu fig. 1 si 2 care reprezinta;

-      fig. 1, - schema cinematica - sectiune in plan vertical a unei farfurii zburatoare
-      fig. 2, - reprez. grafica echivalenta a principalelor forte – conform inventiei, in patru faze succesive.

precum si un exemplu privind modul de functionare la pornire si decolare.

      O farfurie zburatoare conform procedeului de construire, functionare si deplasare a prezentei inventii este compusa din trei parti discoidale principale interdependente functional, respectiv ansamblul principal central ne rotitor, un ansamblu superior rotitor si un ansamblu inferior ce se roteste in sens contrar ansamblului superior, avand fiecare aceiasi axa comuna de simetrie verticala (z-z) respectiv cate un centru instantaneu de rotatie relativ si cate un centru de greutate situat pe aceiasi axa de simetrie verticala (z-z) asa dupa cum este reprezentata in schema cinematica a intregului ansamblu din figura (1) si anume;

-Ansamblul principal discoidal central din mijloc - sau domul central - compus dintr-o platforma centrala circulara (1) a carei viteza de rotatie in jurul axei comune de simetrie verticala (z-z) este aproape intotdeauna zero sau aproape de zero. Pe aceasta platforma si solitara cu aceasta aflandu-se intotdeauna cabina de comanda [habitaclu] (2) si fiintele vii, suportii de decolare -aterizare (3), la extremitati si diametral opus cate o camera de ardere - reactiva ce pot functiona in regim de ardere la presiune constanta, de statoreactor sau motor racheta, respectiv in partea stanga (4) si in partea dreapta (5), cu exceptia marfurilor, combustibilului si o parte a sistemului de propulsie folosit ce sunt amplasate pe celelalte doua ansamble principale rotitoare de care sunt fixate discurile compacte rotitoare (6) si (7) unde sunt fixate radial si se interpatrund frontal si succesiv paletele (8) si (9)) ale unui compresor centrifugal unic radial in trepte cu dublu efect si cu aceiasi axa de simetrie (z-z) a intregului ansamblu, paletele de turbina (10) si respectiv (11). Echipamentele auxiliare si rezervele de oxigen lichid pentru deplasare in cosmos etc. sunt amplasate pe celelalte doua ansamble discoidale ca platforme rotitoare, respectiv superioara (12) si una inferioara (13).

      Cele doua camere de ardere sunt fixate la extremitatile platformei circulare fixe (1) ce se continua spre exterior prin intermediul gratarului profilat (15) si asigura fiecare (1/2) din forta de tractiune in plan orizontal (Ft), gazele de ardere ale camerei (4) asigurand concomitent si antrenarea in miscarea de rotatie a platformei superioare (12) datorita lovirii paletelor de turbina amplasate la extremitati pe intreaga circumferinta a discului platformei superioare (6) solitar cu platforma rotitoare superioara (12), deci (Vt=3,14.r.n./30)[metri/sec] unde (Vt) este viteza tangentiala - (r) este raza de amplasare a paletelor de turbina, iar - (n) este turatia in (rot/min) a unei platforme rotitoare, iar gazele de ardere ce parasesc camera de ardere la presiune constanta (5) asigurand si antrenarea discului platformei rotitoare inferioare (7) solitar cu platforma rotitoare inferioara (13). Compresorul central radial unic centrifugal in trepte cu un diametru mediu foarte mare, asigura rapoarte de comprimare si randamente net superioare, datorita ruperii (forfecarii) aerului la circa 90 grade ce curge la viteze tangentiale foarte mari cat si datorita paletelor interpatrunse intre doua trepte de comprimare despartite doar prin gratarul stationar (15) cu orificiile (16) uniform distribuite si directionate radial sub un unghi optim in plan orizontal de circa 45 grade si profilate. Gratarul profilat circular stationar (15) leaga constructiv inspre exterior, intreaga circumferinta a platformei centrale fixe (1) si are aceiasi axa de simetrie (z-z), comuna cu a intregului ansamblu.

-Ansamblul superior discoidal, format din platforma rotitoare discoidala superioara (12),are acelasi centru instantaneu de rotatie relativ situat pe axa de simetrie verticala (z-z) a platformei centrale (1) si aproximativ acelasi diametru exterior si cu posibilitatea rotirii in jurul axei de simetrie verticale (z-z) si comune celor trei platforme ce alcatuiesc intregul ansamblu. De asemenea, mai are in componenta flansa superioara (17) ce este compusa din mai multe perechi de sectoare de coroana circulara cu posibilitatea rotirii pe rulmentii (18) amplasati inspre interior si fixarii pe platforma rotitoare superioara (12) compusa tot din perechi de sectoare de coroana circulara. In partea interioara a flansei superioare (17) se afla flansa fixa (19) sudata la interior de carcasa cilindrica (2) a habitaclului. Pe flansa fixa (19) se poate roti prin alunecare discul compact (20) pe care sunt fixate in directie radiala si cu grad de libertate radial amplificatoarele hidraulice de forta si energie (21) ce are in componenta pistonul (22) cu axa de simetrie verticala si pistonul (23) cu axa de simetrie in plan orizontal si actionat prin sprijinirea pe rulmentii (24) ce au axa de simetrie verticala si ruleaza pe diametrul interior al flansei statice fixe (19). Tot solidar cu platforma rotitoare superioara (12) este fixata carcasa exterioara superioara (25) in care sunt prevazute orificii de admisie uniform distribuite (26) si orificii de evacuare - admisie uniform distribuite (27). In stationare cand platforma rotitoare superioara nu se roteste, jocurile (a) din Fig. (1) sunt egale cu zero iar jocurile (b) sunt de asemenea egale cu zero.

- Ansamblul discoidal inferior format din platforma rotitoare discoidala inferioara (13), care este identica ca descriere cu platforma discoidala superioara (18) cu diferenta ca flansa (18) este preluat constructiv de rulmentii (29) amplasati de data aceasta la interiorul platformei rotitoare inferioare (13). Flansa (30) este identica si fixa ca si flansa (19) iar discul compact (31) este identic cu discul compact (20). De platforma rotitoare inferioara (13) este fixata solidar carcasa inferioara (32) ce se sprijina pe rulmentii (33) similari cu rulmentii (18). In partea de jos a cilindrului central [habitaclul] (2) se afla trapa de acces (34) iar in partea de sus, hublourile (35). Din motive de stabilitate in plan orizontal, platforma rotitoare inferioara (13) va avea intotdeauna o greutate totala (in stationare) mai mare [centrul total de greutate al intregului ansamblu functional trebuind sa se afle pentru mentinerea stabilitatii, intotdeauna sub centrul de greutate al platformei centrale (1)], iar sensul de rotatie va fi intotdeauna in sens contrar sensului de rotatie a acesteia fiind permanent controlata si corelata cu viteza de rotatie a platformei rotitoare discoidale (12) prin dozarea controlata a fortelor de tractiune dezvoltate de cele doua camere de ardere (motoare reactive) amplasate fiecare diametral opus la extremitatile platformei centrale stationare (1) mentinuta astfel permanent fara o miscare de rotatie dar cu posibilitatea schimbarii directiei de deplasare rectilinie si in plan orizontal a intregului ansamblu prin dozarea corespunzatoare a combustibilului respectiv a fortelor de tractiune diametral opuse si de acelasi sens realizandu-se posibilitatea franarii intregului ansamblu prin rotirea controlata a platformei stationare (1) [care nu se roteste in raport cu celelalte platforme (12) respectiv (13)] la un unghi de (180) grade fata de directia de mers initiala. Stabilitatea platformei fixe (1) impotriva rotatiei necontrolate fiind asigurata constructiv, datorita dozarii controlate a fortelor de tractiune in plan orizontal si diametral opuse ce actioneaza la extremitatile platformei (1) obtinute de la camerele de ardere (4) respectiv (5) deci la distante mari fata de axa de rotatie (z-z), cuplurile de rotatie rezultante, - anulandu-se reciproc.

      Pentru calculul principalelor forte ce actioneaza simultan si determina impreuna obtinerea performantelor si a avantajelor conform inventiei, pentru intregul ansamblu functional reprezentat prin schema cinematica din fig.(1) si descris prin exemplu de mai sus, prin reprezentarea grafica a schemei cinematice echivalente - a principalelor forte redata in fig. (2), in situatiile a, b, c si d, rezultand;


      In fig. (2) litera (a), este prezentata situatia echivalenta cand intregul ansamblu stationeaza,- fiind in stare de repaos la sol.

      Din compunerea vectoriala a fortelor din plan vertical rezulta; (Grot) + (Gst)=(Gtot) respectiv, pe cale analitica rezulta; Gst = 2 f1.cos(b/2)

      In fig. (2) litera (b) este reprezentata situatia intermediara dupa inceperea rotirii unei platforme rotitoare pana la atingerea turatiei minime (n.min)"(0)

      Din compunerea vectoriala a fortelor rezulta: (Rrot)=(Fc)+(Grot) sau analitic; tg (a) =(Fc/Grot)=(Vt)2 /r.g [deoarece, Fc=m.(Vt)2/r si (G)=(m.g)] unde : (Vt) este viteza tangentiala a segmentelor de coroana circulara aflate in miscare de rotatie, (r) este raza medie de rotatie a centrelor de greutate a segmentelor de coroana circulara, (Fc) este forta centrifuga, (Grot) este greutatea segmentelor rotitoare, dar cunoscand ca atunci cand unghiul(a)=0 si tg(a)=(0), deci; (Fc)=(Grot), iar (Vt)2=(r.g) dar cum contructiv, (Grot)"(Gst) rezulta ca in prima faza la punerea in miscare a celor doua platforme rotitoare si inainte de atingerea turatiei minime, deci cand (n"nmin), unghiul b=180o, deja greutatea platformei stationare (Gst)=(0) deoarece cos(b/2) =(0), datorita preluarii actiunii acesteia de fortele centrifuge.

      Pentru calcularea turatiei minime (nmin) cand fortele centrifuge inving in totalitate actiunea greutatii totale (Gtot) a intregului ansamblu, cunoastem ca viteza tangentiala (Vt) mai poate fi calculata in functie de turatia (n) si cu ajutorul relatiei; (Vt)=(r.w) unde (w), este viteza unghiulara, sau (Vt)=(p.n.r./30)[metri/sec] unde turatia (n) este in [rot/min]. Egaland cele doua relatii a vitezelor tangentiale atunci cand; tg(a)=(0) si cos(b/2)=(0) deci cand fortele centrifuge inving actiunea tuturor greutatilor de pe verticala (z-z) si le aduc in plan orizontal, avem posibilitatea determinarii turatiei minime din relatia matematica; (p.n.r/30)2=r.g .

      Din aceste relatii se poate constanta foarte usor ca turatia minima necesara anularii efectului gravitatiei nu depinde de greutatile ce compun ansamblul functional ce poate fi realizat prin procedeul de construire si functionare ce face obiectul prezentei inventii.

      Altfel spus, intr-un sistem aflat in rotatie in plan orizontal, masa unui corp(m)=(G/acp), dar cum acceleratia centripeta (acp) poate atinge valori foarte mari, rezulta ca si masa (m) a sistemului aflat in echilibru prin forte centrifuge diametral opuse si egale, raportat la campul gravitational terestru, va capata valori din ce in ce mai mici odata cu cresterea turatiilor, - tinzand catre zero.

      Cum sistemul aflat in rotatie dispune concomitent si de o propulsie proprie reactiva (Ft) in plan orizontal, nu este greu de calculat conform relatiei (Ft)=(m).(a), unde (a) este acceleratia liniara pe orizontala, ce valori poate capata acceleratia (a) cand cunoastem ca sistemul dispune de propulsia originala ce asigura concomitent si forte de tractiune pe pe orizontala de valori foarte mari, iar masa (m) din sistem, - tinde catre zero.

      Astfel, in baza acestor considerente, se poate spune ca distantele [(S) = (V2/2.a)] interplanetare atunci cand vitezele de deplasare (V) si acceleratiile (a) pot atinge pe baza acestui procedeu de propulsie valori foarte mari, acestea incep sa ni se para mult "mai pamantene" tinand cont si de faptul ca tot concomitent, sistemul mai dispune si de o forta suplimentara (Ftsupl). Datorita propulsiei suplimentare inertiale in zig-zag, suprapuse, vitezele succesiv crescatoare obtinute sunt independente si ne conditionate de vitezele limitate de curgere a agentului termic printr-un ajutaj reactiv, fapt ce pe mine personal nu ma mai mira de ce din cand in cand apar stiri despre vizite extraterestre, deoarece respectand legile din fizica cunoscuta, acest lucru devine posibil ca in viitorul destul de apropiat sa fim si noi la randul nostru luati drept extraterestri, - de catre alte civilizatii posibil existente in univers.

7. MODUL DE FUNCTIONARE LA PORNIRE SI DECOLARE
      Pornirea, respectiv aprinderea in cele doua camere de ardere reactive la presiune constanta se realizeaza prin antrenarea in sensuri contrare a celor doua platforme rotitoare (12) respectiv (13) de catre o sursa motoare auxiliara ce poate fi mecanica sau electrica. Dupa atingerea succesiva a turatiilor minime (nmin) se mareste progresiv sub control din habitaclu presiunea in cele doua circuite hidraulice inseriate si integrate de pe platformele (12) si (13), care pana atunci se sprijineau pe discurile compacte inelare (6), respectiv (7), fapt ce conduce la aparitia si cresterea tot progresiva si controlata a fortelor centrifuge generate de toate sectoarele de coroane circulare ce alcatuiesc cele doua platforme rotitoare (12) si (13) si concomitent si la reducerea progresiva pana la anulare a influentei gravitatiei. Aceste fenomene, corelate si cu fenomenul scaderii presiunii specifice uniform distribuite de pe suprafata utila a carcasei superioare (25) si corelat si cu cele doua forte de tractiune de acelasi sens si diametral opuse generate de cele doua camere de ardere reactive (4), respectiv (5), - determina impreuna desprinderea de la sol de la punct fix.

      Manevrele in stanga si in dreapta directiei de deplasare se realizeaza asa cum am mai mentionat, prin controlul puterii respectiv prin dozarea celor doua forte de tractiune, egale, diametral opuse si de acelasi sens, generate de camerele de ardere reactive (4) respectiv (5), prin dozaj si sub control permanent din habitaclu, respectiv marirea sau micsorarea a uneia dintre ele avand drept consecinta schimbarea directiei de zbor spre stanga sau spre dreapta.

      Manevrele pe verticala in sus si in jos fata de directia de zbor, se realizeaza de asemenea foarte usor fie prin pozitionarea corespunzatoare a centrului de greutate a platformei fixe (1), fie prin rotirea axei orizontale (x-x) la un unghi pana la (90) de grade, axa ce trece prin centrul de greutate al celor doua camere de ardere (4) respectiv (5), manevra ce se poate realiza cu ajutorul unor deflectoare ce schimba dupa dorinta directia de curgere a gazelor de ardere ce parasesc cu mare viteza ajutajele (efuzoarele) celor doua camere de ardere (4) respectiv (5), dupa care, actionandu-se identic ca la manevrarea stanga-dreapta se realizeaza urcarea sau coborarea rapida a intregului ansamblu prin acest procedeu, procedeu ce poate fi suprapus concomitent cu procedeul de deplasare inertiala in zig-zag descris anterior care ambele suprapuse si imbinate armonios conduc la obtinerea unor performante exceptionale foarte greu de egalat, - dar nu imposibil.

      In timpul zborului pe traiectorie, apare o tendinta de rotire ne controlata a axei orizontale (x-x) din plan orizontal datorita unui cuplu generat de camerele de ardere reactive (4) respectiv (5) [ce determina concomitent si rotirea platformelor rotitoare (12) respectiv (13)] directia gazelor de ardere fiind orientate prin deflectoare sub un unghi mic, variabil in jos catre paletele (11) de turbina, respectiv ale camerei de ardere (5) si in sus catre paletele de turbina (10). Aceasta tendinta insa este contracarata atat prin pozitionarea corespunzatoare a celor doua deflectoare aflate la iesire a gazelor din cele doua camere de ardere, cat si datorita efectului giroscopic mare datorat rotirii celor doua platforme rotitoare (12) respectiv (13), a inertiei si stabilitatii datorata deplasarii rectilinii si a stabilirii corespunzatoare a centrului de greutate a platformei centrale fixe (1 ) inca de la proiectare precum si a multiplelor posibilitati si obtiuni de manevrare rapida,- printr-un calculator de bord.

      Calculul parametrilor de zbor in cazul deplasarii inertiale in zig-zag, are la baza folosirea energiilor cinetice (Ec) acumulate in rotatia celor doua ansamble discoidale rotitoare, eliberarea acestor energii conservate si transformarea lor intr-un lucru mecanic util, respectiv intr-o forta suplimentara de tractiune in plan orizontal, fiind posibila prin deplasarea instantaneu fortata si succesiv a centrelor instantanee de rotatie aflate pe axa (z-z) pe o alta axa de rotatie paralela (z1-z1) ce trece succesiv prin punctele de cuplare a sabotilor (S1) respectiv (S2) ce pot fi actionati alternativ pe masura acumularii progresive de energie cinetica (Ec) care creste proportional cu cresterea turatiilor celor doua platforme rotitoare , astfel prin cuplarea succesiva si momentana a sabotilor, ia nastere un mare dezechilibru de mase aflate in rotatie (peste turatia nmin) avand drept rezultat practic o aruncare tangentiala succesiva a intregului ansamblu inspre inainte, deoarece turatiile succesive ale unei platforme rotitoare tinzand brusc catre zero si energia cinetica conservata in aceste platforme rotitoare tinde sa fie eliberata tot brusc (instantaneu) prin transformarea tot instantaneu sub forma de lucru mecanic util (Lu)=(Ftsupl).(d), respectiv intr-o forta de tractiune suplimentara (Ftsupl) pe o distanta (d) reprezentand distanta parcursa intr-un singur zig-zag, (conform principiului, conservarii, - nimic nu se pierde, - nimic nu se castiga, - ci totul se transforma) valoarea energiei cinetice eliberate si transformata intr-un lucru mecanic util, fiind proportionala cu "caderea" de turatie in intervalul de timp necesar parcurgerii distantei (d), aceasta forta de tractiune suplimentara ce conduce la cresterea suplimentara succesiva a vitezei medii de deplasare a intregului ansamblu intr-un plan perpendicular pe axa de rotatie (z-z) poate fi calculata prin aplicarea teoremei lui Steiner din Fizica pe axele (z1-z1) respectiv in centrul sabotului (S1) pentru ansamblul rotitor superior, si centrul sabotului (S2) pentru ansamblul rotitor inferior conform relatiei: I1=(I)+(M.d2) unde (I) reprezinta momentul cinetic al ansamblului discoidal rotitor superior fata de centrul sau de rotatie relativ, situat pe axa de simetrie comuna (z-z), (I1) reprezinta momentul cinetic al ansamblului rotitor superior, fata de un centru de rotatie relativ situat pe axa verticala (z1-z1) aflata la distanta (d) fata de axa de simetrie verticala (z-z) iar din tabele cunoastem ca spre exemplu pentru un inel cilindric I=1/2M.(R2+r2) unde (R) este raza exterioara iar (r) este raza interioara a inelului cilindric, iar (M) este masa unui ansamblu rotitor.

      Similar se poate calcula valorile pentru cazul cuplarii sabotului simetric (S2) si tot similar, cunoscand toate aceste valori se poate folosi Teorema lui Steiner si pentru calculul energiilor cinetice cu ajutorul relatiei; Ec=1/2.I1.(w)2 -deci pentru axa de rotatie (z1-z1) va rezulta; Ec1=1/2(I+M.d2).(w)2 unde (w) este viteza unghiulara.

      Aplicand succesiv aceasta teorema si cunoscand o anumita viteza initiala medie de deplasare a intregului ansamblu, traiectoria rezultanta fiind axa de simetrie a "pasilor" (zig-zag-urilor) si admitand forte simetrice si egale valoric aplicate asupra sabotilor (S1) si succesiv (S2), se poate determina castigul de viteza in unitatea de timp pentru spatiul egal cu pasul unui zig-zag, respectiv pot fi calculati la proiectare parametrii de baza in vederea dimensionarii corespunzatoare deoarece; D(Ec)=(LM)=[(Ftsupl).(d)] dar, bineanteles tinand cont de fiecare data si de inertia si influenta platformei stationare (1).

                                                            _____________________


PROCEDEUL DE CONSTRUIRE, FUNCTIONARE SI DEPLASARE A UNUI MIJLOC DE TRANSPORT - UNIVERSAL - DE FORMA SFERICA - CU GEOMETRIE VARIABILA
(PROTECTIE OSIM a2000/00184 din 21 Febr.. 2000 SI INTERNATIONALA –PCT/RO 01/00005 din 20 Febr. 2001)

1. INTRODUCERE
      Inventia, se refera la un procedeu de construire, functionare si deplasare a unui mijloc de transport universal, capabil sa se deplaseze in teren accidentat, pe ape sau sub ape, in atmosfera sau in cosmos, fiind o Inventie de Perfectionare a Inventiei din Cererea de Brevet de Inventie nr. A00166 din 15 febr. 2000, prezentata anterior, inregistrata la OSIM Bucuresti, sub nr, Aoo184 din 21 febr. 2000, avand domeniul de aplicare atat pentru transportul ultrarapid de persoane si marfuri, cat si pentru explorarea unor corpuri ceresti, ca sonde spatiale capsulate si cu posibilitatea fabricarii in serie a acestora.

2. DEZAVANTAJELE INVENTIEI DE BAZA
      Astfel, Inventia privind Procedeul de construire, functionare si deplasare in atmosfera si in cosmos a farfuriilor zburatoare are dezavantajul ca domeniul de aplicare este limitat numai la transportul ultrarapid de persoane si marfuri prin atmosfera terestra si in cosmos, dezavantaje inlaturate de prezenta inventie datorita faptului ca mediile prin care se poate efectua deplasarea, respectiv domeniile de utilizare devin mult mai extinse.

3. PUTINA ISTORIE
      Totodata, pentru intelegerea si compararea acestei Inventii cu ceeace sa realizat anterior, ne vom referi si la un stadiu foarte anterior al tehnicii conform unor inscrisuri foarte vechi si bine conservate la care s-a reusit traducerea existand mentiuni privind aparate de zbor caracterizate printre altele- ca sunt indestructibile.
Aceasta mentiune apare si in Bibliografie (1) la pag. 182 (copie xerox anexata) unde printre alte caracteristici remarcabile ale unor asemenea obiecte de zbor este consemnata si una – de exceptie si aparent incredibila si anume; - secretul construirii aparatelor de zbor care nu pot fi rupte, nu pot fi frante, nu pot lua foc, nu pot fi distruse.
Desi cele mentionate par cel putin ridicole lasand sa se inteleaga mai degraba o traducere gresita a textelor vechi, totusi conform acestei Inventii putem afirma anticipat ca textele vechi au fost traduse cu foarte mare exactitate si ca intradevar performantele – de exceptie – conform traducerii din textele vechi pot fi atinse in mod practic si in zilele noastre aproape in totalitate prin aceasta inventie de perfectionare.
Mai mult, conform Bibliografie (1) pag. 256 (anexata in copie xerox) se poate constata ca chiar in zilele noaste, obiecte cu caracteristici similare si de dimensiuni foarte reduse au fost "pipaite" si de oameni contemporani noua care probabil mai sunt inca in viata, stirea publicata avand urmatorul continut;

Misterioasa sfera de otel descoperita zilele trecute... continua sa intrige pe specialistii care o examineaza. Ea cantareste 10kg, are un diametru de 20cm si se comporta de o maniera neobisnuita : cand este miscata de la locul ei, se deplaseaza pana la un anumit punct, revine la locul de plecare, apoi porneste in alta directie, revine din nou in punctul initial si asa mai departe de aproximativ douasprezece ori. Expertii laboratorului de cercetari marine ,,omega minus one" din Baton Rouge – S.U.A. care au examinat timp de sase ore obiectul, au constatat ca emite unde radio si este inconjurat de un camp magnetic. Dupa ce au radiografiat sfera, cercetatorii americani au declarat ca nu sunt in masura sa determine originea misteriosului obiect...
In Florida, au fost gasite acum doua bile de otel inoxidabil, a caror aparitie nu a putut fi explicata de cinci profesori renumiti. Cu doua saptamani mai inainte, o doamna din insula Fort George a gasit in gradina din fata casei un astfel de obiect stralucitor. Era greu de 10kg, ceva mai mare decat o minge de fotbal si gol la interior, dar femeia a alarmat marina : ,,Bila se rostogoleste incolo si incoace miscata de o putere misterioasa". Un barbat din Jacksonville a gasit acum o bila similara care se plimba. Marina a sosit, a cercetat bila si a conchis: bilele sunt simple bile... ...
Prin gasirea misterioaselor bile de otel din Florida, s-a facut cunoscut faptul ca inainte cu sase ani, la Bratislava in fosta R.S.Cehoslovacia, - au cazut din cer trei bile asemanatoare. Expertii de la Institutul de Metalurgie din Bratislava au cercetat bilele si au stabilit precis: in lume nu exista cunoscut vreun otel cu o astfel de duritate , ,,metalul nu poate fi zgariat nici cu diamant".
Aceste descrieri din zilele noastre dupa cum se poate constata, unele sunt identice cu descrierile din textele vechi conform traducerii de catre preotii stiintelor.

4. ELEMENTE DE NOUTATE
      Problemele tehnice pe care o rezolva Inventia de Perfectionare sunt caracterizate prin aceea ca se inlatura dezavantajele Inventiei de baza, se maresc performantele si se largeste si domeniul de aplicare putandu-se realiza obiecte de zbor de forma sferica si cu geometrie variabila, de tip nou, capabile sa se deplaseze in mai multe medii si la diferite regimuri de lucru.
Principalul element de noutate este caracterizat prin aceea ca, se pot realiza mijloace transport universale pentru transport ultrarapid de persoane si marfuri - de forma sferica, capabile sa se deplaseze atat pe sol, prin rostogolire in terenuri foarte accidentate cat si pe apa sau sub apa, in atmosfera, in cosmos sau ca sonde spatiale capsulate in vederea explorarii unor corpuri ceresti din sistemul solar, invelisul sferic avand in interior o farfurie zburatoare cu un sistem de propulsie identic cu cel al Inventiei de baza sau cu un sistem de propulsie electric, original de tip nou, farfuria zburatoare din interiorul carcasei sferice sprijinindu-se in doua puncte exterioare pe o axa (x-x) prin intermediul a doua lagare de invelisul carcasei sferice ce trece prin centrul acesteia, carcasa putand fi capsulata in cazul propulsiei electrice sau ne capsulata (gratar sferic in cazul in care are loc un schimb de gaze cu mediul exterior), deplasarea prin rostogolire pe sol realizandu-se atat datorita propulsiei farfuriei zburatoare din interior cat si datorita faptului ca centrul de greutate (Cg) al farfuriei zburatoare din interiorul carcasei sferice este situat sub axa de rostogolire (x-x), inveisul sferic (carcasa) putand fi si elastica (grilaj din sarma de otel) pentru amortizarea socurilor datorate denivelarilor din teren sau impactului cu obstacole dure sau cu modificarea formei exterioare prin comprimarea polilor pe axa (z-z) [pentru o forma mai aerodinamica].

5. AVANTAJE
      Principalele avantaje ale acestei Inventii de Perfectionare sunt urmatoarele;
      - deplasare cu usurinta prin rostogolire pe orice forma de teren accidentat cu posibilitatea urcarii sau coborarii lente a unei suprafete verticale si accidentate
      - posibilitatea anularii influentei atractiei gravitationale asupra intregului obiect sferic
      - posibilitatea folosirii sistemului de propulsie descris in Inventia de baza, cu folosirea unui invelis exterior sferic rigid sau elastic din grilaj metalic elastic pt. preluarea unor socuri din teren accidentat, sau folosirea in           functie de scopuri a unei carcase sferice capsulate etanse in cazul propulsiei electrice (in imersiune sau in cosmos)
      - posibilitatea deplasarii pe apa, sub apa, in atmosfera sau in cosmos.
      - posibilitatea schimbarii formei invelisului exterior pentru obtinerea unor forme aerodinamice mai bune, camuflaj sau confuzie intentionata
      - posibilitatea folosirii ca sonde spatiale de mici dimensiuni teleghidate sau programate pentru explorarea cu usurinta a altor corpuri ceresti la preturi de cost mici si cu maxima eficienta
      - posibilitatea construirii unor mijloace de transport terestre, capabile sa surclaseze mijloacele de transport clasice prin simplitate, siguranta in deplasare, incarcaturi utile mari, constructie fara roti sau senile, fara                 necesitatea unor drumuri amenajate, fara a deteriora solul pe unde se deplaseaza (la nevoie pe soluri mlastinoase se poate desprinde cu usurinta de sol)
      - deschide noi perspective cercetarii romanesti in aplicarea tehnologiilor foarte avansate, activarea unor spatii de productie disponibile dezafectate sau aflate in conservare si incadrarea in munca a personalului                 calificat si disponibilizat.

6. DESCRIREA INVENTIEI
      Se da in continuare un exemplu de realizare a Inventiei in legatura si cu Fig.( 1), care reprezinta schema cinematica si constructiva, precum si un exemplu privind modul de deplasare in teren accidentat, un exemplu privind modul de functionare la suprafata apei sau a altui lichid si un exemplu privind modul de functionare in atmosfera sau in cosmos, dupa cum urmeaza:
Un mijloc de transport universal conform acestei Inventii de Perfectionare, este alcatuit din patru parti principale interdependente constructiv si functional astfel;

Invelisul exterior sferic (1), construit fie din metal, in cazul unui mijloc de transport universal folosit in special ca sonde spatiale, fie din plasa (grilaj) metalica cand este folosit pentru deplasari prin sprijinire pe diferite forme de relief. Pe o axa de simetrie (x-x) din plan orizontal, se sudeaza pe interiorul carcasei sferice (1), diametral opus carcasele (2) in dreapta respectiv (3) in stanga a unor lagare elastice (4) respectiv (5) avand prevazute intre ele si carcasele respective resoartele (6),(7) si (8), pentru atenuarea eventualelor socuri .

Pe lagarele(4) respectiv(5), se sprijina cate doua brate de sustinere (9) in stanga, respectiv(10) in partea dreapta, ambele brate sustinand de fapt restul de trei ansamble functionale.

Ansamblul central fix – de mijloc, este alcatuit din carcasa habitaclului (11) de care sunt sudate diametral opus bratul de sustinere (9) din stanga, care la extremitate in partea de jos are prevazut bobinajul pe miez de fier(14) [solenoid cu miez dublu] respectiv pe bratul de sustinere din dreapta (10) avand prevazut bobinajul cu miez de fier(15) [tot un solenoid de aceiasi dimensiune – cu miez dublu]
In habitaclu in partea de jos sunt fixate surse de energie electrica, cablajele de legatura de forta, cablajele de comanda, calculatoarele de bord si spatiul util pentru transport de marfuri si persoane.

Ansamblul discoidal rotitor superior, alcatuit din segmente de coroana circulara interpatrunse dar cu grad de libertate radial ce constituiesc impreuna platforma superioara (12) similara constructiv cu platforma superioara (12) a Inventiei de baza, cu diferenta ca paletele compresorului centrifugal unic, cele doua camere de ardere diametral opuse precum si paletele de turbina pot fi substituite prin actionarea si rotirea platformelor rotitoare cu ajutorul energiei electrice, eliminandu-se in acest caz un schimb de gaze cu mediul ambiant, antrenarea in miscarea de rotatie realizandu-se prin intermediul motoarelor electrice de curent continuu liniare-radiale[solenoizii cu miez dublu(14) respectiv(15)], fixate la extremitatile celor doua brate de sustinere(9) respectiv(10), iar bobinajele rotoarelor mobile, practicate in sectoarele de coroana circulara rotitoare, motoare care conform principiului actiunii si reactiunii fortelor vor genera fiecare atat o rotire a ansamblului superior si inferior in sensuri contrare cat si realizarea datorita reactiunii a celor doua forte de tractiune diametral opuse paralele si egale generate de propulsie, tinzand sa traga bratele fixe(9) respectiv(10) inspre inainte si totodata sa mentina intreg ansamblu fix impreuna cu habitaclu si carcasa sferica (1) in echilibru (nu se roteste).

In sectoarele discoidale volumice, in functie de sistemul de propulsie folosit, pot fi depozitate fie rezerve de oxigen si combustibil, in cazul acesta carcasa sferica exterioara (1), putand fi confectionata dintr- un grilaj sferic ce poate fi elastic pentru atenuarea socurilor sau metalica compacta, sau metalica elastica pentru a putea lua la comanda o forma turtita mai aerodinamica prin dispozitive de tragere inspre interior pe axa (z-z)} cand in sectoarele rotitoare volumice pot fi depozitate surse suplimentare de energie pentru propulsia electrica (pile electrice nucleare), legaturile cu habitaclu putand fi realizate prin intermediul unor perii colectoare(16), platforma rotitoare superioara sprijinindu-se pe carcasa habitaclului(11) prin intermediul lagarelor(17) si (18).
Ansamblul discoidal rotitor inferior, este alcatuit din platforma discoidala rotitoare (13) similara constructiv cu platforma superioara (12) dar cu sens de rotatie contrar acesteia, segmentele volumice de coroana circulara interpatrunse, avand de asemenea grad de libertate radial pentru a genera in rotatie forte centrifuge diametral opuse si egale, activate sau dezactivate la comanda prin intermediul amplificatoarelor hidraulice de forta si energie in vederea reducerii influentei gravitatiei, conform descrierii din Inventia de baza, platforma rotitoare inferioara (13) sprijinindu-se pe carcasa habitaclului(11), prin intermediul lagarelor(19) si (20).

La alimentarea simultana cu energie electrica de curent continuu a celor doua bobinaje fixate la extremitatile celor doua brate fixe diametral opuse si sudate de carcasa habitaclului(11), se va produce atat rotirea in sensuri contrare a ansamblelor rotitoare superior si inferior cu generarea comandata a unor forte centrifuge de catre sectoarele volumice de coroana circulara din care sunt alcatuite prin interpatrundere, cat si aparitia a doua forte de tractiune pe orizontala datorita reactiunii fortelor ce determina carcasa sferei exterioare(1) sa se rostogoleasca inspre inainte, stabilitatea platformelor in plan orizontal fiind asigurata atat gratie efectului giroscopic generat de rotatiile platformelor rotitoare cat si de faptul ca centrul de greutate(Cg) a intregului ansamblu functional va fi situat sub axa de simetrie orizontala (x-x).

Totodata prin cresterea progresiva a turatiilor in sensuri contrare a tuturor segmentelor volumice de coroana circulara va determina eliminarea tot progresiv si controlat, anularea influentei atractiei gravitationale asupra intregului ansamblu functional ce se poate la nevoie desprinde cu usurinta de sol si zbura, sau poate determina datorita celor doua forte de tractiune diametral opuse si de acelasi sens, rostogolirea carcasei sferice(1) prin aceste forte ce apasa pe lagarele elastice(4) respectiv(5).

In functie de comenzile telecomandate pentru valorile tensiunilor si a amperajelor celor doua propulsoare electrice, care in cazul schimbarii polaritatilor prin intermediul unor relee inversoare se poate realiza la deplasarea in atmosfera sau in cosmos, simultan si deplasarea intregului ansamblu functional in zig-zag, deoarece motoarele electrice datorita bobinajelor pe miez de fier dublu, miezul din mijloc putandu-se deplasa pe verticala, avand posibilitatea contactului cu segmentele volumice de coroana circulara , (placate cu materiale de frictiune) se pot comporta pe rand ca frane electrice si mecanice, schimband instantaneu axa instantanee de rotatie a ansamblelor discoidale rotitoare de pe axa (z-z), pe o alta axa de rotatie paralela instantanee(z1-z1) ce trece prin centrele bobinajelor stanga respectiv dreapta, aruncand astfel tangential si succesiv intreg ansamblu functional inspre inainte, comportament similar si echivalent ca in cazul cuplarii succesive a sabotilor de cuplare (S1) si (S2) conform descrierii din Inventia de baza, marindu-se astfel toate performantele acestui mijloc de transport universal de forma sferica si cu geometrie variabila

7. MODURI DE FUNCTIONARE (exemple)
      Exemplu privind modul de deplasare in teren accidentat, - inclusiv de pe alte corpuri ceresti.
      Procedeul, conform Inventiei de Perfectionare, permite deplasarea prin rostogolire si pe un teren foarte accidentat datorita urmatoarelor motive:

      Cele doua forte de tractiune, diametral opuse, paralele, egale si de acelasi sens, [obtinute atat in cazul functionarii in sistem deschis prin carcasa sferica exterioara (1) ce poate fi confectionata din grilaje metalice (otel arc) ce permit comunicarea cu mediul ambiant respectiv permite realizarea unui schimb de gaze cu exteriorul ca ciclu termodinamic prin camere de ardere deschise(ardere la presiune constanta) sau inchise, ca motor racheta, conform procedeului din Inventia de baza cat si din doua carcase semisferice ce pot alcatui impreuna printr-o asamblare demontabila pe filet sau suruburi, sau nedemontabila prin sudura, in cazul unor sonde teleghidate sau programate construite din otel inox , a carcasei sferice exterioare(1)] vor determina rostogolirea carcasei sferice(1), respectiv o deplasare pe sol a intregului ansamblu pe o traiectorie perpendiculara pe axa orizontala de simetrie (x-x) ce trece prin centrul lagarelor elastice(4) respectiv(5) ce au si rolul de a atenua eventualele socuri prin intermediul resoartelor ce actioneaza simetric fiind montate pretensionat in vederea mentinerii lagarelor pe axa de simetrie (x-x).

Deplasarea inspre stanga sau dreapta fata de traiectorie se poate realiza prin dozajul controlat al celor doua forte de tractiune diametral opuse, egale si de acelasi sens, generate de sistemul de propulsie sau in functie de necesitati prin controlul dozajului unei singure forte stiut fiind ca orice diferenta valorica ca marime dintre ele, va determina o schimbare a traiectoriei iar o intoarcere din mers la 180 de grade va determina o franare a rostogolirii carcasei sferice exterioare(1) comportament similar cu al bilelor sferice descoperite in zilele noastre in Florida.

      La aparitia unui obstacol major ce poate impiedica rostogolirea pe traiectoria initiala, mijlocul de transport de forma sferica poate continua rostogolirea fie prin manevre de evitare stanga – dreapta fie prin cresterea puterii din sistemul de propulsie care va determina concomitent atat o apasare asupra obstacolului din fata sa, cu efectul cresterii aderentei respectiv a fortei de frecare spre exemplu cu o suprafata verticala aflata in fata sa, cat si datorita cresterii turatiilor celor doua platforme rotitoare respectiv a cresterii fortelor centrifuge generate de sectoarele volumice ce alcatuiesc prin interpatrundere platformele discoidale volumice rotitoare(12) respectiv(13), o reducere progresiva a influentei gravitatiei terestre determinand rostogolirea cu usurinta si urcarea pe fata verticala a obstacolului respectiv pana la depasirea acestuia, coborarea din varful obstacolului putand fi realizata prin rotirea comandata a carcasei sferice(1) la 180 de grade, propulsia actionand ca o frana ce va determina o rostogolire lenta si controlata a carcasei sferice exterioare(1) pe orice suprafata indiferent de marimea pantei de coborare a suprafetei de relief respective.

Exemplu privind modul de deplasare la suprafata apei sau a altui lichid.
      Deplasarea la suprafata apei sau a altui lichid, se poate realiza prin doua posibilitati, si anume;
      Prima posibilitate cand se urmareste proiectarea speciala, deplasarea prin acest mediu se poate realiza prin confectionarea carcasei sferice exteroare (1) din doua semisfere montate fata in fata, respectiv o semisfera        superioara confectionata dintr-un grilaj semisferic si o semisfera inferioara confectionata etans din tabla de otel .
      Deplasarea pe orizontala putand fi astfel realizata prin blocarea comandata simultan a lagarelor(4) respectiv(5) si activarea sistemelor de propulsie , astfel cele doua forte de propulsie paralele egale si de acelasi sens,       vor determina o deplasare in mediul lichid pe orizontala, concomitent cu o reducere controlata a influentei gravitatiei asupra intregului ansamblu, determinand ca urmare a reducerii greutatii, o ridicare pe verticala a       carcasei sferice exterioara (1), respectiv o micsorare controlata a petei de contact cu mediul lichid, respectiv si o reducere considerabila a frecarii deci si o reducere a consumului de combustibil, practic carcasa       sferica exterioar (1) putand pluti la nevoie pe crestele de valuri.

      A doua posibilitate de deplasare intr-un mediu lichid se poate realiza prin rostogolirea carcasei sferice(1) pe suprafata unui lichid, procedeul fiind similar cu deplasarea pe un teren accidentat dar cu sudarea unor palete (zbaturi) pe exteriorul suprafetei carcasei sferice exterioare(1) ce determina rostogolirea intr-un mediu lichid, legatura cu mediul ambiant putand fi realizata prin niste orificii de intrare iesire practicate in carcasa exterioara (1) in jurul carcaselor lagarelor elastice(2) respectiv(3) si a unor ferestre din material transparent.

      Exemplu privind modul de deplasare in atmosfera sau in cosmos.

      Procedeul este similar cu procedeul de deplasare din Inventia de baza, cu urmatoarele particularitati;

-carcasa sferica exterioara poate fi construita etans (capsulata) sau din grilaj metalic in cazul utilizarii sistemelor de propulsie conform Inventiei de baza
-in cazul folosirii unei surse de energie electrica de curent continuu pentru propulsie, se poate folosi simultan si sistemul de deplasare inertiala in zig – zag prin inversarea succesiva si temporara pe rand a polaritatii la alimentarea unui bobinaj (solenoid) care prin intermediul miezului sau mobil ce este impins electromagnetic inspre exterior, acesta putand functioa si ca sabot de frana deoarece poate fi placat cu materiale de frictiune realizantu-se astfel o cuplare momentana a platformei discoidale rotitoare cu extremitatea barelor de sustinere fixe, deci o schimbare momentana comandata a centrului instantaneu de rotatie relativ, de pe axa de simetrie (z-z) pe o axa de simetrie tot verticala si paralela (z1-z1) aruncand astfel tangential inspre inainte intregul ansamblu functional, astfel prin manevre succesive se obtine si o deplasare inertiala in zig - zag, cu o crestere progresiva si nelimitata a vitezei de deplasare ce poate depasi si viteza luminii, iar in cazul unor mijloace de transport universal de mici dimensiuni, acestea pot demara de pe loc prin acest procedeu de propulsie simultana, cu foarte mare viteza, viteza fiind uniform si nelimitat crescatoare crescand toate performantele de zbor, putand fi parcurse distantele deosebit de mari dintre doua corpuri ceresti intr-un interval de timp relativ scurt
-pentru reducerea frecarii la deplasarea prin atmosfera, bratele de sustinere(9) respectiv(10), pot fi telescopice, iar carcasa metalica exterioara (1) poate fi elastica, putand fi modificata ca forma exterioara prin tragerea inspre interior pe axa de simetrie (z-z) prin dispozitive mecanice sau electrice realizandu-se astfel o forma mult mai aerodinamica
-franarea se realizeaza tot prin rotirea din mers a intregului ansamblu la 180 de grade in jurul axei de simetrie verticale (z-z) prin dezechilibrarea marimii celor doua forte de tractiune generate de sistemul de propulsie, acesta astfel putand functiona din mers ca sistem de franare pe traiectoria respectiva
-la deplasarea in cosmos, procedeul este identic cu deplasarea in atmosfera, cu particularitatea ca in cazul in care carcasa sferica exterioara (1) este din grilaj metalic (deschisa) propulsia poate fi identica cu cea de la Inventia de baza respectiv in sectoarele de coroana circulara ce alcatuesc cele doua platforme (12) respectiv(13) poate fi stocat combustibil si oxigenul necesar arderii, iar in cazul propulsiei prin energie electrica, carcasa sferica exterioara (1) poate fi capsulata etans iar in sectoarele de coroane circulara ce alcatuesc prin interpatrundere cele doua platforme discoidale rotitoare pot fi instalate surse nucleare de producere a energiei electrice necesara propulsiei in circuit inchis, energie ce poate fi transferata prin habitaclul fix si ne rotitor, – prin intermediul periilor colectoare(16).




Si multe altele la urmatoarea adresa
http://www.obiectezburatoare.20m.com/pages_RO/Partea%20II/disc1_1_ro.html


Pe cand primul OZN RUFON ....?  :ufo:

Rayden

Urban,

seamana cu ceea ce a proiectat.. Grigore Nica..daca nu o fi chiar o parte din ce a scris el...si ma rog, nu numai el..

sunt si carti scoase..

insa..ceva mai nou ?  :-D


Urban

Pardon...pai chiar ale lui sunt....
Mai nou de atat....?
Poate vreun dispozitiv de teleportare :mrgreen:

Ideea e ca planurile exista...dar sunt mai importante spritzurile de la Golden Blitz.... :roll:

Rayden

Am cartile...am studiat skemele...am vorbit cu omul...m-am intalnit de cateva ori cu el...

ce sa zic... interesante...

mai mult... no comment

Urban

#5
E ceva gresit in scheme....?
Eu nu m-am intalnit cu el....da-ne mai multe amanunte....nu doar "NO COMMENT", altfel degeaba mai stam la povesti...
Asteptam parerile inginerilor de pe forum...

prometeus

#6
Cred ca dl.Nica ar putea sa convinga un sponsor-un roman cu bani-sa-l sustina in realizarea unui model mult simplificat si la scara f.redusa[fie chiar alimentat prin cablu de la sol pt.demonstratie]Daca acesta va functiona,inainte de realizarea modelului la scara reala ar putea urma faza cea mai complicata a intregului proiect:Negocierea unor procente... :ufo:

prometeus

Greu subiectul,complicat "procedeul".
Sa fi descoperit dl. Nica secretul antigravitatiei prin rotire?Proiectul a fost prezentat la tv in vara anului 2001.Un model la scara f. redusa,care sa se ridice la 2-3m si sa ramana la punct fix ar fi putut sa insemne inceputul unei revolutii in transporturi.Nu am auzit nimic despre o astfel de demonstratie.Nici nu ar mai fi nevoie de inovatia deplasarii inertiale in zig-zag care mai mult ar complica lucrurile. :ufo:

Arckadii

as avea nevoie de niste scheme ca sa imi dau seama mai bine de cum functioneaza aparatul


Ark

prometeus

Descrierea aparatului si schemele compunerii fortelor in diferite faze ale decolarii [care ar conduce la invingerea gravitatiei prin centrifugare-fig 2]se gasesc mai sus in materialul postat de Urban si in saitul d.lui Nica despre obiecte zburatoare.[m-am referit la modelul "disc"] :ufo:

Arckadii

Da, scuze... cumva se pare ca le-am sarit...
Multumesc


Ark

Rayden

@ Ark,

cand iesim la o bere...stam mai mult de vorba despre...acest topic..  8-)

cheers

prometeus

V-as propune sa lasam pt.un scurt moment partea strict tehnica a problemei si sa aruncam o privire pe partea a doua a saitului d-lui Nica referitoare la enigme.Ce parere aveti,sint corecte argumentele cu care dl.Nica isi sustine afirmatiile? :ufo:

prometeus

@Urban["Pe cand un ozn Rufon?"]
Construiesc aparate de zbor cei care au fonduri,tehnologie si specialisti cu f.buna practica in domeniu.Rufon este un forum pt.discutii si este f.bine asa.Cind 'aparatul' va fi construit,testat,omologat noi vom fi ...acolo,in sensul ca vom fi pregatiti pt.eveniment.Fie si raspunzand din timp la intrebarea 'Daca ati avea un ozn ce ati face cu el?'[cum se va schimba viata voastra etc]Cred ca ar fi o discutie interesanta... :ufo:

Arckadii

Te contrazic prometeus.
RUFOn este mai mult decat un simplu forum de discutii. RUFOn, adica Romanian UFO network este o organizatie care isi propune cercetarea si analizarea fenomenului OZN. Ai sa ramai surprins cati oameni, specialisti in diverse domenii, inclusiv inginerie sunt membri RUFOn.
Faptul ca ne exprimam SI prin intermediul acestui forum, asta nu inseamna ca RUFOn trebuie confundat cu forumul RUFOn.
In momentul de fata am putea construi o astfel de nava. Problema este intr-adevar lipsa de fonduri combinata cu lipsa de timp de lucru efectiv, nicidecum lipsa de experienta/informatii.


Ark