Voi prelua din ideile expuse mai sus de colegi si voi incerca sa duc mai departe asocierile respective.
In English folklore and literature, green has traditionally been used to symbolize nature and its embodied attributes, namely those of fertility and rebirth.
Ai dreptate,
@Aseneth, e normal sa asociezi verdele cu iarba si frunzele dar verde este nu numai primavara ci si vara, pana toamna. Astfel incat ies in evidenta atributele de
fertilitate si
renastere ca asocieri la verde. Ceea ce ar putea fi interpretat ca atributele acestea nu se refera la renasterea plantelor neaparat ci direct la frecventa verde. Din Roffe (l-am citat anterior) gasim
546,918 nm, MVH5, ca fiind lungimea de unda in nanometri a culorii verde.
Tot de acolo am spicuit intervalele culorilor, pentru ca exista niste intervale de culoare iar 546,918 nm e un
verde pur (banuiesc), cam pe la mijlocul intervalului. Adica tot astfel cum exista niste note muzicale netemperate pure, naturale (inlocuite de sistemul artificial temperat, am mai discutat subiectul aici pe forum) iar pe "langa" ele exista inca o multime de frecvente pe care urechea omeneasca nu le poate diferentia de
nota pura. Cam tot asa si cu ochiul omenesc, dar, desigur, exista la ora de fata masini care pot deosebi frecvente oricat de apropiate intre ele.
Intervalele respectivelor culori (nu ma pot abtine sa nu apelez la valori exacte, tehnice) sunt:
405 - 480 THz = 625 - 740 nm ROSU
480 - 510 THz = 590 - 625 nm ORANJ
510 - 530 THz = 565 - 590 nm GALBEN
530 - 580 THz = 520 - 565 nm VERDE
580 - 600 THz = 500 - 520 nm CYAN (ALBASTRU)
600 - 670 THz = 450 - 500 nm BLUE (INDIGO)
670 - 790 THz = 380 - 450 nm VIOLET
Aceste valori le-am pus in pagina in ideea ca ulterior se poate apela direct la ele pentru diverse calcule.
Cercul culorilor difera dupa domeniu, pictura, vestimentatie, lumina, autor. Pentru lumina cel mai clar este
Cercul RGB unde se considera complementare culorile
verde-magenta, aflate in maxima opozitie. Aici pozitionarea culorilor se face dupa regula lui trei (se obtin cam toate culorile cu ajutorul a trei, de baza).
Cercul Newton al culorilor este o asezare primara, dupa cele sapte culori si consider ca este mai potrivita aceasta asezare continuarii (eventual a) studiului. Ambele cercuri, in attache.
Revenind la ideea initiala, de
fertilitate si renastere, (rememorez ca prin ceata ca) e posibil ca insasi culoarea/frecventa verde sa fie o sursa a fertilitatii si renasterii. Exact ca in frescele vechi egiptene cu Osiris (cu sarpele primordial desenat repetat, cu cele
douasprezece ore ale ciclului, 12 ore pe care le asociez fara sa vreau cu cele
12 semitonuri). De ce 12 ore si nu 8 ore, cum ar fi normal la un ciclu? E intrebarea fireasca. Din pacate nu am acces la cartea mea cu
Amduat.
La cercul Newton exista avantajul ca sectoarele de cerc sunt proportionale ca intindere cu latimea de banda a fiecarei culori.
Tot asa si diagrama Muravieff, respecta f. clar benzile de frecvente si chiar inclinatia curbei (aici se poate face o asociere cu teoria nivelelor critice ale sistemelor naturale).