Ştiri:

Forumul RUFOn este din nou funcțional după ce a primit un upgrade important de software și rulează acum pe un server nou.

Main Menu

Matrix: punct de origine Mesopotamia

Creat de fiulploii, 05 Mai 2016, 14:05:13

« precedentul - următorul »

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Tamerlan

Citat din: fiulploii din  12 Mai 2016, 10:39:23
stimabilule,

Evident ca sunt doar ipoteze fiindca consemnarile scrise ale razboaielor cu dacii au fost pierdute

Bineînțeles.  8-)
Războaiele alealalte...  :wink:, precum și Antichitățile alealalte... s-au păstrat în întregime. O pagină nu s-a pierdut. :P de-a lungul istoriei.  :roll: :evil: :roll:
Important nu este să spui: "Iată ce au făcut ei din mine!", ci mai degrabă: "Iată ce am făcut eu din ce au făcut ei din mine!" (Jean Paul Sartre)

fiulploii

Citat din: Tamerlan din  12 Mai 2016, 11:03:28
:P În cadrul acestor mici păreri personale aș include și admirația (sic!  :lol: ) colegilor @fiulploii și @Grifon pentru "valorili americanii"  :lol:


:lol: :lol: sunt curios cum ai ajuns la parerea exprimata mai sus .
In rest, toata expunerea ta se potriveste perfect subiectului, asta au facut sumerienii civilizatiilor din jur .
Parerea mea..


Tamerlan

Citat din: fiulploii din  12 Mai 2016, 11:14:04
:lol: :lol: sunt curios cum ai ajuns la parerea exprimata mai sus .

Am citit si eu una alta...  8-) :lol: :-D

Zum beispiel (vorba chinezului... :D):


Citat din: fiulploii din  11 Mai 2016, 14:28:13
. Sa însemne cumva ca noi am fost primii ? Care noi ?  :lol:

Si acum pe bune , conteaza ca ai fost primul la începuturi fără sa te menții primul de-a lungul întregii curse de alergat ? E ca in atletism la , nu stiu, 1000 metri garduri ; degeaba ai fost primul primii 50 de metri daca pana la final ai ramas lanterna roșie .
   Ne lăudam cu faptele bunicilor si străbunicilor si noi ce facem ca sa se laude nepoții si strănepoții cu noi ?
  Ah da, supraviețuim  :lol: E si asta o realizare ...ăștia suntem, ăștia defilăm


sau

Citat din: Grifon din  11 Mai 2016, 21:20:36
Aici sunt totalmente in acord cu tine, d-le @fiulploii ! Această obiecție aș fi adus-o tuturor protocroniștilor, in timp ce le parcurgeam ipotezele. Intr-adevăr, la ce ne folosește nouă (nici măcar) epigoni, un glorios trecut imemorial ?  Chiar de ne-am trezi că tot globul acceptă "primatul carpatin", ce s-ar schimba ? Iată, actualmente Sumerul "se bucură" de acest statut....si ce ? Nu mi se pare că irakienii ar fi de invidiat. Egiptenii ? Tot mapamondul acceptã gloria piramidelor...iar ăia de azi sunt vai mama lor ! Sau Grecia ? Lumina Europei antice ? Foarte tare...n-aș pofti să fiu grec. Si tot așa...cu cât merg spre trecut, cu atât mă sperii de prezent.

Iar, intre timp, o nație de abia a strâns două secole și ceva (yankeii), s-a impus peste o grămadă de istorii / istoriografii , vechi, noi, paralele sau perpendiculare, trântindu-le o groaza de bombe-n cap ãlora care nu s-au prins că nu contează cine incepe, cât cei ce termină.

Nu c-aș fi vreun admirator al americanilor (chiar nu sunt, draq să-i ia cu guma lor cu tot), dar ce-i al lor, e al lor. N-au așteptat să le dezgroape vreun arheolog gloria in dosul casei...au trecut la treabă și acum și-au găsit destulă glorie...cât să vândă și la alții.

E doar o părere și asta, desigur - dar una tristă.

sau

Citat din: Grifon din  12 Mai 2016, 09:17:57

Poate in ultima postare nu m-am exprimat limpede. Ceea ce mà intristeaza este starea actuală a națiunii romăne...la care se adaugă și tristețea de a vedea că se caută paleative, precum teoriile protocroniste. Atenție ! N-am spus că nu cred in ele. Am spus doar că nu ne-ar folosi la nimic anumite rescrieri, chiar in sensul recunoașterii unor primordialități românești de către intreaga lume, atâta vreme cât faptele prezentului nu ne fac cinste.


sau

................

Dar am înțeles greșit... :P Atâta tot!...  :lol:
:mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:
Important nu este să spui: "Iată ce au făcut ei din mine!", ci mai degrabă: "Iată ce am făcut eu din ce au făcut ei din mine!" (Jean Paul Sartre)

Xanadron

#48
Vorba rabinului: cu totii aveti dreptate, stimabililor - inclusiv @Tamerlan apropo de "imperialismul cultural" (nu mai revin la deja uitatul caz pedo-Treptow - doar unul dintre pionii activati intru reconfigurarea... spre zero a oricaror urme de identitate nationala, v. de ex. inlocuirea lui Mihai Viteazu cu Andreea Esca :lol: in cartile de asa-zisa istorie.)

Pe de alta parte, exagerarile protocroniste sint si ele indubitabile pe linia incongruentzei trecut/prezent pomenite de fiiaiploii ori grifoni, :wink: fie si doar daca am contempla "evolutia" urmasilor clanului Ghica - v. cazul (la propriu, fiindca penal) Paltin Ghica, al' cu tentativa de manglire a 47.000 ha de padure... a noastra/voastra-n definitiv.
...Probabil ca impins de-o gena "albastra" a protohotzismului. :-D
Trăim pe-o planetă nebună - opriţi-o să mă cobor !!!
http://povestoteca.wordpress.com/

Tamerlan

Citat din: fiulploii din  06 Mai 2016, 14:43:37

Conform acestei tradiții regalitatea a fost dată direct din mâna zeilor iar cand regele uman se muta in alt oraș atunci si statutul de oraș regal se transfera in noua locație iar acest fapt a făcut ca autoritatea sa fie percepută prin ea însăși , nimeni neîndrăznind sa pună la îndoială acest mod de înțelegere a divinității pe pământ .
   Se estimează ca omenirea este împărțită divin  , 99% reprezentând omul obișnuit si 1% fiind elita descendenta din regii umani Selectați de Enki - de citit ca si curiozitate întreaga titulatura a lui Enki .
  Acești 1% de-a lungul generațiilor si-au păzit cu grija liniile genetice - fiind deci un grup închis , nimeni nu intra, nimeni nu iese decât numai cu picioarele înainte sau spălat pe creier - acest grup ziceam, si-a dezvoltat in paralel propriul set de simboluri , cultura si tehnologie .
( iarăși o mică paranteza - poate acum se înțelege mai bine punerea sub cheie a anumitor Invenții , descoperiri tehnologice sau arheologice , etc )
  Se pare ca cel mai vechi si mai important simbol ar fi pasarea Anzu. Apropo, Grifonul este aceeași pasare Anzu, jumătate leu jumătate vultur :-) https://en.m.wikipedia.org/wiki/Griffin
   Aceasta Anzu este simbolul lui Ninurta - zeul orașului Lagash care ar fi omorât pasarea Anzu in lupta pt deținerea Tablei Destinelor .


Relativ off-topic:

Intrebare pentru cunoscători și pasionații studierii acestor simboluri.  :roll: Chiar mă interesează o opinie exterioară (sau mai multe), a cuiva care nu are nici o treabă cu ceea ce studiez eu acum. Pentru asta vă mulțumesc anticipat!

Dacă am dat în căutările mele (referitoare la cu totul și cu totul alte subiecte, după cum spuneam) de o companie care are ca logo un grifon (un leu inaripat cu cap de vultur), care sta in pozitia "Șezi!" (deci nu "Culcat!"), privind in partea dreapta... ce as putea deduce? Să mai spun că simbolul stilizat este monocolor de culoarea asta (poate o idee mai inchisa) pe fond alb (desenul conține și linii curbe albe care sunt unite cu fondul alb). Grifonului i se vede clar limba, ascuțită și lungă (ca de șarpe?!  :roll:) și în jurul gâtului are un colar similar celor purtate de faraoni (și/sau Isis  :roll:), dar cu doar 2 rânduri, nu 4 ca în cazul egiptenilor).

Vă mulțumesc încă o dată!

Daca vă spun că această companie are ca domeniu de activitate managementul, securitatea si protectia informatiilor contează?!...  :roll:
Important nu este să spui: "Iată ce au făcut ei din mine!", ci mai degrabă: "Iată ce am făcut eu din ce au făcut ei din mine!" (Jean Paul Sartre)

Grifon

Dat fiind că vorbești de un "tiz" al meu (haahaha !), voi incerca a-ți da eu câteva lămuriri:

Nu e de mirare că simbolul a fost preluat (și) de o companie axată pe servicii de securitate. La un nivel mai profan, grifonii aveau funcții similare (paznici ai lui Zeus, la greci, gardieni de comori, la hiperboreeni, etc.). Funcția protectivă se referea (in interpretări inițiatice) și la "păzirea cunoașterii", a aurului alchimic. In arhitectura străveche (și aici dăm iar de elemente masonice ) grifonul era considerat "protector al clădirilor", fiind plasat in unghiuri / locuri fundamentale.
De notat insă că nu aveau rol exclusiv restrictiv - putând fi, concomitent, și ghizi, pentru cei considerați demni de a primi comori / secrete.

Multe entități ce au (direct sau tangențial) legături cu ideea de securitate folosesc simbolul (intre care multe servicii secrete, chiar și de pe la noi). Ades, simbolistica e completată de "chei" - vezi, d-le @Tamerlan, și aici cheile buclucașe - ținute ori in cioc, ori in gheare.

Dat fiind că e simbol dual (uraniano-chtonic), culoarea albastră a fost aleasă, in acest caz, pntru a evidenția natura uraniană (celestă). De regulă, grifonii sunt pictați in galben / auriu/ cafeniu...acestea indicând atribuții mai...pământești. Ca urmare, ăia de l-au ales se pretind cumva mai "elevați", "puri", față de nătărăii din jur.

Privește la dreapta, căci aici e vechea interpretare dihotomică ce s-a dezbătut mult și la swastika - la dreapta e binele, la stânga...hm...altceva. Eu n-aș fi așa drastic in valorizări, insă recunosc și eu că una e să contempli "răsãritul", alta "apusul".

La final, zic așa : ori cel ce-a hotorât acest logo e familiarizat cu simbolistica ce ți-am înfățișat-o, ori, pur și simplu, era fan al Casei Harkonnen, din faimosul ciclu "Dune" - ce avea același herb, un grifon albastru...

Tamerlan

Citat din: Grifon din  13 Mai 2016, 11:40:05
Dat fiind că vorbești de un "tiz" al meu (haahaha !), voi incerca a-ți da eu câteva lămuriri:

Nu e de mirare că simbolul a fost preluat (și) de o companie axată pe servicii de securitate. La un nivel mai profan, grifonii aveau funcții similare (paznici ai lui Zeus, la greci, gardieni de comori, la hiperboreeni, etc.). Funcția protectivă se referea (in interpretări inițiatice) și la "păzirea cunoașterii", a aurului alchimic. In arhitectura străveche (și aici dăm iar de elemente masonice ) grifonul era considerat "protector al clădirilor", fiind plasat in unghiuri / locuri fundamentale.
De notat insă că nu aveau rol exclusiv restrictiv - putând fi, concomitent, și ghizi, pentru cei considerați demni de a primi comori / secrete.

Multe entități ce au (direct sau tangențial) legături cu ideea de securitate folosesc simbolul (intre care multe servicii secrete, chiar și de pe la noi). Ades, simbolistica e completată de "chei" - vezi, d-le @Tamerlan, și aici cheile buclucașe - ținute ori in cioc, ori in gheare.

Dat fiind că e simbol dual (uraniano-chtonic), culoarea albastră a fost aleasă, in acest caz, pntru a evidenția natura uraniană (celestă). De regulă, grifonii sunt pictați in galben / auriu/ cafeniu...acestea indicând atribuții mai...pământești. Ca urmare, ăia de l-au ales se pretind cumva mai "elevați", "puri", față de nătărăii din jur.

Privește la dreapta, căci aici e vechea interpretare dihotomică ce s-a dezbătut mult și la swastika - la dreapta e binele, la stânga...hm...altceva. Eu n-aș fi așa drastic in valorizări, insă recunosc și eu că una e să contempli "răsãritul", alta "apusul".

La final, zic așa : ori cel ce-a hotorât acest logo e familiarizat cu simbolistica ce ți-am înfățișat-o, ori, pur și simplu, era fan al Casei Harkonnen, din faimosul ciclu "Dune" - ce avea același herb, un grifon albastru...
Mulțumesc.  8-)
Dar nu mi-ai spus ce e mai important: "sunt de-ai nostri" ?  :-D  :-D  8-)  :lol: Sau ba?!  :|  :-o :roll:

P.S. La Harkonnen grifonul privea la stânga și nu avea colanul specific egiptean.
Important nu este să spui: "Iată ce au făcut ei din mine!", ci mai degrabă: "Iată ce am făcut eu din ce au făcut ei din mine!" (Jean Paul Sartre)

fiulploii

Citat din: Tamerlan din  13 Mai 2016, 13:07:20
Mulțumesc.  8-)
Dar nu mi-ai spus ce e mai important: "sunt de-ai nostri" ?  :-D  :-D  8-)  :lol: Sau ba?!  :|  :-o :roll:

P.S. La Harkonnen grifonul privea la stânga și nu avea colanul specific egiptean.

Eu zic ca nu e nimic special , lucrez de ceva timp in domeniul facerii de logo-uri pt firme si in majoritatea cazurilor clientul are niste cereri generale ca in final sa aleagă din câteva sute sau mii de variante . Ca sa câștigi un asemenea concurs trebuie fie sa vii cu Explicațiile conceptului tău si in general toți simt nevoia sa se lege de ceva antic chiar mitic . Conceptul personal trebuie sa nu copieze integral un desen sau o sculptura antica ci sa fie mai stilizat dupa standarde moderne . Fie tragi de limba clientul punând întrebări suplimentare ca sa vezi mai clar ideea lui de logo . Asta cand binevoiește sa corespondeze cu tine  :lol:
   Exista si cazuri in care clientul iti comunica exact ce vrea , inclusiv proporțiile si culorile chiar si aranjamentul iar tu devii doar un desenator executant de instrucțiuni .

Tamerlan

#53
Citat din: fiulploii din  13 Mai 2016, 13:24:46
Eu zic ca nu e nimic special , lucrez de ceva timp in domeniul facerii de logo-uri pt firme si in majoritatea cazurilor clientul are niste cereri generale ca in final sa aleagă din câteva sute sau mii de variante . Ca sa câștigi un asemenea concurs trebuie fie sa vii cu Explicațiile conceptului tău si in general toți simt nevoia sa se lege de ceva antic chiar mitic . Conceptul personal trebuie sa nu copieze integral un desen sau o sculptura antica ci sa fie mai stilizat dupa standarde moderne . Fie tragi de limba clientul punând întrebări suplimentare ca sa vezi mai clar ideea lui de logo . Asta cand binevoiește sa corespondeze cu tine  :lol:
   Exista si cazuri in care clientul iti comunica exact ce vrea , inclusiv proporțiile si culorile chiar si aranjamentul iar tu devii doar un desenator executant de instrucțiuni .

Mda...  8-) însă aici am eu niște îndoieli că acest client este unul care habar n-are de semnificația ocultă a simbolisticii dezbătute aici (cu sursă: Mesopotamia).  :roll:
Domeniul de activitate nu este croitoria sau pescuitul, ci este ăla care este.  8-) Iar, dacă era "novice" avea jdămii de forme de logo-uri la dispoziție (dacă știi piața, știi la ce mă refer) din care putea alege. Nu tocmai pasărea Anzu de care făcurăm vorbire.

În plus, este ceva tare ciudat cu acest logo, din punct de vedere simbolistic. Grifonul este orientat spre dreapta și privește spre dreapta. Foarte-foarte rar este reprezentat în această postură. În majoritatea cazurilor, toate însemnele heraldice având reprezentate pe ele un grifon (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_griffins_as_mascots_and_in_heraldry) sunt exact invers: grifonul este orientat spre stanga și privește spre stânga. rar sunt reprezentați simetric doi, față în față. Uneori (rar de tot) este reprezentat orientat spre dreapta cu corpul, dar spre stânga cu capul (privește tot spre stânga) - de ex. logo-ul Missouri Western State University. Doar în cazul logo-ului companiei Vauxhall, grifonul e orientat spre stanga și privește (în spate) spre dreapta.

L.E. Nu aș putea spune de ce am un feeling că, din punct de vedere simbolistic, contează foarte mult atât încotro are orientat corpul, cât și unde privește.  8-)
Important nu este să spui: "Iată ce au făcut ei din mine!", ci mai degrabă: "Iată ce am făcut eu din ce au făcut ei din mine!" (Jean Paul Sartre)

Grifon

Cu toată stima față de observațiile dumitale, d-le @Tamerlan, ingăduie-mi să-ți spun că eu nu văd vreun colan - nici egipsy, nici...gipsy !  La gâtul vulturului este reprezentat penajul, in aceeași stilizare ca și pe aripi - chiar dacă, intr-adevăr, pe două rânduri.  La orice "orătanie" heraldică se deseneaza penajul gâtului - fie ei grifoni, vulturi, șoimi, etc.
De acord insă că poate fi sens in orientare și in poziția "de așteptare". Să nu-i credităm insă pe comanditari cu cine știe ce esoteriști...
De binevoiești a mai da elemente contextuale....precum titulatura organizației, voi incerca să te mai sprijin cu alte (posibile) deducții. La urma urmei, cei care codifică ceva in imagini, rar se pot abține să n-o facă și in litere...

Grifon

Ar mai fi un mic amănunt - Grifonul prezentat de dumneata, d-le @Tamerlan, privește spre stânga, nu spre dreapta. In heraldică, direcțiile de "scut" sunt considerate din perspectiva "celui" desenat (adică inverse fațã de ale privitorului). E și corect să fie așa, căci e ca și cum ți s-ar face un portret sau o fotografie : stânga ta devine dreapta artistului.

Ca lămurire suplimentară, îți pot spune că orientarea "sinistra" (spre stânga) se alegea in heraldica medivală foarte rar, și numai in următoarele cazuri particulare:
- ramură bastardă a unei familii (fiincă trebuiau deosebiri, dar totuși păstrat herbul; câteodată se inversau culorile, câteodată se trăgea o diagonală, iar altădată se schimba stg./ drpt.).
- marcarea ca "trădător" a unui clan ( chiar dacă era iertat de suzeran, clanul trebuia să poarte anatema "intoarcerii loialității");

Desigur,  regulile heraldice au variat de la o națiune la alta, iar in timp și-au pierdut din semnificații. M-am ocupat și eu, printre altele, cu această interesantă disciplină - contribuind chiar la realizarea de insemne pentru entități destul de serioase, așa că poți lua ca pertinente considerațiile de mai sus.

Grifon

Cu privire la ipoteza că "tăblițele destinului" ar putea fi un artefact cu o posibilă funcționalitate de predicție, revin cu urmatoarele precizări:
-din ce-am citit pe unul din link-uri, aceste tăblițe aveau forme de disc, si prezentau orificii pe mijloc;
-asta mă duce cu gândul la un instrument astronomic / astrologic, pe care puteau fi inscripționate poziții planetare, precum și alte simboluri, necunoscute nouă;
-practicând un timp astrologia, mi-am făcut și eu cândva un instrument asemănător (evident, o varianta simplistă, chiar rudimentară prin comparație cu ce-ar putea fi pe tăblițe);  al meu avea doar 2 discuri, centrate pe un ax - unul cu repartiția zodiilor si planetelor la un moment dat, celalalt cu pozițiile evolutive ale altei date;  prin diverse rotații realizam așa-numitele "progresii" - combinații cu multiple semnificații;
-repet, sistemul meu era simplist;  dacă acele tăbilițe aveau simboluri mai multe si complexe, atunci posibilitatea de prognoza putea deveni foarte exactă.

fiulploii

Citat din: Grifon din  14 Mai 2016, 20:28:23
Ar mai fi un mic amănunt - Grifonul prezentat de dumneata, d-le @Tamerlan, privește spre stânga, nu spre dreapta. In heraldică, direcțiile de "scut" sunt considerate din perspectiva "celui" desenat (adică inverse fațã de ale privitorului). E și corect să fie așa, căci e ca și cum ți s-ar face un portret sau o fotografie : stânga ta devine dreapta artistului.

Ca lămurire suplimentară, îți pot spune că orientarea "sinistra" (spre stânga) se alegea in heraldica medivală foarte rar, și numai in următoarele cazuri particulare:
- ramură bastardă a unei familii (fiincă trebuiau deosebiri, dar totuși păstrat herbul; câteodată se inversau culorile, câteodată se trăgea o diagonală, iar altădată se schimba stg./ drpt.).
- marcarea ca "trădător" a unui clan ( chiar dacă era iertat de suzeran, clanul trebuia să poarte anatema "intoarcerii loialității");

Desigur,  regulile heraldice au variat de la o națiune la alta, iar in timp și-au pierdut din semnificații. M-am ocupat și eu, printre altele, cu această interesantă disciplină - contribuind chiar la realizarea de insemne pentru entități destul de serioase, așa că poți lua ca pertinente considerațiile de mai sus.

Daca inversam regulile am impresia ca începem sa vedem adevarul , domnule Grifon . La acest subiect unde eu consider ca s-au răsturnat regulile lumii dinaintea Sumerului si s-au anatemizat , satanizat  :evil: si dezordonat legile naturale , cred ca ar fi interesant sa judecam invers sau răsturnat .
   Ăsta este exercițiul pe care îl propun aici .

  Tăblițele destinului nu am nici cea mai mică idee ce erau insa tabla destinelor cred ca era un dispozitiv ce făcea legătura cu alt dispozitiv sau rețea si nu cu rol de predicție . Pt predicție exista altceva mult mai bun dpmdv si anume I-Ching.

Grifon

Am tot respectul ptr. I-Ching, pe care-l consider un sistem predictiv cel puțin la fel de bun ca zodiacul "nostru" - insă, ținând cont că ultimul e cunoscut ca "zodiac chaldeean", cred că este mult mai apropiat de spațiul / filiera Sumer.
"Tablele Destinului" se poate să fi fost mai mult de un simplu sistem predictiv - in sensul că nu doar anticipa, ci chiar influența producerea unor evenimente. Ceea ce ne-a rămas nouă azi din această tulburătoare știință e doar o astrologie vulgarizată, redusă la un minim de semnificații. Inițial, incifrarea zodiilor / planetelor in simboluri-cheie nu viza doar "cunoașterea" , ci și manipularea lor, prin obținerea unui control.

Pare neverosimil, dar nu la fel li s-a părut și unor corifei ai Renașterii. In afara lui G. Bruno au mai fost unii ce incercau resuscitarea acestei "magii", precum Pico della Mirandola sau Raymondus Lullus (ca să nu mai amintesc și de alții). Aceștia, pornind de la așa-numita "artă a memoriei", au imaginat și niște "hărți" sub forma unor cercuri concentrice, in care au prins "amprentele" astrale ale "zeilor", ulterior incercând combinații rotative ale cercurilor, ptr. obținerea de efecte.

Nici ei nu posedau insă cunoașterea străvche - doar incercau recuperarea ei, printr-un empirism hazardat (ori ineficient, ori f.f. periculos).

fiulploii